Projekta ID
22-TA-1353Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
14.11.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka:
1) piemērojot vienoto likmi līdz 20 % personāla vadības un īstenošanas izmaksām, jānorāda atsauce uz konkrētu Regulas Nr.2021/1060 pantu (55.panta 1.punkts). Vienlaikus, paredzot piemērot šo vienotās likmes veidu un apjomu SAM ietvaros, jāsaskaņo šī pieeja ar vadošo iestādi MK noteikumu par SAM īstenošanu izstrādes procesā, bet konkrētā izmaksu vienotā likme, pēc saskaņošanas ar vadošo iestādi, tiek noteikta MK noteikumos par SAM īstenošanu.
2) tāpat redakcija ir jāsalāgo ar noteikumu projekta 21.1. un 21.2. apakšpunktiem, jo, piemērojot vienoto likmi līdz 20%, nav jāizstrādā vienkāršoto izmaksu metodikas.
3) ja tiks piemērota vienotā likme līdz 20%, tad lūdzam šo punktu pārcelt uz sadaļu “III. Projekta īstenošanas nodrošināšana”, jo tajā ietverta informācija par attiecināmības nosacījumiem.
4) papildus vēršam uzmanību, ka vienotā likme līdz 20 % personāla vadības un īstenošanas izmaksām rēķināma no pārējām tiešajām attiecinājām izmaksām, kas nav personāla vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas.
1) piemērojot vienoto likmi līdz 20 % personāla vadības un īstenošanas izmaksām, jānorāda atsauce uz konkrētu Regulas Nr.2021/1060 pantu (55.panta 1.punkts). Vienlaikus, paredzot piemērot šo vienotās likmes veidu un apjomu SAM ietvaros, jāsaskaņo šī pieeja ar vadošo iestādi MK noteikumu par SAM īstenošanu izstrādes procesā, bet konkrētā izmaksu vienotā likme, pēc saskaņošanas ar vadošo iestādi, tiek noteikta MK noteikumos par SAM īstenošanu.
2) tāpat redakcija ir jāsalāgo ar noteikumu projekta 21.1. un 21.2. apakšpunktiem, jo, piemērojot vienoto likmi līdz 20%, nav jāizstrādā vienkāršoto izmaksu metodikas.
3) ja tiks piemērota vienotā likme līdz 20%, tad lūdzam šo punktu pārcelt uz sadaļu “III. Projekta īstenošanas nodrošināšana”, jo tajā ietverta informācija par attiecināmības nosacījumiem.
4) papildus vēršam uzmanību, ka vienotā likme līdz 20 % personāla vadības un īstenošanas izmaksām rēķināma no pārējām tiešajām attiecinājām izmaksām, kas nav personāla vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka arī noteikumu projekta III sadaļa ietver finansējuma saņēmēja atbalstāmās darbībās, projektu iesniegumos būtu jāparedz arī tās, līdz ar to lūdzam skaidrot III sadaļas dzēšanu no 14. punkta vai arī veikt atbilstošus precizējumus. Lūdzam šo iebildumu skatīt kontekstā ar izteikto iebildumu pie noteikumu projekta III sadaļas.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam iepriekš izteikto iebildumu par atbalstāmo darbību un attiecināmo izmaksu strukturēšanu atbilstoši katrai aktivitātei. Lūdzam katrai aktivitātei atbilstošā sadaļā (IV. Inovācijas motivācijas atbalsta nodrošināšana, V. Biznesa inkubācijas atbalsta nodrošināšana, VI. Eksporta atbalsta nodrošināšana) ietvert konkrētai aktivitātei atbalstāmo darbību un attiecināmo izmaksu uzskaitījumu finansējuma saņēmējam un atbalstāmo darbību un attiecināmo izmaksu uzskaitījumu gala labuma guvējam.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst norādīto no projekta darbību "Projekta īstenošanas nodrošināšana", jo jebkura projekta darbība ir projekta īstenošana, līdz ar to nav izprotams, ko ietver darbība "īstenošanas nodrošināšana".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
19.6. apakšpunkta darbība attiecināma tikai uz 15.1. apakšpunkta noteikto pasākumu. Lūdzam veikt precizējumus.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
19.8. apakšpunkta darbība attiecināma tikai uz 15.1. un 15.2. apakšpunkta noteikto pasākumu. Lūdzam veikt precizējumus.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt ar skaidrojumu anotācijā, vai noteikumu projekta 19.12.apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ir LIAA funkcija, kas LIAA ir noteikta, lai īstenotu pasākumus saskaņā ar valsts atbalsta programmām un nodrošinātu Eiropas Savienības fondu un citu ārvalstu finanšu instrumentu līdzfinansēto aktivitāšu administrēšanu. Ja gadījumā attiecīgās atbalstāmās darbības nav LIAA funkcija, bet attiecas uz atbalsta pretendenta darbību, lūdzam papildināt noteikumu projekta 63. un 66. punktu, uzskaitot arī šo noteikumu projekta punktu, kurā ir noteiktas attiecināmās izmaksas gala labuma guvējam, kurām atbalstu sniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr.1407/2013.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā visus iepriekš sniegtos skaidrojumus, atkārtoti lūdzam skaidrot, iemeslus vienkāršoto izmaksu nepiemērošanai atlīdzības izmaksām, piemēram, izstrādājot vienības izmaksu standarta likmi, kas aprēķināta balstoties uz atbilstošiem normatīvajiem aktiem.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam skaidrot, vai nepastāv izmaksu pārklāšanās risks, ņemot vērā noteikumu projektā norādīto, ka netiešās izmaksas ir izmantojamas visu 19.punktā minēto darbību nodrošināšanai un vienlaikus noteikumu projekta 22.3. apakšpunkts paredz, ka 19.3. apakšpunktā noteikto darbību īstenošanai ir attiecināmas kancelejas preces, t.sk. informācijas nesēji, kas atbilstoši vadošās iestādes vadlīnijās Nr. 1.1 "Vadlīnijas par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošana Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam ietvaros" 30. punktā noteiktajam, ir sedzamas kā netiešās izmaksas.
Lūdzam veikt atbilstošus precizējumus, lai šos riskus izslēgtu.
Lūdzam veikt atbilstošus precizējumus, lai šos riskus izslēgtu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
25.13.apakšpunktā norādītās attiecināmās izmaksas, kas izriet no 19.5.apakšpunkta, neatbilst 19.5. apakšpunktā norādītajai darbībai.
Lūdzam veikt precizējumus.
Lūdzam veikt precizējumus.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
No noteikumu projekta 39.punkta redakcijas izriet, ka finansējuma saņēmējam ir pienākums izstrādāt kārtību (metodiku), kādā identificē un nosaka pasākuma mērķa grupas, tajā skaitā kvalificējot saimnieciskās darbības veicējus. Atkārtoti norādām, ka termina “saimnieciskās darbības veicējs” tvērums izriet no normatīvā regulējuma, un šim terminam ir noteikta nozīme. Metodikā nevar skaidrot terminu tādā veidā, kas nav atbilstošs normatīvajos aktos noteiktajam ietvaram, nosakot savus kritērijus tam, lai noteiktu, kas atbilst saimnieciskās darbības veicēja terminam un kas nē. Finansējuma saņēmējs ir tiesīgs izstrādāt kārtību, nosakot saņēmēju loku (piemēram, saimnieciskās darbības veicēju), kas kvalificējas konkrētā komercdarbības atbalsta saņemšanai, taču tas nevar definēt “saimnieciskās darbības veicēja” terminu (kuri subjekti tam kvalificējas vai nekvalificējas) savādāk, kā tas izriet no ārējā regulējumā.
Lai gan atbilstoši iepriekšējam iebildumam ir papildināta noteikumu projekta anotācija, plašāk skaidrojot šī punkta nozīmi, tomēr arī šis papildinājums ir neskaidrs un saglabā to pašu problēmu, kura parādās noteikumu projekta 39.punkta redakcijā.
Ņemot vērā iepriekš minēto, atkārtoti lūdzam precizēt normas redakciju un anotāciju, lai tās neradītu pienākumu finansējuma saņēmējam, izstrādājot kārtību “metodiku”, definēt “saimnieciskās darbības veicēja” terminu, norādot, kuri subjekti tam kvalificējas vai nekvalificējas.
Lai gan atbilstoši iepriekšējam iebildumam ir papildināta noteikumu projekta anotācija, plašāk skaidrojot šī punkta nozīmi, tomēr arī šis papildinājums ir neskaidrs un saglabā to pašu problēmu, kura parādās noteikumu projekta 39.punkta redakcijā.
Ņemot vērā iepriekš minēto, atkārtoti lūdzam precizēt normas redakciju un anotāciju, lai tās neradītu pienākumu finansējuma saņēmējam, izstrādājot kārtību “metodiku”, definēt “saimnieciskās darbības veicēja” terminu, norādot, kuri subjekti tam kvalificējas vai nekvalificējas.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam Finanšu ministrijas iebildumu, kas iekļauts izziņas 138.punktā. Ņemot vērā šīs aktivitātes mērķa grupu, kas ir komersanti un fiziskas personas, kas veic vai gatavojas veikt saimniecisko darbību, (proti gan juridiskas personas ir saimnieciskās darbības veicēji, gan fiziskas personas arī ir saimnieciskās darbības veicēji) neredzam pamatojumu paredzēt šādu vērtēšanu. Lūdzam anotācijā skaidrot, kādos gadījumos gala labuma guvējs varētu nebūt saimnieciskās darbības veicējs, līdzīgu skaidrojumu lūdzam iekļaut anotācijā arī par noteikumu projekta 47.punktu. Alternatīvi lūdzam dzēst no noteikumu projekta 39. un 47.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt punkta redakciju – vēršam uzmanību, ka atbalstāmās darbības noteiktas MKN projekta 19. punktā, līdz ar ko termina "atbalstāmās darbības" lietojums attiecībā uz šī punkta apakšpunktiem ir nekorekts.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot minēto 44.5. apakšpunktu, jo saredzam lielu administratīvo slogu uzraudzības un kontroles procesā, kā arī dubultā finansējuma risku, jo iesniedzot gada iedzīvotāju ienākumu deklarāciju tiek veikts iedzīvotāju ienākumu nodokļu pārrēķins.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka atbalsts digitalizācijai ir paredzēts programmas 1.2.2.SAM “Izmantot digitalizācijas priekšrocības uzņēmējdarbības attīstībai” ietvaros, pirmkārt, lūdzam noteikt atbalsta (IT sistēmu, programmu, rīku, internetveikalu, aplikāciju digitālo risinājumu un platformu izstrāde) apmēra ierobežojumu un, otrkārt, papildināt anotāciju, sniedzot izvērstu tā pamatojumu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt atbalsta apjomu atbilstoši anotācijā noteiktajam- 20 000 euro.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nolūkā nodrošināt 09.04.2021. Komisijas paziņojumā "Norādījumi par izvairīšanos no interešu konfliktiem un to pārvaldību saskaņā ar Finanšu regulu (2021/C 121/01)" noteikto, lūdzam noteikumu projekta VII. sadaļu "Projekta īstenošanas un finansējuma saņemšanas nosacījumi" papildināt ar jaunu punktu, kas noteic, ka finansējuma saņēmējam projekta īstenošanas laikā ir jāievēro Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 61. panta, Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 26. februāra Direktīvas Nr. 2014/24/ES, likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” un Eiropas Komisijas 2021. gada 9. aprīļa paziņojuma Nr. C/2021/2119 “Norādījumi par izvairīšanos no interešu konfliktiem un to pārvaldību saskaņā ar Finanšu regulu” prasības.
Vienlaikus lūdzam arī anotācijā iekļaut atbilstošu skaidrojumu, norādot: "Regulas Nr. 2018/1046 61. panta prasību izpildei finansējuma saņēmējs izveido: 1.1. iekšējās kontroles sistēmu korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 17. oktobra noteikumu Nr. 630 prasībām, kura sevī ietver: a) preventīvus pasākumus un konstatēšanas pasākumus interešu konflikta riska kontrolei atbalsta piešķiršanas procedūrā, t. sk. paziņošanas procedūru, labošanas pasākumus; b) preventīvus pasākumus un konstatēšanas pasākumus interešu konflikta kontrolei publiskajos iepirkumos, t. sk. paziņošanas procedūru, labošanas pasākumus; c) pasākumus aizliegtās vienošanās riska kontrolei; 1.2. ētikas kodeksu un procedūras disciplināratbildības piemērošanai; 1.3. ziņošanas mehānismu kompetentajām iestādēm par potenciālu administratīvu/kriminālatbildību; 1.4. trauksmes celšanas sistēmu."
Vienlaikus lūdzam arī anotācijā iekļaut atbilstošu skaidrojumu, norādot: "Regulas Nr. 2018/1046 61. panta prasību izpildei finansējuma saņēmējs izveido: 1.1. iekšējās kontroles sistēmu korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 17. oktobra noteikumu Nr. 630 prasībām, kura sevī ietver: a) preventīvus pasākumus un konstatēšanas pasākumus interešu konflikta riska kontrolei atbalsta piešķiršanas procedūrā, t. sk. paziņošanas procedūru, labošanas pasākumus; b) preventīvus pasākumus un konstatēšanas pasākumus interešu konflikta kontrolei publiskajos iepirkumos, t. sk. paziņošanas procedūru, labošanas pasākumus; c) pasākumus aizliegtās vienošanās riska kontrolei; 1.2. ētikas kodeksu un procedūras disciplināratbildības piemērošanai; 1.3. ziņošanas mehānismu kompetentajām iestādēm par potenciālu administratīvu/kriminālatbildību; 1.4. trauksmes celšanas sistēmu."
Piedāvātā redakcija
Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā nodrošina interešu konflikta nepieļaujamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 61. panta prasībām.
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti norādām, ka noteikumu projektā nav ietverts, kādas ir sekas, ja gala labuma guvējam šajā punktā minētais nodokļu parāds pārsniedz 150 euro. No šī brīža noteikumu projekta redakcijas izriet, ka gadījumā, ja ir šis nodokļu parāds virs 150 euro, tas nav nekādā veidā ierobežojošs faktors.
Kā norādīts izziņā, finansējuma saņēmējs neakceptē gala labuma guvēja iesniegumu, ja tiek konstatētas nodokļu parādsaistības virs noteiktā pieļaujamā limita. LIAA ir pieeja VID datu bāzei. Taču šāds regulējums nav atrunāts noteikumu projektā, mūsuprāt, šādā gadījumā nepietiek ar paskaidrojumu izziņā.
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar punktu (vai papildināt esošo punktu), kurā tiktu atrunātas sekas, ja personai tiek konstatēts nodokļu parādsaistības virs pieļaujamā limita, attiecīgi arī papildinot anotāciju ar informāciju par šo punktu.
Kā norādīts izziņā, finansējuma saņēmējs neakceptē gala labuma guvēja iesniegumu, ja tiek konstatētas nodokļu parādsaistības virs noteiktā pieļaujamā limita. LIAA ir pieeja VID datu bāzei. Taču šāds regulējums nav atrunāts noteikumu projektā, mūsuprāt, šādā gadījumā nepietiek ar paskaidrojumu izziņā.
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar punktu (vai papildināt esošo punktu), kurā tiktu atrunātas sekas, ja personai tiek konstatēts nodokļu parādsaistības virs pieļaujamā limita, attiecīgi arī papildinot anotāciju ar informāciju par šo punktu.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka LIAA ir noteikta funkcija īstenot pasākumus saskaņā ar valsts atbalsta programmām un nodrošināt Eiropas Savienības fondu un citu ārvalstu finanšu instrumentu līdzfinansēto aktivitāšu administrēšanu, tad no noteikumu projekta saprotam, ka 19.1., 19.2., 19.3., 19.7.-19.11. apakšpunktos noteiktās atbalstāmās darbības ir LIAA darbības, lai veiktu attiecīgo funkciju. Lūdzam informāciju par LIAA īstenoto funkciju un atbalstāmajām darbībām šo noteikumu ietvaros izskaidrot anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot noteikumu projekta 61.punktā noteikto, ka "Finansējuma saņēmējs pirms de minimis atbalsta piešķiršanas pārbauda, vai gala labuma guvējam saskaņā ar VID administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu", lūdzam anotācijas 1.3.sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" pie 9.punkta "Valsts atbalsta saņemšanas nosacījumi gala labuma guvējiem" precizēt sniegto skaidrojumu, ka "Finanasējuma saņēmējs pārbauda gala labuma atbilstību VID datu bāzē pēdējā aktualizācijas datumā pirms iesnieguma iesniegšanas". Vēršam uzmanību, ka finansējuma saņēmējam jāpārbauda minētā informācija ik reizi pirms katra atbalsta piešķiršanas.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Joprojām uzturam izziņas 281.punkta ietverto Finanšu ministrijas iebildumu un lūdzam papildināt 1.3.sadaļas apakšsadaļu "Problēmas un risinājumi" ar atbilstošu saturu par problēmām līdzšinējo pasākumu īstenošanā, to mērķu sasniegšanā un nepieciešamību pēc jaunas integrētas pieejas, t.sk. iezīmējot galvenās izmaiņas pasākumu konceptos.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Uzturam iepriekš sniegto iebildumu un lūdzam dzēst anotācijas 1.3. sadaļas 11.nodaļas pēdējā rindkopā nekorekti norādīto informāciju par iespējamās darbību uzsākšanās kavēšanās un rezultātu nesasniegšanu vienkāršoto izmaksu metodiku dēļ. Atkārtoti skaidrojam, ka par Regulā ietverto prasību par vienkāršoto izmaksu obligātu piemērošanu EM bija informēta jau vairākus gadus iepriekš.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam skaidrot anotācijā, ka noteikumu projekta 25.9. un 49.14. apakšpunktā minēto interneta tīmekļvietņu izstrāde ir vērsta pamatā uz Latvijas iekšējo tirgu, lai nodrošinātu atbilstību Komisijas regulas Nr.1407/2013 1.panta 1.punkta d) apakšpunktam un atbalsta pretendentu izpratni.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 1.1.apakšpunktā vārda “programmas” vietā ietvert pilnu programmas nosaukumu: “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam” vai svītrot vārdu “programmas.”
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka elastības finansējums ir iekļauts kopējā plānotajā finansējumā nevis kopējā pieejamajā finansējumā, ierosinām iekavās norādīto informāciju par elastības finansējumu pārnest uz 5. punkta pirmo teikumu un norādīt pie kopējā plānotā finansējuma. Skat. piedāvāto punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
"5. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 74 350 000 euro (t.sk. elastības finansējuma apjoms 11 726 878 euro), tai skaitā Eiropas Reģionālā attīstības fonda (turpmāk - ERAF) finansējums 63 197 500 euro (t.sk. elastības finansējuma apjoms 9 967 846 euro) un valsts budžeta finansējums – 11 152 500 euro (t.sk. elastības finansējuma apjoms 1 759 032 euro). Maksimālais attiecināmais ERAF finansējuma apmērs nepārsniedz 85 % no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
Projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pasākuma pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 62 623 122 euro apmērā, tai skaitā ERAF finansējumu – 53 229 654 euro apmērā, valsts budžeta finansējumu – 9 393 468 euro apmērā."
Projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pasākuma pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 62 623 122 euro apmērā, tai skaitā ERAF finansējumu – 53 229 654 euro apmērā, valsts budžeta finansējumu – 9 393 468 euro apmērā."
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā papildināt noteikuma projekta 7. punktu ar norādi, kas pasākuma ietvarā pilda atbildīgās iestādes funkciju, ņemot vērā, ka skaidrojums par atbildīgo iestādi ir sniegts tikai tālāk tekstā, konkrēti 11. punktā.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu nepārprotamību par ierobežotā projektu iesniegumu atlasē uzaicināmā projektu iesniedzēja identitāti, aicinām norādīt precīzu tās nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt no "14.punktā" uz "15.punktā".
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam tehniski precizēt (skat.piedāvātajā redakcijā).
Piedāvātā redakcija
Šo noteikumu 19. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai ir attiecināmas netiešās izmaksas 15% apmērā no 21.1. un 21.2. apakšpunktā norādītājām tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk - Regulas Nr. 2021/1060) 54. panta b) apakšpunktu.
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju izziņas 98.punktā sniegto skaidrojumu iekļaut anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
25.6. un 25.14.apakšpunktā kā attiecināmās izmaksas 19.5. un 19.12.darbībai norādītas ēdināšanas izmaksas. Lūdzam skaidrot, kas ir domāts ar ēdināšanas izmaksām 25.6.un 25.14. apakšpunktu izpratnē.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka gala labuma guvēji ir arī privātas struktūras, kuru veiktie iepirkumi nav uzskatāmi par publiskiem iepirkumiem, taču kuriem ir piemērojamas iepirkumus regulējošo normatīvo aktu prasības, aicinām apsvērt iespēju punkta ievaddaļā atteikties no vārda "publiskos" lietojuma.
Piedāvātā redakcija
Iepirkumus finansējuma saņēmējs un gala labuma guvējs (ja attiecināms) veic atklātā, pārredzamā, konkurenci nodrošinošā, sociāli atbildīgā veidā un saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, ievērojot nediskriminācijas principus. Projekta ietvaros ir atbalstāma vides prasību un inovatīva risinājuma integrēšana preču un pakalpojuma iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums un inovāciju publiskais iepirkums).
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Noteikuma projekta 58.punkta tekstā aiz cipariem 34. iztrūkst vārds - punktā.
Piedāvātā redakcija
58. Finansējuma saņēmējs, saņemot šo noteikumu 34.punktā minēto pieteikumu, izvērtē atbalsta pakalpojumu klāstu, ko piedāvāt biznesa projekta attīstībai.
34.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
No anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļas “Risinājuma apraksts” 9.punkta piektajā rindkopā iekļautā teksta izriet, ka finansējuma saņēmējs pārbauda gala labuma atbilstību. Lūdzam precizēt norādīto tekstu, norādot, ka tiek pārbaudīta gala labuma guvēja atbilstība.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3.punkta 5.apakšsadaļā "Biznesa inkubatori" teikumā “Vienlaikus jāņem vērā, ka minētā iniciatīva uz 2022.gada septembri ir vēl diskusiju stadijā [..]” aktualizēt ietverto informāciju (jo 2022.gada septembris jau ir pagājis).
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai 2.punkta pēdējā rindkopā sniegtā atsauce uz 54.punktu ir atbilstoša, nepieciešamības gadījumā precizējot.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Rosinām anotācijas 1.3. sadaļas 11.nodaļas otrās rindkopas pēdējo teikumu salāgot ar MK noteikumu projekta redakciju un dzēst vārdu "horizontālās". Papildus aicinām šo teikumu pārcelt uz 11.nodaļas beigām kā atsevišķu rindkopu.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3. sadaļā "Risinājuma apraksts" otrajā punktā "Finansējuma saņēmējs" papildināt ar skaidrojumu, ka projekta iesniedzējam pasākuma ietvaros ir pienākums veidot sadarbību arī ar pašvaldībām, atbilstoši noteikuma projekta 18. punktā teiktajam.
Piedāvātā redakcija
-