Projekta ID
22-TA-3709Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
16.06.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā MK noteikumu anotācijā sniegto informāciju, ka CFLA projekta veidlapas atbilstības pārbaudes ietvaros nepārbauda mērķa grupas atbilstību atbalsta saņemšanas nosacījumiem un tai plānotos atbalstu mājokļa vides pielāgošanai, lūdzam pārskatīt un precizēt MK noteikumu projekta 25.3.1. apakšpunktā sniegto informāciju par to, ka CFLA pārbauda veidlapas atbilstību MK noteikumu nosacījumiem, t.i., dzēst minēto nosacījumu vai konkretizēt kādus tieši MK noteikumu nosacījumus pārbauda.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Atveseļošanas un nourības mehānisma plāna 2202. rindkopa paredz, ka:
"Nozaru ministrijas kā atbildīgās par ANM plāna komponenšu īstenošanu un mērķu un atskaites punktu sasniegšanu, nodrošina pilnu ANM plāna reformu īstenošanas procesa uzraudzību un kontroli, kā arī apliecina sasniegtos mērķus un atskaites punktus."
Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk- CFLA) nodrošina projektu pārbaudes, uzraudzību un pamatojošo dokumentu pieejamību saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr. 621., tomēr rādītāju sasniegšanu investīcijas/ reformas līmenī būtu jāapstiprina Nozares ministrijai, līdz ar to arī kopējā prakse ir tāda, ka Nozares ministrijas sagatavo kopsavilkumu par atskaites punktu un mērķa rādītāju sasniegšanu ziņošanai Eiropas Komisijai (Cover note).
Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt informāciju anotācijā, paredzot, ka kopsavilkuma par atskaites punktu un mērķu sasniegšanu (Cover note) sagatavo atbildīgā nozares ministrija, nevis CFLA.
"Nozaru ministrijas kā atbildīgās par ANM plāna komponenšu īstenošanu un mērķu un atskaites punktu sasniegšanu, nodrošina pilnu ANM plāna reformu īstenošanas procesa uzraudzību un kontroli, kā arī apliecina sasniegtos mērķus un atskaites punktus."
Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk- CFLA) nodrošina projektu pārbaudes, uzraudzību un pamatojošo dokumentu pieejamību saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr. 621., tomēr rādītāju sasniegšanu investīcijas/ reformas līmenī būtu jāapstiprina Nozares ministrijai, līdz ar to arī kopējā prakse ir tāda, ka Nozares ministrijas sagatavo kopsavilkumu par atskaites punktu un mērķa rādītāju sasniegšanu ziņošanai Eiropas Komisijai (Cover note).
Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt informāciju anotācijā, paredzot, ka kopsavilkuma par atskaites punktu un mērķu sasniegšanu (Cover note) sagatavo atbildīgā nozares ministrija, nevis CFLA.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā no noteikumu projekta sadaļas Noslēguma jautājumi un anotācijas izrietošo informāciju, lūdzam precizēt apakšpunkta redakciju, norādot precīzu personu skaitu, kurām nodrošināta pieejamība mājokļa videi, kā tas bija iepriekšējā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
8.3.2. iekļautais regulējums par "minimālo vides pieejamības prasību nodrošināšanu"var būt plaši interpretējams, priekšlikums to papildināt ņemot vērā noteikumu 16.4. apakšpunktu, papildus atrunājot, ka minimālās vides pieejamības prasības ir tādas prasības (pielāgojumi), kuras noteiktas atbilstoši ergoterapeita konsultācijai
Piedāvātā redakcija
finansējuma saņēmēja sagatavots pārskats par mājokļos nodrošinātajiem vides pielāgojumiem minimālo vides pieejamības prasību nodrošināšanai. Minimālās vides pieejamības prasības ir tādas prasības (pielāgojumi), kuras noteiktas atbilstoši ergoterapeita konsultācijai.
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 10.punkta pēdējā teikumā vārdus "un noturības mehānisma", ņemot vērā iepriekš atrunāto saīsinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anoācijas 1.3. sadaļu, ka arī mērķa grupas personas izslēgšana no pasākuma (noteikumu projekta 16.5.2.punkts) un atteikums iekļaut pasākumā (noteikumu projekta16.6. apakšpunkts), kā negatīvi lēmumi, tiek pieņemti Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai nav nepieciešams noteikt, ka kamēr notiek projekta iesnieguma vērtēšana, projekta iesniedzējs neaktualizē sarakstu. Lai nepastāv risks, ka anonimizētais saraksts tiek patstāvīgi aktualizēts un tiek apgrūtināta lēmuma pieņemšana.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projekta 20.1. apakšpunktu (ņemot vērā noteikumu projekta 21.1. apakšpunktā minēto) papildinot ar vārdu "personāla" pēc vārda "īstenošana" attiecīgajā locījumā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai teikuma pirmā daļa "izmaksas, kas radušās pirms 2023.gada 1.janvāra vai.." nebūtu dzēšama, citādi, šķiet, ka veidojas pretruna starp abiem 23.1.punktā ietvertajiem nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam dzēst vārdus "projekta veidlapu" pirms vārdiem "projekta iesnieguma veidlapu un tās pielikumus (turpmāk – projekta veidlapa)", ņemot vērā, ka dublē iekavās rakstīto.
Piedāvātā redakcija
-