Atzinums

Projekta ID
23-TA-2913
Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
21.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam svītrot vārdus "papīra formātā" grozījumu projekta 8.4. un 16.2.2. punktā, nodrošinot Ministru kabineta 2021. gada 7. jūlija rīkojuma Nr. 490 "Par Digitālās transformācijas pamatnostādnēm 2021.–2027. gadam" 4.4.9.3. rīcības apakšvirziena "Pilnībā digitalizēta un datu vadīta valsts pārvaldes pamatdarbība" 2. punkta* ievērošanu. Tas atbilst arī anotācijas 1.3. sadaļā norādītajam, ka informācijas apmaiņu plānots veikt digitālā formā.

* "Arī valsts pakalpojumu sniegšana ir organizējama un nodrošināma pilnībā digitāli, pieļaujot tās pārveidošanu uz vai no analogā formāta tikai klientu apkalpošanas vajadzībām. Sabiedrības grupām, kam digitāli sniegti pakalpojumi nav pieejami, ir jānodrošina iespēja tos saņemt analogā formātā - klātienē, teritoriāli pieejamos VPVKAC, pa tālruni, izmantojot centralizētus zvanu centrus vai rakstiski, pēc iespējas valsts pārvaldē centralizējot korespondences digitalizāciju, to saņemot vai pārvēršanu papīra dokumenta veidā, to nosūtot."
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Piedāvātās 10. un 16.4. punktu redakcijas paredz paziņošanu tikai sasaistē ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas tīmekļvietnes e-pakalpojumu sistēmas lietošanu, t.i., pārējie pakalpojuma saņēmēji lēmumus nesaņems. Tas ir pretrunā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. pantā norādīto valsts pārvaldes 3. principu par sabiedrības interešu ievērošanu, kā arī Oficiālās elektroniskās adreses likuma 12. panta pirmo* un otro daļu**, t.i., attiecībā uz pakalpojuma saņēmējiem, tostarp arī oficiālās elektroniskās adreses lietotājiem, kas nav Ceļu satiksmes drošības direkcijas tīmekļvietnes e-pakalpojumu sistēmas lietotāji, neparedz paziņošanu. Aicinām pieturēties pie Paziņošanas likumā noteiktās vispārējās kārtības, kas sasaistīta arī ar Oficiālās elektroniskās adreses likuma regulējumu.

* "(1) Ja ir aktivizēts oficiālās elektroniskās adreses konts, valsts iestāde un privātpersona sazinās elektroniski un elektronisko dokumentu nosūta, izmantojot oficiālo elektronisko adresi.."
** "Ja normatīvajos aktos tas paredzēts, valsts iestāde var sazināties elektroniski un elektronisko dokumentu nosūtīt, izmantojot atbilstošu valsts informācijas sistēmu, vienlaikus nodrošinot attiecīgās informācijas vai dokumenta pieejamību oficiālās elektroniskās adreses kontā.."

Ņemot vērā, ka Ministru kabineta 2021. gada 7. jūlija rīkojuma Nr. 490 "Par Digitālās transformācijas pamatnostādnēm 2021.–2027. gadam" 4.4.9.3. rīcības apakšvirziena "Pilnībā digitalizēta un datu vadīta valsts pārvaldes pamatdarbība" 2. punkta*** ievērošana paredz digitālu saziņu starp pakalpojuma sniedzējiem, kā arī digitālu saziņu ar pakalpojuma saņēmējiem, un tas atbilst arī anotācijas 1.3. sadaļā norādītajam, nav skaidra 24 h nobīde starp saņēmējiem. Lūdzam anotācijā skaidrot laika noildzi starp lēmuma paziņošanu iestādei un lēmuma paziņošanu pakalpojuma saņēmējam, t.i., kādos saziņas kanālos lēmums iestādei un pakalpojuma saņēmējam tiks paziņots vienlaicīgi, kādos līdz 24 h nobīdei.

*** "Arī valsts pakalpojumu sniegšana ir organizējama un nodrošināma pilnībā digitāli, pieļaujot tās pārveidošanu uz vai no analogā formāta tikai klientu apkalpošanas vajadzībām. Sabiedrības grupām, kam digitāli sniegti pakalpojumi nav pieejami, ir jānodrošina iespēja tos saņemt analogā formātā - klātienē, teritoriāli pieejamos VPVKAC, pa tālruni, izmantojot centralizētus zvanu centrus vai rakstiski, pēc iespējas valsts pārvaldē centralizējot korespondences digitalizāciju, to saņemot vai pārvēršanu papīra dokumenta veidā, to nosūtot."

Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam 14.1. un 14.2. punktos svītrot vārdus "un samaksu apliecinošu dokumentu". Tā ir informācija, kas jau ir iestādes rīcībā un var tikt nodota pakalpojuma sniedzējam.

Pamatojums: Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta astotais princips - "Valsts pārvaldi organizē pēc iespējas ērti un pieejami privātpersonai. Ja informācija, kura nepieciešama pārvaldes lēmuma pieņemšanai, kas regulē publiski tiesiskās attiecības ar privātpersonu, ir citas institūcijas rīcībā, iestāde to iegūst pati, nevis pieprasa no privātpersonas."
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt punkta redakciju, ievērojot Oficiālās elektroniskās adreses likuma 12. panta pirmo* un otro daļu**, t.i., attiecībā uz pakalpojuma saņēmējiem, kas vienlaikus ir Ceļu satiksmes drošības direkcijas tīmekļvietnes e-pakalpojumu sistēmas un oficiālās elektroniskās adreses lietotāji, paredzēt paziņošanu arī uz oficiālās elektroniskās adreses kontu.

Aicinām izvērtēt iespēju, precizēt redakciju, pieturoties pie Paziņošanas likuma 9. pantā noteiktās vispārējās kārtības, kas ir sasaistīta arī ar Oficiālās elektroniskās adreses likuma regulējumu.

* "(1) Ja ir aktivizēts oficiālās elektroniskās adreses konts, valsts iestāde un privātpersona sazinās elektroniski un elektronisko dokumentu nosūta, izmantojot oficiālo elektronisko adresi.."
** "Ja normatīvajos aktos tas paredzēts, valsts iestāde var sazināties elektroniski un elektronisko dokumentu nosūtīt, izmantojot atbilstošu valsts informācijas sistēmu, vienlaikus nodrošinot attiecīgās informācijas vai dokumenta pieejamību oficiālās elektroniskās adreses kontā.."

​​​​​​​Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Piedāvātā redakcija paredz elektronisku paziņošanu tikai sasaistē ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas tīmekļvietnes e-pakalpojumu sistēmas lietošanu. Tas ir pretrunā ar Oficiālās elektroniskās adreses likuma 12. panta pirmo* un otro daļu**, t.i., attiecībā uz oficiālās elektroniskās adreses lietotājiem, kas nav Ceļu satiksmes drošības direkcijas tīmekļvietnes e-pakalpojumu sistēmas lietotāji, neparedz elektronisku paziņošanu. Aicinām pieturēties pie Paziņošanas likumā noteiktās vispārējās kārtības, kas sasaistīta arī ar Oficiālās elektroniskās adreses likuma regulējumu.

* "(1) Ja ir aktivizēts oficiālās elektroniskās adreses konts, valsts iestāde un privātpersona sazinās elektroniski un elektronisko dokumentu nosūta, izmantojot oficiālo elektronisko adresi.."
** "Ja normatīvajos aktos tas paredzēts, valsts iestāde var sazināties elektroniski un elektronisko dokumentu nosūtīt, izmantojot atbilstošu valsts informācijas sistēmu, vienlaikus nodrošinot attiecīgās informācijas vai dokumenta pieejamību oficiālās elektroniskās adreses kontā.."

Ņemot vērā, ka Ministru kabineta 2021. gada 7. jūlija rīkojuma Nr. 490 "Par Digitālās transformācijas pamatnostādnēm 2021.–2027. gadam" 4.4.9.3. rīcības apakšvirziena "Pilnībā digitalizēta un datu vadīta valsts pārvaldes pamatdarbība" 2. punkta*** ievērošana paredz digitālu saziņu starp pakalpojuma sniedzējiem, kā arī digitālu saziņu ar pakalpojuma saņēmējiem, un tas atbilst arī anotācijas 1.3. sadaļā norādītajam, nav skaidra 24 h un 15 dienu nobīde starp saņēmējiem. Lūdzam anotācijā pamatot laika noildzi starp lēmuma paziņošanu iestādei un lēmuma paziņošanu pakalpojuma saņēmējam.

*** "Arī valsts pakalpojumu sniegšana ir organizējama un nodrošināma pilnībā digitāli, pieļaujot tās pārveidošanu uz vai no analogā formāta tikai klientu apkalpošanas vajadzībām. Sabiedrības grupām, kam digitāli sniegti pakalpojumi nav pieejami, ir jānodrošina iespēja tos saņemt analogā formātā - klātienē, teritoriāli pieejamos VPVKAC, pa tālruni, izmantojot centralizētus zvanu centrus vai rakstiski, pēc iespējas valsts pārvaldē centralizējot korespondences digitalizāciju, to saņemot vai pārvēršanu papīra dokumenta veidā, to nosūtot."

​​​​​​​Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-