Projekta ID
24-TA-453Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
05.12.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Iebildums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 15., 16., 18., 18.1 un 18.2 punktu, tiesību akta projektam ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu un apstiprinoša rezultāta gadījumā jāveic administratīvo un atbilstības izmaksu monetārs novērtējums.
Savukārt saskaņā ar vadlīnijās “Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā” noteikto, ja tiesību akta projekts paredz grozījumus jau esošajā tiesību aktā un šie grozījumi skar tikai daļu no tām informācijas sniegšanas vai atbilstības izmaksām, ko nosaka spēkā esošais regulējums, tad ar aprēķinu palīdzību jānoskaidro administratīvo un atbilstības izmaksu izmaiņas – starpība starp esošā un plānotā regulējuma administratīvajām un atbilstības izmaksām.
Ņemot vērā minēto, kā arī to, ka likumam "Par ietekmes uz vidi novērtējumu" (turpmāk - likums) iepriekš administratīvās un atbilstības izmaksas nav vērtētas, ir nepieciešams izvērtēt vai ar likumprojektā veiktajām izmaiņām tiek ietekmēts administratīvais slogs, un, vai izmainās informācijas sniegšanas pienākuma un atbilstības prasību apjoms.
Lūdzu veikt tiesību aktā iekļauto informācijas sniegšanas pienākumu un atbilstības prasību vērtējumu un atbilstoši vērtējumam veikt administratīvo un atbilstības izmaksu monetāru novērtējumu, kas aizpildāms par fiziskām un juridiskām personām anotācijas 2. sadaļas 2.3. un 2.4. apakšpunktā.
Valsts kancelejas ieskatā likumprojektā ir vērtējams:
8. pants, ar kuru likuma 14.1 pants tiek papildināts ar 1.3 daļu;
10. pants, ar kuru likuma 15. panta pirmā daļa tiek izteikta jaunā redakcijā;
12. pants, ar kuru likuma 17. panta pirmā daļa tiek izteikta jaunā redakcijā;
Metodika administratīvo izmaksu un atbilstības izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Savukārt saskaņā ar vadlīnijās “Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā” noteikto, ja tiesību akta projekts paredz grozījumus jau esošajā tiesību aktā un šie grozījumi skar tikai daļu no tām informācijas sniegšanas vai atbilstības izmaksām, ko nosaka spēkā esošais regulējums, tad ar aprēķinu palīdzību jānoskaidro administratīvo un atbilstības izmaksu izmaiņas – starpība starp esošā un plānotā regulējuma administratīvajām un atbilstības izmaksām.
Ņemot vērā minēto, kā arī to, ka likumam "Par ietekmes uz vidi novērtējumu" (turpmāk - likums) iepriekš administratīvās un atbilstības izmaksas nav vērtētas, ir nepieciešams izvērtēt vai ar likumprojektā veiktajām izmaiņām tiek ietekmēts administratīvais slogs, un, vai izmainās informācijas sniegšanas pienākuma un atbilstības prasību apjoms.
Lūdzu veikt tiesību aktā iekļauto informācijas sniegšanas pienākumu un atbilstības prasību vērtējumu un atbilstoši vērtējumam veikt administratīvo un atbilstības izmaksu monetāru novērtējumu, kas aizpildāms par fiziskām un juridiskām personām anotācijas 2. sadaļas 2.3. un 2.4. apakšpunktā.
Valsts kancelejas ieskatā likumprojektā ir vērtējams:
8. pants, ar kuru likuma 14.1 pants tiek papildināts ar 1.3 daļu;
10. pants, ar kuru likuma 15. panta pirmā daļa tiek izteikta jaunā redakcijā;
12. pants, ar kuru likuma 17. panta pirmā daļa tiek izteikta jaunā redakcijā;
Metodika administratīvo izmaksu un atbilstības izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Iebildums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 15., 16., 18.1 un 18.2 punktu, tiesību akta projektam ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu un apstiprinoša rezultāta gadījumā jāveic administratīvo izmaksu monetārs novērtējums.
Savukārt saskaņā ar vadlīnijās “Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā” noteikto, ja tiesību akta projekts paredz grozījumus jau esošajā tiesību aktā un šie grozījumi skar tikai daļu no tām informācijas sniegšanas prasībām, ko nosaka spēkā esošais regulējums, tad ar aprēķinu palīdzību jānoskaidro administratīvo izmaksu izmaiņas – starpība starp esošā un plānotā regulējuma administratīvajām izmaksām.
Ņemot vērā minēto, kā arī to, ka likumam "Par ietekmes uz vidi novērtējumu" (turpmāk - likums) iepriekš administratīvās izmaksas nav vērtētas, ir nepieciešams izvērtēt vai ar likumprojektā veiktajām izmaiņām tiek ietekmēts administratīvais slogs, un vai izmainās informācijas sniegšanas pienākuma apjoms.
Lūdzu veikt tiesību aktā iekļauto informācijas sniegšanas pienākumu vērtējumu un atbilstoši vērtējumam veikt administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu, kas aizpildāms par valsts un pašvaldību institūcijām anotācijas 7. sadaļas 7.2. apakšpunktā.
Valsts kancelejas ieskatā likumprojektā ir vērtējams:
2 pants, ar kuru tiek veiktas izmaiņas likuma 6. pantā;
8. pants, ar kuru tiek veiktas izmaiņas likuma 14.1 pantā;
14. pants, ar kuru tiek veiktas izmaiņas likuma 21.1 panta 6.1 daļā.
Metodika administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Savukārt saskaņā ar vadlīnijās “Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā” noteikto, ja tiesību akta projekts paredz grozījumus jau esošajā tiesību aktā un šie grozījumi skar tikai daļu no tām informācijas sniegšanas prasībām, ko nosaka spēkā esošais regulējums, tad ar aprēķinu palīdzību jānoskaidro administratīvo izmaksu izmaiņas – starpība starp esošā un plānotā regulējuma administratīvajām izmaksām.
Ņemot vērā minēto, kā arī to, ka likumam "Par ietekmes uz vidi novērtējumu" (turpmāk - likums) iepriekš administratīvās izmaksas nav vērtētas, ir nepieciešams izvērtēt vai ar likumprojektā veiktajām izmaiņām tiek ietekmēts administratīvais slogs, un vai izmainās informācijas sniegšanas pienākuma apjoms.
Lūdzu veikt tiesību aktā iekļauto informācijas sniegšanas pienākumu vērtējumu un atbilstoši vērtējumam veikt administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu, kas aizpildāms par valsts un pašvaldību institūcijām anotācijas 7. sadaļas 7.2. apakšpunktā.
Valsts kancelejas ieskatā likumprojektā ir vērtējams:
2 pants, ar kuru tiek veiktas izmaiņas likuma 6. pantā;
8. pants, ar kuru tiek veiktas izmaiņas likuma 14.1 pantā;
14. pants, ar kuru tiek veiktas izmaiņas likuma 21.1 panta 6.1 daļā.
Metodika administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka likumprojekta mērķis ir mazināt administratīvo slogu, kā arī tā potenciālo ietekmi uz cilvēku veselību, drošību un labbūtību, rosinām apsvērt iespēju un nepieciešamību veikt likumprojekta ex-post ietekmes izvērtēšanu trīs gadu periodā pēc tā spēkā stāšanās. Vēršam uzmanību, ka šobrīd Valsts kanceleja izstrādā metodiku normatīvo aktu ex-post ietekmes izvērtēšanai, kur, cita starpā, kā būtiski kritēriji lēmuma pieņemšanai par normatīvā akta ex-post izvērtēšanu tiek izvirzīti ietekme uz administratīvā sloga mazināšanu, ietekme uz cilvēku veselību, drošību, labklājību. Iecerēts, ka 2025. gada 1.pusē darbs pie metodikas izstrādes tiks pabeigts, nodrošinot atbalstu normatīvo aktu izstrādātājiem un īstenotājiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt vai likumprojekta anotācijā ir norādītas visas izpildē iesaistītās institūcijas, ņemot vērā, ka likumprojekts nosaka pienākumus pašvaldībām.
Piedāvātā redakcija
-