Projekta ID
25-TA-15Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.05.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļā atspoguļoto ietekmi uz valsts budžetu, ievērojot, ka sadaļas 1. un 1.1.punktā jānorāda Eiropas sociālā fonda Plus finansējuma daļa, 2. un 2.1.punktā kopējais finansējuma apmērs, savukārt 3., 3.1., 5. un 5.1. punktā valsts budžeta finansējuma daļa. Vēršam uzmanību, ka sadaļas 2., 4. un 6.ailēs jānorāda finansējuma apmērs, kas ir paredzēts likumā “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam”, attiecīgi lūdzam sadaļas punktā “Cita informācija” iekļaut informāciju par ministriju un tās budžeta programmu, kurā ir ieplānots sadaļas tabulā norādītais finansējums. Turklāt lūdzam precizēt 6.punktā norādīto finansējuma sadalījumu pa gadiem, jo šobrīd to kopsumma neveido kopējo plānoto finansējuma apmēru, vienlaikus svītrojot tekstu par “bāzē pieprasīto” finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas sadaļas "Risinājuma apraksts" 11.punktā norādīts, ka ar informatīvo pasākumu organizēšanu saistītās izmaksas, piem.kafijas pauzes, varēs attiecināt, ja informatīvais pasākums plānots visas darba dienas garumā.
CFLA 25.04.2025 saņēmusi EM viedokli, kur attiecībā uz šo jautājumu tika norādīts, ka "lai informatīvo pasākumu ietvaros organizēto kafijas paužu izmaksas tiktu uzskatītas par attiecināmām, pasākumu satura laikam ir jābūt vismaz 3 stundas".
Lūdzam precizēt anotācijā sniegto skaidrojumu atbilstoši iepriekš sniegtajam viedoklim.
CFLA 25.04.2025 saņēmusi EM viedokli, kur attiecībā uz šo jautājumu tika norādīts, ka "lai informatīvo pasākumu ietvaros organizēto kafijas paužu izmaksas tiktu uzskatītas par attiecināmām, pasākumu satura laikam ir jābūt vismaz 3 stundas".
Lūdzam precizēt anotācijā sniegto skaidrojumu atbilstoši iepriekš sniegtajam viedoklim.
Piedāvātā redakcija
Noteikumu projektā 21.1.1. apakšpunkts precizēts, lai finansējuma saņēmēji varētu attiecināt informatīvo pasākumu un ar to organizēšanu saistītās izmaksas. Šajās izmaksās var attiecināt arī kafijas paužu izmaksas, ja informatīvais pasākums plānots vismaz 3h garumā.
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” ir sniegtā informācija, ka no Ekonomikas ministrijas 4.2.4.1. pasākuma 1.kārtas tika noņemts elastības finansējums 2 289 021 euro apmērā, savukārt atbilstoši noteikumu projekta 5.punktam finansējums minētā pasākuma īstenošanai tiek samazināts par 2 315 835 euro. Lūdzam novērst minēto nesakritību.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka anotācijā ir norādīts, ka finansējuma saņēmējs pirms katras atbalsta piešķiršanas divas darba dienas pēc darba devēja pieteikuma iesniegšanas pārbauda vai darba devējam saskaņā ar VID administrēto nodokļu nodevu parādnieku datu bāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, t.sk. finansējuma saņēmējs nepiešķir atbalstu darba devējam, ja tiek konstatētas nodokļu parādsaistības virs noteiktā limita, bet MK noteikumu nenosaka šādas prasības, lūdzam papildināt esošo regulējumu, nosakot, ka darba devējam pieteikuma iesniegšanas dienā, saskaņā ar publiski pieejamo informāciju VID administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē, nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro.
Papildus lūdzam precizēt anotācijas 6.sadaļā "Ar atbalsta piešķiršanu un saņemšanu saistītie nosacījumi" norādīto saistībā ar nodokļu pārbaudēm, t.i. nodokļu pārbaude veicama darba devēja pieteikuma iesniegšanas dienā vai pirms katras atbalsta piešķiršanas divas darba dienas pēc darba devēja pieteikuma iesniegšanas.
Papildus lūdzam precizēt anotācijas 6.sadaļā "Ar atbalsta piešķiršanu un saņemšanu saistītie nosacījumi" norādīto saistībā ar nodokļu pārbaudēm, t.i. nodokļu pārbaude veicama darba devēja pieteikuma iesniegšanas dienā vai pirms katras atbalsta piešķiršanas divas darba dienas pēc darba devēja pieteikuma iesniegšanas.
Piedāvātā redakcija
darba devējs – gala labuma guvējs, kas ir Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā reģistrēts komersants, kurš atbilst sīkā (mikro), mazā un vidējā komersanta statusam saskaņā ar Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014), 2. panta 2. punktu vai lielā komersanta statusam saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 24. punktu (tai skaitā tie, kas reģistrēti Latvijas Republikā reģistrēta ārvalstu komersanta filiālē), un pašnodarbināta persona, kam pieteikuma iesniegšanas dienā saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro.
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu 5.punktā aizstāt vārdu “plānotais” ar vārdu “pieejamais”, ņemot vērā, ka pasākumam vairs netiek paredzēts elastības finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā Ekonomikas ministrijas sniegto informāciju, ka ir izveidojusies situācija, ka finansējuma saņēmējiem nav iespējams saņemt izziņas no Sodu reģistra Iekšlietu ministrijas Informācijas centra, lūdzam precizēt noteikumu 33.25. apakšpunktu, lai nodrošinātu informācijas saņemšanu atbilstoši panāktajai vienošanās starp EM un Iekšlietu ministrijas Informācijas centru.
Attiecīgi lūdzam papildināt anotāciju.
Attiecīgi lūdzam papildināt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
saskaņā ar kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā pārliecināties, ka uz darba devēju nav attiecināmi Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā noteiktie izslēgšanas nosacījumi, tai skaitā pieprasot ziņu no Sodu reģistra.
