Projekta ID
24-TA-1447Atzinuma sniedzējs
Veselības ministrija
Atzinums iesniegts
12.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam labot 20. risināmā problēmjautājuma īstenošanas termiņu, ņemot vērā, ka politikas plānošanas dokumenta "Rīcības plāns liekā svara un aptaukošanās izplatības pieauguma mazināšanai 2025.–2029. gadam" (24-TA-2119) projekts paredz pasākumu 1.7. "Sadarbībā ar jomas profesionāļiem pārskatīt normatīvā regulējuma prasības ēdināšanai izglītības un ārstniecības iestādēs, ilgstošas sociālās aprūpes un rehabilitācijas institūcijās atbilstoši aktuālākajām uztura rekomendācijām.", kura izpildes termiņš ir 2027. gada otrais pusgads.
Piedāvātā redakcija
| 20. | MK noteikumos Nr. 172 noteiktās normas ir dažādi interpretējamas (III daļas 2. punkta 4.1. apakšpunkts) |
Izvērtēt priekšlikumus un grozījumu nepieciešamību normatīvajos aktos (MK noteikumos Nr. 172) | VM | ZM, LDUSA, LĒA, IIĒA, PVD, NVO | 2027. |
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt piedāvātā 9. risinājuma nepieciešamās rīcības redakciju, skaidrāk norādot veicamo rīcību.
Piedāvātā redakcija
Izstrādāt skolēnu ilgtspējīgas ēdināšanas organizēšanas vadlīnijas un izvērtēt iespējas izstrādāt vienotas standarta ēdienkartes (pamatojoties uz SPKC izstrādātajām paraugēdienkartēm)
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Aicinām precizēt informatīvā ziņojuma sadaļas 2.3. redakciju "Tomēr standartizēta paraugēdienkarte varētu dot iespēju visiem bērniem saņemt līdzvērtīgu maltīti. Tādēļ, ņemot par pamatu SPKC izstrādātās paraugēdienkartes, būtu nepieciešams izstrādāt vienotas standarta ēdienkartes, iekļaujot tajās vairāk vietējos produktus, kas ļautu precīzāk prognozēt nepieciešamos produktu apjomus, proti, vienam bērnam nepieciešamo produktu grozu uz gadu.", ņemot vērā, ka pielikumā piedāvātais risinājums Nr.9 paredz izvērtēt iespējas izstrādāt vienotas standarta ēdienkartes.
Vēršam uzmanību uz 2.3. sadaļas sākumā minēto, ka ēdienkarti ietekmē dažādi aspekti, piemēram, virtuvju aprīkojums, pieejamais finansējums, produktu pieejamība un iepirkums, ēdiena pasniegšanas iespējas, bērnu vēlmes, pavāra prasmes u.c. Standartizēta paraugēdienkarte, kas nav obligāta, pati par sevi neatrisinās minētos aspektus un nemazinās nevienlīdzību, tādēļ nepieciešams izvērtēt šādas ēdienkartes izstrādes lietderību.
Vēršam uzmanību uz 2.3. sadaļas sākumā minēto, ka ēdienkarti ietekmē dažādi aspekti, piemēram, virtuvju aprīkojums, pieejamais finansējums, produktu pieejamība un iepirkums, ēdiena pasniegšanas iespējas, bērnu vēlmes, pavāra prasmes u.c. Standartizēta paraugēdienkarte, kas nav obligāta, pati par sevi neatrisinās minētos aspektus un nemazinās nevienlīdzību, tādēļ nepieciešams izvērtēt šādas ēdienkartes izstrādes lietderību.
Piedāvātā redakcija
Tomēr standartizēta paraugēdienkarte varētu veicināt līdzvērtīgu maltīšu nodrošināšanu visiem bērniem. Tādēļ, pamatojoties uz SPKC izstrādātajām paraugēdienkartēm, būtu nepieciešams izvērtēt nepieciešamību izstrādāt standarta ēdienkartes, iekļaujot tajās vairāk vietējo produktu, kas ļautu precīzāk prognozēt nepieciešamos produktu apjomus, proti, vienam bērnam nepieciešamo produktu grozu gadam.
