Projekta ID
23-TA-1285Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
16.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Tā kā no anotācijā sniegtā skaidrojuma izriet, ka finansējuma saņēmējs veic deleģēto funkciju un attiecīgi neveic saimniecisko darbību, tad attiecībā uz to vairs tālāk nav nepieciešams veikt vērtējumu atbilstoši komercdarbības atbalsta pazīmēm. Attiecīgi lūdzam precizēt anotācijā sniegto skaidrojumu, papildinot to ar secinājumu par finansējuma saņēmēju, skaidri norādot, ka tas šī pasākuma ietvaros darbojas valsts deleģēto pārvaldes uzdevumu ietvaros, un tādējādi neveic saimniecisko darbību.
Savukārt attiecībā uz anotācijā jau daļēji iekļauto vērtējumu komercdarbības atbalsta kontekstā par sadarbības partneriem lūdzam to papildināt un precizēt, izdalot atsevišķi attiecībā uz katru no sadarbības partneru kategorijām. Piemēram, attiecībā uz valsts un pašvaldību (iespējams, arī augstskolu) dibinātām vispārējās un profesionālās izglītības iestādēm (tai skaitā koledžām), aicinām papildināt anotāciju ar skaidrojumu, vai un kurā normatīvajā aktā ir ietverta funkcija to nodrošināt, tādējādi pamatojot, ka tās neveic saimniecisko darbību. Un attiecībā uz sadarbības partneriem, kas ir citas juridiskas personas, lūdzam papildināt anotāciju ar izvērtējumu komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā (Lūdzam skatīt Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) (turpmāk – EK paziņojums) 28. un 29. punktus. Skaidrojam, ka valsts izglītības sistēmas ietvaros nodrošinātā valsts izglītība, ko finansē un uzrauga valsts, var tikt uzskatīta par nesaimniecisko darbību. Atbilstoši EK paziņojuma 29.punktam gadījumos, ja ieņēmumi no izglītojamajiem (vai to vecākiem) nesasniedz 50% izdevumiem jeb vispārējās izglītības pakalpojumu pārsvarā finansē valsts, tā nav saimnieciska darbība. Gadījumā, ja tiktu konstatēts, ka izglītības iestādes gūtie ieņēmumi no maksas izglītības pakalpojumu un citu izglītības pakalpojumu sniegšanas pārsniedz 50% robežvērtību no kopējiem sniegtajiem izglītības pakalpojumiem, tālāk jāveic izvērtējumu par vienlaicīgu Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minēto komercdarbības atbalsta pazīmju esamību. Pieļaujam, ka saimnieciska izglītības pakalpojuma gadījumā varētu neizpildīties komercdarbības atbalsta pazīme par ietekmi uz tirdzniecību un konkurenci Eiropas Savienības iekšējā tirgū.) Ja kāds no sadarbības partneriem varētu būt tāds, kas tiek vērtēts atbilstoši saimnieciskās darbības kritērijam un/vai komercdarbības pazīmēm, aicinām papildināt noteikumu projektu ar to. Lūdzam arī papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu par nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšanu.
Savukārt attiecībā uz anotācijā jau daļēji iekļauto vērtējumu komercdarbības atbalsta kontekstā par sadarbības partneriem lūdzam to papildināt un precizēt, izdalot atsevišķi attiecībā uz katru no sadarbības partneru kategorijām. Piemēram, attiecībā uz valsts un pašvaldību (iespējams, arī augstskolu) dibinātām vispārējās un profesionālās izglītības iestādēm (tai skaitā koledžām), aicinām papildināt anotāciju ar skaidrojumu, vai un kurā normatīvajā aktā ir ietverta funkcija to nodrošināt, tādējādi pamatojot, ka tās neveic saimniecisko darbību. Un attiecībā uz sadarbības partneriem, kas ir citas juridiskas personas, lūdzam papildināt anotāciju ar izvērtējumu komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā (Lūdzam skatīt Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) (turpmāk – EK paziņojums) 28. un 29. punktus. Skaidrojam, ka valsts izglītības sistēmas ietvaros nodrošinātā valsts izglītība, ko finansē un uzrauga valsts, var tikt uzskatīta par nesaimniecisko darbību. Atbilstoši EK paziņojuma 29.punktam gadījumos, ja ieņēmumi no izglītojamajiem (vai to vecākiem) nesasniedz 50% izdevumiem jeb vispārējās izglītības pakalpojumu pārsvarā finansē valsts, tā nav saimnieciska darbība. Gadījumā, ja tiktu konstatēts, ka izglītības iestādes gūtie ieņēmumi no maksas izglītības pakalpojumu un citu izglītības pakalpojumu sniegšanas pārsniedz 50% robežvērtību no kopējiem sniegtajiem izglītības pakalpojumiem, tālāk jāveic izvērtējumu par vienlaicīgu Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minēto komercdarbības atbalsta pazīmju esamību. Pieļaujam, ka saimnieciska izglītības pakalpojuma gadījumā varētu neizpildīties komercdarbības atbalsta pazīme par ietekmi uz tirdzniecību un konkurenci Eiropas Savienības iekšējā tirgū.) Ja kāds no sadarbības partneriem varētu būt tāds, kas tiek vērtēts atbilstoši saimnieciskās darbības kritērijam un/vai komercdarbības pazīmēm, aicinām papildināt noteikumu projektu ar to. Lūdzam arī papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu par nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšanu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" par netiešajām izmaksām norādīts, ka netiešās izmaksas "var ietvert izmaksas vadlīniju vai citu atbalsta materiālu izstrādei norišu plānošanai un sasaistei ar mācību saturu, papildus sabiedrības informēšanas pasākumu īstenošanai, norišu kataloga digitalizācijai, efektivitātes izvērtējuma nodrošinājumam, u.c. izmaksas, kas nepieciešamas projekta rezultātu sasniegšanai", tādējādi minētās izmaksas aprakstā paredzēts segt gan no projekta netiešajām, gan no tiešajām attiecināmajām izmaksām.
Vēršam uzmanību, ka minētajām darbībām noteikumu projektā ir paredzētas tiešās attiecināmās izmaksas. Vienlaikus norādām, ka anotācijā minētās netiešās izmaksas pēc būtības neatbilst netiešo attiecināmo izmaksu definīcijai, kā to nosaka Vadošās iestādes vadlīnijās Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gada plānošanas periodā" norādītā definīcija.
Papildus vēršam uzmanību, ka Vadošās iestādes vadlīniju Nr.1.1. "Vadlīnijas par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošana Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam ietvaros" 56. punktā noteikts, ka atbildīgajai iestādei ir jānorāda, kuras projekta darbības tiks iekļautas bāzes summā, kurai piemēros vienoto likmi, lai nodrošinātu atbilstošu dubultā finansējuma riska kontroli un novēršanu. Nevar vienādas darbības tikt iekļautas gan bāzes summā, gan izmaksās, kuras aprēķinātas, izmantojot vienoto likmi. Ņemot vērā minēto, lai mazinātu izmaksu pārklāšanās risku, lūdzam precizēt anotācijā norādīto informāciju par pasākumā plānotajām netiešajām izmaksām.
Vēršam uzmanību, ka minētajām darbībām noteikumu projektā ir paredzētas tiešās attiecināmās izmaksas. Vienlaikus norādām, ka anotācijā minētās netiešās izmaksas pēc būtības neatbilst netiešo attiecināmo izmaksu definīcijai, kā to nosaka Vadošās iestādes vadlīnijās Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gada plānošanas periodā" norādītā definīcija.
Papildus vēršam uzmanību, ka Vadošās iestādes vadlīniju Nr.1.1. "Vadlīnijas par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošana Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam ietvaros" 56. punktā noteikts, ka atbildīgajai iestādei ir jānorāda, kuras projekta darbības tiks iekļautas bāzes summā, kurai piemēros vienoto likmi, lai nodrošinātu atbilstošu dubultā finansējuma riska kontroli un novēršanu. Nevar vienādas darbības tikt iekļautas gan bāzes summā, gan izmaksās, kuras aprēķinātas, izmantojot vienoto likmi. Ņemot vērā minēto, lai mazinātu izmaksu pārklāšanās risku, lūdzam precizēt anotācijā norādīto informāciju par pasākumā plānotajām netiešajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" norādīts, ka projekta ietvaros nacionālie rādītāji būtu uzskaitāmi tādā veidā, lai varētu identificēt unikālo skolēnu un apmeklēto norišu skaitu pa jomām (STEM un pilsoniskā līdzdalība). Finansējuma saņēmējs uzkrās datus par nacionālo radītāju izpildi un informāciju par to izpildi iesniegs atbildīgajai iestādei pēc tās pieprasījuma.
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar regulējumu, kas paredz datu uzkrāšanu par fiziskajām personām. Papildus lūdzam aizpildīt anotācijas 8.1.13. apakšsadaļu ar atbilstošu skaidrojumu, tostarp par to, kā paredzēts pārliecināties par unikālo skolēnu skaitu.
Vienlaikus ņemot vērā, ka paredzēta fizisko personu datu apstrāde, noteikumu projektu nepieciešams saskaņot arī ar Datu valsts inspekciju.
Papildus lūdzam anotācijā skaidrot, pret kurām atbalstāmajām darbībām, kas definētas noteikumu projekta 17.punktā, ir uzkrājami un uzraugāmi plānotie nacionālie rādītāji. Vēršam uzmanību ka Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā visi rādītāji, t.sk. nacionālie, jāsasaista ar darbībām. Tāpat, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 6.punktā iekļautie nacionālie rādītāji ir noteikti papildus Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027. gadam paredzētajiem rādītājiem, lūdzam anotācijā skaidrot, ka šo rādītāju uzraudzību veic pati atbildīgā iestāde.
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar regulējumu, kas paredz datu uzkrāšanu par fiziskajām personām. Papildus lūdzam aizpildīt anotācijas 8.1.13. apakšsadaļu ar atbilstošu skaidrojumu, tostarp par to, kā paredzēts pārliecināties par unikālo skolēnu skaitu.
Vienlaikus ņemot vērā, ka paredzēta fizisko personu datu apstrāde, noteikumu projektu nepieciešams saskaņot arī ar Datu valsts inspekciju.
Papildus lūdzam anotācijā skaidrot, pret kurām atbalstāmajām darbībām, kas definētas noteikumu projekta 17.punktā, ir uzkrājami un uzraugāmi plānotie nacionālie rādītāji. Vēršam uzmanību ka Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā visi rādītāji, t.sk. nacionālie, jāsasaista ar darbībām. Tāpat, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 6.punktā iekļautie nacionālie rādītāji ir noteikti papildus Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027. gadam paredzētajiem rādītājiem, lūdzam anotācijā skaidrot, ka šo rādītāju uzraudzību veic pati atbildīgā iestāde.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām tiesību normai ir jābūt skaidrai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par normā ietvertajiem pienākumiem un tiesībām.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 6. punkta apakšpunktus, konkretizējot, vai izglītojamo skaita procentuālais īpatsvars noteikts no kopējā visu attiecīgo izglītības iestāžu izglītojamo skaita, vai arī no katras attiecīgās izglītības iestādes izglītojamo skaita.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 6. punkta apakšpunktus, konkretizējot, vai izglītojamo skaita procentuālais īpatsvars noteikts no kopējā visu attiecīgo izglītības iestāžu izglītojamo skaita, vai arī no katras attiecīgās izglītības iestādes izglītojamo skaita.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam salāgot noteikumu projekta 13.punktu ar anotāciju norādīto sadarbības partneru definīciju, proti, "sadarbības partneri projektā plānotas pašvaldības, kas ir pirmsskolas izglītības iestāžu, vispārējās izglītības iestāžu un profesionālās izglītības iestāžu dibinātājas; valsts dibinātas vispārējās un profesionālās izglītības iestādes, valsts augstskolu dibinātas akreditētas izglītības iestādes un citu juridisku personu dibinātas akreditētas vispārējās un profesionālās izglītības iestādes, kuras īsteno Latvijā licencētas vispārējās izglītības programmas pirmsskolas, pamata un vidējās izglītības pakāpē un profesionālās izglītības programmas pamata un vidējās izglītības pakāpē. t.sk. pasākuma mērķa grupu, kurā minētas ne tikai vispārējās un profesionālās izglītības iestādes, bet arī pašvaldību dibinātas pirmsskolas izglītības iestādes".
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt noteikumu projekta 15. punktā norādītos sadarbības līgumā iekļaujamos nosacījumus, nodrošinot, ka tie nedublē Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumu Nr. 408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 6. punktā noteikto. Attiecīgi aicinām noteikumu projektā norādīt tos sadarbības līgumā iekļaujamos nosacījumus, kurus paredzēts noteikt papildus (ja attiecināms) minētajā normā uzskaitītajiem.
Vienlaikus lūdzam skaidrot anotācijā, kādā procedūrā tiks izvēlēti un piesaistīti sadarbības partneri.
Vienlaikus lūdzam skaidrot anotācijā, kādā procedūrā tiks izvēlēti un piesaistīti sadarbības partneri.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai projekta īstenošanas un uzraudzības posmā izvairītos no pārprotamām situācijām un iespējamiem neatbilstošiem izdevumiem, lūdzam anotācijā skaidrot, vai 4.2.2.1.pasākuma ietvaros būs iespēja apmeklēt tikai tās norises, kas būs/tiks iekļautas norišu katalogā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 19.2.2.apakšpunktu ar atsauci uz konkrētu atbalstāmo darbību (noteikumu projekta punktu), lai nodrošinātu viennozīmīgu normas uztveramību un izmaksu attiecināmību, ņemot vēra, ka arī noteikumu projekta 19.3.apakšpunktā ir minētas pakalpojumu izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 19.2.3.apakšpunktā minētās izmaksas "norises piekļuves (ieejas) maksa" pārklājas ar noteikumu projekta 19.2.1.apakšpunktā minētajām izmaksām par biļetēm. Gadījumā, ja tiek saglabāti abi apakšpunkti, lūdzam anotācijā skaidrot atšķirību starp izdevumiem par biļetēm (19.2.1.apakšpunkts) un norises piekļuves (ieejas) maksu (19.2.3.apakšpunkts).
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai finansējuma saņēmējam uz projekta atlases brīdi būtu skaidri saprotami izmaksu attiecināmības nosacījumi un mērķa grupas atbalstam pieejamā finansējuma apmēri, lūdzam iesniegt atbildīgās iestādes izstrādāto vienkāršoto izmaksu metodiku līdz noteikumu projekta apstiprināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka no Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta "i" punkta izriet, ka darbībām (t.i. projektiem), kuru kopējās izmaksas ir mazākas nekā 5 000 000 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli), pievienotās vērtības nodokļa izmaksas ir attiecināmas; savukārt no "ii" punkta izriet, ka darbībām (t.i. projektiem), kuru kopējās izmaksas ir vismaz 5 000 000 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli), pievienotās vērtības nodokļa izmaksas ir attiecināmas gadījumos, kad tas nav atgūstams saskaņā ar pievienotās vērtības nodokli reglamentējošiem valsts tiesību aktiem.
Ievērojot minēto, aicinām izvērtēt nepieciešamību precizēt noteikumu projekta 23. punktu, ja varētu tikt īstenoti arī tādi projekti, kuru kopējās izmaksas ir mazākas nekā 5 000 000 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli).
Gadījumā, ja varētu tikt īstenoti gan tādi projekti, kuru kopējās izmaksas ir mazākas nekā 5 000 000 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli), gan tādi projekti, kuru kopējās izmaksas ir vismaz 5 000 000 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli), aicinām izteikt noteikumu projekta 23. punktu piedāvātajā redakcijā, kā arī papildināt anotāciju ar atbilstošu informāciju par pievienotās vērtības nodokļa attiecināmību.
Ievērojot minēto, aicinām izvērtēt nepieciešamību precizēt noteikumu projekta 23. punktu, ja varētu tikt īstenoti arī tādi projekti, kuru kopējās izmaksas ir mazākas nekā 5 000 000 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli).
Gadījumā, ja varētu tikt īstenoti gan tādi projekti, kuru kopējās izmaksas ir mazākas nekā 5 000 000 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli), gan tādi projekti, kuru kopējās izmaksas ir vismaz 5 000 000 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli), aicinām izteikt noteikumu projekta 23. punktu piedāvātajā redakcijā, kā arī papildināt anotāciju ar atbilstošu informāciju par pievienotās vērtības nodokļa attiecināmību.
Piedāvātā redakcija
23. Pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar projektu, uzskatāmi par attiecināmām izmaksām, vienlaikus ievērojot regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta “c” apakšpunktā ietvertos nosacījumus.
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ja projekta izmaksas paredzēts attiecināt no noteikumu spēkā stāšanās dienas vai pirms tam, un finansējuma saņēmējs ir valsts budžeta iestāde, anotācijā ir jāsniedz pamatojums un noteikumu projektam ir jāpievieno Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekts, kas nosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī atbildīgās iestādes pienākumus un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas nav attiecināmas no Eiropas Savienības fondu līdzekļiem. Lūdzam atbilstoši papildināt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu un anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai mazinātu neatbilstoši veiktu izdevumu risku, lūdzam papildināt noteikumu projekta 24.punktu aiz vārdiem "no sadarbības līguma noslēgšanas dienas" ar vārdiem "bet ne agrāk kā no dienas, kad ar finansējuma saņēmēju noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu".
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot anotācijā un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projekta 26. punktu, norādot, vai minētā norišu proporcija jānodrošina katra projekta ietvaros.
Vienlaikus lūdzam izvērtēt iespēju noteikumu projekta 26. punktā iekļauto prasību noteikt kā nacionālo rādītāju, kā arī papildināt anotāciju, kā plānots šo sadalījumu uzraudzīt, kā arī kādas sekas iestāsies, ja finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā šo sadalījuma proporciju neievēro.
Vienlaikus lūdzam izvērtēt iespēju noteikumu projekta 26. punktā iekļauto prasību noteikt kā nacionālo rādītāju, kā arī papildināt anotāciju, kā plānots šo sadalījumu uzraudzīt, kā arī kādas sekas iestāsies, ja finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā šo sadalījuma proporciju neievēro.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka 2024. gada 30. septembrī stājusies spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk - Regula 2024/2509). Saskaņā ar Regulas 2024/2509 279. pantu tā atceļ iepriekšējo “Finanšu regulu” – Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012.
Lūdzam atbilstoši precizēt atsauci noteikumu projekta 31. punktā un anotācijā uz aktuālo Regulu 2024/2509.
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Regulas 2024/2509 279. pantu atsauces uz atcelto regulu uzskata par atsaucēm uz Regulu 2024/2509, un tās lasa saskaņā ar atbilstības tabulu Regulas 2024/2509 II pielikumā.
Lūdzam atbilstoši precizēt atsauci noteikumu projekta 31. punktā un anotācijā uz aktuālo Regulu 2024/2509.
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Regulas 2024/2509 279. pantu atsauces uz atcelto regulu uzskata par atsaucēm uz Regulu 2024/2509, un tās lasa saskaņā ar atbilstības tabulu Regulas 2024/2509 II pielikumā.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 33.punktu, paplašinot finansējuma saņēmēja pienākumus uzkrāt datus atbilstoši noteikumu projektā noteiktajam, lai nodrošinātu projekta uzraudzībai nepieciešamo datu pieejamību.
Piedāvātā redakcija
33. Finansējuma saņēmējs uzkrāj datus par:
33.1. šo noteikumu 6. punktā minēto nacionālo rādītāju izpildi;
33.2. horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītāju: konsultatīva rakstura pasākumu skaits par dzimumu līdztiesības, personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju, vecuma nediskriminācijas, etniskās u.c. piederības un pamattiesību jautājumiem, tostarp par tiesiskajiem un praktiskajiem aspektiem;
33.3. norišu proporciju STEM jomā 75% un pilsoniskajā līdzdalībā 25%.
33.1. šo noteikumu 6. punktā minēto nacionālo rādītāju izpildi;
33.2. horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītāju: konsultatīva rakstura pasākumu skaits par dzimumu līdztiesības, personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju, vecuma nediskriminācijas, etniskās u.c. piederības un pamattiesību jautājumiem, tostarp par tiesiskajiem un praktiskajiem aspektiem;
33.3. norišu proporciju STEM jomā 75% un pilsoniskajā līdzdalībā 25%.
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 34. punktu aiz vārdiem "finanšu atbalsta instrumentiem" ar vārdiem "un dubultā finansējuma neiestāšanos". Vēršam uzmanību, ka dubultā finansējuma neiestāšanās nodrošināma ne tikai saistībā ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem, bet arī konkrētā projekta īstenošanai piešķirtā finansējuma ietvaros darbības nedrīkst tikt finansētas dubultā.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 4.lpp norādīto atsauci uz Ministru kabineta rīkojuma projektu (24-TA-1725), aizstājot vārdu salikumu "rīkojuma projektu" ar vārdiem un skaitļiem "2024.gada 30.jūlija rīkojumu Nr.635", attiecīgi precizējot arī tā nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" aprakstā par pārējām izmaksām 4) apakšpunktā precizēt norādīto atsauci uz noteikuma projekta 20.punktu, norādot 21.punktu. Šobrīd norādīts, ka "personāla izmaksu likme un piemērošanas nosacījumi ir noteikti pasākuma Ministru kabineta noteikumos (noteikumu projekta 20. punkts)", taču noteikumu projekta 20.punkts paredz netiešo izmaksu nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 6.punktā noteiktie nacionālie rādītāji ir papildus Programmā paredzētajiem un nav tieši saistīti ar pasākuma mērķi un Programmā paredzētajiem uzraudzības rādītājiem, kā arī lai mazinātu administratīvo slogu, lūdzam anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" pie uzraudzības rādītājiem teikumu "Finansējuma saņēmējs uzkrās datus par nacionālo radītāju izpildi un informāciju par to izpildi iesniegs atbildīgajai iestādei pēc tās pieprasījuma" izteikt šādā redakcijā: "Atbildību par uzkrāto nacionālo rādītāju datu ticamību uzņemas finansējuma saņēmējs un sadarbības iestāde neveic šo datu pārbaudi. Nacionālos rādītājus finansējuma saņēmējs ievada Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā, iesniedzot maksājuma pieprasījumu. 4.2.2.1.pasākuma ietvaros uzkrātie dati ir informatīvi, tiek vākti nozares vajadzībām un informāciju par to izpildi iesniegs atbildīgajai iestādei pēc tās pieprasījuma."
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" iekļaut informāciju par plānoto norišu skaitu mācību gadā vienam izglītojamajam, tādējādi ļaujot noprast, cik kopumā liela finansējuma daļa no visa pieejamā finansējuma pasākuma ietvaros tiks novirzīta pasākuma mērķa grupai tieši norišu apmeklēšanai.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka pasākuma ietvaros netiek paredzēts elastības finansējums, kā arī papildināt ar informāciju, kura 4.2.prioritātes ESF+ specifiskā atbalsta mērķa ietvaros tiks noteikts elastības finansējums, lai nodrošinātu Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam noteikto elastības finansējuma apjomu.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar pasākuma ietekmi uz tautsaimniecību.
Piedāvātā redakcija
-