Projekta ID
22-TA-2498Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
12.12.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.2. apakšpunktā noteiktajam normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu. Tā, piemēram, Administratīvā procesa likuma 38. pantā ir paredzēts regulējums par tiesībām uz pārstāvību administratīvajā procesā, Administratīvā procesa likuma 38. pantā ir paredzēts regulējums par pārstāvības noformēšanu, Administratīvā procesa likuma 39. pantā ir paredzēts regulējums par pārstāvja pilnvaru apjomu u.tml. Ievērojot minēto, lūdzam svītrot Ministru kabineta noteikumu projekta "Radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļauju noteikumi" (turpmāk – projekts) 13. punktā vārdus "vai tā pilnvarota persona".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 136. punkts noteic, ka noteikumu projektā neietver atsauces uz zemāka juridiskā spēka normatīvo aktu vai normatīvo aktu, kas vēl nav stājies spēkā. Atsauce var norādīt uz normatīvo aktu, kas vēl nav stājies spēkā, ja tas stāsies spēkā pirms noteikumu projekta stāšanās spēkā vai vienlaikus ar to.
Savukārt no projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (turpmāk – anotācija) 1.3. apakšsadaļā ietvertās informācijas izriet, ka, lai saņemtu radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļauju, radioiekārtas izmantošanai jāatbilst Ministru kabineta noteikumu projektā "Nacionālais radiofrekvenču plāns" (22-TA-1822) un Ministru kabineta noteikumu projektā "Radioiekārtu atbilstības novērtēšanas, piedāvāšanas tirgū, uzstādīšanas, lietošanas un uzraudzības noteikumi" (21-TA-421) noteiktajam. Līdz ar to iepriekš minētie Ministru kabineta noteikumu projekti vēl nav stājušies spēkā.
Vienlaikus vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta noteikumu projektos atsauces uz citiem normatīvajiem aktiem raksta atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.7. apakšnodaļā noteiktajām prasībām. Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt projekta 14.2. apakšpunktā paredzēto regulējumu un nepieciešamības gadījumā precizēt projektu, kā arī papildināt anotāciju ar atbilstošu skaidrojumu.
Savukārt no projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (turpmāk – anotācija) 1.3. apakšsadaļā ietvertās informācijas izriet, ka, lai saņemtu radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļauju, radioiekārtas izmantošanai jāatbilst Ministru kabineta noteikumu projektā "Nacionālais radiofrekvenču plāns" (22-TA-1822) un Ministru kabineta noteikumu projektā "Radioiekārtu atbilstības novērtēšanas, piedāvāšanas tirgū, uzstādīšanas, lietošanas un uzraudzības noteikumi" (21-TA-421) noteiktajam. Līdz ar to iepriekš minētie Ministru kabineta noteikumu projekti vēl nav stājušies spēkā.
Vienlaikus vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta noteikumu projektos atsauces uz citiem normatīvajiem aktiem raksta atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.7. apakšnodaļā noteiktajām prasībām. Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt projekta 14.2. apakšpunktā paredzēto regulējumu un nepieciešamības gadījumā precizēt projektu, kā arī papildināt anotāciju ar atbilstošu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka projekta 23. punktā paredzētais regulējums ir neskaidrs, proti, no tajā minētā izriet, ka pieprasījumu iesniedz gan radioiekārtas lietotājs, gan uzstādīšanas atļaujas adresāts.
Administratīvā procesa likuma 25. panta pirmā daļa noteic, ka iesniedzējs ir privātpersona, kura griežas iestādē, lai nodibinātu, grozītu, konstatētu vai izbeigtu konkrētas publiski tiesiskās attiecības. Par iesniedzēju uzskatāma arī privātpersona, kuras tiesību vai tiesisko interešu aizstāvēšanai lieta uzsākta pēc šā likuma 29. pantā minētā tiesību subjekta iesnieguma.
Savukārt Administratīvā procesa likuma 27. panta pirmā daļa noteic, ka adresāts ir privātpersona, attiecībā uz kuru izdots administratīvais akts vai veikta (tiks veikta) faktiskā rīcība.
Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt projekta 23. punktā paredzēto regulējumu un precizēt to, kā arī papildināt anotāciju ar atbilstošu skaidrojumu.
Papildus lūdzam izvērtēt arī projekta 13. punktā paredzēto regulējumu un nepieciešamības gadījumā attiecīgi precizēt to.
Administratīvā procesa likuma 25. panta pirmā daļa noteic, ka iesniedzējs ir privātpersona, kura griežas iestādē, lai nodibinātu, grozītu, konstatētu vai izbeigtu konkrētas publiski tiesiskās attiecības. Par iesniedzēju uzskatāma arī privātpersona, kuras tiesību vai tiesisko interešu aizstāvēšanai lieta uzsākta pēc šā likuma 29. pantā minētā tiesību subjekta iesnieguma.
Savukārt Administratīvā procesa likuma 27. panta pirmā daļa noteic, ka adresāts ir privātpersona, attiecībā uz kuru izdots administratīvais akts vai veikta (tiks veikta) faktiskā rīcība.
Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt projekta 23. punktā paredzēto regulējumu un precizēt to, kā arī papildināt anotāciju ar atbilstošu skaidrojumu.
Papildus lūdzam izvērtēt arī projekta 13. punktā paredzēto regulējumu un nepieciešamības gadījumā attiecīgi precizēt to.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka Elektronisko sakaru likumā nav minēti aizsargāti izmantošanas nosacījumi vai neaizsargāti izmantošanas nosacījumi, tādēļ nav skaidrs, kas tie ir. Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt projekta 38. punktā paredzēto regulējumu un nepieciešamības gadījumā precizēt to, kā arī papildināt anotāciju ar atbilstošu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.2. apakšpunktā noteiktajam normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu. Ievērojot minēto, kā arī to, ka regulējums par administratīvā akta paziņošanu paredzēts Administratīvā procesa likuma 70. pantā, lūdzam svītrot projekta 40. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot, ka no Elektronisko sakaru likuma 6. panta pirmās daļas 16. punkta izriet, ka valsts akciju sabiedrība "Elektroniskie sakari" veido un uztur radiofrekvenču spektra datubāzi, lūdzam precizēt projekta 2. un 35. punktā paredzēto regulējumu, vienlaikus nedublējot Elektronisko sakaru likuma 6. panta pirmās daļas 16. punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt projekta 8., 9. un 10. punkta pirmo teikumu, jo tas ir neskaidrs.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt projekta 15. punktā, kā arī 36.4. un 37.4. apakšpunktā ietverto atsauci uz citiem normatīvajiem aktiem atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.7. apakšnodaļā noteiktajām prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot, ka Elektronisko sakaru likuma 46. pantā ir minēta ierobežotas radiofrekvenču joslas lietošanas tiesību piešķiršana, Elektronisko sakaru likuma 48. pantā ir minēta ierobežotas radiofrekvenču joslas lietošanas tiesību iznomāšana, kā arī Elektronisko sakaru likuma 49. pantā ir minēta kopīga ierobežotas radiofrekvenču joslas izmantošana, lūdzam precizēt projekta 15. punktā un 37.2. apakšpunktā paredzēto regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka ar rakstveida dokumentu saprot gan dokumentu papīra formātā, kas ir pašrocīgi parakstīts, gan elektronisko dokumentu, kas ir parakstīts ar drošu elektronisko parakstu. Elektronisko dokumentu likuma 3. panta otrā daļa noteic, ka elektroniskais dokuments uzskatāms par pašrocīgi parakstītu, ja tam ir drošs elektroniskais paraksts. Ievērojot minēto, lūdzam aizstāt projekta 25. punktā vārdu "rakstisku" ar vārdu "rakstveida".
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt projekta 42.1. apakšpunktu atbilstoši Komisijas 2020. gada 20. jūlija Īstenošanas Regulas (ES) 2020/1070 par tuvas darbības bezvadu piekļuves punktu raksturlielumu precizēšanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas (ES) 2018/1972 par Eiropas Elektronisko sakaru kodeksa izveidi 57. panta 2. punktu, 3. panta 3. punktam, papildus šajā apakšpunktā norādot, ka informācija jāsniedz arī par tuvas darbības bezvadu piekļuves punkta izvietošanas vietas ierīkošanu, ka arī svītrojot norādi "(koordinātas, ārtelpas vai iekštelpas)". Nepieciešamības gadījumā lūdzam skaidrojumu par izvietošanas vietas raksturojošiem elementiem ietvert anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka Elektronisko sakaru likuma 54. panta ceturtā daļa noteic, ka Ministru kabinets nosaka radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļauju veidus un derīguma termiņus, priekšnoteikumus to izsniegšanai, anulēšanai, radioiekārtas darbības nosacījumus un lietošanas ierobežojumus, kā arī kārtību, kādā iesniedz un izskata radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļaujas pieprasījumu, anulē radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļaujas un reģistrē tuvas darbības bezvadu piekļuves punktus. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt anotācijas 1.1. apakšsadaļā ietverto informāciju par to, ko paredz Elektronisko sakaru likuma 54. panta ceturtā daļa.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ievērojot, ka atbilstoši Administratīvā procesa likuma 55. panta 2. punktā noteiktajam administratīvo lietu iestādē ierosina uz iestādes iniciatīvas pamata, lūdzam precizēt anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietverto informāciju par to, ka valsts akciju sabiedrība "Elektroniskie sakari" ierosina administratīvo lietvedību.
Papildus lūdzam precizēt anotācijas 1.3. apakšsadaļā vārdus "saskaņā ar normatīviem, tiek piesaistīts PTAC", jo tie ir neskaidri.
Papildus lūdzam precizēt anotācijas 1.3. apakšsadaļā vārdus "saskaņā ar normatīviem, tiek piesaistīts PTAC", jo tie ir neskaidri.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ievērojot, ka nav skaidrs, kas ir elektromagnētiskās saderības nodrošināšanas pakalpojumu cenrādis, lūdzam precizēt anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietverto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ievērojot, ka Elektronisko sakaru likuma 54. panta pirmajā un otrajā daļā, kā arī 56. panta otrajā, trešajā un ceturtajā daļā nav noteikts pilnvarojums Ministru kabinetam izdot noteikumus, lūdzam anotācijas 1.3. apakšsadaļā precizēt informāciju par to, ko paredz Elektronisko sakaru likuma 54. panta pirmā un otrā daļa, kā arī 56. panta otrā, trešā un ceturtā daļa, nelietojot vārdu "deleģējums" (attiecīgā locījumā).
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam norādīt anotācijas 1.3. apakšsadaļā korektu informāciju par Ministru kabineta noteikumu projektu "Radioiekārtu atbilstības novērtēšanas, piedāvāšanas tirgū, uzstādīšanas, lietošanas un uzraudzības noteikumi".
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka normatīvajos aktos neietver tiesību normu skaidrojumus, tādēļ lūdzam precizēt anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietverto informāciju par to, ka "projektā veikti tiesību normu skaidrojuma uzlabojumi atbilstoši Administratīvā procesa likumam".
Piedāvātā redakcija
-