Atzinums

Projekta ID
22-TA-1963
Atzinuma sniedzējs
Izglītības un zinātnes ministrija
Atzinums iesniegts
31.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt  nepieciešamību papildināt  noteikumu projektu ar grāmatvedības iestādes tiesībām veikt pārbaudes projektos, ņemot vērā  Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likuma 14.pantā  grāmatvedības iestādei noteiktās tiesības un pienākumus. Vienlaikus lūdzam papildināt ar  atbilstošu skaidrojumu noteikumu projekta anotāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 52.punktu ar norādi, ka sadarbības iestāde informē atbildīgo iestādi par maksājuma apturēšanu finansējuma saņēmējam un maksājuma apturēšanas iemesliem.
Piedāvātā redakcija
Sadarbības iestāde saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 74. panta 1. punkta b. apakšpunktu ir tiesīga apturēt maksājumu, tai skaitā, ja finansējuma saņēmēja iesniegtā informācija par projekta īstenošanas progresu un izdevumiem ir nepilnīga vai finansējuma saņēmējs to nesniedz šo noteikumu 50. punktā noteiktajā termiņā. Par minēto rīcību un tās iemesliem   sadarbības iestāde  nekavējoties informē finansējuma saņēmēju, atbildīgo iestādi  un vadošo iestādi.
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta anotācijas 1.3.sadaļā  informāciju par  iznākuma rādītāju uzskaiti.
Piedāvātā redakcija
(..) Atbildīgās iestādes (AF gadījumā – nozaru ministrijas) nodrošinās vidējā līmeņa risku pārvaldību, kas aptver specifiskā atbalsta mērķa un AF investīciju/reformu īstenošanas nosacījumus (MK noteikumus), t.sk. definē objektīvus projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus, kā arī atbild par AF plānā noteikto rezultātu/ mērķu izpildi un specifisko atbalsta mērķu rezultātu sasniegšanu, iznākuma rādītāju uzraudzību un uzskaiti (ja rādītāji neizriet no projektu datiem) (..)