Atzinums

Projekta ID
22-TA-2862
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
10.02.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka tiesību akta projekta "Informācijas iegūšanas un apkopošanas kārtība par lauksaimniecībā izmantojamās zemes auglības līmeni un tā pārmaiņām, kā arī augšņu agroķīmiskās izpētes pakalpojumu sniedzēju atzīšanas nosacījumi" (turpmāk – projekts) nosaukums neatbilst Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 10. panta otrās daļas 1. punktā ietvertajam deleģējumam attiecībā uz augšņu agroķīmiskās izpētes pakalpojumu sniedzēju atzīšanu, proti, Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma attiecīgā norma paredz, ka par minēto jautājumu Ministru kabinets izstrādā kārtību, proti, procedūru (procesuālās tiesību normas), nevis nosacījumus (materiālās tiesību normas). Arī projekta 1. punkts noteic, ka par minēto jautājumu noteikumi nosaka kārtību, nevis nosacījumus. Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam precizēt projekta nosaukumu, kā arī projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (turpmāk - anotācija) 1.2. sadaļu "Mērķa apraksts".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.1. apakšpunktam normatīvā akta projektā neietver normas, kas ir deklaratīvas, proti, kurām nav juridiskās slodzes. Līdz ar to lūdzam svītrot projekta 2. punktu vai skaidrot tā juridisko būtību un nepieciešamību anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Attiecībā uz projektā minēto terminu "augšņu references laboratorija" – lūdzam anotācijā skaidrot, ka augšņu references laboratorijas funkcijas pilda Valsts augu aizsardzības dienests atbilstoši Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 10.panta 1.2 daļas 4.punktam. Tāpat arī ir izstrādāts Ministru kabineta noteikumu projekts "Augšņu references laboratorijas funkciju īstenošanas noteikumi" (TAP ID: 22-TA-2572), kas citastarp atzīst citu laboratoriju tiesības veikt analīzes augšņu agroķīmiskās izpētes vajadzībām.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 1.2. apakšpunkts sniedz saīsinājumu terminam "augšņu agroķīmiskās izpētes pakalpojumu sniedzējs", proti, turpmāk – pakalpojumu sniedzējs. Nav skaidrs, kādēļ projekta 6. punkta ievaddaļā iekļauts teksts "informācijas ieguvei par augšņu agroķīmisko izpēti", jo tas saturiski dublē terminu "pakalpojumu sniedzējs". Līdz ar to lūdzam precizēt projekta 6. punkta ievaddaļu.
Lūdzam skaidrot anotācijā A pakalpojuma un B pakalpojuma atšķirību un iemeslu, kādēļ pakalpojuma sniedzējus var atzīt tieši divos pakalpojumu veidos, nevis, piemēram vienā vai trijos pakalpojuma veidos, jo pašlaik anotācija ir minēts, ka ir A un B pakalpojums, nesniedzot vairāk informācijas.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 8. punktu, 13. punktu un 17. punktu par noteiktu pakalpojumu apmaksu nepieciešams svītrot, jo šāds regulējums neatbilst Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 10. panta otrās daļas 1. punktā esošajam pilnvarojumam. Vēršam uzmanību, ka jebkurai iestādei ir tiesības prasīt samaksu par jebkuriem pakalpojumiem, ja tie ir noteikti iestādes maksas pakalpojumu cenrādī, kas ir apstiprināts kā Ministru kabineta noteikumi, proti, iestādes maksas pakalpojumu cenrādis ir tieši piemērojams ārējais normatīvais akts. Ja Ministru kabineta 2012. gada 10. jūlija noteikumos Nr.493 “Valsts augu aizsardzības dienesta maksas pakalpojumu cenrādis” esošais regulējums ir nepilnīgs, grozījumi jāveic šajā normatīvajā aktā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 14. punktu par lēmuma anulēšanu nepieciešams svītrot. Vēršam uzmanību, ka minētais regulējums paredz privātpersonai nelabvēlīgu rīcību, tādēļ Ministru kabineta noteikumos šāds regulējums būs pretrunā ar Administratīvā procesa likuma 11. pantā noteikto likuma atrunas principu, kas paredz, ka privātpersonai nelabvēlīgu administratīvo aktu izdot vai faktisku rīcību veikt iestāde var uz Satversmes, likuma, kā arī uz starptautisko tiesību normas pamata. Ministru kabineta noteikumi vai pašvaldību saistošie noteikumi var būt par pamatu šādam administratīvajam aktam vai faktiskai rīcībai tikai tad, ja Satversmē, likumā vai starptautisko tiesību normā tieši vai netieši ir ietverts pilnvarojums Ministru kabinetam, izdodot noteikumus, vai pašvaldībām, izdodot saistošos noteikumus, tajos paredzēt šādus administratīvos aktus vai faktisko rīcību. Likuma pilnvarojums neparedz Ministru kabinetam ar noteikumiem paredzēt iestādei šādas tiesības. 
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk