Projekta ID
23-TA-1839Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
07.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Tabulas 30. punktā Valsts kanceleja ir noteikta kā līdzatbildīgā institūcija Vides politikas komitejā. Valsts kancelejas kompetencē neietilpst vides politikas jautājumu risināšana, kā arī no pieejamās informācijas nav skaidrs, kāda varētu būt Valsts kancelejas iesaiste minētās komitejas darbā. Līdz ar to lūdzam 30. punktā svītrot Valsts kanceleju kā līdzatbildīgo institūciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Rīkojumā tabulas 21. punktā noteiktas atbildīgās un līdzatbildīgās institūcijas par Publiskās pārvaldības komiteju.
Jāņem vērā, ka komitejas struktūrā ir gan pati komiteja, gan arī vairākas tās izveidotas darba grupas (subsidiary bodies). Publiskās pārvaldības komitejai kopskaitā ir astoņas darba grupas. Gan komitejai, gan katrai darba grupai ir savs OECD Padomes apstiprināts mandāts, tās ievēlē savu priekšsēdētāju, saņem uzaicinājumus uz sanāksmēm, dokumentus un anketas (informāciju darba grupām nesūta caur komiteju, bet dalībvalsts pārstāvjiem darba grupā). Tātad, darba grupas darbojas autonomi no komitejas. Latvijas pārstāvju dalība ir vienlīdz svarīga gan komitejā, gan darba grupās, kā arī Latvijai nozīmīgās neformālās grupās.
Aicinām tiesību akta projektā norādīt informāciju par Publiskās pārvaldības komitejas atbildību sadalījumu:
Publiskās pārvaldības komiteja (PGC) - Valsts kanceleja un VARAM
PGC darba grupas:
Working Party of Senior Public Integrity Officials-SPIO - Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs
Working Party on Public Employement and Management-PEM - Valsts kanceleja un Valsts administrācijas skola
Working Party on Open Government - Valsts kanceleja un VARAM
Senior Officials from Centres of Government - Valsts kanceleja
Working Party on Gender Mainstreaming and Governance - Labklājības ministrija un Valsts kanceleja
Working Party of Senior Digital Government Officials - VARAM
Working Party of Leading Practitionners on Public Procurement - Finanšu ministrija un Iepirkumu uzraudzības birojs
High Level Risk Forum - Aizsardzības ministrija un Iekšlietu ministrija.
PGC neformālās grupas:
Network of the Contact Points of the Observatory of Public Sector Innovation - OPSI - nacionālā kontaktpunkta funkcijas OPSI pilda Valsts kanceleja
Global Roundable on Equal Access to Justice - Tieslietu ministrija
Jāņem vērā, ka komitejas struktūrā ir gan pati komiteja, gan arī vairākas tās izveidotas darba grupas (subsidiary bodies). Publiskās pārvaldības komitejai kopskaitā ir astoņas darba grupas. Gan komitejai, gan katrai darba grupai ir savs OECD Padomes apstiprināts mandāts, tās ievēlē savu priekšsēdētāju, saņem uzaicinājumus uz sanāksmēm, dokumentus un anketas (informāciju darba grupām nesūta caur komiteju, bet dalībvalsts pārstāvjiem darba grupā). Tātad, darba grupas darbojas autonomi no komitejas. Latvijas pārstāvju dalība ir vienlīdz svarīga gan komitejā, gan darba grupās, kā arī Latvijai nozīmīgās neformālās grupās.
Aicinām tiesību akta projektā norādīt informāciju par Publiskās pārvaldības komitejas atbildību sadalījumu:
Publiskās pārvaldības komiteja (PGC) - Valsts kanceleja un VARAM
PGC darba grupas:
Working Party of Senior Public Integrity Officials-SPIO - Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs
Working Party on Public Employement and Management-PEM - Valsts kanceleja un Valsts administrācijas skola
Working Party on Open Government - Valsts kanceleja un VARAM
Senior Officials from Centres of Government - Valsts kanceleja
Working Party on Gender Mainstreaming and Governance - Labklājības ministrija un Valsts kanceleja
Working Party of Senior Digital Government Officials - VARAM
Working Party of Leading Practitionners on Public Procurement - Finanšu ministrija un Iepirkumu uzraudzības birojs
High Level Risk Forum - Aizsardzības ministrija un Iekšlietu ministrija.
PGC neformālās grupas:
Network of the Contact Points of the Observatory of Public Sector Innovation - OPSI - nacionālā kontaktpunkta funkcijas OPSI pilda Valsts kanceleja
Global Roundable on Equal Access to Justice - Tieslietu ministrija
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt ar vispārīgu informāciju par OECD komitejām un to darba grupām.
Piedāvātā redakcija
OECD komiteju un darba grupu datu bāzē ir pieejama aktuālā informācija par OECD komitejām un darba grupām, to nosaukumi, informācija par mandātu, priekšsēdētāju un cita svarīga informācija (skatīt: https://oecdgroups.oecd.org - "Parent Body/Group").
4.
Anotācija (ex-ante)
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Iebildums
Anotācijas 7. sadaļā ir jānorāda tiesību akta projekta ietekme uz institūcijām, to funkcijām un cilvēkresursiem. Norādāmas institūcijas, kas būs atbildīgas par tiesību akta projekta izpildi.
Patreiz nav noteikti galvenie atbildīgās un līdzatbildīgās institūcijas uzdevumi un rīcības modelis situācijās, kad veidojas jauni OECD formāti.
Patreiz nav noteikti galvenie atbildīgās un līdzatbildīgās institūcijas uzdevumi un rīcības modelis situācijās, kad veidojas jauni OECD formāti.
Piedāvātā redakcija
Aicinām 7.5. sadaļā "Cita informācija" (vai citā piemērotā vietā tiesību akta projektā) norādīt, ka atbildīgās institūcijas, kā arī līdzatbildīgās institūcijas, pienākums ir sekot līdzi komitejas vai darba grupas darbam, pārstāvot Latvijas intereses. Atbildīgās institūcijas, kā arī līdzatbildīgās institūcijas, kur attiecināms, apmeklē komitejas vai darba grupas sanāksmes, iepazīstas ar komitejas vai darba grupas dokumentiem un sniedz informāciju par Latviju OECD aptaujās un ziņojumos, pārsūta OECD dokumentus, anketas un ielūgumus uz sanāksmēm citām Latvijas institūcijām, kuru kompetencē tie ir, kā arī popularizē komitejas vai darba grupas darba rezultātus sabiedrībā. Ja komiteja izveido jaunu darba grupu vai neformālu struktūru, par komiteju atbildīgā institūcija nodrošina Latvijas dalību tajā vai uzrunā citas valsts institūcijas nodrošināt dalību, bet sarežģītos gadījumos lūdz Ārlietu ministrijas atbalstu.
