Projekta ID
24-TA-1254Atzinuma sniedzējs
Kurzemes reģionālā enerģētikas un attīstības aģentūra
Atzinums iesniegts
01.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nepieciešams precizēt terminu "netālu".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nav saprotams pēc kādiem kritērijiem īpaši labāki nosacījumi piemēroti Latgales plānošanas reģionam. Saskaņā ar Latvijas Bankas 25.03.2024.statistikas apkopojumu par Iedzīvotaju ienākumiem un renovāciju:
1) Vecuma pensiju saņemošo iedzīvotāju īpatsvars novadsos 2022.gadā Valkas novads ir 1.vietā;
2) GMI pabalsta saņemošo mājsaimniecību īpatsvars novados 2022.gadā Valkas novads ir 5.vietā starp Latgales plānošanas reģiona novadiem, Tukuma novads 6.vietā;
3) Majokļa pabalstu saņemošo mājsaimniecību īpatsvars novados 2022.gadā Valkas novads ir 1.vietā, Ventspils novads 3.vietā, Kuldīgas novads 5.vietā, dati norāda uz novadā dzīvojošo vidējo ekonomisko stāvokli;
4) Trūcīgas mājsaimniecības statusā esošo mājsaimniecību īpatsvars novados 2022.gadā, Valkas novads 3.vietā starp Latgales planošanas reģiona novadiem, 8.vietā Ventspils novads, 11.vietā Kuldīgas novads.
1) Vecuma pensiju saņemošo iedzīvotāju īpatsvars novadsos 2022.gadā Valkas novads ir 1.vietā;
2) GMI pabalsta saņemošo mājsaimniecību īpatsvars novados 2022.gadā Valkas novads ir 5.vietā starp Latgales plānošanas reģiona novadiem, Tukuma novads 6.vietā;
3) Majokļa pabalstu saņemošo mājsaimniecību īpatsvars novados 2022.gadā Valkas novads ir 1.vietā, Ventspils novads 3.vietā, Kuldīgas novads 5.vietā, dati norāda uz novadā dzīvojošo vidējo ekonomisko stāvokli;
4) Trūcīgas mājsaimniecības statusā esošo mājsaimniecību īpatsvars novados 2022.gadā, Valkas novads 3.vietā starp Latgales planošanas reģiona novadiem, 8.vietā Ventspils novads, 11.vietā Kuldīgas novads.
Piedāvātā redakcija
papildināt ..., ja māja atrodas Latgales plānošanas rģionā vei enerģētiskai nabadzībai pakļautajos reģionos.
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
nepieciešams precizēt kas domāts ar terminu "zemes robeža". Vai ar jēdzienu saprotams mājai piederošās zemes robeža vai funkcionali nepieciešamā zemes robeža. Jāņem vērā, ka daļai māju nav piesaistīta zemes gabala vai māja atrodas uz dalītas zemes, bet ir noteikta funkcionali nepieciešamā zemes robeža no mājai nepiederošās zemes.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nav saprotams kura dz.īpasnieku grupa kā patērētāji tiek izslēgti. Apvienojot 28.4.1. un 28.4.2.apakšpunktos noteikto, secinām, ka saražotās enerģijas patērētājs var būt jebkuršdzīvokļa īpasnieks, līdz ar ko 28.4.punkta abiem apakšpunktiem zūd jēga.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Šī apakšpunkta redakcījā secināms, ja ēkā iekšējā lietusūdens noteksistēma un ta ir nomainīta pirms ēkas atjaunošanas projekta, tad ēka programma atbalstam nekvalificējas. Ka arī, ja ēkas cokola/pamatu daļa jau ir siltinata un apmale atjaunota, projekta ietvaros hidroizolaciju ierīkot vairak nav nepieciešams, tātad projekta risinājumos šie darbi iekļauti nebūs, kā rezultātā attiecīgā māja programmai nekvalificējas.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nav saprotams termins "atbilstoši telpu dzesēšanas un ventilācijas risinājumi". Kas nosaka atbilstību, kā arī vai šī punkta paredzētajā redakcijā saprotams, ka ēkā/dzīvokļos jāparedz decentralizēta/centralizēta rekuperācijas iekārta, kas nodrošina gan dzesēšanas , gan ventilācijas risinājumu? Vai nosacījums izpildāms gan koplietošanas telpās (pagrabs, kāpnes, bēniņi), gan dzīvojamās telpās? Daudzdzīvokļu mājās minimālais svaiga gaisa pieplūdes nodrošināšanas risinājums ir svaiga gaisa pieplūdes vārsti logos, bet noplūdei veicot esošo gaisa vadu (skursteņu) tīrīšanu. Vai šie pasakumi noteikumu 32.3.2.kvalificējas kā "atbilstoši"?
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vai esošā redakcija nozīmē, ka atkritumus nevar nodot tiem sabiedriskā pakalpojuma sniedzejiem, kas atkritumu apsaimniekošanas / pārstrādes jomā strādā, bet nodarbojas ar atkritumu savākšanu, šķirošanu, bet nenodrošina to pārstrādi. Ninase būtiska, jo, ja nosacījums paredz atkritumu nodošanu nevis atkritumu apsaimniekošanas, bet tikai atkritumu pārstrādes uzņēmumam, tad punkts īpaši iekļaujams būvdarbu līgumos.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
No esošās redakcijas nav izsecināms kādi būvniecības dokumenti šī punkta nosacījuma izpildes apliecināšanai būvdarbu laikā ir jāsagatavo un jaiekļauj noslēguma dokumentācijā, lai apliecinātu nosacījuma izpildi.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vai nosacījums piemērojams arī gadījumos, ja enerģija netiek ražota izmantojot gāzi?
Piedāvātā redakcija
papildinat ar piezīmi ..., ja nepieciešams jeb ja attiecināms.
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nav saprotams pret ko un kurā projekta posmā tiek vērtēta prioritāte. Vai atbalsts tiks piešķirts rindas kārtībā ievērojot šajā punktā noteikto prioritāro secību?
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nav saprotams noteikto maksimālo izmaksu 80 000 EUR pamatojums. Pēc jau atjaunoto ēku izmaksu statistikas, 69 dzīvokļu ekai apkures sistēmas atjaunošanas izmaksas bez PVN 113 000 EUR, citā gadījumā 42 dz. ēkai ~97 000 EUR bez PVN. Priekšlikums noteikt attiecināmo izmaksu limitu vai atbalsta apmēru pret ēkas daļējās atjaunošanas rezultatā ietaupītajiem megavatiem vai citādi.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nav saprotams, ko paredzets iesniegt. Ka arī, kuri ir gadījumi, kad šis punkts nav attiecināms.
Piedāvātā redakcija
pieteikumu piegādataju atlases izvērtēšanai
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Paredzēt, ka aizdevumu var izsniegt jebkura kredītiestāde.
Piedāvātā redakcija
-