Projekta ID
24-TA-2467Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
10.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 43.7 panta 1.1 daļu un piekto daļu
Iebildums
Izvērtējot precizēto noteikumu projektu, Tieslietu ministrija secina, ka 02.12.2024. atzinumā minētais iebildums nav ņemts vērā.
Ņemot vērā minēto un Tieslietu ministrijas 02.12.2024. atzinumā ietvertos argumentus, atkārtoti lūdzam pārskatīt noteikumu projekta IV nodaļu "Ar tehniskajiem līdzekļiem fiksētās informācijas paziņošana" un pārliecināties, ka nodaļā ietvertais regulējums ir efektīvs un paziņojums par iespējamu pārkāpumu sasniedz tā adresātu maksimāli ātri, kā arī pārliecināties par šīs nodaļas atbilstību Paziņošanas likumam.
Ņemot vērā minēto un Tieslietu ministrijas 02.12.2024. atzinumā ietvertos argumentus, atkārtoti lūdzam pārskatīt noteikumu projekta IV nodaļu "Ar tehniskajiem līdzekļiem fiksētās informācijas paziņošana" un pārliecināties, ka nodaļā ietvertais regulējums ir efektīvs un paziņojums par iespējamu pārkāpumu sasniedz tā adresātu maksimāli ātri, kā arī pārliecināties par šīs nodaļas atbilstību Paziņošanas likumam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
4. Valsts policija, valsts akciju sabiedrība “Ceļu satiksmes drošības direkcija”, valsts ceļa pārvaldītājs vai dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs to tīmekļvietnēs, bet pašvaldības policija un pašvaldības ceļa pārvaldītājs - pašvaldības tīmekļvietnē publicē informāciju par vietām, kur tie uzstādījuši stacionāros tehniskos līdzekļus, norādot tehniskā līdzekļa veidu un atrašanās vietu. Informāciju par vietām, kur uzstādīti vai noņemti stacionārie tehniskie līdzekļi, tīmekļvietnēs aktualizē reizi nedēļā.
Iebildums
Tieslietu ministrijas 02.12.2024. atzinumā minētais iebildums ir tikai daļēji ņemts vērā, jo ir precizēts tikai noteikumu projekta 3. punkts.
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 4. punktā lietoto terminoloģiju. Proti, noteikumu projekta ir paredzēts, ka tie nosaka kārtību tehnisko līdzekļu uzstādīšanai uz ceļiem, kas paredzēti pārkāpumu fiksēšanai, neapturot transportlīdzekli. Savukārt noteikumu projekta 4. punktā tiek lietots vārdu savienojums "stacionārie tehniskie līdzekļi". Lūdzam attiecīgi precizēt 4. punktu vai noteikumu projektā vai anotācijā ietvert vārdu savienojuma skaidrojumu.
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 4. punktā lietoto terminoloģiju. Proti, noteikumu projekta ir paredzēts, ka tie nosaka kārtību tehnisko līdzekļu uzstādīšanai uz ceļiem, kas paredzēti pārkāpumu fiksēšanai, neapturot transportlīdzekli. Savukārt noteikumu projekta 4. punktā tiek lietots vārdu savienojums "stacionārie tehniskie līdzekļi". Lūdzam attiecīgi precizēt 4. punktu vai noteikumu projektā vai anotācijā ietvert vārdu savienojuma skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
IV. Ar tehniskajiem līdzekļiem fiksētās informācijas paziņošana
Iebildums
Tieslietu ministrijas 02.12.2024. atzinumā minētais iebildums nav ņemts vērā.
Neskarot 02.12.2024. atzinumā ietvertos argumentus, Tieslietu ministrija norāda, ka nepiekrīt izziņā norādītajam argumentam, ka informācijas nosūtīšanas veidi ir izsmeļoši uzskaitīti Ceļu satiksmes likuma 43.7 panta (1.1) daļā. Vēršam uzmanību, ka Ceļu satiksmes likuma 43.7 panta (1.1) daļā pantā ir paredzēts, ka "...ja pārkāpums — tāda transportlīdzekļa izmantošana ceļu satiksmē, kuram noteiktajā termiņā nav veikta valsts tehniskā apskate vai par kuru nav veikta tā īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana, — fiksēts ar tehnisku līdzekli, neapturot transportlīdzekli, policija Administratīvās atbildības likuma 162. panta pirmajā daļā minētajai personai nekavējoties elektroniski nosūta informāciju (ja adresāta dati elektroniskai saziņai ir zināmi) par fiksēto gadījumu.". Savukārt kārtību, kādā informācija paziņojama Administratīvās atbildības likuma 162. panta pirmajā daļā minētajai personai, nosaka Ministru kabinets. Līdz ar to Ministru kabinetam ir zināma brīvība, nosakot kārtību, kādā informācija paziņojumā Administratīvās atbildības likuma 162. panta pirmajā daļā minētajai personai un paziņošana elektroniski, izmantojot oficiālo elektronisko adresi vai elektroniskā pasta adresi, nav vienīgais paziņošanas veids.
Ņemot vērā minēto, rosinām tomēr pārskatīt nodaļas regulējumu pēc būtības un nodrošināt to atbilstību Paziņošanas likumam.
Neskarot 02.12.2024. atzinumā ietvertos argumentus, Tieslietu ministrija norāda, ka nepiekrīt izziņā norādītajam argumentam, ka informācijas nosūtīšanas veidi ir izsmeļoši uzskaitīti Ceļu satiksmes likuma 43.7 panta (1.1) daļā. Vēršam uzmanību, ka Ceļu satiksmes likuma 43.7 panta (1.1) daļā pantā ir paredzēts, ka "...ja pārkāpums — tāda transportlīdzekļa izmantošana ceļu satiksmē, kuram noteiktajā termiņā nav veikta valsts tehniskā apskate vai par kuru nav veikta tā īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana, — fiksēts ar tehnisku līdzekli, neapturot transportlīdzekli, policija Administratīvās atbildības likuma 162. panta pirmajā daļā minētajai personai nekavējoties elektroniski nosūta informāciju (ja adresāta dati elektroniskai saziņai ir zināmi) par fiksēto gadījumu.". Savukārt kārtību, kādā informācija paziņojama Administratīvās atbildības likuma 162. panta pirmajā daļā minētajai personai, nosaka Ministru kabinets. Līdz ar to Ministru kabinetam ir zināma brīvība, nosakot kārtību, kādā informācija paziņojumā Administratīvās atbildības likuma 162. panta pirmajā daļā minētajai personai un paziņošana elektroniski, izmantojot oficiālo elektronisko adresi vai elektroniskā pasta adresi, nav vienīgais paziņošanas veids.
Ņemot vērā minēto, rosinām tomēr pārskatīt nodaļas regulējumu pēc būtības un nodrošināt to atbilstību Paziņošanas likumam.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Iebildums
Lūdzam precizēt pamatojumu projekta anotācijā atbilstoši aktuālajai situācijai. Piemēram, grozījumi Ceļu satiksmes likumā jau ir stājušies spēkā.
Tāpat projekta 6.1. apakšpunktā paredzēts, ka transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā iesniedz arī šādu informāciju par fiksēto pārkāpumu: "fiksētais pārkāpums atbilstoši Ceļu satiksmes likumam vai Autoceļu lietošanas nodevas likumam". Projekta anotācijā nav skaidrots, kā paredzētās izmaiņas atšķiras no spēkā esošā regulējuma un kādu tieši informāciju tās ietver.
Tāpat projekta 6.1. apakšpunktā paredzēts, ka transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā iesniedz arī šādu informāciju par fiksēto pārkāpumu: "fiksētais pārkāpums atbilstoši Ceļu satiksmes likumam vai Autoceļu lietošanas nodevas likumam". Projekta anotācijā nav skaidrots, kā paredzētās izmaiņas atšķiras no spēkā esošā regulējuma un kādu tieši informāciju tās ietver.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Papildus 02.12.2024. atzinumā minētam, norādām, ka anotācija ir precizējama pēc noteikumu projekta IV nodaļas regulējuma pārskatīšanas pēc būtības un atbilstības Paziņošanas likumam nodrošināšanas.
Piedāvātā redakcija
-
