Atzinums

Projekta ID
23-TA-1501
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
31.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam finansējuma atspoguļošanai izmantot piemēru normu redakcijām par plānoto un pieejamo finansējumu no Vadlīnijām Ministru kabineta noteikumu par specifiska atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā:
Specifiskā atbalsta mērķa plānotais un pieejamais kopējais finansējums ir XX euro, tai skaitā ERAF/ESF+/KF/TPF finansējums XX euro, valsts budžeta līdzfinansējums XX euro, pašvaldības līdzfinansējums XX euro un privātais līdzfinansējums XX euro
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt sasniedzamā iznākuma rādītāja nosaukumu atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmai 2021.–2027. gadam un saskaņā Finanšu ministrijas vadlīniju "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" projekta 5.punktam, papildus attiecīgi arī precizējot anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, vienlaikus arī anotāciju ar izvērstāku un nepārprotamu skaidrojumu, kādas funkcijas un pienākumus izpildīs VSIA "Autotransporta direkcija" un kādas attiecīgi Satiksmes ministrija. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka anotācijas 1.3. punkta "Risinājuma apraksts" desmitajā rindkopā ir noteikts, ka "Projekta iesniedzējs, kas pēc vienošanās noslēgšanas par projekta īstenošanu ir finansējuma saņēmējs, pasākuma ietvaros ir Satiksmes ministrija. Tās vārdā atbilstoši Ministru kabineta 2003.gada 29.aprīļa noteikumu Nr. 242 "Satiksmes ministrijas nolikums" 5.28.apakšpunktam un Satiksmes ministrijas deleģēšanas līgumam projektu īsteno valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Autotransporta direkcija” kas veiks Satiksmes ministrijas kā projekta iesniedzēja funkcijas." un "(8) Par Komercdarbības atbalsta regulējumu" priekšpēdējā rindkopā ir norādīts, ka "VSIA "Autotransporta direkcija" iegādājoties elektrovilcienus veic deleģēto funkciju un nodod tālāk  iegādātos elektrovilcienus pasažieru pārvadājumu pakalpojuma nodrošināšanai." Vienlaikus lūdzam precizēt noteikumu projekta 11. punktu atbilstoši anotācijā minētajam, t.i., norādot precīzu finansējuma saņēmēju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar noteikumu projekta 21.5.apakšpunktu finansējuma saņēmējam ir jānodrošina projekta īstenošanā radīto vērtību uzturēšanu, laikus plānojot uzturēšanas un periodiskus nodilušo konstrukciju atjaunošanas darbus un finansējumu šiem darbiem turpmākos 20 gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas. Savukārt atbilstoši noteikumu projekta 7.punktam radītājs ir sasniegts, kad ritošais sastāvs ir nodots ekspluatācijā. No minētā izriet, ka rādītāja sasniegšana ir saistīta ar noteikumu projekta 13.1.apakšpunktā minētā atbalstāmo darbību. Lūdzam papildināt anotāciju ar izvērstu pamatojumu noteikumu projekta 13.2.apakšpunktā minētai darbībai un izdevumu attiecināmības nepieciešamībai, tai skaitā, kas domāts ar 5 gadu periodu. Vēršam uzmanību, ka projekts uzskatāms par pabeigtu, kad ir sasniegts tā mērķis, nodrošināta projekta funkcionalitāte un sadarbības iestāde ir veikusi noslēguma maksājumu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespējami plašāku vienkāršoto izmaksu piemērošanu. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas nav iespējams, lūdzam sniegt argumentētu pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksām piemērot Regulas Nr.2021/1060 55. panta 1.punktā noteikto iespēju, tas ir  izmantot līdz 20% vienoto likmi, ņemot vērā, ka tas samazinās administratīvo slogu visiem iesaistītajiem. Attiecīgais procents ir jāsaskaņo ar vadošo iestādi. Gadījumā, ja vienotās likmes piemērošana nav iespējama, lūdzam piemērot citu vienkāršoto izmaksu veidu, attiecīgi izstrādājot metodiku un saskaņojot to ar vadošo iestādi.

Papildus, piemērojot kādu no vienkāršoto izmaksu risinājumiem, noteikumu projekta 15.1.1. un 15.1.2 apakšpunkti ir svītrojami. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 15.1.1. apakšpunktā minētais attiecināmo izmaksu slieksnis ir virs 5 milj. EUR, nevis sākot ar 5 milj. EUR.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums

Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 10.2. apakšpunktu projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, būvuzraudzības, autoruzraudzības, būvprojekta tehniskā projekta vai skiču projekta stadijā izmaksas, energosertifikācijas un energoaudita izmaksas kopā ir attiecināmas līdz 10% no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, ja tas ir noteikts MK noteikumos par SAM īstenošanu (t.sk. veicot grozījumus).
Līdz ar to lūdzam attiecīgi precizēt MK noteikumu projekta 15.2.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta 15.1.apakšpunktā minētajām uzņēmuma līguma izmaksām netiek aprēķināta šajā punktā norādītā netiešo izmaksu vienotā likme. Līdz ar to lūdzam izvērtēt un attiecīgi precizēt noteikumu projekta 15.1.apakšpunkta vai 16.punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši "Vadlīnijām Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas periodā" 22. punktam lūdzam papildināt protokollēmumu ar punktu, kas nosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī Satiksmes ministrijas pienākumus un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas nav attiecināmas no Eiropas Savienības fondu līdzekļiem.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka no Eiropas Savienības fondiem nav attiecināmas izmaksas par pabeigtām darbībām, līdz ar to lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 19. punktu vai sniegt attiecīgo skaidrojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 21. punktu ar apakšpunktu, nosakot, ka finansējuma saņēmējam ir pienākums parakstīt apliecinājumus par interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. pantu un publisko iepirkumu regulējošiem normatīviem aktiem.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 21.punktu papildināt ar apakšpunktu, kas uzliek pienākumu finansējuma saņēmējam iegādātos aktīvus (visu projekta apjomu) nodot pasažieru pārvadājumu pakalpojuma sniedzējam, kurš izvēlēts atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2007.gada 23.oktobra regulas (EK) Nr.1370/2007 par sabiedriskā pasažieru transporta pakalpojumiem, izmantojot dzelzceļu un autoceļus, un ar ko atceļ Padomes regulu (EEK) Nr.1191/69 un Padomes regulu (EEK) Nr.1107/70 prasībām un ievērojot piemērojamā komercdarbības atbalsta regulējuma nosacījumus. Lai arī šobrīd nav skaidrs, kādā no procedūrām, kas paredzētas iepriekš minētājā regulā, pasažieru pārvadājumu pakalpojuma sniedzējs tiks izvēlēts, no noteikumu teksta jābūt skaidram, ka viss projekta apjoms tiks nodots, ievērojot komercdarbības atbalsta kontroles nosacījumus. Papildus lūdzam skatīt komentāru pie anotācijas.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar Finanšu ministrijas 1.4.vadlīniju "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" 15.punktu, MK noteikumos iekļauj prasības finansējuma saņēmējam horizontālo principu (turpmāk – HP) “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”, “Klimatdrošināšana” , “Energoefektivitāte pirmajā vietā”  un “Nenodarīt būtisku kaitējumu”  piemērošanai. Netiešas ietekmes uz HP “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” gadījumā, MK noteikumos iekļauj vismaz vienu rādītāju. Rādītājiem nenosaka sasniedzamās vērtības, bet pienākumu uzkrāt un ziņot aktuālās vērtības.
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar informāciju par HP “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” rādītāju. Ņemot vērā, ka projekta ietvaros obligāti jāīsteno vismaz 3 vispārīgas HP darbības un 3 specifiskas HP darbības, un MK noteikumos jāiekļauj sasniedzamais HP “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” rādītājs, lūdzam svītrot MK noteikumu projekta 21.2.apakšpunktā vārdus "(ja attiecināms)".
Vienlaikus, lai būtu viennozīmīgi skaidri izprotami nosacījumi saistībā ar HP ievērošanu, lūdzam izvērtēt iespēju izteikt MK noteikumu projekta 21.2.apakšpunktu šādā redakcijā:
 21.2.ievēro principu "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" un uzkrāj datus par projekta ietekmi uz  horizontālo principu rādītāju;
21.3.uzkrāj datus par projekta ietekmi uz horizontālo principu īstenošanu (ja attiecināms) un ievēro principus:
21.3.1. klimatdrošināšana;
21.3.2. energoefektivitāte pirmajā vietā;
21.3.3. nenodarīt būtisku kaitējumu.

Gadījumā, ja MK noteikumu projekta 15.6.punktā izmaksas ir plānotas par specifiskām HP darbībām, lūdzam atbilstoši precizēt izmaksu nosaukumu, lai būtu nepārprotami skaidrs, kāda veida izmaksas ir attiecināmas.

Vienlaikus lūdzam papildināt arī anotāciju ar informāciju, vai plānotajām investīcijām būs tieša, netieša, vai nebūs ietekmes uz HP “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”, “Klimatdrošināšana”, “Energoefektivitāte pirmajā vietā”.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par tiesību akta nozīmi un pienesumu Latvijas kopējai izaugsmei un tautsaimniecības attīstībai, ņemot vērā FM 2023.gada vēstulē Nr. 5.1-24/21/ 1076 “Par Eiropas Savienības fondu un Atveseļošanas fonda investīciju pienesumu tautsaimniecībai” ietverto aicinājumu. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar MK 2021.gada 7.septembra noteikumu Nr.617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” 14.punktā noteikto, izstrādājot sākotnējās ietekmes novērtējumu (anotāciju), ir jāizvērtē arī normatīvā akta ietekme uz tautsaimniecību, norādot pēc iespējas izmērāmus rādītājus, kā arī novērtējot konkrētus aspektus par plānoto ieguldījumu sagaidāmo ietekmi un efektivitāti, t.sk. faktiski sagaidāmos rezultātus/uzlabojumus. Pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plānā noteiktajiem mērķiem, u.c.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju attiecībā uz elastības finansējumu ar informāciju par konkrētu SAM vai pasākumu, kura ietvaros tiks pārcelts šobrīd 2.3.1.4. pasākumam plānotais elastības finansējums, lai konkrētās prioritātes un fonda līmenī būtu iespējams nodrošināt programmā noteikto elastības finansējuma apjomu. 
Atbilstoši Finanšu ministrijas rīcībā esošajai informācijai 2.3.1.4.pasākumam tiek plānots elastības finansējums, līdz ar to Ministru kabineta noteikumu projekta 4.punktā norādītais finansējums ir definējams kā plānotais, nevis pieejamais finansējums, un attiecīgi būtu jāprecizē arī noteikumu projekta 1.3.punktā norādītā informācija. 
Ja pasākuma ietvaros tiek plānots elastības finansējums, MK noteikumos ir norādāms gan pasākumam plānotais, gan pieejamais finansējums, izmantojot piemēru no Vadlīnijām Ministru kabineta noteikumu par specifiska atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā.
Ja elastības finansējums 2.3.1.4.pasākuma ietvaros tomēr netiek plānots, lūdzam Finanšu ministrijai iesūtīt attiecīgu informāciju, kā arī papildināt anotāciju ar informāciju, kuram pasākumam tiks novirzīta 2.3.1.4.pasākumam plānotā elastības finansējuma summa.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Saskaņā ar Finanšu ministrijas 1.4.vadlīniju "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" 4.punktu, lūdzam MK noteikumu anotācijā ietvert arī informāciju par plānotā ES fonda finansējuma dalījumu pa intervences kategorijām, ievērojot programmas SAM līmenī noteiktos intervences kodus: intervences laukums, finansējuma veids, teritoriālie sasniegšanas mehānismi, ESF+ sekundārās tēmas, dzimumu līdztiesība.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3. punktu ar informāciju, vai nav dubultfinansējuma risks ar saistītiem projektiem, ņemot vērā anotācijā minēto sinerģiju ar Atveseļošanas fonda investīciju 1.1.1.1.i., un darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 6.1.7.2. pasākumu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 1.3.sadaļā minēts: "Attiecīgi tiks rīkots atklāts iepirkums pasažieru pārvadājumu sniegšanai, kā rezultātā iepirkuma konkursā uzvarējušam subjektam, kurš veiks pasažieru pakalpojumu sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līguma ietvaros, kas noslēgts atbilstoši Regulai Nr.1370/2007, tiks nodoti iegādātie aktīvi atbilstoši piemērojamajam komercdarbības atbalsta regulējumam - Regulai Nr.1370/2007". Lai nodrošinātu, ka VSIA “Autotransporta direkcija” tai deleģēto funkciju ietvaros darbojas tikai kā starpnieks un visu projekta apmēru (ne tikai attiecināmās, bet arī ar projektu saistītās neattiecināmās izmaksas, proti, visas izmaksas, kas normāli rastos pasažieru pārvadājumu pakalpojuma sniedzējam, ja projektu īstenotu un vilcienus iegādātos pats, taču šeit rodas ATD) nodod pasažieru pārvadājumu pakalpojuma sniedzējam, lūdzam precizēt anotāciju, jo "iegādātie aktīvi" var nenosegt visu projekta apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 1.3. sadaļā minēts: "VSIA “Autotransporta direkcija” iegādājoties elektrovilcienus (bateriju elektrovilcienus) veic deleģēto funkciju un nodod tālāk  iegādātos elektrovilcienus (bateriju elektrovilcienus) pasažieru pārvadājumu pakalpojuma nodrošināšanai, negūstot ekonomisko priekšrocību (tai netiek piešķirts komercdarbības atbalsts)". Attiecībā uz finansējuma saņēmēja (projekta iesniedzējs) līmeni - aicinām anotācijā precizēt informāciju, ka tā līmenī nav komercdarbības atbalsta, ka tas ir tikai starpnieks, kas nodod gala labumu (visu projekta apjomu) tālāk pasažieru pārvadājumu sniegšanai (tādējādi finansējuma saņēmēja līmenī netiek sniegta ekonomiskā priekšrocība). Vienlaikus vēršam uzmanību, ka atklāta iepirkuma pasažieru pārvadājumu sniegšanai dokumentācijā ir jābūt iekļautai informācijai, ka pasažieru pārvadājumu pakalpojuma sniedzējam tiks nodots viss projekta apjoms, tostarp, ritošais sastāvs utt., lai nodrošinātu, ka visiem pretendentiem par to ir informācija un ka kompensācijas apmērā tiks ietverts viss projekta apmērs, tostarp, aktīvi pakalpojuma nodrošināšanai.



 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai noteikumu projekts salāgotos ar Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027. gadam norādīto galveno mērķgrupu, lūdzam precizēt noteikumu projekta 3. punktā norādīto informāciju, proti, pasākuma mērķa grupa ir transporta infrastruktūras un sabiedriskā transporta lietotāji. 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums papildināt punktu norādītajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Maksimālā ERAF finansējuma intensitāte ir 85 % no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma, nepārsniedzot izmaksu un ieguvumu analīzē aprēķināto finansējuma deficīta procentuālo apmēru, un nacionālais līdzfinansējums nav mazāks par 15 % no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izteikt noteikumu projekta 12.punktu piedāvātajā redakcijā un pievienot jaunu 13.punktu, kurā ir iekļauta ne tikai prasība veikt izmaksu un ieguvumu analīzi, bet arī noteikt minimāli sasniedzamos projekta finanšu un ekonomiskos rādītājus, pretējā gadījumā izmaksu un ieguvumu analīzes veikšana pati par sevi negarantē, ka publiskās pārvaldes projekts dod pietiekamus sociālekonomiskos ieguvumus, lai projektu būtu vērts īstenot. Minimālā prasība ir, ka projekta ekonomiskā neto pašreizējā vērtība ir lielāka par nulli, kas nozīmē, ka projekta kopējās izmaksas visā projekta dzīves ciklā ir vienādas ar kopējiem projekta ieguvumiem. Vienlaicīgi aicinām izvērtēt, vai šo rādītāju nevajadzētu noteikt lielāku par nulli, ņemot vērā, ka potenciālo ekonomisko satricinājumu rezultātā projekta investīciju izmaksas un uzturēšanas izmaksas var būtiski pieaugt, kā rezultātā projekta ekonomiskā pašreizējā vērtība kļūst negatīva, projektam radot zaudējumus, nevis plānotos ieguvumus, ja izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātā noteiktā projekta ekonomiskā neto pašreizējā vērtība ir vienāda ar nulli.
Tāpat lūdzam anotācijā precīzāk aprakstīt, ka 2.3.1.specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt ilgtspējīgu daudzveidu mobilitāti pilsētās” 2.3.1.4.pasākuma “Bezemisiju vilcieni” projekta izmaksu un ieguvumu analīze ir daļa no 6.1.7.2. pasākuma ietvaros veiktās izmaksu un ieguvumu analīzes. Šobrīd tas nav skaidri saprotams.
Piedāvātā redakcija
12. Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām. Projekta iesniegumu iesniedz Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā.

13. Projekta iesniedzējs veic izmaksu un ieguvumu analīzi, ievērojot, ka projekta ekonomiskā ienesīguma norma ir lielāka par sociālo diskonta likmi un projekta ekonomiskā neto pašreizējā vērtība ir lielāka par nulli.

 
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 15.4.apakšpunktā vārdus "par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu ieviešanā 2021.-2027. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana" ar vārdiem un skaitļiem "un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā". Attiecīgu precizējumu lūdzam veikt arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 18. punktu ar informāciju, norādot, par kādiem līdzekļiem tiks finansētas izmaksas, kas nav attiecināmas projekta ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot vadošās iestādes vadlīnijās "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" lietoto jēdzienu "komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumi", aicinām izvērtēt un pēc nepieciešamības precizēt noteikumu projekta 15.6. un 21.6. apakšpunktu. Vienlaikus lūdzam attiecīgo informāciju par informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšanu (komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumu ievērošanu), tostarp saskaņā ar attiecīgajiem dokumentiem, norādīt arī noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, ka, lai nodrošinātu, ka projekta īstenošanas laikā tiek ievēroti interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumi, tiks izstrādāta kārtībā, kā pārliecinās par minēto risku neesamību.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 21.10.apakšpunkts nosaka vispārīgu nosacījumu attiecībā uz pasākumu, lūdzam attiecīgo apakšpunktu izdalīt kā atsevišķu punktu, ietverot to noteikumu projekta I nodaļā.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā norādīt, no kādiem līdzekļiem tiks nodrošināta pasākuma rezultātu/ rādītāju ilgtspēja vai uzturēšana.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām pārliecināties, vai pasākuma ietvaros ir plānotas darbības, par kurām ir izteiktas ES Padomes rekomendācijas Latvijai (sākot ar 2021.g. rekomendācijām). Gadījumā, ja ES Padomes rekomendācijas ir izteiktas, lūdzam papildināt anotāciju ar atsauci uz konkrēto rekomendāciju un norādīt, kā plānotie pasākumi ir vērsti uz rekomendācijas ieviešanu.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2. sadaļu "Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu" ar informāciju par Satiksmes ministriju un valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Autotransporta direkcija”, kuriem tiek noteiktas finansējuma saņēmēja un projekta īstenotāja funkcijas ar noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3. sadaļas 1.1. apakšpunktā un 6. punkta norādīto sadalījumu pa gadiem Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumam, ņemot vērā noteikumu projekta 4. punktā paredzēto.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 3. sadaļas 5.1. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 5.1. punktā "ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums" un turpmākajā tekstā, kur attiecināms, pirms vārdiem un skaitļiem "2021. gada 24. jūnija" ar vārdiem "Eiropas Parlamenta un Padomes"
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā iekļaut informāciju par attiecīgās nozares/ jomas pārstāvošu biedrību, nodibinājumu, nevalstisko organizāciju iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam papildināt un norādīt anotācijas 7.1. punktā "Projekta izpildē iesaistītās institūcijas" Satiksmes ministriju un Centrālo finanšu un līguma aģentūru.
Piedāvātā redakcija
-