Atzinums

Projekta ID
24-TA-622
Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
27.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt Noteikumu projekta I sadaļu Vispārīgie jautājumi ar jaunu punktu šādā redakcijā: “Par Valsts kases valsts pārvaldes vienotā pakalpojuma centram sniegtās informācijas patiesumu, pareizību un savlaicīgu iesniegšanu ir atbildīgs iestādes vadītājs, par kuru minēta informācija tiek sniegta”.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izteikt punktu šādā redakcijā :
Lai lietotu Sistēmu un atbalsta sistēmu, Pakalpojumu saņēmējs iesniedz pieteikumu par katru jauno lietotāju, izmantojot Valsts kases tīmekļvietnē publicēto veidlapu vai Valsts kases e-pakalpojumu portālu (Pašapkalpošanās portāla lietotāju pārvaldība reglamentēta šo noteikumu 38. punktā). 
Lūdzam attiecīgi papildināt ar skaidrojumu Anotācijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izteikt punktu šādā redakcijā : “32. Pakalpojumu saņēmējs, saņemot Personāla lietvedības informācijas sistēmas pakalpojumu, ir atbildīgs par tā  ietvaros radīto datu un dokumentu atbilstību normatīvajiem aktiem (nodrošinot pilnīgus un kvalitatīvus datus)  un pakalpojuma lietošanas atbilstību šiem noteikumiem un Personāla lietvedības procesu aprakstam. “
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju un, ja nepieciešams, arī precizēt 8.punkta redakciju, skaidrojot (iespējams ar konkrētu piemēru), cik tādu anketu iestādei būs jāaizpilda, kā arī norādīt, par kuriem sistēmas lietotājiem (visiem iestādes darbiniekiem vai darbiniekiem, kas veic lomas ar paplašinātām tiesībām) būs jāsniedz pieteikums.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, vai grāmatvedības amatos nodarbinātie, kuri ir tieši iesaistīti, kā arī atbildīgi par gada pārskatu un citos normatīvajos aktos noteikto pārskatu sagatavošanu, līdz gada pārskata sagatavošanai turpina darba tiesiskās attiecībās ar konkrēto iestādi (attiecīgi tiek saglabāts finansējums atlīdzībai) vai arī pāriet darbā uz Valsts kases valsts pārvaldes vienotā pakalpojuma centru un tad šos pienākumus veic tur.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt Anotāciju ar skaidrojumu, kāpēc Noslēgumu jautājumu 58.punktā minētās iestādēs nesaņems identisku pakalpojumu kā Noslēguma jautājumu 57.1. līdz 57.5. punkta minētās iestādes
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Par Anotācijas teikumu "Pieteikumus un Aprakstu Pakalpojumu saņēmējiem būs jāsagatavo elektroniskā dokumenta formā. Pakalpojumu saņēmējiem par katru lietotāju (Pakalpojuma saņēmēja nodarbinātais, kam Pakalpojuma saņēmējs piešķīris tiesības izmantot Sistēmu) būs jāiesniedz pieteikums, izmantojot Valsts kases tīmekļvietnē publicētās veidlapas vai Valsts kases e-pakalpojumu portālu. Pieteikumi jāsagatavo elektroniska dokumenta formā, katru dokumentu atsevišķi parakstot ar drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu." : lūdzam papildināt ar norādi, ka minētā kārtība darbosies līdz brīdim, kamēr Valsts kanceleja ieviesīs cilvēkresursu vienotās pārvaldības sistēmu, pēc tam paredzot sistēmu integrāciju un automātisku datu nodošanu par jauniem lietotājiem.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atbilstoši Anotācijā norādītajam "Pakalpojumu saņēmējiem būs jānodrošina, ka to rīcībā ir atbilstoša materiāltehniskā bāze grāmatvedības uzskaites un personāla lietvedības procesu īstenošanai. Šo noteikumu izpratnē ar materiāltehnisko bāzi ir domāta atbilstoša IKT infrastruktūra Sistēmas, Pašapkalpošanās portāla un atbalsta sistēmas lietošanai, kā arī citas ierīces un IS risinājumi, kuru lietošana ir paredzēta grāmatvedības un personāla lietvedības procesu aprakstos, piemēram, uzlīmju printeri un svītrkoda/ QR koda skeneri elektroniskās inventarizācijas nodrošināšanai" lūdzam papildus skaidrot, kas tiek saprasts ar “atbalsta sistēmas”, kuras jānodrošina iestādei, lai varētu lietot Valsts kases valsts pārvaldes vienotā pakalpojuma centra sniegtos pakalpojumus.


 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atbilstoši Anotācijā norādītājam "Tāpat tiek nodarbināts liels skaits darbinieku, lai nodrošinātu procesus, kas varētu tikt konsolidēti, kā arī tiek patērēti apjomīgi resursi, iestādēm individuāli ieviešot un uzturot dažādus informācijas sistēmu risinājumus" lūdzam precizēt, kādi dažādie informāciju sistēmu risinājumi šobrīd pastāv. Vēršam uzmanību, ka vismaz 98% no tiešās valsts pārvaldes iestādēm grāmatvedības uzskaitei, kā arī personālvadības procesiem lieto Horizon sistēmu.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums

Atbilstoši anotācijā norādītajam "Esošajā situācijā valsts līmenī neeksistē vienota pakalpojuma sniegšanas standarta un nav vienota ietvara datu iegūšanā" lūdzam papildināt, par kādiem datiem konkrēti šobrīd nav iespējas iegūt vienveidīgu informāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Par sadaļā Cita informācija ietverto: Lūdzam precizēt, par kādām licenču izmaksām tiek plānoti izdevumu pārdales precizējumi (iestāžu lietotās licences lai nodrošinātu grāmatvedības uzskaiti un personāla lietvedību iestādē vai arī Valsts kases lietošanā esošo licenču izmaksas).
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai nav iespējas optimizēt 9.punktā norādīto, t.i., ka informāciju par sistēmas lietošanas pārtraukšanu konkrētajam nodarbinātajam informē ar sistēmas ziņojumu, nesniedzot katrā gadījumā e-parakstītu veidlapu. Minētais optimizētu darba procesu, kā arī vienlaikus samazinātu administratīvo slogu iestādes pusē.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam Anotācijā norādīto teikumu "Pakalpojumu saņēmējiem būs jānodrošina, ka to rīcībā ir atbilstoša materiāltehniskā bāze grāmatvedības uzskaites un personāla lietvedības procesu īstenošanai. Šo noteikumu izpratnē ar materiāltehnisko bāzi ir domāta atbilstoša IKT infrastruktūra Sistēmas, Pašapkalpošanās portāla un atbalsta sistēmas lietošanai, kā arī citas ierīces un IS risinājumi, kuru lietošana ir paredzēta grāmatvedības un personāla lietvedības procesu aprakstos, piemēram, uzlīmju printeri un svītrkoda/ QR koda skeneri elektroniskās inventarizācijas nodrošināšanai" izteikt vienkāršāk, skaidri pasakot, kas jānodrošina iestādei, lai tās nodarbinātie varētu izmantot Valsts kases valsts pārvaldes vienotā pakalpojuma centra sniegtos pakalpojumus.

 
Piedāvātā redakcija
-