Projekta ID
23-TA-139Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
22.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu projekta 17. punktā veiktos precizējumus, secinām, ka finansējuma saņēmēja piesaistītās biedrības un nodibinājumi nav uzskatāmi par sadarbības partneriem. Attiecīgi lūdzam precizēt noteikumu projektu, minēto normu izsakot atsevišķā punktā un paredzot, ka finansējuma saņēmējs piesaistīs biedrības un nodibinājumus kā pakalpojumu sniedzējus.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām papildināt ar nosacījumu, ka daļlaika attiecināmības principa gadījumā pēc faktiskajām izmaksām, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
28.2.4.punktā noteiktās izmaksas daļēji dublējas ar 28.2.3.punktā noteiktajām izmaksām (maksa par degvielu, maksa par sabiedrisko transportu, dienas nauda, maksa par naktsmītni). Lūdzam precizēt 28.2.4.punktu, norādot tikai faktiskās izmaksas par transportlīdzekļu nomu un transporta pakalpojuma pirkšanu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta attiecīgo apakšpunktu papildināt:
1) ar nosacījumu, ka daļlaika izmaksu attiecināšanas principa gadījumā tiek ņemts vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu;
2) Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
1) ar nosacījumu, ka daļlaika izmaksu attiecināšanas principa gadījumā tiek ņemts vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu;
2) Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka aizvietošanas piemaksu attiecināmības shēma ir noteikta Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" pielikumā Nr.2. Attiecīgi, lai saņemtu piemaksu no ES fondu finansējuma, rīkojumā par aizvietošanu tiek atrunāts, ka aizvietošanas ietvaros tiek pildīti tikai ar ES fondu jautājumiem saistīti pienākumi.
Līdz ar to aicinām izvērtēt MK noteikumu punktu, vai redakcija nebūtu precizējama/papildināma.
Līdz ar to aicinām izvērtēt MK noteikumu punktu, vai redakcija nebūtu precizējama/papildināma.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Noteikumu projekta 46.5. apakšpunktā:
1) lūdzam izvērtēt, vai ir jāatsaucas tieši uz 36. punktu, un precizēt atsauci;
2) lūdzam precizēt normā minētās regulas nosaukumu, aizstājot vārdus "Eiropas Sociālo fondu Plus" ar vārdiem "Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+)", kā arī minētās regulas pielikumu numurēt ar romiešu cipariem.
1) lūdzam izvērtēt, vai ir jāatsaucas tieši uz 36. punktu, un precizēt atsauci;
2) lūdzam precizēt normā minētās regulas nosaukumu, aizstājot vārdus "Eiropas Sociālo fondu Plus" ar vārdiem "Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+)", kā arī minētās regulas pielikumu numurēt ar romiešu cipariem.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 46.6. apakšpunktu, precizējot dokumentu glabāšanas termiņu. Vēršam uzmanību, ka dokumentu glabāšanas termiņš ir pieci gadi pēc projekta pabeigšanas vai līgumā vai vienošanās par projekta īstenošanu noteiktais termiņš, vai termiņš, kas minēts Ministru kabineta 2022. gada 13. decembra noteikumu Nr. 770 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas periodā nodrošina ieguldījumu uzraudzību un izvērtēšanu, kā arī izstrādā un uztur Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu" 27. punktā (t.i. 2039. gada 31. decembris).
Pieci gadi pēc pēdējā maksājuma veikšanas dalībvalstij ir dokumentu glabāšanas termiņš, kas noteikts Atveseļošanas un noturības mehānisma ietvaros.
Pieci gadi pēc pēdējā maksājuma veikšanas dalībvalstij ir dokumentu glabāšanas termiņš, kas noteikts Atveseļošanas un noturības mehānisma ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 46.6. apakšpunktā vārdus "Centrālā finanšu un līgumu aģentūra" ar vārdiem "sadarbības iestāde".
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Norādām, ka atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām tiesību normai ir jābūt skaidrai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par normā ietvertajiem pienākumiem un tiesībām. Lai nodrošinātu normas korektu izpratni, lūdzam izteikt noteikumu projekta 48. punktu jaunā redakcijā.
Atbilstoši lūdzam papildināt arī anotācijas 1.3. sadaļu.
Atbilstoši lūdzam papildināt arī anotācijas 1.3. sadaļu.
Piedāvātā redakcija
48. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris projekta īstenošanas laikā nodrošina interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. panta prasībām, kā arī finansējuma saņēmējs, sadarbības partneris un šo noteikumu 19. punktā minētie subjekti, kas noslēguši deleģēšanas līgumu ar sadarbības partneri un piedalās projekta īstenošanā uz deleģēšanas līguma pamata, paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu.
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka finansējuma saņēmējam organizējot biedrību un nodibinājumu iesaisti projektā ar iepirkuma palīdzību pastāv risks, ka iepirkuma rezultātā uzvarējušie pakalpojuma sniedzēji neatbildīs MKN norādītajai prasībai – biedrībām, nodibinājumiem darbam ar jaunatni, jo iepirkumā nevar tikt izvirzītas ierobežojošas un konkurenci kropļojošas prasības.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" norādīts:
"Noteikumu projekts nosaka, ka finansējuma saņēmējs uzkrāj datus par NEET jauniešu atrašanos izglītībā vai nodarbinātībā vienu, sešus un divpadsmit mēnešus pēc mērķa grupas jaunieša individuālās pasākumu programmas izpildes."
Lūdzam precizēt anotāciju, ņemot vērā, ka minēto prasību noteikumu projekts vairs neparedz.
"Noteikumu projekts nosaka, ka finansējuma saņēmējs uzkrāj datus par NEET jauniešu atrašanos izglītībā vai nodarbinātībā vienu, sešus un divpadsmit mēnešus pēc mērķa grupas jaunieša individuālās pasākumu programmas izpildes."
Lūdzam precizēt anotāciju, ņemot vērā, ka minēto prasību noteikumu projekts vairs neparedz.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" norādīts:
"Finansējuma saņēmējs noteikumu projekta 5.1. un 5.2.apakšpunktā noteiktos uzraudzības rādītājus un noteikumu projekta 6.punktā noteikto nacionālo rādītāju, ievērojot Ministru kabineta 2023. gada 21. marta noteikumu Nr. 135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" noteiktās prasības, ievada Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā pašvaldību griezumā."
Lūdzam izvērtēt, vai nacionālie rādītāji Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā tiks ievadīti atbilstoši minēto noteikumu 1. pielikumam, ņemot vērā, ka tajā ir plašs datu uzskaitījums par projekta dalībniekiem, bet dati par nacionālajiem rādītājiem netiks iesniegti Eiropas Komisijā.
"Finansējuma saņēmējs noteikumu projekta 5.1. un 5.2.apakšpunktā noteiktos uzraudzības rādītājus un noteikumu projekta 6.punktā noteikto nacionālo rādītāju, ievērojot Ministru kabineta 2023. gada 21. marta noteikumu Nr. 135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" noteiktās prasības, ievada Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā pašvaldību griezumā."
Lūdzam izvērtēt, vai nacionālie rādītāji Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā tiks ievadīti atbilstoši minēto noteikumu 1. pielikumam, ņemot vērā, ka tajā ir plašs datu uzskaitījums par projekta dalībniekiem, bet dati par nacionālajiem rādītājiem netiks iesniegti Eiropas Komisijā.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" norādīts:
"Veicot mērķa grupas jauniešu profilēšanu pirms individuālās pasākumu programmas izstrādes, kas saskaņā ar noteikumu projekta 2.7.apakšpunktā noteikto ietver mērķa grupas jaunieša izglītības, nodarbinātības, līdzšinējās sabiedriskās darbības pieredzes, interešu un prasmju attīstības vajadzību apzināšanu, kā arī ierobežojošo un citu faktoru identificēšanu, informācija par mērķa grupas jaunieti tiks uzkrāta atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus un atceļ Regulu (ES) Nr.1296/2013, 1. pielikumam. Mērķa grupas jaunieša profilēšanai tiks izmantota tikai tāda informācija, ko sniegs pati profilējamā persona."
Lūdzam papildināt minēto rindkopu, ņemot vērā, ka dati saskaņā ar minēto regulu tiek iesniegti Eiropas Komisijā, ievērojot Ministru kabineta 2023. gada 21. marta noteikumu Nr. 135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 1. pielikumā noteiktās prasības.
"Veicot mērķa grupas jauniešu profilēšanu pirms individuālās pasākumu programmas izstrādes, kas saskaņā ar noteikumu projekta 2.7.apakšpunktā noteikto ietver mērķa grupas jaunieša izglītības, nodarbinātības, līdzšinējās sabiedriskās darbības pieredzes, interešu un prasmju attīstības vajadzību apzināšanu, kā arī ierobežojošo un citu faktoru identificēšanu, informācija par mērķa grupas jaunieti tiks uzkrāta atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus un atceļ Regulu (ES) Nr.1296/2013, 1. pielikumam. Mērķa grupas jaunieša profilēšanai tiks izmantota tikai tāda informācija, ko sniegs pati profilējamā persona."
Lūdzam papildināt minēto rindkopu, ņemot vērā, ka dati saskaņā ar minēto regulu tiek iesniegti Eiropas Komisijā, ievērojot Ministru kabineta 2023. gada 21. marta noteikumu Nr. 135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 1. pielikumā noteiktās prasības.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" norādīts:
"Pirms iesaistes projektā plānots pārbaudīt jaunieša atbilstību 4.2.3.4.pasākuma mērķa grupai. Pēc tam, kad sadarbības partneris ir saņēmis mērķa grupas jaunieša iesniegumu par vēlmi iesaistīties projektā, sadarbības partneris saskaņā ar sadarbības līgumā, kas noslēgts starp Jaunatnes starptautisko programmu aģentūru kā finansējuma saņēmēju 4.2.3.4.pasākuma ietvaros un sadarbības partneri, noteikto kārtību par datu apstrādi projektā, nodod mērķa grupas jaunieša datus (datu kategorija - vārds, uzvārds, personas kods) Jaunatnes starptautisko programmu aģentūrai atbilstības 4.2.3.4.pasākuma mērķa grupai pārbaudei."
Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta 25.1.1.3. apakšpunkta izriet, ka jaunieša atbilstības projekta mērķa grupai pārbaudi veic sadarbības partneris, nevis finansējuma saņēmējs. Lūdzam precizēt anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļu "Risinājuma apraksts".
"Pirms iesaistes projektā plānots pārbaudīt jaunieša atbilstību 4.2.3.4.pasākuma mērķa grupai. Pēc tam, kad sadarbības partneris ir saņēmis mērķa grupas jaunieša iesniegumu par vēlmi iesaistīties projektā, sadarbības partneris saskaņā ar sadarbības līgumā, kas noslēgts starp Jaunatnes starptautisko programmu aģentūru kā finansējuma saņēmēju 4.2.3.4.pasākuma ietvaros un sadarbības partneri, noteikto kārtību par datu apstrādi projektā, nodod mērķa grupas jaunieša datus (datu kategorija - vārds, uzvārds, personas kods) Jaunatnes starptautisko programmu aģentūrai atbilstības 4.2.3.4.pasākuma mērķa grupai pārbaudei."
Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta 25.1.1.3. apakšpunkta izriet, ka jaunieša atbilstības projekta mērķa grupai pārbaudi veic sadarbības partneris, nevis finansējuma saņēmējs. Lūdzam precizēt anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļu "Risinājuma apraksts".
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas sadaļā par sadarbības partnera izmaksu pozīcijām (11.-12.lpp.) precizēt visas redakcijas no "izmantojot vienkāršoto izmaksu metodiku" uz "atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi".
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 8.1.13. apakšsadaļu, ņemot vērā, ka daļa datu tiks uzkrāti arī atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, I pielikumam un Ministru kabineta 2023. gada 21. marta noteikumu Nr. 135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 1. pielikumam.
Lūdzam norādīt, par kuriem projekta dalībniekiem dati tiks uzkrāti.
Lūdzam norādīt, par kuriem projekta dalībniekiem dati tiks uzkrāti.
Piedāvātā redakcija
-