Projekta ID
22-TA-3243Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
27.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
5.2. līdz 2025. gada 31. augustam mācībās piedalījušies visu pašvaldību izglītības speciālisti un vismaz 20 % izglītības iestāžu vadības komandas;
Iebildums
Lūdzam sadalīt 5.2.punktā norādīto nacionālo rādītāju divos apakšpunktos, lai finansējuma saņēmējam būtu skaidrība, kādas vērtības pie noteiktā rādītāja ir norādāmas (izglītības iestāžu speciālistu vai vadības komandu īpatsvars).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
5.4. izstrādāti metodiskā atbalsta materiāli pedagogiem, tai skaitā:
Iebildums
Ņemot vērā to, ka Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā informācija par rādītājiem tiek uzkrāta vienā līmenī (bez iedalījuma), lūdzam nacionālos rādītājus noteikumu projektā definēt vienā numerācijas līmenī.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
12. Finansējuma saņēmējs projektu īsteno sadarbībā ar pašvaldībām, valsts un valsts augstskolu dibinātām profesionālās un vispārējās izglītības iestādēm, lai nodrošinātu izglītības iestāžu profesionālo atbalstu un pedagogu, vadības komandu un citu izglītības programmu īstenošanā un ieviešanā iesaistīto personu, kā arī pašvaldību izglītības speciālistu profesionālās kompetences pilnveidi.
Iebildums
Lūdzam papildināt Ministru kabineta noteikumu projektu, nosakot, kuru vai kuras atbalstāmās darbības īsteno sadarbības partneri.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
12. Finansējuma saņēmējs projektu īsteno sadarbībā ar pašvaldībām, valsts un valsts augstskolu dibinātām profesionālās un vispārējās izglītības iestādēm, lai nodrošinātu izglītības iestāžu profesionālo atbalstu un pedagogu, vadības komandu un citu izglītības programmu īstenošanā un ieviešanā iesaistīto personu, kā arī pašvaldību izglītības speciālistu profesionālās kompetences pilnveidi.
Iebildums
Anotācijā ir skaidrots, ka 4.2.2.3.pasākumā īstenotais VISC projekts nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu vai nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts un ka tā ietvaros tiks sniegts atbalsts pedagogiem, lai uzlabotu izglītības kvalitāti, negūstot ieņēmumus no projekta īstenošanas. Taču vienlaikus no MKN projekta 12.punkta secināms, ka finansējuma saņēmējs projektu īstenos sadarbībā ar partneriem - pašvaldībām, valsts un valsts augstskolu dibinātām profesionālās un vispārējās izglītības iestādēm. Attiecīgi lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, vai projektā plānotās sadarbības partneru aktivitātes ir vai nav jāvērtē kā saimnieciskas un uz tām jāattiecina komercdarbības atbalsta kontroles nosacījumi. Ja finansējuma saņēmējs un tā sadarbības partneri - pašvaldības, projektā īstenos tādas aktivitātes, kas izpaužas kā valsts varas īstenošana, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, vai projekta ietvaros noteiktie Anotācijā ir skaidrots, ka 4.2.2.3.pasākumā īstenotais VISC projekts nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu vai nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts un ka tā ietvaros tiks sniegts atbalsts pedagogiem, lai uzlabotu izglītības kvalitāti, negūstot ieņēmumus no projekta īstenošanas. Taču vienlaikus no MKN projekta 12.punkta secināms, ka finansējuma saņēmējs projektu īstenos sadarbībā ar partneriem - pašvaldībām, valsts un valsts augstskolu dibinātām profesionālās un vispārējās izglītības iestādēm. Attiecīgi lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, vai projektā plānotās sadarbības partneru aktivitātes ir vai nav jāvērtē kā saimnieciskas un uz tām jāattiecina komercdarbības atbalsta kontroles nosacījumi. Ja finansējuma saņēmējs un tā sadarbības partneri projektā īstenos tādas aktivitātes, kas izpaužas kā valsts varas īstenošana, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, vai projekta ietvaros noteiktie pienākumi izriet no to funkcijām, tai skaitā, kurā dokumentā ir noteikts deleģējums veikt konkrētās aktivitātes. Skaidrojam, ka gadījumā, ja projekta ietvaros sadarbības partneriem noteiktie pienākumi neizriet no tiem uzlikta valsts pārvaldes uzdevuma, atbalsts tiem ir vērtējams komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā. Par valsts un valsts augstskolu dibinātām profesionālās un vispārējās izglītības iestādēm kā sadarbības partneriem lūdzam papildināt anotāciju, piemēram, ar skaidrojumu, vai to darbības projekta ietvaros ir tādas, kuras var uzskatīt par valsts izglītības sistēmas ietvaros īstenotu valsts izglītību vai arī to projektā veiktie uzdevumi pēc savas būtības ir tādi izglītības pakalpojumi, kuri savas būtības, finansēšanas struktūras un privātu organizāciju radītās konkurences dēļ ir uzskatāmi par saimniecisko darbību. Vairāk par šo lūdzam skatīt Komisijas paziņojumu par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01), jo īpaši tā 28. - 30.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
13.3. kārtību, kādā sadarbības partneris paredz sadarbību ar attiecīgās pašvaldības teritorijā esošajām vai atbilstošās nozares valsts augstskolas vai privātpersonas dibinātām izglītības iestādēm (ja attiecināms);
Iebildums
Ministru kabineta noteikumu (turpmāk- MKN) projekta 13.3.apakšpunktā minēta privātpersonu dibinātu izglītības iestāžu iesaiste 4.2.2.3. pasākuma īstenošanā, vienlaikus MKN projekta anotācijā ir teikts, ka sadarbības partneri ir pašvaldības, kas ir vispārējās izglītības iestāžu dibinātājas, un netiek minētas privātpersonu dibinātās izglītības iestādes, līdz ar to lūdzam salāgot informāciju par privātpersonu dibināto izglītības iestāžu iesaisti un anotācijā sniegt skaidrojumu, kāds atbalsts 4.2.2.3. pasākuma ietvaros ir paredzēts privātpersonu dibināto izglītības iestāžu pedagogiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
16.1. grantu konkursa nolikuma projekts un granta līguma projekts ar izglītības iestādēm, biedrībām un nodibinājumiem šo noteikumu 17.6. apakšpunktā minētās darbības īstenošanai;
Iebildums
Ievērojot to, ka noteikumu projekts paredz, ka finansējuma saņēmējs sniedz atbalstu gala labuma guvējam, finansējuma saņēmējam ir saistošas gan Ministru kabineta 2017. gada 17. oktobra noteikumu Nr. 630 “Noteikumi par iekšējās kontroles sistēmas pamatprasībām korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā”, gan Komisijas regulas Nr. 2018/1046 61. panta prasības attiecībā uz korupcijas un interešu konflikta novēršanu. Lai nodrošinātu nepieciešamo prasību izpildi, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar jaunu punktu šādā redakcijā:
Finansējuma saņēmējam ir pienākums līdz projekta iesnieguma iesniegšanai izstrādāt iekšējās kontroles sistēmu korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 17. oktobra noteikumu Nr. 630 “Noteikumi par iekšējās kontroles sistēmas pamatprasībām korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā” prasībām, kas ietver arī:
1. pasākumus interešu konflikta riska kontrolei atbalsta piešķiršanas procedūrā un publiskajos iepirkumos (preventīvus pasākumus un konstatēšanas pasākumus interešu konflikta riska kontrolei, t. sk. paziņošanas procedūru, labošanas pasākumus) tai skaitā ietverot informāciju par interešu konflikta novēršanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 (2018. gada 18. jūlijs) par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 Komisijas regulas Nr. 2018/1046 (turpmāk – Finanšu regula) 61. pantu;
2. krāpšanas un korupcijas risku novēršanas mehānismus;
3. iekšējās informācijas aprites un komunikācijas pasākumus par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas riska novēršanu;
4. ētikas kodeksu;
5. kārtību, kā darbiniekiem ir jārīkojas gadījumā, ja tie vēlas ziņot par iespējamiem pārkāpumiem (tai skaitā iespējamām koruptīvām darbībām), ietverot pasākumus, lai nodrošinātu ziņotāja anonimitāti un aizsardzību;
pasākumus aizliegto vienošanos riska kontrolei;
6. dubultā finansējuma novēršanas mehānismu pret citiem finansēšanas avotiem, tai skaitā pret Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027.gadam, Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība" un citiem ārvalstu finanšu instrumentiem;
7. trauksmes celšanas sistēmu;
8. procedūru disciplināratbildības piemērošanai;
9. ziņošanas mehānismu kompetentajām iestādēm par potenciāliem administratīviem vai kriminālpārkāpumiem.
Finansējuma saņēmējam ir pienākums līdz projekta iesnieguma iesniegšanai izstrādāt iekšējās kontroles sistēmu korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 17. oktobra noteikumu Nr. 630 “Noteikumi par iekšējās kontroles sistēmas pamatprasībām korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā” prasībām, kas ietver arī:
1. pasākumus interešu konflikta riska kontrolei atbalsta piešķiršanas procedūrā un publiskajos iepirkumos (preventīvus pasākumus un konstatēšanas pasākumus interešu konflikta riska kontrolei, t. sk. paziņošanas procedūru, labošanas pasākumus) tai skaitā ietverot informāciju par interešu konflikta novēršanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 (2018. gada 18. jūlijs) par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 Komisijas regulas Nr. 2018/1046 (turpmāk – Finanšu regula) 61. pantu;
2. krāpšanas un korupcijas risku novēršanas mehānismus;
3. iekšējās informācijas aprites un komunikācijas pasākumus par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas riska novēršanu;
4. ētikas kodeksu;
5. kārtību, kā darbiniekiem ir jārīkojas gadījumā, ja tie vēlas ziņot par iespējamiem pārkāpumiem (tai skaitā iespējamām koruptīvām darbībām), ietverot pasākumus, lai nodrošinātu ziņotāja anonimitāti un aizsardzību;
pasākumus aizliegto vienošanos riska kontrolei;
6. dubultā finansējuma novēršanas mehānismu pret citiem finansēšanas avotiem, tai skaitā pret Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027.gadam, Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība" un citiem ārvalstu finanšu instrumentiem;
7. trauksmes celšanas sistēmu;
8. procedūru disciplināratbildības piemērošanai;
9. ziņošanas mehānismu kompetentajām iestādēm par potenciāliem administratīviem vai kriminālpārkāpumiem.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
16.1. grantu konkursa nolikuma projekts un granta līguma projekts ar izglītības iestādēm, biedrībām un nodibinājumiem šo noteikumu 17.6. apakšpunktā minētās darbības īstenošanai;
Iebildums
No noteikumu projekta un anotācijā sniegtās informācijas nav viennozīmīgi skaidrs, kas organizē šos grantu konkursus, un kas slēdz līgumus ar granta konkursa projektiem, kas sniegs atbalstu.
Vēršam uzmanību, ka, ja finansējuma saņēmējs projekta īstenošanā sniegs atbalstu gala labuma guvējam, noteikumu projektā nosaka, ka finansējuma saņēmējs izvērtē gala labuma guvēju atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā noteiktajiem izslēgšanas kritērijiem (kuri ir nacionāli pārņemti no Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk - Regula 2018/1046), 136. pantā noteiktajiem izslēgšanas kritērijiem), kā rezultātā finansējuma saņēmējs būtu tiesīgs noraidīt gala labuma guvēju. Kā arī jāparedz atbalsta piešķiršanas strīdu risināšanas kārtība starp finansējuma saņēmēju (atbalsta sniedzēju) un gala labuma guvēju.
Vēršam uzmanību, ka, ja finansējuma saņēmējs projekta īstenošanā sniegs atbalstu gala labuma guvējam, noteikumu projektā nosaka, ka finansējuma saņēmējs izvērtē gala labuma guvēju atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā noteiktajiem izslēgšanas kritērijiem (kuri ir nacionāli pārņemti no Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk - Regula 2018/1046), 136. pantā noteiktajiem izslēgšanas kritērijiem), kā rezultātā finansējuma saņēmējs būtu tiesīgs noraidīt gala labuma guvēju. Kā arī jāparedz atbalsta piešķiršanas strīdu risināšanas kārtība starp finansējuma saņēmēju (atbalsta sniedzēju) un gala labuma guvēju.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
17. Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespējami plašāku vienkāršoto izmaksu piemērošanu. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt argumentētu pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
18. Šo noteikumu 17.2. apakšpunktā minētā profesionālā atbalsta īstenošanai finansējuma saņēmējs:
Iebildums
18.punkta apakšpunktos norādītas darbības, kas attiecas uz 17.1.apakšpunktu. Lūdzam tekstā atsaukties uz 17.1. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
18. Šo noteikumu 17.1 apakšpunktā minētā profesionālā atbalsta īstenošanai finansējuma saņēmējs:
10.
Noteikumu projekts
21. Šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
Iebildums
Lūdzam papildināt Ministru kabineta noteikumu (turpmāk- MKN) projekta 21.punktu ar apakšpunktu, kurā noteiktas grantu konkursu īstenošanai paredzētās izmaksas kā vienkāršotās izmaksas. Papildus lūdzam anotācijā skaidrot kāda veida vienkāršotās izmaksas grantu konkursiem tiek plānotas. Tā kā ir plānotas vienkāršotās izmaksas grantu konkursiem, lūdzam pārskatīt visas MKN projekta 21.punkta apakšpunktos minētās izmaksas, kuras attiecas uz 17.6.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību. Vēršam uzmanību, ka vienlaikus nevar tikt piemēroti gan vienkāršoto, gan faktisko izmaksu principi.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
21.1. tiešās attiecināmās personāla izmaksas:
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai šajā pasākumā projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksām nav iespējams piemērot Regulas Nr.2021/1060 55. panta 1.punktā noteikto iespēju, tas ir, izmantot līdz 20% vienoto likmi, ņemot vērā, ka tas samazinās administratīvo slogu visiem iesaistītajiem.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Iebildums
Ja netiek ņemts vērā Centrālās finanšu un līgumu aģentūras priekšlikums par vienotās likmes piemērošanu personāla izmaksām un 21.1.1. un 21.1.2.apakšpunkti paliek esošajā redakcijā, lūdzam papildināt tos ar tekstu "Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze".
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
21.1.2. projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 17. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanai ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas;
Iebildums
Lūdzam papildināt, norādot, vai 21.1.2.punkta izmaksas attiecas uz finansējuma saņēmēja un/vai sadarbības partnera personālu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
21.2. izmaksas mācību, izglītojošu, informatīvu, sadarbības un tīklošanās pasākumu, semināru un konferenču organizēšanai un īstenošanai, tai skaitā vietējo un ārvalstu ekspertu, lektoru un moderatoru atlīdzības izmaksas, mācību maksa, telpu nomas maksa (ja projekta atbalstāmo darbību īstenošanai nepieciešams nomāt telpas ārpus finansējuma saņēmēja telpām vai projekta īstenošanas sadarbības partnera juridiskās un faktiskās uzturēšanās adreses), tehniskā atbalsta pakalpojumu tiešsaistes pasākumu nodrošināšanai, ierakstīšanai, tulkošanai, datortehnikas un cita nepieciešamā aprīkojuma nomas izmaksas šo noteikumu 17. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
Iebildums
Lūgums skaidrot, vai ekspertu, lektoru un moderatoru atlīdzības izmaksas nav uzskatāmas par īstenošanas personāla izmaksām?
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
21.6. jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai īres izmaksas, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, ne vairāk kā 3000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā uz darba līguma pamata. Ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, jaunradītas darba vietas aprīkojuma iegādes vai īres izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam;
Iebildums
Lūdzam precizēt 21.6.apakšpunktu, jo esošajā redakcijā darba vietas aprīkojuma izmaksas attiecas tikai uz personālu, kas ir nodarbināts projektā uz darba līguma pamata un izslēdz personālu, kas pieņemts projektā uz rīkojuma pamata (ierēdņus). Secīgi lūdzam precizēt arī informāciju anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
21.6. jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai īres izmaksas, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, ne vairāk kā 3000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā uz darba līguma pamata. Ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, jaunradītas darba vietas aprīkojuma iegādes vai īres izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam;
Iebildums
Lūdzam papildināt, norādot, vai 21.6.apakšpunkta izmaksas attiecas uz finansējuma saņēmēja un/vai sadarbības partnera personālu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
21.7. transporta pakalpojuma izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu) šo noteikumu 17. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai";
Iebildums
Ņemot vērā to, ka vadošās iestādes izstrādātā metodika "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai" attiecas tikai uz maksu par degvielu un maksu par sabiedriskā transporta izmantošanu, tad, lūdzam izveidot jaunu 21.8.apakšpunktu un definēt to kā pārējās transporta pakalpojumu izmaksas (transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana) šo noteikumu 17. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, papildinot apakšpunktu ar norādi uz kuru personālu attiecas minētās izmaksas, un vai izmaksas attiecas uz finansējuma saņēmēja un/vai sadarbības partnera personālu.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
21.7. transporta pakalpojuma izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu) šo noteikumu 17. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai";
Iebildums
Ņemot vērā to, ka vadošās iestādes izstrādātā metodika "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai" attiecas tikai uz maksu par degvielu un maksu par sabiedriskā transporta izmantošanu, tad, lūdzam 21.7.apakšpunktu definēt kā transporta izmaksas (maksa par degvielu, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu) šo noteikumu 17. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai", papildinot apakšpunktu ar norādi uz kuru personālu attiecas 21.7.apakšpunktā norādītās izmaksas, un vai izmaksas attiecas uz finansējuma saņēmēja un/vai sadarbības partnera personālu.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
21.8. ārvalstu komandējumu un dienesta braucienu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi, finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personālam, projekta vadītājam, izglītojamos pavadošajām personām, kā arī izglītojamiem un piesaistītajiem ekspertiem, tai skaitā valsts nodeva par vīzas saņemšanai iesniegto dokumentu izskatīšanu, šo noteikumu 17.7.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, projekta īstenošanā iesaistītajam personālam šo noteikumu 17.2. un 17.6.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, ja tās ir skaidri saistāmas ar projekta rezultātu sasniegšanu, šo noteikumu 3.3. apakšpunktā minētajai mērķa grupai šo noteikumu 17.2. un 17.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
Iebildums
Ņemot vērā Ministru kabineta noteikumu (turpmāk- MKN) projekta 3.3.apakšpunktā definēto iespējamo lielo mērķa grupas skaitu un Vadošās iestādes vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 47.punktā noteikto, ka ārvalstu komandējumu izmaksas attiecināmas tikai projekta īstenošanas personālam un projekta vadītājam, lūdzam izvērtēt un anotācijā detalizēti pamatot, kādam mērķim ir nepieciešami ārvalstu komandējumi un dienesta braucieni MKN projekta 3.3.apakšpunktā definētajai mērķa grupai un pie kādiem nosacījumiem un kādi pasākumi (piemēram, mācības, stažēšanās) tiks īstenoti 17.2. un 17.6.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību ieviešanai.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
21.9. iekšzemes komandējumu un dienesta braucienu izmaksas šo noteikumu 17. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai “Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai”;
Iebildums
Lūdzam papildināt, norādot, vai 21.9.apakšpunkta izmaksas attiecas uz finansējuma saņēmēja un/vai sadarbības partnera personālu, un vai tās attiecas uz projekta vadības un/vai īstenošanas personālu.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
21.10. veselības apdrošināšanas izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību, kā arī attiecīgās iestādes iekšējiem normatīvajiem aktiem. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši nepilnā darba laika noslodzei. Ja projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši daļlaika slodzei. Veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas tikai periodā, kad projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā, un tās ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanai;
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 7.15.2.3.apakšpunktā ietverto atsauci apdrošināšanas izmaksas ir uzskatāmas par Tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām.
Līdz ar to aicinām svītrot šī MK noteikumu apakšpunkta redakciju un veikt precizējumus anotācijā.
Līdz ar to aicinām svītrot šī MK noteikumu apakšpunkta redakciju un veikt precizējumus anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
21.11. obligāto veselības pārbaužu izmaksas un speciālo medicīnisko optisko redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas, ja tās nav iekļautas šo noteikumu 21.10. apakšpunktā noteiktajās izmaksās, finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību, kā arī attiecīgās iestādes iekšējiem normatīvajiem aktiem, kas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanai ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas;
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 7.15.2.2.apakšpunktā ietverto atsauci redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas ir uzskatāmas par Tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām.
Vienlaikus aicinām obligāto veselības pārbaužu izmaksas iekļaut projekta netiešajās attiecināmajās izmaksās. Lūgums veikt atbilstošus precizējumus arī anotācijā.
Vienlaikus aicinām obligāto veselības pārbaužu izmaksas iekļaut projekta netiešajās attiecināmajās izmaksās. Lūgums veikt atbilstošus precizējumus arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
21.12. pakalpojumu un preču piegādes izmaksas šo noteikumu 17. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
Iebildums
Lūdzam papildināt, norādot, vai 21.12.apakšpunkta izmaksas attiecas uz finansējuma saņēmēju un/vai sadarbības partneriem.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
23. Ja projekta īstenošanas laikā vadošā iestāde vai atbildīgā iestāde izstrādā vienkāršoto izmaksu metodiku vai to aktualizē kādām no šo noteikumu 21. punktā minētajām izmaksām, tām piemēro vadošās iestādes vai atbildīgās iestādes izstrādāto vai aktualizēto metodiku. Metodiku vai aktualizēto metodiku piemēro atbilstoši tajā noteiktajam spēkā stāšanās laikam un piemērošanas nosacījumiem.
Iebildums
Lūgums svītrot 23.punktā informāciju par aktualizētajām metodikām, jo esošā redakcija ir interpretējama.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
IV. Pasākuma īstenošanas nosacījumi
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, nosakot, ka finansējuma saņēmējs nodrošina nepārklāšanās principu ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
IV. Pasākuma īstenošanas nosacījumi
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar prasību, ka finansējuma saņēmējs izstrādā nosacījumus, kā tas pārliecinās par interešu konflikta (ievērojot Regulas 2018/1046 61. pantā noteikto), krāpšanas un korupcijas risku neesamību (tai skaitā gala labuma guvēju līmenī, ja attiecināms), tostarp identificē apstākļus, kuri izraisa vai var izraisīt interešu konfliktu un krāpšanas un korupcijas riskus, kas rada apdraudējumu vai kaitējumu projekta īstenošanā, nosaka veicamos pasākumus un izstrādā darbības plānu interešu konflikta un krāpšanas un korupcijas risku preventīvai novēršanai un gadījumiem, kad interešu konflikts, krāpšana vai korupcija ir atklāta.
Vienlaikus lūdzam papildināt noteikumu projektu ar normu, kas paredz, ka finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu saskaņā ar Regulas 2018/1046 61. panta un normatīvo aktu publisko iepirkumu jomā prasībām.
Vienlaikus lūdzam papildināt noteikumu projektu ar normu, kas paredz, ka finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu saskaņā ar Regulas 2018/1046 61. panta un normatīvo aktu publisko iepirkumu jomā prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
30. Projekta īstenošanas uzraudzībai Izglītības un zinātnes ministrija izveido projekta uzraudzības padomi, kurā uzaicina piedalīties nozaru ministriju un sociālo partneru pārstāvjus, tai skaitā no Latvijas Darba devēju konfederācijas, Latvijas Izglītības vadītāju asociācijas, Latvijas Pašvaldību savienības, un citus nozares ekspertus. Projekta uzraudzības padomes sastāvā novērotāju statusā var iekļaut pārstāvjus arī no citām organizācijām un institūcijām, tai skaitā no Finanšu ministrijas un Centrālās finanšu un līgumu aģentūras. Uzraudzības padomes darbību nosaka Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādāts un apstiprināts nolikums, paredzot veikt šādas darbības:
Iebildums
Lūdzam skaidrot, uz kāda tiesiska pamata atbalstāmo darbību īstenošanas pārvaldību veic Izglītības un zinātnes ministrijas izveidota projekta uzraudzības padome. Vēršam uzmanību, ka šādu pārvaldību neparedz Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda vadības likums un tam pakārtotie Ministru kabineta noteikumi.
Papildus lūdzam skaidrot, vai ar Finanšu ministrijas un Centrālās finanšu un līgumu aģentūras pārstāvjiem saprot vadošās iestādes un sadarbības iestādes pārstāvjus. Apstiprinošas atbildes gadījumā lūdzam izvērtēt iespēju svītrot vadošās iestādes pārstāvjus no iespējamo novērotāju saraksta Izglītības un zinātnes ministrijas izveidotajā projekta uzraudzības padomē.
Papildus lūdzam skaidrot, vai ar Finanšu ministrijas un Centrālās finanšu un līgumu aģentūras pārstāvjiem saprot vadošās iestādes un sadarbības iestādes pārstāvjus. Apstiprinošas atbildes gadījumā lūdzam izvērtēt iespēju svītrot vadošās iestādes pārstāvjus no iespējamo novērotāju saraksta Izglītības un zinātnes ministrijas izveidotajā projekta uzraudzības padomē.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā ir norādīts, ka "Vienlaikus, pasākuma līmenī ir veikta investīcijas lietderīguma novērtēšana, tai skaitā novērtējot, vai attiecīgos politikas rezultātus ir iespējams sasniegt, neveicot ESF investīcijas. Novērtējuma rezultātā ir secināts, ka investīciju piesaiste plānotajā apjomā ir lietderīga, - projektam kopējais finansējums 49 milj. EUR apmērā, ko veido ESF finansējums 42 milj. EUR un valsts budžeta līdzfinansējums 7 milj. EUR, tuvāko sešu gadu periodā nodrošinās ieguldījumu IAP2027 rezultāta rādītāju sasniegšanā.", tomēr lietderīguma aprēķini nav pievienoti. Tā kā izmaksu un ieguvumu analīzes mērķis ir noteikt izmaksu lietderīgumu, pamatojot, ka sociālekonomiskie ieguvumi no projekta ir lielāki par izmaksām, lūdzam pievienot veikto aprēķinu pārbaudāmā formā kā anotācijas pielikumu noteikumu izstrādes laikā vai paredzēt, ka projekta iesniedzējam ir jāsagatavo izmaksu un ieguvumu analīze un jāpievieno to projekta iesniegumam. Vēršam uzmanību, ka izmaksu un ieguvumu analīzei ir vairākas sadaļas, un projektiem, kuros negūst neto ienākumus, ir iespējams veikt sociālekonomisko analīzi, kas paredz novērtēt izmaksu lietderīgumu. Vienlaikus, lūdzam precizēt anotācijas tekstu, nodrošinot, ka netiek sniegta pretrunīga informācija par to, ka lietderīguma aprēķini ir veikti, un par to, ka nav iespējams novērtēt ekonomiskos ieguvumus, tā vietā, lūdzam norādīt konkrētus rezultātus no veiktās izmaksu lietderīguma analīzes.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3. sadaļas "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" detalizētāk skaidrot, kā ir plānota mācību priekšmetu pedagogu asociāciju un citu izglītības jomas institūciju, tai skaitā izglītības iestāžu neformālo pedagogu kopienu, darbības veicināšanas grantu konkursu norise.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atsaucoties uz informāciju izstrādāt vienkāršoto izmaksu metodiku projekta tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām indikatīvi līdz 2025. gada 30. jūnijam, lūdzam pārvērtēt šo termiņu personāla metodikas izstrādei un precizēt termiņu metodikas izstrādei līdz 2024.gada beigām, ņemot vērā, ka finansējuma saņēmējs ir publiska valsts iestāde.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Iebildums
Pasākumam ir netieša ietekme uz HP VINPI, tādēļ saskaņā ar Labklājības ministrijas vadlīnijām "Horizontālais princips “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” vadlīnijas īstenošanai un uzraudzībai (2021-2027)" jānosaka vismaz trīs specifiskās HP VINPI darbības, lūdzam labot.
Piedāvātā redakcija
-
32.
MK sēdes protokollēmuma projekts
2. Noteikt, ka līdz vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanai ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru 4.2.2.3. pasākuma "Pedagogu metodiskā atbalsta centra izveide profesijas attīstībai un prestiža uzlabošanai" (turpmāk - 4.2.2.3. pasākums) īstenošanai nepieciešamo finansējumu attiecināmo izmaksu segšanai Valsts izglītības satura centram kā 4.2.2.3. pasākuma plānotajam finansējuma saņēmējam līdz 1 985 544 euro apmērā 2024. gadā nodrošina no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka 2018. gada 17. jūlija Ministru kabineta noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 24.2. apakšpunkts paredz, ka no 80.00.00. programmas līdzekļus var pārdalīt izņēmuma kārtā pirms Eiropas Savienības fondu projektu iesnieguma apstiprināšanas sadarbības iestādē, ja Ministru kabinets, pamatojoties uz iesniegto argumentāciju un risku analīzi, ir pieņēmis lēmumu par konkrētā plānotā projekta izdevumu priekšfinansēšanu noteiktā apjomā un izdevumu pozīcijām atbilstoši projektā izvirzītajam mērķim. Norādām, ka no šobrīd anotācijā sniegtās informācijas nav skaidrs, kāpēc pirms projekta apstiprināšanas nepieciešams finansējums 1 985 544 euro apmērā, kas kavē projekta savlaicīgu sagatavošanu un iesniegšanu sadarbības iestādē pēc noteikumu projekta apstiprināšanas, kādam periodam un kādām izdevumu pozīcijām (pievienojot aprēķinus) minētais finansējums nepieciešams. Tāpat lūdzam skaidrot potenciālos risinājumus gadījumam, ja izpildās kāds no uzrādītajiem riskiem un attiecīgie izdevumi netiek attiecināti no Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma.
Piedāvātā redakcija
-