Projekta ID
23-TA-139Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
11.10.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atkārtoti izvērtējot anotācijā sniegto skaidrojumu, noteikumu projekta būtību un tā atbilstību MK 2023. gada 13. jūlija sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 36 85. § 3. punkts) noteiktajam, ka SAM MK noteikumos ir jāparedz nepieciešamība finansējuma saņēmējam veikt projekta izmaksu un ieguvumu analīzi, tomēr secinām, ka anotācijā norādītais pamatojums "neaktīvu NEET jauniešu aktivizēšana, individuālo prasmju un kompetenču pilnveide, kā arī mērķa grupas jauniešu iesaiste mācību pasākumos un pozitīvas attieksmes veidošana pret izglītošanos, kā arī darba ar jauniešiem plānošanas, organizēšanas, īstenošanas uzlabošana nav objektīvi nosakāma vērtība naudas izteiksmē, kas būtu izmantojama izmaksu un ieguvumu analīzes veikšanā" nav pietiekams.
Vēršam uzmanību, ka pasākumā potenciālie ieguvumi būtu meklējami (1) valsts pārvaldes izmaksu, kas nepieciešami funkciju veikšanai, ietaupījumā un (2) valsts budžeta papildu ieņēmumos, kas rodas mērķa grupai (gala labuma saņēmējiem) iekļaujoties darba tirgū un maksājot vairāk nodokļus valsts budžetā (salīdzinot situāciju ar projektu un bez projekta). Tā kā atbalsta pasākumā ir noteikts rezultāta rādītājs “Dalībnieki, kuri pēc dalības pārtraukšanas iesaistījušies izglītībā vai mācībās” - 405 jaunieši -, atkārtoti lūdzam papildināt noteikumu projektu ar normu, kas paredz, ka projekta iesniegumā finansējuma saņēmējs veic izmaksu un ieguvumu analīzi, kuras ietvaros jāpamato, ka projekta ieguvumi būs lielāki par projekta izmaksām, vai ar šādu informāciju papildināt anotācijā esošo izvērtējumu.
Vēršam uzmanību, ka pasākumā potenciālie ieguvumi būtu meklējami (1) valsts pārvaldes izmaksu, kas nepieciešami funkciju veikšanai, ietaupījumā un (2) valsts budžeta papildu ieņēmumos, kas rodas mērķa grupai (gala labuma saņēmējiem) iekļaujoties darba tirgū un maksājot vairāk nodokļus valsts budžetā (salīdzinot situāciju ar projektu un bez projekta). Tā kā atbalsta pasākumā ir noteikts rezultāta rādītājs “Dalībnieki, kuri pēc dalības pārtraukšanas iesaistījušies izglītībā vai mācībās” - 405 jaunieši -, atkārtoti lūdzam papildināt noteikumu projektu ar normu, kas paredz, ka projekta iesniegumā finansējuma saņēmējs veic izmaksu un ieguvumu analīzi, kuras ietvaros jāpamato, ka projekta ieguvumi būs lielāki par projekta izmaksām, vai ar šādu informāciju papildināt anotācijā esošo izvērtējumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Noteikumu projekta 25.1.1.3. apakšpunkts paredz jaunieša atbilstības pārbaudi projekta mērķa grupai sadarbībā ar finansējuma saņēmēju.
Lūdzam novērst pretrunas un precizēt vai nu noteikumu projekta 25.1.1.3. apakšpunktu, vai 25. punkta ievaddaļu, ņemot vērā, ka no noteikumu projekta 25. punkta ievaddaļas izriet, ka finansējuma saņēmējam kā viena no atbalstāmajām darbībām arī var būt jaunieša atbilstības pārbaude projekta mērķa grupai.
Lūdzam novērst pretrunas un precizēt vai nu noteikumu projekta 25.1.1.3. apakšpunktu, vai 25. punkta ievaddaļu, ņemot vērā, ka no noteikumu projekta 25. punkta ievaddaļas izriet, ka finansējuma saņēmējam kā viena no atbalstāmajām darbībām arī var būt jaunieša atbilstības pārbaude projekta mērķa grupai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Noteikumu projekta 28.2. apakšpunktā uzskaitītas finansējuma saņēmējam plānotās izmaksas, savukārt 28.1. apakšpunktā - izmaksas finansējuma saņēmējam un izmaksas, ko finansējuma saņēmējs plāno sadarbības partnerim.
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 28.1. apakšpunkta ievaddaļu, svītrojot vārdus "izmaksas finansējuma saņēmējam un", tādējādi novēršot normu savstarpēju dublēšanos, vai sniegt atbilstošu skaidrojumu.
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 28.1. apakšpunkta ievaddaļu, svītrojot vārdus "izmaksas finansējuma saņēmējam un", tādējādi novēršot normu savstarpēju dublēšanos, vai sniegt atbilstošu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Vadlīniju attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā 10.zemsvītras atsauci teksts "Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika izmaksu attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze." attiecas tikai uz faktiskām izmaksām. Lūdzam papildināt 28.2.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izdalīt transporta pakalpojumu izmaksas (tekstā: tai skaitā sabiedriskā transporta izmaksas, degvielas izmaksas vieglajam transportlīdzeklim) no iekšzemes komandējumu un darba (dienesta) braucienu izmaksām, veidojot divus atsevišķus noteikumu punktus, ar attiecīgo vienas vienības izmaksu metodikas norādīšanu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam dzēst 28.2.4.apakšpunktā tekstu "atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi", jo transportlīdzekļa noma un transporta pakalpojumu pirkšana nav paredzēta 12.10.2010. MK noteikumos Nr.969.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 48. punktu, skaidri izdalot, ka deleģēšanas līgums tiek slēgts ar sadarbības partneri, savukārt pakalpojuma līgums - ar finansējuma saņēmēju.
Piedāvātā redakcija
-