Projekta ID
24-TA-36Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
04.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka 2024. gada 30. septembrī stājusies spēkā jaunā “Finanšu regula” – Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk - Regula 2024/2509), un saskaņā ar Regulas 2024/2509 279. pantu tā atceļ iepriekšējo “Finanšu regulu” – Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk - Regula 2018/1046).
Tādejādi, lūdzam noteikumu projekta 20.punktā precizēt regulas atsauci, norādot atsauci uz Regulu 2024/2509. Saskaņā ar Regulas 2024/2509 279. pantu atsauces uz atcelto Regulu 2018/1046 uzskata par atsaucēm uz Regulu 2024/2509, un tās lasa saskaņā ar atbilstības tabulu Regulas 2024/2509 II pielikumā. Vienlaikus lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju.
Tādejādi, lūdzam noteikumu projekta 20.punktā precizēt regulas atsauci, norādot atsauci uz Regulu 2024/2509. Saskaņā ar Regulas 2024/2509 279. pantu atsauces uz atcelto Regulu 2018/1046 uzskata par atsaucēm uz Regulu 2024/2509, un tās lasa saskaņā ar atbilstības tabulu Regulas 2024/2509 II pielikumā. Vienlaikus lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa noteikumu Nr. 205 "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā" (turpmāk - MK noteikumi Nr.205) 17.punktam, ja finansējuma saņēmējs ir no valsts budžeta daļēji finansēta atvasināta publiska persona (izņemot plānošanas reģionus), budžeta nefinansēta iestāde, valsts kapitālsabiedrība, nodibinājums vai biedrība, kura projekta ietvaros avansa un starpposma maksājumu kopsummu izmanto tai deleģētā valsts pārvaldes uzdevuma īstenošanai, tad avansa un starpposma maksājuma kopsumma var būt 100 % no projektam piešķirtā Eiropas Savienības fonda finansējuma un, ja tas ir paredzēts projektā, valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas, ja šāda avansa un starpposma maksājumu kopsumma ir paredzēta normatīvajā aktā par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu.
Savukārt gadījumā, ja finansējuma saņēmējs atbilst MK noteikumi Nr.205 noteikumu 17.punktā noteiktajam finansējuma saņēmēju juridiskajam statusam un projekta ietvaros avansa un starpposma maksājumu kopsummu izmanto tam deleģētā valsts pārvaldes uzdevuma īstenošanai, un Ministru kabineta noteikumos par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu tiek noteikts minētajā punktā noteiktais avansa un starpposma maksājuma kopsummas apjoms, tad anotācijā ir īpaši jāpamato šāda avansa un starpposma maksājuma kopsummas apmēra nepieciešamība (skat. Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa sēdes protokollēmumu (prot. Nr. 22 25. § 3. punkts)), tādējādi lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar attiecīgo izvērtējumu.
Papildus lūdzam izvērtēt, vai uz 33. punktā minētajiem finansējuma saņēmējiem būtu attiecināms nosacījums par avansa izlietošanu saimnieciskā gada ietvaros, ņemot vērā Vadlīniju "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" 39. punktā noteikto, ka, ja finansējuma saņēmējs ir pašvaldība, MK noteikumos ietver nosacījumu, ka FS avansa pieprasījumu sagatavo, un SI avansa pieprasījumu apstiprina, ņemot vērā nosacījumu, ka plānotā avansa apmērs, tā pamatojums atbilst spējai to izlietot saimnieciskā gada ietvaros (piemēram, sešu mēnešu laikā).
Papildus tam, ņemot vērā projekta iesniedzēju juridisko statusu, kam plānots piešķirt avansus, lūdzam papildināt 33.punkta pirmo teikumu aiz vārdiem "ir noslēgts līgums" ar vārdiem "vai vienošanās".
Savukārt gadījumā, ja finansējuma saņēmējs atbilst MK noteikumi Nr.205 noteikumu 17.punktā noteiktajam finansējuma saņēmēju juridiskajam statusam un projekta ietvaros avansa un starpposma maksājumu kopsummu izmanto tam deleģētā valsts pārvaldes uzdevuma īstenošanai, un Ministru kabineta noteikumos par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu tiek noteikts minētajā punktā noteiktais avansa un starpposma maksājuma kopsummas apjoms, tad anotācijā ir īpaši jāpamato šāda avansa un starpposma maksājuma kopsummas apmēra nepieciešamība (skat. Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa sēdes protokollēmumu (prot. Nr. 22 25. § 3. punkts)), tādējādi lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar attiecīgo izvērtējumu.
Papildus lūdzam izvērtēt, vai uz 33. punktā minētajiem finansējuma saņēmējiem būtu attiecināms nosacījums par avansa izlietošanu saimnieciskā gada ietvaros, ņemot vērā Vadlīniju "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" 39. punktā noteikto, ka, ja finansējuma saņēmējs ir pašvaldība, MK noteikumos ietver nosacījumu, ka FS avansa pieprasījumu sagatavo, un SI avansa pieprasījumu apstiprina, ņemot vērā nosacījumu, ka plānotā avansa apmērs, tā pamatojums atbilst spējai to izlietot saimnieciskā gada ietvaros (piemēram, sešu mēnešu laikā).
Papildus tam, ņemot vērā projekta iesniedzēju juridisko statusu, kam plānots piešķirt avansus, lūdzam papildināt 33.punkta pirmo teikumu aiz vārdiem "ir noslēgts līgums" ar vārdiem "vai vienošanās".
Piedāvātā redakcija
-