Atzinums

Projekta ID
23-TA-1486
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
02.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 43.punktu atbilstoši Regulas Nr. 651/2014 36.a panta 7. punktā noteiktajam, ka vienam uzņēmumam piešķirtais atbalsts nepārsniedz 40 % no attiecīgās shēmas kopējā budžeta. Pretējā gadījumā noteikumu projekta 43.punkts ir pretrunā ar noteikumu projekta 41.punktā noteiktajām atbalsta intensitātēm. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot to, ka šo noteikumu ietvaros atbalstu plānots sniegt ar Komisijas regulas Nr.651/2014 36.a mērķi, lūdzam aizstāt 55.5.apakšpunktā Komisijas regulas Nr.651/2014 4.panta 1.punkta 'sa' nosacījumu atsauci uz Komisijas regulas Nr.651/2014 4.panta 1.punkta 'sb' nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot Finanšu ministrijas iepriekšējā atzinuma 4.punktā izteikto iebildumu, lūgums izvērtēt, vai uz Noteikumu projekta 9.3.apakšpunktā noteikto finansējuma saņēmēju, proti, komersantu, veiktajiem iepirkumiem nav attiecināmi Ministru kabineta noteikumi Nr.104 "Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem", un attiecīgi papildināt anotāciju, ņemot vērā Noteikumu projekta 91.punktā noteikto, ka finansējuma saņēmējs nepieciešamos iepirkumus projekta ietvaros veic saskaņā ar iepirkumu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka 01.07.2024. stājās spēkā grozījumi MK noteikumos Nr.715, ar kuriem tiek mainīts MK noteikumu Nr.715 nosaukums, proti, "De minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtība". Līdz ar to lūdzam precizēt noteikumu 4.punkta redakciju, svītrojot tajā vārdus "un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem", atbilstoši precizējot arī noteikumu 48.3.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka šo noteikumu ietvaros netiek piešķirts atbalsts ah-hoc ietvaros, lūdzam šajā punktā dzēst atsauci uz Regulas Nr. 651/2014 6. panta 3. punktu, vēršam uzmanību, ka Regulas Nr. 651/2014 6. panta 3. punktu ir noteikts atsevišķs nosacījums lieliem uzņēmumiem piešķiramam ad hoc atbalstam (ārpus shēmas), kā arī lūdzam pārskatīt noteikumu 58.punkta nepieciešamību. Gadījumā, ja KEM plāno šo nosacījumu saglabāt, lūdzam papildināt anotācijas V sadaļu ar noteikumu 18.5 un 58.punkta izvērtējumu pret Komisijas regulu Nr.651/2014, nosakot, ka tiek paredzētas stingrākas prasības.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 5.1.tabulu papildināt ar noteikumu projekta 30.2.apakšpunkta izvērtējumu atbilstoši Regulas Nr. 651/2014 36.b panta 6. un 7. punktiem, vienlaikus norādot, ka noteikumi paredz stingrākas prasības, nekā nosaka regula.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 59.punkts faktiski dublē noteikumu projekta 52.punktā noteikto attiecībā uz de minimis atbalstu, aicinām izvērtēt dzēst noteikumu 52.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūgums pārskatīt un precizēt anotācijas 1.3.sadaļā minēto teikumu: "Konkursa ietvaros ir iespējams pretendēt uz atbalsta saņemšanu, ja iepirkums par konkursa ietvaros atbalstāmajām aktivitātēm ir noslēdzies, attiecīgi projekta iesniedzējs ir veicis iepirkuma procedūru, kuras rezultātā ar piegādātāju noslēgts līgums par noteikumu projekta 17.1. apakšpunktā ietvertās aktivitātes īstenošanu, taču projekta iesniedzējs nav veicis maksājumus par iepirkuma rezultātā gūtajām precēm pirms šo noteikumu spēkā stāšanās dienas.", ņemot vērā, ka tas pašreizējā redakcijā ir grūti uztverams un varētu radīt pārpratumus, īpaši attiecībā uz tā pēdējā daļā minēto par periodu pirms noteikumu projekta spēkā stāšanās.


 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam paskaidrot / pievienot aprēķinus anotācijā (14.lpp "rezultāti" 6. punktā) minētai informācijai.
Kā veidojas elektroenerģijas ietaupījums, ja tiek palielināts "elektroenerģijas patērējošo iekārtu" skaits (kas aizvieto iekārtas, kuras nepatērē elektroenerģiju)?
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam paskaidrot / pievienot aprēķinu anotācijā (14.lpp "rezultāti" 5. punktā) minētai informācijai par prognozētu emisijas samazinājumu.
Ar pieņēmumiem, ka viens transportlīdzeklis vidēji patērē 7 l/km, nobrauc gadā 20 000 km, un emisijas no viena galona degvielas (3,785 l) ir 8 887 grami CO2 ekv., gada laikā jau viena ne elektriska transportlīdzekļa aizvietošana ar elektrisko transportlīdzekli veido emisijas samazinājumu 3,228 t. CO2 ekv. apjomā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam pārbaudīt, cik reālistiski ir 14.lpp. minētie rezultāti, vai paskaidrot, kādos gadījumos ir sagaidāms, ka pieprasītais finansējums būs mazāks nekā maksimāli pieejamais / atļautais.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju anotācijā 8.lpp un 14.lpp (sadaļā "rezultāti") izmantot "CO2 ekv." (CO2 ekvivalentā), vai SEG (siltumnīcefekta gāzes), "CO2" vietā, jo autotransports veido arī N2O un CH4 emisijas, kas ir siltumnīcefekta gāzes.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā punktā 2.2.3. precizēt, ka pastāv pozitīva ietekme uz elektrisko transportlīdzekļu ražotājiem...
Atbalsts var veicināt neelektrisko transportlīdzekļu skaita samazināšanu, jo tie var būt aizvietoti ar elektriskiem transportlīdzekļiem. Tas samazinās klientu bāzi ne elektrisko transportlīdzekļu pārdošanā un apkalpošanā, kas ir negatīva ietekme.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļas punktu “Cita informācija” ar  informāciju, skaidri norādot, ka projektu īstenošanai tikai Modernizācijas fonda finansējuma daļa  tiks pieprasīta no valsts budžeta programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” un valsts budžeta līdzfinansējuma daļa (tikai attiecībā uz valsts budžeta iestādēm), kā arī pašvaldības projekta īstenošanai nepieciešamais līdzfinansējums tiks nodrošināta iestāžu esošo budžeta finansējuma ietvaros un netiks prasīts papildus no valsts budžeta līdzekļiem, tādējādi neradot negatīvu ietekmi uz valsts budžetu.
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto informāciju, ka, lai īstenotu konkursa ietvaros atbalstāmās aktivitātes, valsts tiešās pārvaldes iestādes  un pašvaldības izvērtē esošos pieejamos valsts budžeta līdzekļus un līdzfinansējums, kurš nepieciešams konkursa ietvaros atbalstāmo aktivitāšu īstenošanai  un tas netiks prasīts papildus no valsts budžeta līdzekļiem, lūdzam aizpildīt anotācijas 3. sadaļas 4.punktu “Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)” norādot tajā  anotācijas 3. sadaļas 3.punktā norādītos izdevumus, jo, ja valsts tiešās pārvaldes iestādes  un pašvaldības projektā paredzēto līdzfinansējumu nodrošinās to budžetā esošo līdzekļu ietvaros, tad tas neradīs negatīvu ietekmi uz valsts budžetu.
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam pārbaudīt atsauci uz noteikumu "17.1. apakšpunktu".
Piedāvātā redakcija
-