Projekta ID
24-TA-848Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
30.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam norādīt iemeslu, kāpēc daļa no Valsts policijas tehniskajiem līdzekļiem Valsts policijai ir kļuvuši nevajadzīgi un nododami pašvaldībām. Piemēram, Valsts policija ir iepirkusi jaunus tehniskos līdzekļus un iepriekšējie ir kļuvuši nevajadzīgi vai arī ir citi iemesli.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Saskaņā ar Pašvaldību likuma 72. panta pirmo daļu pašvaldības ekonomiskais pamats ir pašvaldības manta, tostarp kustamais un nekustamais īpašums, un finanšu līdzekļi. Vienlaikus saskaņā ar Pašvaldību likuma 73. panta ceturto daļu pašvaldībai ir tiesības iegūt un atsavināt kustamo un nekustamo īpašumu, kā arī veikt citas privāttiesiskas darbības, ievērojot likumā noteikto par rīcību ar publiskas personas finanšu līdzekļiem un mantu. Ievērojot minēto, pašvaldības iestāžu manta nav šo iestāžu manta, bet gan pašvaldības manta. Turklāt saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 4. panta otro daļu atvasināta publiska persona valsts pārvaldes jomā darbojas ar pastarpinātās pārvaldes iestāžu starpniecību. Tādējādi pastarpinātās pārvaldes iestāde vien pārstāv atvasinātu publisku personu. Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot norādes uz pašvaldības iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Projekta 2. punkts paredz pienākumu valsts iestādei, kura atsavina kustamo mantu, jautājumu par mantas nodošanu atrisināt, izvērtējot attiecīgās pašvaldības vai tās iestādes rīcībā esošo nodrošinājumu, kas nepieciešams sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai. Tomēr anotācijā nav norādīts, kā valsts iestāde tādu informāciju iegūs - pieprasīs pašvaldībai, vai veiks pieprasījumu no citām datu bāzēm. Šī darbība prasīs lieku administratīvo slogu, ņemot vērā, ka pastāv iespēja, ka nevajadzīgai kustamai mantai pieteiksies vairākas pašvaldības. Lietderīgāk būtu noteikt, ka pašvaldība, kura piesakās attiecīgās kustamās mantas nodošanai bez atlīdzības, norādīt šāda veida informāciju, lai iestādei nebūtu jātērē laiks šīs informācijas vākšanai un varētu to pēc iespējas ātrāk izvērtēt.
Ņemot vērā minēto, lūdzam veikt precizējumus noteikumu projekta 2. punktā vai papildināt noteikumu projektu ar punktu, kas paredz, ka pašvaldība vai tās iestāde, kas piesakās uz nevajadzīgo valsts kustamo mantu, kas paredzēta sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai, un ir nepieciešama Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 14. punktā noteiktās pašvaldības autonomās funkcijas izpildei, vienlaicīgi iesniedz informāciju par pašvaldības vai rīcībā vai pašvaldības iestādes rīcībā esošo nodrošinājumu, kas nepieciešams sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai.
Ņemot vērā minēto, lūdzam veikt precizējumus noteikumu projekta 2. punktā vai papildināt noteikumu projektu ar punktu, kas paredz, ka pašvaldība vai tās iestāde, kas piesakās uz nevajadzīgo valsts kustamo mantu, kas paredzēta sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai, un ir nepieciešama Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 14. punktā noteiktās pašvaldības autonomās funkcijas izpildei, vienlaicīgi iesniedz informāciju par pašvaldības vai rīcībā vai pašvaldības iestādes rīcībā esošo nodrošinājumu, kas nepieciešams sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Saskaņā ar Pašvaldību likuma 72. panta pirmo daļu pašvaldības ekonomiskais pamats ir pašvaldības manta, tostarp kustamais un nekustamais īpašums, un finanšu līdzekļi. Vienlaikus saskaņā ar Pašvaldību likuma 73. panta ceturto daļu pašvaldībai ir tiesības iegūt un atsavināt kustamo un nekustamo īpašumu, kā arī veikt citas privāttiesiskas darbības, ievērojot likumā noteikto par rīcību ar publiskas personas finanšu līdzekļiem un mantu. Ievērojot minēto, pašvaldības iestāžu manta nav šo iestāžu manta, bet gan pašvaldības manta. Turklāt saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 4. panta otro daļu atvasināta publiska persona valsts pārvaldes jomā darbojas ar pastarpinātās pārvaldes iestāžu starpniecību. Tādējādi pastarpinātās pārvaldes iestāde vien pārstāv atvasinātu publisku personu. Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot vārdus "vai tās iestāde".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 15. punktu tiesību projekta anotācijas 2. sadaļa "Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu" ir obligāti aizpildāma visiem projektiem.
Ņemot vērā minēto, lūdzam aizpildīt minēto projekta anotācijas sadaļu.
Ņemot vērā minēto, lūdzam aizpildīt minēto projekta anotācijas sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka tiesību akts neietekmē nevienu jomu, aicinām izvērtēt un papildināt projekta anotācijas 8. sadaļu (piemēram, attiecībā uz ietekmi uz iedzīvotāju sociālo situāciju).
Piedāvātā redakcija
-
