Projekta ID
24-TA-2513Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
25.04.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt Ministru kabineta 2024. gada 20. februāra noteikumu Nr. 118 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 2.1.3. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt pielāgošanos klimata pārmaiņām, risku novēršanu un noturību pret katastrofām" 2.1.3.3. pasākuma "Katastrofu risku mazināšanas pasākumi" trešās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr. 118) 7.punkta plānoto redakciju, svītrojot tajā iekavās norādīto elastības finansējumu, ņemot vērā, ka Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektā iekļautais punkts paredz atļauju jau izmantot visu pasākumam plānoto finansējumu pirms Eiropas Komisijas lēmuma saņemšanas par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam grozījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 2.1.3.3. pasākuma trešajai atlases kārtai jau noteikts iznākuma rādītājs, administratīvā sloga mazināšanas nolūkos, aicinām izvērtēt vai nepieciešami noteikumu Nr. 118 8.2..apakšpunkta plānotajā redakcijā noteiktie nacionālie rādītāji vai arī šīs prasības nosakāmas finansējuma saņēmējam noteikumu Nr. 118 IV. nodaļā "Projektu īstenošanas nosacījumi".
Ja nacionālie rādītāji noteikumos Nr. 118 tiek saglabāti, aicinām papildināt anotāciju, nosakot, ka rādītāja sasniegtā vērtība neietekmē projekta rezultātu un mērķi un sadarbības iestāde neveic nacionālā rādītājā uzraudzību.
Ja nacionālie rādītāji noteikumos Nr. 118 tiek saglabāti, aicinām papildināt anotāciju, nosakot, ka rādītāja sasniegtā vērtība neietekmē projekta rezultātu un mērķi un sadarbības iestāde neveic nacionālā rādītājā uzraudzību.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai saturiski zīmola izveides izmaksas nav iekļaujamas 19.13.apakšpunktā- dizaina stratēģijas un satura koncepcijas izstrādes izmaksas, kā arī meta realizācijas izmaksas nav nodalāmas atsevišķā punktā no izstrādes izmaksām, tajā skaitā ņemot vērā iespējamo izmaksu ierobežojumu attiecībā uz 19.9.apakšpunkta izmaksām atbilstoši Nr.1.2. Vadlīniju attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā 10.2. apakšpunktam, ja tas attiecināms.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam saglabāt noteikumu Nr. 118. 19.15. apakšpunktu spēkā esošajā redakcijā (numerācija spēkā esošajā redakcijā - 21.2.), proti, nesvītrojot vārdus "bet neieskaitot tiešās attiecināmās personāla izmaksas" aiz vārdiem "no projektu pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām".
Skaidrojam, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 55. panta 1. punkts paredz, ka darbības tiešās personāla izmaksas var aprēķināt, izmantojot vienotu likmi līdz 20 % apmērā no tiešajām izmaksām, kas nav minētās darbības tiešās personāla izmaksas, neprasot attiecīgajai dalībvalstij veikt nekādu aprēķinu piemērojamās likmes noteikšanai, ar noteikumu, ka darbības tiešās izmaksas neietver publiskus būvdarbu līgumus vai piegādes vai pakalpojumu līgumus, kuru vērtība pārsniedz Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2014/24/ES (49) 4. pantā un Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2014/25/ES (50) 15. pantā noteiktās robežvērtības.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši papildināt 19.15. apakšpunktu, kā arī precizēt anotāciju.
Skaidrojam, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 55. panta 1. punkts paredz, ka darbības tiešās personāla izmaksas var aprēķināt, izmantojot vienotu likmi līdz 20 % apmērā no tiešajām izmaksām, kas nav minētās darbības tiešās personāla izmaksas, neprasot attiecīgajai dalībvalstij veikt nekādu aprēķinu piemērojamās likmes noteikšanai, ar noteikumu, ka darbības tiešās izmaksas neietver publiskus būvdarbu līgumus vai piegādes vai pakalpojumu līgumus, kuru vērtība pārsniedz Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2014/24/ES (49) 4. pantā un Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2014/25/ES (50) 15. pantā noteiktās robežvērtības.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši papildināt 19.15. apakšpunktu, kā arī precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
19.15. projektu vadības un īstenošanas personāla izmaksas, kuras saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060), 55. panta 1. punktu plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot vienoto izmaksu likmi 1 procenta apmērā no projektu pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām, bet neieskaitot tiešās attiecināmās personāla izmaksas.
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai 22.punktā nav iekļaujamas arī 19.9. un 19.12.apakšpunktā minētās izmaksu pozīcijas- proti, meta izstrādes un meta konkursa godalgu izmaksas, ņemot vērā Vadlīniju attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā 10.2.apakšpunktu, kas nosaka- "Projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, būvuzraudzības, autoruzraudzības, būvprojekta tehniskā projekta vai skiču projekta stadijā izmaksas, energosertifikācijas un energoaudita izmaksas kopā ir attiecināmas līdz 10% no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, ja tas ir noteikts MK noteikumos par SAM īstenošanu (t.sk. veicot grozījumus)". Savukārt, ja minētās meta izstrādes un godalgu izmaksas saturiski nav atbilstošas vadlīniju 10.2.apakšpunkta izmaksām, tad no Ministru kabineta noteikumu 22.punkta uzskaitījuma būtu izslēdzams 19.10.apakšpunkts.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu Nr. 118 plānoto 38.punktu, paredzot papildinošas saimnieciskās darbības pašdeklarēšanas nosacījumus.
Vienlaikus lūdzam paredzēt, ka sadarbības iestāde arī var pieprasīt iesniegt pārskatus par papildinošās saimnieciskās darbības apjomu, papildinot 38. punktu un/vai noteikumu projekta anotāciju ar norādi, ka "Sadarbības iestādei ir tiesības finansējuma saņēmējam pieprasīt pārskatus par papildinošu saimniecisko darbību visā projekta dzīves cikla laikā, tai skaitā gadījumos, kad saņemta informācija par papildinošās saimnieciskās darbības nosacījumu pārkāpumu no finansējuma saņēmēja, kompetentajām iestādēm vai no trešajām personām."
Vienlaikus lūdzam paredzēt, ka sadarbības iestāde arī var pieprasīt iesniegt pārskatus par papildinošās saimnieciskās darbības apjomu, papildinot 38. punktu un/vai noteikumu projekta anotāciju ar norādi, ka "Sadarbības iestādei ir tiesības finansējuma saņēmējam pieprasīt pārskatus par papildinošu saimniecisko darbību visā projekta dzīves cikla laikā, tai skaitā gadījumos, kad saņemta informācija par papildinošās saimnieciskās darbības nosacījumu pārkāpumu no finansējuma saņēmēja, kompetentajām iestādēm vai no trešajām personām."
Piedāvātā redakcija
-
