Projekta ID
23-TA-1941Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
22.12.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Plāna projekts
Iebildums
50.lpp. Šāda sistēma jau daļēji darbojas Latvijā, piemēram, Rīgas domes Satiksmes departaments kā Rīgas valstspilsētas pašvaldības sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtītājs ir noteicis RS 127 galvenos veiktspējas rādītājus, par kuru izpildi uzņēmumam ir jāatskaitās pašvaldībai.
Iebilstam piedāvātajai redakcijai, jo Rīgas valstpilsētas Ārtelpas un mobilitātes departaments (pirms reorganizācijas Rīgas domes Satiksmes departaments) nav sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtītājs, kā to nosaka arī Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma 1. panta 5. punkts, pasūtītājs ir valsts vai pašvaldība, kas savas kompetences ietvaros organizē sabiedriskā transporta pakalpojumu, proti šajā gadījumā Rīgas dome. Atbilstoši noslēgtajam pasūtījuma līgumam ar pārvadātāju, Rīgas valstpilsētas Ārtelpas un mobilitātes departaments ir viena no struktūrām, kas veic pasūtījuma līguma izpildes kontroli. Vienlaikus aicinām precizēt, kas šajā projekta rindkopā ir domāts ar “RS 127 galvenos veiktspējas rādītājiem”.
Iebilstam piedāvātajai redakcijai, jo Rīgas valstpilsētas Ārtelpas un mobilitātes departaments (pirms reorganizācijas Rīgas domes Satiksmes departaments) nav sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtītājs, kā to nosaka arī Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma 1. panta 5. punkts, pasūtītājs ir valsts vai pašvaldība, kas savas kompetences ietvaros organizē sabiedriskā transporta pakalpojumu, proti šajā gadījumā Rīgas dome. Atbilstoši noslēgtajam pasūtījuma līgumam ar pārvadātāju, Rīgas valstpilsētas Ārtelpas un mobilitātes departaments ir viena no struktūrām, kas veic pasūtījuma līguma izpildes kontroli. Vienlaikus aicinām precizēt, kas šajā projekta rindkopā ir domāts ar “RS 127 galvenos veiktspējas rādītājiem”.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Plāna projekts
Priekšlikums
75.lpp. Vietējās nozīmes autobusu maršrutos ieviest pieturas pēc pieprasījuma
Lūgums paskaidrot termiņu Vietējās nozīmes autobusu…
Lūgums paskaidrot termiņu Vietējās nozīmes autobusu…
Piedāvātā redakcija
-
3.
Plāna projekts
Priekšlikums
69. lpp. Samazināts autobusu vidējais braukšanas ātrums.
Priekšlikums izmantot sekojošu redakciju:
Palielināts autobusu vidējais braukšanas ātrums.
Priekšlikums izmantot sekojošu redakciju:
Palielināts autobusu vidējais braukšanas ātrums.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Plāna projekts
Priekšlikums
66. lpp. Izveidot vienotu RMA sabiedriskā transporta iestādi
Priekšlikums izmantot sekojošu redakciju:
Izvērtēt iespēju izveidot vienotu RMA sabiedriskā transporta iestādi. Plānu nepieciešams precizēt attiecībā uz iestādēm, kam un kādos termiņos Ministru kabinets dot uzdevumus, kā arī kādus uzdevumus tas ir tiesīgs uzdot, jo atsevišķi plānā ietvertie punkti, piemēram, plāna 67. lapā minētais darbības rezultāts “Izveidota vienota sabiedriskā transporta iestāde, kas atbildīga par plānošanu, vienotu tarifu noteikšanu un sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījumu visos transporta veidos (reģionālas nozīmes dzelzceļa transports, reģionālas nozīmes autobusu transports un sākotnēji Rīgas valstspilsētas sabiedriskais transports, izvērtējot iespējas iekļaut arī citas RMA valstspilsētas).” nav sasniedzams, ja ar ārējo normatīvo aktu netiek noteikts pārejas periods, vai kā citādi nostiprināta cita, no pašreizējās kārtības atšķirīga, valstspilsētas pašvaldības kompetence sabiedriskā transporta nozarē. Papildus jānorāda, ka arī plānotais termiņš 01.01.2026., ņemot vērā, ka šobrīd ir 2023. gada pēdējās dienas ir ļoti optimistisks, pie apstākļiem, ka pašreiz šos pārvadājumus – pilsētas un reģionālos – organizē atšķirīgas struktūras, tie ir atšķirīgi finansēti – dažādi pasūtītāji un budžets, pasūtījumi veikti izmantojot dažāda procedūras, kā arī maršrutu tīkli veidoti uz atšķirīgiem principiem. Arī gadījumā, ja iesaistītās puses nonāk pie šāda lēmuma vai tas tiek normatīvi noteikts, ir jāveic virkne tehnisku un juridisku priekšdarbu, lai šādu pasākumu īstenotu, līdz ar to līdz šāda lēmuma pieņemšanai vēl ir jāveic process, kas, iespējams, aptver norādīto termiņu, bet apšaubāms, ka to ir iespējams realizēt divu gadu laikā.
Priekšlikums izmantot sekojošu redakciju:
Izvērtēt iespēju izveidot vienotu RMA sabiedriskā transporta iestādi. Plānu nepieciešams precizēt attiecībā uz iestādēm, kam un kādos termiņos Ministru kabinets dot uzdevumus, kā arī kādus uzdevumus tas ir tiesīgs uzdot, jo atsevišķi plānā ietvertie punkti, piemēram, plāna 67. lapā minētais darbības rezultāts “Izveidota vienota sabiedriskā transporta iestāde, kas atbildīga par plānošanu, vienotu tarifu noteikšanu un sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījumu visos transporta veidos (reģionālas nozīmes dzelzceļa transports, reģionālas nozīmes autobusu transports un sākotnēji Rīgas valstspilsētas sabiedriskais transports, izvērtējot iespējas iekļaut arī citas RMA valstspilsētas).” nav sasniedzams, ja ar ārējo normatīvo aktu netiek noteikts pārejas periods, vai kā citādi nostiprināta cita, no pašreizējās kārtības atšķirīga, valstspilsētas pašvaldības kompetence sabiedriskā transporta nozarē. Papildus jānorāda, ka arī plānotais termiņš 01.01.2026., ņemot vērā, ka šobrīd ir 2023. gada pēdējās dienas ir ļoti optimistisks, pie apstākļiem, ka pašreiz šos pārvadājumus – pilsētas un reģionālos – organizē atšķirīgas struktūras, tie ir atšķirīgi finansēti – dažādi pasūtītāji un budžets, pasūtījumi veikti izmantojot dažāda procedūras, kā arī maršrutu tīkli veidoti uz atšķirīgiem principiem. Arī gadījumā, ja iesaistītās puses nonāk pie šāda lēmuma vai tas tiek normatīvi noteikts, ir jāveic virkne tehnisku un juridisku priekšdarbu, lai šādu pasākumu īstenotu, līdz ar to līdz šāda lēmuma pieņemšanai vēl ir jāveic process, kas, iespējams, aptver norādīto termiņu, bet apšaubāms, ka to ir iespējams realizēt divu gadu laikā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Plāna projekts
Priekšlikums
65. lpp. Uzlabot sabiedriskā transporta pakalpojumu kvalitāti, palielinot reisu biežumu atbilstoši pieprasījumam un nodrošinot ar dzelzceļa transportu saskaņotus kustību grafikus atbilstoši pieprasījuma.
Pie šis aktivitātes ka atbildīgo institūciju arī ir nepieciešams pievienot Rīgas vaslspilsēta pašvaldību.
Pie šis aktivitātes ka atbildīgo institūciju arī ir nepieciešams pievienot Rīgas vaslspilsēta pašvaldību.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Plāna projekts
Priekšlikums
53. lpp. 3.attēls
Aicinājums ir precizēt 3.attēlu, jo paralēli zaudējumiem ir arī pašvaldības un valsts noteikto braukšanas maksas atvieglojumi, ko sedz kā nesaņemtos ieņēmumus par šo atvieglojumu veicēju braucieniem.
Aicinājums ir precizēt 3.attēlu, jo paralēli zaudējumiem ir arī pašvaldības un valsts noteikto braukšanas maksas atvieglojumi, ko sedz kā nesaņemtos ieņēmumus par šo atvieglojumu veicēju braucieniem.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Plāna projekts
Priekšlikums
30.lpp. Pārējos Rīgas valstspilsētas sabiedriskā transporta maršrutos biļešu iegāde skaidrā naudā transporta līdzekļos nav iespējama.
Priekšlikums izmantot sekojošu redakciju:
Pārējos Rīgas valstspilsētas sabiedriskā transporta maršrutos biļešu iegāde pie transportlīdzekļa vadītāja nav iespējama.
Priekšlikums izmantot sekojošu redakciju:
Pārējos Rīgas valstspilsētas sabiedriskā transporta maršrutos biļešu iegāde pie transportlīdzekļa vadītāja nav iespējama.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Plāna projekts
Priekšlikums
30.lpp. Samaksa par biļeti skaidrā naudā un biļešu iegāde pie transporta līdzekļa vadītāja 22. autobusa maršrutā uz Rīgas lidostu, kas atrodas Mārupes novadā.
Priekšlikums izmantot sekojošu redakciju:
Samaksa par biļeti skaidrā naudā vai bezskaidras naudas norēķinu veidā biļešu tirdzniecības automātos un biļešu iegāde bezskaidras naudas norēķinu veidā pie transporta līdzekļa vadītāja 22. autobusa maršrutā uz Rīgas lidostu, kas atrodas Mārupes novadā.
Priekšlikums izmantot sekojošu redakciju:
Samaksa par biļeti skaidrā naudā vai bezskaidras naudas norēķinu veidā biļešu tirdzniecības automātos un biļešu iegāde bezskaidras naudas norēķinu veidā pie transporta līdzekļa vadītāja 22. autobusa maršrutā uz Rīgas lidostu, kas atrodas Mārupes novadā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Plāna projekts
Priekšlikums
21. lpp. No 2022.gada līdz 2023.gadam tiek īstenots projekts “Elektroautobusu iegāde Rīgas valstspilsētai”, kas paredz 35 jaunu elektrisko autobusu iegādi.
Priekšlikums izmantot sekojošu redakciju:
Šobrīd ir jau īstenots projekts “Elektroautobusu iegāde Rīgas valstspilsētai”, ir iegādāti 35 jauni elektriskie autobusi.
Kopumā aicinājums pārrunāt ar valsts SIA “Autotransporta direkcija”, RP SIA “Rīgas satiksme” plānā norādīto informāciju, fiksēt termiņu par kuru sniegta informācija plānā, jo šobrīd ir ietverta virkne informācijas, kas vairs neatbilst faktiskajai situācijai. Piemēram, jau kādu laiku ir zināms, ka līdz 2023. gada beigām, īstenojot projektu “Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija”, netiks pilnībā izbūvētas 48 stacijās paaugstinātās pasažieru platformas u.tml.
Priekšlikums izmantot sekojošu redakciju:
Šobrīd ir jau īstenots projekts “Elektroautobusu iegāde Rīgas valstspilsētai”, ir iegādāti 35 jauni elektriskie autobusi.
Kopumā aicinājums pārrunāt ar valsts SIA “Autotransporta direkcija”, RP SIA “Rīgas satiksme” plānā norādīto informāciju, fiksēt termiņu par kuru sniegta informācija plānā, jo šobrīd ir ietverta virkne informācijas, kas vairs neatbilst faktiskajai situācijai. Piemēram, jau kādu laiku ir zināms, ka līdz 2023. gada beigām, īstenojot projektu “Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija”, netiks pilnībā izbūvētas 48 stacijās paaugstinātās pasažieru platformas u.tml.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Plāna projekts
Priekšlikums
21. lpp. Paralēli pozitīvām pārmaiņām RB infrastruktūras izbūve Rīgā rada arī draudus iekšpilsētas transporta sistēmai. Šie draudi izriet no vienlīmeņa dzelzceļa pārbrauktuvju slēgšanas Pārdaugavā (Zolitūdes ielā, Liepājas ielā), kā arī vienlīmeņa gājēju un velo šķērsojumu likvidācija vairākos punktos Rail Baltica trases garumā. Tomēr vairumā gadījumu plānots izveidot jaunus infrastruktūras objektus, kas ļaus droši šķērsot RB līniju pa gaisvada vai pazemes savienojumu.
Priekšlikums izmantot sekojošu redakciju:
Vienlaikus Rail Baltica infrastruktūras izbūve Rīgā rada izmaiņas iekšpilsētas transporta sistēmā, kas saistītas ar vienlīmeņa dzelzceļa pārbrauktuvju slēgšanu Pārdaugavā (Zolitūdes ielā, Liepājas ielā), kā arī vienlīmeņa gājēju un velo šķērsojumu likvidāciju vairākos punktos Rail Baltica trases garumā. Vairumā gadījumu plānots izveidot jaunus infrastruktūras objektus, kas ļaus droši šķērsot Rail Baltica līniju pa pārvadu vai pazemes savienojumu atbilstoši mūsdienu drošības un ērtības prasībām.
Pamatojums: SIA ARDENIS gala nodevums, kas bija prezentēts 30.11.2023 “Rīgas metropoles areāla sabiedriskā transporta plānošanas koordinācijas darba grupas sēdē”.
Priekšlikums izmantot sekojošu redakciju:
Vienlaikus Rail Baltica infrastruktūras izbūve Rīgā rada izmaiņas iekšpilsētas transporta sistēmā, kas saistītas ar vienlīmeņa dzelzceļa pārbrauktuvju slēgšanu Pārdaugavā (Zolitūdes ielā, Liepājas ielā), kā arī vienlīmeņa gājēju un velo šķērsojumu likvidāciju vairākos punktos Rail Baltica trases garumā. Vairumā gadījumu plānots izveidot jaunus infrastruktūras objektus, kas ļaus droši šķērsot Rail Baltica līniju pa pārvadu vai pazemes savienojumu atbilstoši mūsdienu drošības un ērtības prasībām.
Pamatojums: SIA ARDENIS gala nodevums, kas bija prezentēts 30.11.2023 “Rīgas metropoles areāla sabiedriskā transporta plānošanas koordinācijas darba grupas sēdē”.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Plāna projekts
Priekšlikums
15. lpp. Pašvaldību veiktajās esošās situācijas analīzēs tikai trīs pašvaldības norādījušas, ka ir ieviesti dažāda veida atvieglojumi, ko var saņemt noteiktas pasažieru kategorijas (Jelgava, Jūrmala, Rīga). Dažādi atvieglojumi, t.sk. sabiedriskā transporta pieejamība maznodrošinātajiem iedzīvotājiem tiek regulēta ar pašvaldību iekšējiem normatīvajiem aktiem – saistošajiem noteikumiem.
Atbilstoši Administratīvā procesa likumam 1. panta piektajai daļai pašvaldību saistošie noteikumi ir ārējais normatīvais akts.
Atbilstoši Administratīvā procesa likumam 1. panta piektajai daļai pašvaldību saistošie noteikumi ir ārējais normatīvais akts.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Plāna projekts
Priekšlikums
11. lpp. “Policentriskai” priekšlikums aizvietot ar "daudzcentru".
Piedāvātā redakcija
-
13.
Plāna projekts
Priekšlikums
9. lpp. Turklāt Rīgas valstspilsētas sabiedriskā transporta tīkls iespēju robežās ir jāintegrē pilsētas dzelzceļa tīklā.
Priekšlikums izmantot sekojošu redakciju:
Turklāt Rīgas valstspilsētas sabiedriskā transporta tīklā iespēju robežās ir jāintegrē pasažieru dzelzceļu..
Pamatojums: Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģija līdz 2030. gadam 30.lpp. 50.punkts “Sabiedriskā transporta tīklā veiksmīgi ir integrēts pasažieru dzelzceļš.”
https://www.rdpad.lv/wp-content/uploads/2014/11/STRATEGIJA_WEB.pdf
Priekšlikums izmantot sekojošu redakciju:
Turklāt Rīgas valstspilsētas sabiedriskā transporta tīklā iespēju robežās ir jāintegrē pasažieru dzelzceļu..
Pamatojums: Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģija līdz 2030. gadam 30.lpp. 50.punkts “Sabiedriskā transporta tīklā veiksmīgi ir integrēts pasažieru dzelzceļš.”
https://www.rdpad.lv/wp-content/uploads/2014/11/STRATEGIJA_WEB.pdf
Piedāvātā redakcija
-
14.
Plāna projekts
Priekšlikums
9. lpp. Dzelzceļa sabiedriskajam transportam ir jākļūst par sabiedriskā transporta sistēmas mugurkaulu gan Rīgas valstspilsētā, gan plašākā RMA teritorijā.
Priekšlikums izmantot sekojošu redakciju:
Dzelzceļa sabiedriskajam transportam ir jākļūst par sabiedriskā transporta sistēmas mugurkaulu plašākā RMA teritorijā. Savukārt Rīgas valstspilsētā to nepieciešams saintegrēt ar esošu sabiedriskā transporta tīkla sistēmu.
Pamatojums: Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģija līdz 2030. gadam - 30.lpp. 50.punkts “Sabiedriskā transporta tīklā veiksmīgi ir integrēts pasažieru dzelzceļš.”
https://www.rdpad.lv/wp-content/uploads/2014/11/STRATEGIJA_WEB.pdf
Priekšlikums izmantot sekojošu redakciju:
Dzelzceļa sabiedriskajam transportam ir jākļūst par sabiedriskā transporta sistēmas mugurkaulu plašākā RMA teritorijā. Savukārt Rīgas valstspilsētā to nepieciešams saintegrēt ar esošu sabiedriskā transporta tīkla sistēmu.
Pamatojums: Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģija līdz 2030. gadam - 30.lpp. 50.punkts “Sabiedriskā transporta tīklā veiksmīgi ir integrēts pasažieru dzelzceļš.”
https://www.rdpad.lv/wp-content/uploads/2014/11/STRATEGIJA_WEB.pdf
Piedāvātā redakcija
-
15.
Plāna projekts
Priekšlikums
9. lpp. palielināts reisu biežums (apmēram par 30%), pamatojoties uz palielināto EMU ritošā sastāva skaitu;
Priekšlikums papildināt plānā lietoto saīsinājumu sadaļu, paskaidrojot saīsinājumu EMU.
Priekšlikums papildināt plānā lietoto saīsinājumu sadaļu, paskaidrojot saīsinājumu EMU.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Plāna projekts
Priekšlikums
7. lpp. 1.1. Sabiedriskā transporta attīstības vīzija un iespējamie virzieni sabiedriskā transporta attīstībai līdz 2040. gadam
(...)
attīstīt multimodālus sabiedriskā transporta pakalpojumus, optimizējot sabiedriskā transporta maršrutu tīklu un nodrošinot dzelzceļa transportu kā sabiedriskā transporta mugurkaulu;
Priekšlikums izmantot sekojošu redakciju plāna projektā “Rīgas metropoles areāla ilgtspējīga integrēta sabiedriskā transporta plāns no 2024. līdz 2030. gadam” (turpmāk – plāns):
attīstīt multimodālus sabiedriskā transporta pakalpojumus, optimizējot sabiedriskā transporta maršrutu tīklu un nodrošinot sliežu transportu kā sabiedriskā transporta mugurkaulu;
(...)
attīstīt multimodālus sabiedriskā transporta pakalpojumus, optimizējot sabiedriskā transporta maršrutu tīklu un nodrošinot dzelzceļa transportu kā sabiedriskā transporta mugurkaulu;
Priekšlikums izmantot sekojošu redakciju plāna projektā “Rīgas metropoles areāla ilgtspējīga integrēta sabiedriskā transporta plāns no 2024. līdz 2030. gadam” (turpmāk – plāns):
attīstīt multimodālus sabiedriskā transporta pakalpojumus, optimizējot sabiedriskā transporta maršrutu tīklu un nodrošinot sliežu transportu kā sabiedriskā transporta mugurkaulu;
Piedāvātā redakcija
-