Projekta ID
24-TA-1897Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
09.12.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā noteikumu projekta anotācijā sniegto informāciju, ka vienotie digitalizācijas un atkalizmantošanas principi ietverti arī Eiropas Savienības direktīvā, lūdzam svītrot atsauci uz minētajiem principiem noteikumu projekta 3. punktā, bet nepieciešamības gadījumā lūdzam pārņemt noteikumu projektā attiecīgās direktīvas prasības, tādējādi sasniedzot šīs direktīvas mērķi, vai izdarīt atsauces uz citiem nacionālajiem normatīvajiem aktiem (vai to jomu), kur konkrētie principi ir pārņemti. Norādām, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr. 108) 4. nodaļai Ministru kabineta noteikumos pieļaujamas vienīgi informatīvās atsauces uz direktīvām.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saistībā ar izziņas 10. punktā ietverto iebildumu lūdzam arī noteikumu projekta 21.4., 21.11. apakšpunktā skaidrot, kādā termiņā veiktās attiecīgās darbības tiks uzskatītas par savlaicīgi veiktām.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 23.2. un 23.3. apakšpunktā norādīt atskaites punktus attiecīgo termiņu aprēķināšanai, tādējādi nodrošinot konkrēto normu nepārprotamu izteiksmi.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Saistībā ar izziņas 17. punktā ietverto iebildumu lūdzam:
pirmkārt, izvērtēt un precizēt informāciju par Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 22. novembra Direktīvas (ES) 2023/2661, ar ko groza Direktīvu 2010/40/ES par pamatu intelektisko transporta sistēmu ieviešanai autotransporta jomā un saskarnēm ar citiem transporta veidiem (turpmāk - direktīva Nr. 2023/2661) 1. panta 18. punkta pārņemšanu, nepieciešamības gadījumā pārņemot minētajā punktā ietverto regulējumu. Norādām, ka atbilstoši 1. panta 18. punktam specifikāciju ieviešanas principi ir attiecināmi arī uz pienākumiem ITS lietotņu un pakalpojumu atlasē un ieviešanā;
otrkārt, skaidrot direktīvas Nr. 2023/2661 1. panta 11 punktā (grozītās direktīvas 10. panta 4. punktā) ietvertā regulējuma (-ne) pārņemšanu noteikumu projektā. Norādām, ka, lai gan atbilstoši noteikumu projekta anotācijā norādītajam pseidonimizētu datu lietošanu patiešām nosaka Vispārīgā datu aizsardzības regula, no noteikumu projekta izriet, ka personas datiem jātiek anonimizētiem neatkarīgi no tā, vai tas ir ir tehniski iespējams, tādēļ nav skaidrs, vai pieļaujama arī pseidonimizācija, ko noteiktos gadījumos pieļauj minētā direktīva;
treškārt, skaidrot Komisijas 2013. gada 15. maija Deleģētā regulas (ES) Nr. 885/2013, ar ko papildina Eiropas Parlamenta un Padomes ITS direktīvu 2010/40/ES attiecībā uz informācijas pakalpojumu sniegšanu saistībā ar drošām stāvvietām kravas automobiļiem un komerciālajiem transportlīdzekļiem, un Komisijas 2017. gada 31. maija Deleģētās regulas (ES) 2017/1926, ar ko papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2010/40/ES attiecībā uz ES mēroga multimodālu maršruta informācijas pakalpojumu sniegšanu, 5. panta 4. punktā ietvertās rīcības brīvības izmantošanu vai neizmantošanu noteikumu projektā, kā arī apsvērumus rīcības brīvības izmantošanai vai neizmantošanai. Papildus minētos apsvērumus lūdzam norādīt arī citos gadījumos, kur šobrīd noteikumu projekta anotācijas 5. sadaļā norādīts, ka rīcības brīvība netiek izmantota.
pirmkārt, izvērtēt un precizēt informāciju par Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 22. novembra Direktīvas (ES) 2023/2661, ar ko groza Direktīvu 2010/40/ES par pamatu intelektisko transporta sistēmu ieviešanai autotransporta jomā un saskarnēm ar citiem transporta veidiem (turpmāk - direktīva Nr. 2023/2661) 1. panta 18. punkta pārņemšanu, nepieciešamības gadījumā pārņemot minētajā punktā ietverto regulējumu. Norādām, ka atbilstoši 1. panta 18. punktam specifikāciju ieviešanas principi ir attiecināmi arī uz pienākumiem ITS lietotņu un pakalpojumu atlasē un ieviešanā;
otrkārt, skaidrot direktīvas Nr. 2023/2661 1. panta 11 punktā (grozītās direktīvas 10. panta 4. punktā) ietvertā regulējuma (-ne) pārņemšanu noteikumu projektā. Norādām, ka, lai gan atbilstoši noteikumu projekta anotācijā norādītajam pseidonimizētu datu lietošanu patiešām nosaka Vispārīgā datu aizsardzības regula, no noteikumu projekta izriet, ka personas datiem jātiek anonimizētiem neatkarīgi no tā, vai tas ir ir tehniski iespējams, tādēļ nav skaidrs, vai pieļaujama arī pseidonimizācija, ko noteiktos gadījumos pieļauj minētā direktīva;
treškārt, skaidrot Komisijas 2013. gada 15. maija Deleģētā regulas (ES) Nr. 885/2013, ar ko papildina Eiropas Parlamenta un Padomes ITS direktīvu 2010/40/ES attiecībā uz informācijas pakalpojumu sniegšanu saistībā ar drošām stāvvietām kravas automobiļiem un komerciālajiem transportlīdzekļiem, un Komisijas 2017. gada 31. maija Deleģētās regulas (ES) 2017/1926, ar ko papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2010/40/ES attiecībā uz ES mēroga multimodālu maršruta informācijas pakalpojumu sniegšanu, 5. panta 4. punktā ietvertās rīcības brīvības izmantošanu vai neizmantošanu noteikumu projektā, kā arī apsvērumus rīcības brīvības izmantošanai vai neizmantošanai. Papildus minētos apsvērumus lūdzam norādīt arī citos gadījumos, kur šobrīd noteikumu projekta anotācijas 5. sadaļā norādīts, ka rīcības brīvība netiek izmantota.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot noteikumu Nr. 108 100.2. apakšpunktā minēto, lūdzam vārdus "ar intelektisko transporta sistēmu (turpmāk - ITS) ieviešanu saistītie dati" aizstāt ar vārdiem "Ceļu satiksmes likuma 1. panta 22.1 punktā minētie" atbilstoši minētā likuma 42.1 ceturtajā daļā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 2.5. apakšpunktā nepieciešamības gadījumā citās vienībās simbolu "/" aizstāt ar saikli "un" vai saikli "vai", jo noteikumu projekta nav skaidrs, vai ar simbolu "/" tiek saprasts saiklis "un” vai saiklis "vai”.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 21.10. apakšpunktā vārdus "un bez šķēršļiem", ņemot vērā izziņā jau minēto, ka ar minēto norādi saprotams, ka datu turētājam jāiesniedz dati pēc pieprasījuma saņemšanas ne vēlāk kā 20 darbdienu laikā, kas jau šobrīd izriet no noteikumu projekta.
Piedāvātā redakcija
-