Atzinums

Projekta ID
24-TA-1754
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
11.03.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Norādām, ka Tieslietu ministrijas iepriekšējos atzinumos izteiktais iebildums tomēr nav ņemts vērā. 
Neskarot iepriekšējos atzinumos minēto, vēršam uzmanību, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 10. maija Regulas (ES) 2023/988 par ražojumu vispārēju drošumu, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr.1025/2012 un Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu (ES) 2020/1828 un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2001/95/EK un Padomes Direktīvu 87/357/EEK (turpmāk - regula Nr. 2023/988), 9. panta 2. punkts ietver ne tikai ražotāja pienākumu veikt riska analīzi, bet arī minētās analīzes saturu. Proti, "...ražotāji veic iekšējo riska analīzi un izstrādā tehnisko dokumentāciju, kurā ietverts vismaz vispārīgs apraksts par ražojumu un tā būtiskākajiem raksturlielumiem, kas ir svarīgi ražojuma drošuma novērtēšanai..". 
Norādām, ka jebkurai personai, izlasot administratīvo pārkāpumu, būtu jāspēj saprast, par kādu tieši darbību vai bezdarbību tai var tikt piemērotas sodoša rakstura sankcijas. Ievērojot minēto, lūdzam attiecīgi precizēt likumprojektu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Norādām, ka Tieslietu ministrijas 2025. gada 4. februāra iebildums nav ticis ņemts vērā un attiecīgā norma joprojām ir neskaidra. 
Atkārtoti lūdzam precizēt pantā ietverto pārkāpuma formulējumu tā, lai ikvienam būtu saprotama normas jēga un saturs. Savukārt attiecībā uz likuma 4. panta otro daļu lūdzam izvērtēt un precizēt to, proti, lai būtu skaidrs, kādi nacionālie normatīvie akti ir ietverti pantā, lūdzam šajā pantā piemērveidā uzskaitīt (norādīt) vairākus nacionālos normatīvos aktus un attiecīgi papildināt anotāciju ar pamatojumu konkrētu normatīvu aktu ietveršanai likuma 4. panta otrajā daļā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Lūdzam likumprojekta anotācijā skaidrot, kas ir domāts ar noteiktajām prasībām, vai precizēt likumprojekta 4. pantu (piem., izslēdzot atsauci uz noteiktajām prasībām). Vēršam uzmanību, ka, piemēram, pieņēmums par atbilstību vispārējām drošuma prasībām saskaņā ar regulas Nr. 2023/988 7. panta 3. punktu neliedz tirgus uzraudzības iestādēm veikt visus piemērotos pasākumus saskaņā ar šo regulu, ja ir pierādījumi, ka, neraugoties uz šādu pieņēmumu, ražojums ir bīstams. Attiecīgi secināms, ka pirmšķietami atbilstoši regulai var būt arī bīstamas preces, kuras var atbilst noteiktajām prasībām, turklāt uz noteiktajām prasībām nav norādīts arī minētās regulas 22. panta 4. un 5. punktā, kas ar likumprojektu tiek ieviesti, no kā savukārt var secināt, ka abos minētajos punktos ietvertās pilnvaras ir plašākas, nekā likumprojekta 4. pantā norādītās.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Priekšlikums
Likumprojekta anotācijā minēts, tā kā Ministru kabineta 2014.gada 9.decembra noteikumi Nr.755 “Gāzes balonu aprites, uzraudzības un kontroles kārtība” ir izdoti saskaņā ar Preču un pakalpojumu drošuma likuma 8.1 pantu, tie zaudēs spēku. Ar saistīto likumprojektu "Pakalpojumu drošuma likums" (24-TA-1022) ietverti pārejas noteikumi, lai neradītu juridiskā vakuuma situāciju. Saistībā ar minēto, lūdzam izvērtēt un, ņemot vērā, ka tieši likumprojekts attiecas uz preču drošuma prasībām, - papildināt likumprojektu ar attiecīgiem pārejas noteikumiem, minētos pārejas noteikumus izslēdzot likumprojektā "Pakalpojumu drošuma likums".
Piedāvātā redakcija
-