Projekta ID
23-TA-1284Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
12.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam Izglītības un zinātnes ministriju nevirzīt Ministru kabineta noteikumu projektu “Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.4. pasākuma "Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstība un nodrošināšana" īstenošanas noteikumi” (turpmāk – noteikumu projekts) saskaņošanai Ministru kabinetā pirms nav saņemts Eiropas Komisijas saskaņojums finansējuma pārdalei 11 870 694 EUR ESF+ finansējuma no Eiropas Savienības kohēzijas programmas 2021.-2027.gadam 4.2.3.2.pasākuma “Interešu izglītības, brīvā laika un bērnu pieskatīšanas pakalpojumu pieejamības paplašināšana sociālās atstumtības riskam pakļautiem izglītojamajiem un bērniem ar speciālām vajadzībām", ņemot vērā, ka pārdalāmais finansējums veido lielāko daļu no finansējuma, kas būtu nepieciešams pasākuma īstenošanai noteikumu projektā noteiktajā apmērā.
Vienlaikus, ja tiks saņemts Eiropas Komisijas saskaņojums pārdales veikšanai, lūdzam papildināt anotāciju ar izvērstāku skaidrojumu par pārdali no 4.2.3.2. pasākuma, t.i.,kā un kādā apmērā tiks nodrošināts atbalsts interešu izglītībai, ņemot vērā samazināto finansējumu.
Vienlaikus, ja tiks saņemts Eiropas Komisijas saskaņojums pārdales veikšanai, lūdzam papildināt anotāciju ar izvērstāku skaidrojumu par pārdali no 4.2.3.2. pasākuma, t.i.,kā un kādā apmērā tiks nodrošināts atbalsts interešu izglītībai, ņemot vērā samazināto finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam administratīvā sloga mazināšanai izvērtēt iespēju nenoteikt tādus nacionālos rādītājus, kur sasniedzamā mērvienība ir “viens” vai “divi” kā nacionālos rādītājus, bet kā atsevišķu pienākumu finansējuma saņēmējam noteikumu projekta nodaļā “Pasākuma īstenošanas nosacījumi”. Lūdzam izmantot datu uzkrāšanas iespēju KPVIS sistēmā tādiem rādītājiem, kuros nepieciešams apstrādāt lielāku informācijas apjomu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā MK noteikumu projekta 22.1.2.apakšpunktā norādīto informāciju attiecībā uz atbalstāmajām darbībām, lūdzam papildināt 13.punktu ar atsauci uz 20.8.apakšpunktā norādīto atbalstāmo darbību.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam īsi papildināt anotāciju ar aprakstu par plānoto augstākās izglītības iestāžu atlases procesu, lai nodrošinātu viennozīmīgu izpratni, ka šeit nav plānota daudzpakāpju projekta shēma.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai obligātās veselības pārbaudes izmaksas korektāk būtu sedzamas ar netiešajām izmaksām, ņemot vērā, ka šīs izmaksas sastāda mazu daļu (pamatā izdevumi rodas par darbiniekiem, kam vajadzīga pirmreizēja obligātās veselības pārbaude), jo ierasti obligātās veselības pārbaudes izmaksas nosedz veselības apdrošināšanas polise.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam dzēst no MK noteikumu projekta 22.2.14.apakšpunkta atsauci uz 20.10.apakšpunkā norādīto atbalstāmo darbību, jo 22.2.14.apakšpunktā minētās izmaksas neattiecas uz 20.10.apakšpunktā minētajām atbalstāmajām darbībām.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 22.2.18.apakšpunktu ar informāciju, kurai mērķa grupai ir paredzētas 22.2.18.apakšpunktā minētās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 29.punktā norādīto atsauci uz 16.punktu, ņemot vērā to, ka sadarbības līgumi ir minēti noteikumu projekta 17.punktā.
Piedāvātā redakcija
29. Sadarbības partneriem, izņemot Valsts izglītības satura centru, izmaksas ir attiecināmas pēc šo noteikumu 17. punktā minēto sadarbības līgumu noslēgšanas, bet ne agrāk kā no dienas, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu.
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par pasākuma ietvaros plānotajiem pētījumiem, norādot, vai tie nepārklāsies ar pētījumiem, kas tiek veikti nozares vajadzībām no citiem finanšu avotiem.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 15.lpp trešajā rindkopā minēto 4.2.2.4. pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu (t.sk. sadalījumā pa finansējuma avotiem) atbilstoši noteikumu projekta 8.punktā un anotācijas 3.sadaļā norādītajam finansējuma apmēram.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
1) Lūdzam papildināt anotācijas 1.3. sadaļā teikumu "Tiešās izmaksas ietver" ar vārdu "attiecināmās" (piedāvātā redakcija: Tiešās attiecināmās izmaksas ietver");
2) Vēršam uzmanību, ka darba vietas aprīkojuma izmaksas, komandējumu izmaksas, pasākumu maksas u.tml. izmaksas neietilpst personāla izmaksās. Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļā ietverto informāciju.
2) Vēršam uzmanību, ka darba vietas aprīkojuma izmaksas, komandējumu izmaksas, pasākumu maksas u.tml. izmaksas neietilpst personāla izmaksās. Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļā ietverto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par 4.2.2.4.pasākuma ietekmi uz tautsaimniecību.
Piedāvātā redakcija
-