Atzinums

Projekta ID
22-TA-3138
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
09.11.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 1. panta 8. punkts noteic, kas ir krīzes centrs, bet Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā nav skaidrots, kas ir psihosociālās rehabilitācijas centrs. Turklāt Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums neparedz, ka šajos centros ir audzēkņi. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt Ministru kabineta noteikumu projekta "Dabas aizsardzības pārvaldes publisko maksas pakalpojumu cenrādis" (turpmāk – projekts) 3.2. apakšpunktu, kā arī papildināt projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (turpmāk – anotācija) 1.3. apakšsadaļu ar atbilstošu skaidrojumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka Vispārējās izglītības likumā tiek lietots termins "izglītojamais" un "vispārējās izglītības iestāde". Savukārt Izglītības likuma 1. panta 12. punkts noteic, ka izglītojamais ir bērns, skolēns, audzēknis, students vai klausītājs, kas apgūst izglītības programmu izglītības iestādē vai pie privātpraksē strādājoša pedagoga. Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt projekta 3.5., 3.6. un 3.7. apakšpunktā minētā vārda "audzēkņi" un "skolēni", kā arī vārdu "vidējās izglītības iestādes" lietošanu un attiecīgi precizēt projekta 3.5., 3.6. un 3.7. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka Bērnu tiesību aizsardzības likuma 26. panta sestā daļa noteic, ka, novērtējot ieguldījumu un vairojot prestižu sabiedrībā, kā arī lai veicinātu un atbalstītu pašvaldību, komersantu un citu personu brīvprātīgu iesaistīšanos atbalsta sniegšanā daudzbērnu ģimenēm un ģimenēm, kuru aprūpē ir bērns ar invaliditāti vai persona, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu un kurai ir noteikta I vai II invaliditātes grupa, Sabiedrības integrācijas fonds nodrošina valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" īstenošanu. Minētās programmas īstenošanas kārtību, tai skaitā goda ģimenes apliecības piešķiršanas, izsniegšanas, izmantošanas, anulēšanas gadījumus un kārtību, kā arī ierobežojumus apliecības saņemšanai, nosaka Ministru kabinets.
Ministru kabineta 2021. gada 1. jūnija noteikumos Nr. 352 "Latvijas Goda ģimenes apliecības programmas īstenošanas kārtība" ir minēta Latvijas Goda ģimenes apliecība. Turklāt Ministru kabineta 2021. gada 1. jūnija noteikumu Nr. 352 "Latvijas Goda ģimenes apliecības programmas īstenošanas kārtība" 35. punktā ir noteikts, kādi dokumenti ir jāuzrāda, lai varētu izmantot Latvijas Goda ģimenes apliecību. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 4. punktu, vienlaikus nedublējot citos normatīvajos aktos paredzēto regulējumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka projekta 5. punktā paredzētais regulējums ir neskaidrs, proti, nav saprotams, kā Dabas aizsardzības pārvalde varēs noteikt, kuros gadījumos piemērot, piemēram, 10 % vai 100 % atlaidi par projekta pielikumā ietvertajiem maksas pakalpojumiem. Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt projekta 5. punktā paredzēto regulējumu un nepieciešamības gadījumā precizēt to, kā arī papildināt anotācijas 1.3. apakšsadaļu ar atbilstošu skaidrojumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot, ka projekta pielikumā ir paredzēti Dabas aizsardzības pārvaldes publisko maksas pakalpojumu cenrādis, bet projekta pielikuma 2.4. apakšpunktā un 12. punktā nav paredzēts maksas pakalpojums, lūdzam to svītrot.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot, ka nav skaidrs, kas ir anotācijas 1.3. apakšsadaļā minētais Licenču līgums par attēlu izmantošanu, lūdzam papildināt anotācijas 1.3. apakšsadaļu ar atbilstošu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam saskaņot anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietverto informāciju atbilstoši projekta pielikumā minētajiem maksas pakalpojuma veidiem (piemēram, projekta pielikuma 4. punktā, 6.4. apakšpunktā un 7. punktā minētajam maksas pakalpojuma veidam).
Vienlaikus lūdzam papildināt anotācijas 1.3. apakšsadaļu ar izvērstu skaidrojumu par projekta pielikuma 8., 9., 10. un 11. punktā paredzēto maksas pakalpojuma veidu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot, ka Invaliditātes likumā invaliditātes grupas apzīmē ar romiešu cipariem, lūdzam aizstāt projekta 3.3. apakšpunktā skaitļus un vārdu "1. un 2." ar skaitļiem un vārdu "I un II".
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot, ka Invaliditātes likumā invaliditātes grupas apzīmē ar romiešu cipariem, lūdzam aizstāt projekta 3.4. apakšpunktā skaitli "1." ar skaitli "I".
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt projekta 7. punktu, norādot Ministru kabineta 2013. gada 16. jūlija noteikumu Nr. 406 "Dabas aizsardzības pārvaldes publisko maksas pakalpojumu cenrādis" publikāciju oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt projekta pielikumu, ietverot tajā paredzētās piezīmes aiz tabulas, kurā ietverts Dabas aizsardzības pārvaldes publisko maksas pakalpojumu cenrādis.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka ar rakstveida dokumentu saprot gan dokumentu papīra formātā, kas ir pašrocīgi parakstīts, gan elektronisko dokumentu, kas ir parakstīts ar drošu elektronisko parakstu. Elektronisko dokumentu likuma 3. panta otrā daļa noteic, ka elektroniskais dokuments uzskatāms par pašrocīgi parakstītu, ja tam ir drošs elektroniskais paraksts. Ievērojot minēto, lūdzam aizstāt projekta pielikuma 6.3. apakšpunktā vārdu "rakstisks" ar vārdu "rakstveida".
Atbilstoši minētajam lūdzam precizēt arī anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietverto informāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot, ka projekta pielikumā tiek lietots saīsinājums "Pārvalde", lūdzam precizēt projekta pielikuma 6.1. apakšpunktā vārdu "iestādes".
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot, ka vienībām neveido apakšvienības, ja tā ir tikai viena, lūdzam precizēt projekta pielikuma 5.3. un 53.1. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt projekta pielikuma 2. punktu, lietojot vienu terminu, kas attiecas uz transportlīdzekļu stāvvietu. Vienlaikus vēršam uzmanību uz to, ka Ceļu satiksmes likumā tiek lietots termins "automobilis", "transportlīdzeklis", "stāvvieta", "stāvlaukums" un "specializētais tūristu transportlīdzeklis", kā arī Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumos Nr. 279 "Ceļu satiksmes noteikumi" tiek lietots termins "elektromobilis" un "kempingpiekabe". Atbilstoši minētajam lūdzam precizēt arī anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietverto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ievērojot, ka Vispārējās izglītības likumā tie minēts termins "vispārējās izglītības iestāde", lūdzam precizēt anotācijas 1.3. apakšsadaļā minētos vārdus "vispārizglītojošajās skolās".
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ievērojot, ka Invaliditātes likumā tiek lietots termins "persona ar invaliditāti", kā arī Ceļu satiksmes likumā tiek lietots termins "transportlīdzeklis" un "operatīvais transportlīdzeklis", lūdzam precizēt anotācijas 1.3. apakšsadaļā vārdus "invalīdu transportam un operatīvajam transportam".
 
Piedāvātā redakcija
-