Projekta ID
23-TA-3070Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
19.02.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
4. Izglītības likumā ir noteikts, ka profesionālās ievirzes izglītību apgūst līdztekus pamatizglītības, vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības pakāpei. Tas noteikts arī MK noteikumu Nr. 322 “Noteikumi par Latvijas izglītības klasifikāciju” 1.pielikuma 2.,3. punktā.
Tomēr iebilstam pret Ministru kabineta noteikumu 4.punkta redakciju. Ievērojot Ministru kabineta noteikumu Nr.885 “Kārtība, kādā valsts finansē profesionālās ievirzes sporta izglītības programmas” 1.pielikumā noteikto, sporta veidos ir atšķirīgi programmas uzsākšanas (gan pirmskolas, gan pamatizglītības) un beigšanas vecumi (gan pamatizglītības, gan vidējās, gan augstskolu izglītības pakāpes), līdz ar to visos sporta veidos nav iespējams strikti nodalīt, lai 20V programma būtu līdztekus pamatizglītības posmam (1.-9.klase) vai 30V – vidējās izglītības posmam (10.-12.klase).
Priekšlikums - rosinām IZM veikt grozījumus MK noteikumos Nr. 322 un Izglītības likumā, lai profesionālās ievirzes izglītība sportā tiek apgūta atbilstoši izglītojamo vecumam.
Tomēr iebilstam pret Ministru kabineta noteikumu 4.punkta redakciju. Ievērojot Ministru kabineta noteikumu Nr.885 “Kārtība, kādā valsts finansē profesionālās ievirzes sporta izglītības programmas” 1.pielikumā noteikto, sporta veidos ir atšķirīgi programmas uzsākšanas (gan pirmskolas, gan pamatizglītības) un beigšanas vecumi (gan pamatizglītības, gan vidējās, gan augstskolu izglītības pakāpes), līdz ar to visos sporta veidos nav iespējams strikti nodalīt, lai 20V programma būtu līdztekus pamatizglītības posmam (1.-9.klase) vai 30V – vidējās izglītības posmam (10.-12.klase).
Priekšlikums - rosinām IZM veikt grozījumus MK noteikumos Nr. 322 un Izglītības likumā, lai profesionālās ievirzes izglītība sportā tiek apgūta atbilstoši izglītojamo vecumam.
Piedāvātā redakcija
-