Atzinums

Projekta ID
23-TA-197
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.05.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka Anotācijas 7. lp risinājuma apraksts par noteikumu 52.1.1.punktu attiecās uz gadījumiem, kad Finanšu ministrijas, nevis Tieslietu ministrijas, saskaņojums nav nepieciešams, lūgums precizēt otro teikumu aizstājot vārdus “Tieslietu ministrija” ar vārdiem “Finanšu ministrija” un precizēt Finanšu ministrijas darbības jomu.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Uzskatām, ka noteikumu 20.punktā paredzētais termiņš 7 darbdienas ir nesamērīgi īss laika periods, kurā pēc Ministru prezidenta uzdevuma saņemšanas attiecīgajai ministrijai nepieciešams iesniegt Valsts kancelejā informāciju par pasākumiem attiecīgo uzdevumu īstenošanai, norādot to izpildes termiņu, ja līdz tam sagatavotajā rīcības plāna projektā nebija paredzēti pasākumi deklarācijā ietverto attiecīgo uzdevumu īstenošanai. Rosinām šajā gadījumā noteikt termiņu vismaz 10 darbdienas.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt Ministru kabineta 2021.gada 7.septembra noteikumu Nr.606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 52.1.1.apakšpunktu ar jaunu apakšpunktu, nosakot, ka ar Finanšu ministriju nav nepieciešams saskaņot Ministru kabineta rīkojuma projektus par privātpersonas nekustamā īpašuma atsavināšanu valstij sabiedrības vajadzībām. Minētā norma nepieciešama, lai optimizētu Ministru kabinetā iesniedzamo dokumentu saskaņošanas procesu, jo šādos Ministru kabineta rīkojumu projektos netiek tiešā veidā skarta Finanšu ministrijas kompetence, taču to saskaņošana patērē administratīvos resursus un tādējādi nonāk pretrunā noteikumu projektā raksturotajam mērķim par efektīvu, mazu valsts pārvaldi un birokrātijas mazināšanu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka Ministru kabineta rīkojumu projekti par pirmtiesību izmantošanu ir saistīti ar Civilprocesa likumā ietverto regulējumu (ar civiltiesību jomu), Finanšu ministrijas ieskatā šādi Ministru kabineta rīkojumu projekti būtu saskaņojami arī ar Tieslietu ministriju kā atbildīgo ministriju civiltiesību politikas jomā, līdz ar to lūdzam svītrot noteikumu projektā ietverto Ministru kabineta 2021.gada 7.septembra noteikumu Nr.606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 52.1.2.10.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
2022.gada 3.novembrī stājās spēkā grozījumi Likumā par budžeta un finanšu vadību, paredzot, ka turpmāk vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojektu un gadskārtējā valsts budžeta likumprojektu sagatavo kā vienu likumprojektu, attiecīgi precizējams noteikumu 53.punkts lietojot šādu terminoloģiju "likumprojekts par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru". 
Piedāvātā redakcija
53. Finanšu ministrija projektus, kas saistīti ar likumprojektu par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru un tā sagatavošanu, kā arī ar budžeta izpildes procesa nodrošināšanu, Likumā par budžetu un finanšu vadību un likumā par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru noteiktajos gadījumos nesaskaņo ar citām ministrijām un iestādēm, bet izstrādes procesā konsultējas ar Tieslietu ministriju, lai nodrošinātu tiesiskuma principu, un Valsts kanceleju, ja tiek paredzēti papildu līdzekļi atlīdzībai.
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
2022.gada 3.novembrī stājās spēkā grozījumi Likumā par budžeta un finanšu vadību, paredzot, ka turpmāk vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojektu un gadskārtējā valsts budžeta likumprojektu sagatavo kā vienu likumprojektu, attiecīgi precizējams noteikumu 113.6.punkts lietojot šādu terminoloģiju "likumprojekts par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru" un "likums par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru". 
Piedāvātā redakcija
113.6. likumprojektu par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru un ar tā sagatavošanu saistītos tiesību aktu projektus (budžeta likumprojektu paketi), kā arī ar budžeta izpildes procesa nodrošināšanu saistītos tiesību aktu projektus un informāciju likumā par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru un Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktajos gadījumos
7.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 15. novembra rīkojumu Nr.808 “Par Pārresoru koordinācijas centra likvidāciju” ar 2023. gada 1. martu Pārresoru koordinācijas centrs ir likvidēts, pievienojot to Valsts kancelejai, lūdzam anotācijas 1.1.sadaļas “Pamatojums” sadaļā “Apraksts” svītrot “sadarbībā ar Pārresoru koordinācijas centru”.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Saskaņā ar paredzētajiem grozījumiem Ministru kabineta kārtības rullī, ar Tieslietu ministriju turpmāk nebūs jāskaņo Ministru kabineta rīkojuma projekti, kas saistīti ar rīcību ar publiskai personai piederošu mantu, tostarp, par uz valsts vārda reģistrēta nekustamā īpašuma nodošanu bez atlīdzības citai publiskai personai funkciju veikšanai ( 52.1.2.8. apakšpunkts). Tiesiskās skaidrības nodrošināšanai lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, vai minētais attiecas uz valsts nekustamo īpašumu nodošanu bez atlīdzības īpašumā atvasinātām publiskām personām (pašvaldībām, valsts augstskolām utml.) atvasinātas publiskas personas funkciju vai deleģēta pārvaldes uzdevuma veikšanai.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērt iespēju iekļaut skaidrojumu anotācijā par paredzēto rīcību gadījumos, kad saņemtos iebildumus uzskata par “atsauktiem” atbilstoši noteikumu projekta 1.27., 1.30. un 1.33.apakšpunktā noteiktajam – proti, vai attiecīgajā gadījumā Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā (TAP) izziņā minētajiem iebildumiem statuss automātiski tiks nomainīts uz statusu “atsaukts”. Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projektā iekļautās redakcijas nav viennozīmīgi izsekojams tālākais process ar “atsauktajiem” iebildumiem, t.i. kā tas ietekmēs atzinumu un noteikumu projektu statusu TAP.
 
Piedāvātā redakcija
-