Projekta ID
24-TA-301Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
03.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 7. un 9. punktu, ievērojot, ka Valsts pārvaldes iekārtas likuma 40.panta otrā daļa noteic, ka privātpersonai pārvaldes uzdevumu var deleģēt ar ārēju normatīvo aktu vai līgumu, ja tas paredzēts ārējā normatīvajā aktā, ievērojot šā likuma 41.panta otrās un trešās daļas noteikumus. Līdz ar to Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 7. un 9. punktā iekļautie jautājumi nav tādi jautājumi, kas izlemjami ar Ministru kabineta sēdes protokollēmumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 12.punktā minēto izpildes termiņu, jo minētajā situācijā to varētu būt problemātiski izpildīt šādu apsvērumu dēļ: Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 11. punktā minētais uzdevums cita starp ir iesniegt Ministru kabinetā attiecīgus grozījumus Latvijas Republikas valsts robežas likumā, kuros iestrādāts attiecīgs deleģējums Ministru kabinetam noteikumu izstrādei par transportlīdzekļu ārējās robežas šķērsošanas organizēšanu. Atbilstoši Valsts kancelejas izstrādātajām vadlīnijām tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā tiesību aktu izstrādes un saskaņošanas portālā Ministru kabineta noteikumu projekta izstrādi ieteicams uzsākt tad, kad likumprojekts Saeimā ir pieņemts vismaz 2. lasījumā, jo 2. lasījumā Saeima konceptuāli atbalsta likumprojekta tekstu, tai skaitā likumprojekta tekstā iekļauto deleģējumu Ministru kabineta noteikumu izdošanai.
Lūdzam svītrot Ministru kabineta sēdes protokollēmuma 12. punkta teikuma daļu attiecībā uz noteikumu atzīšanu ar spēku zaudējušiem, jo atbilstoši Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. panta piektajai daļai, ja spēku zaudē normatīvā akta izdošanas tiesiskais pamats (augstāka juridiska spēka tiesību norma, uz kuras pamata izdots cits normatīvais akts), tad spēku zaudē arī uz šā pamata izdotais normatīvais akts vai tā daļa, līdz ar to minētie noteikumi zaudēs spēku līdz ar attiecīgās normas izslēgšanu no Latvijas Republikas valsts robežas likuma.
Lūdzam svītrot Ministru kabineta sēdes protokollēmuma 12. punkta teikuma daļu attiecībā uz noteikumu atzīšanu ar spēku zaudējušiem, jo atbilstoši Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. panta piektajai daļai, ja spēku zaudē normatīvā akta izdošanas tiesiskais pamats (augstāka juridiska spēka tiesību norma, uz kuras pamata izdots cits normatīvais akts), tad spēku zaudē arī uz šā pamata izdotais normatīvais akts vai tā daļa, līdz ar to minētie noteikumi zaudēs spēku līdz ar attiecīgās normas izslēgšanu no Latvijas Republikas valsts robežas likuma.
Piedāvātā redakcija
-
3.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma 13. punktu un 14. punktu, nenosakot, ka VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" ir atbildīgs par attiecīgo uzdevumu izpildi, jo atbilstoši informatīvajā ziņojumā sniegtajai informācijai Ministru kabineta sēdes protokollēmuma uzdevums paredz resoriem veikt normatīvo aktu grozījumus un deleģēt LVRTC noteiktu funkciju izpildi. Attiecīgie valsts deleģētie pārvaldes uzdevumi LVRTC un ATD tiks noteikti līdz ar grozījumiem Latvijas Republikas valsts robežas likumā. Kamēr atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma nosacījumiem VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" attiecīgie uzdevumi nav deleģēti, nav pamatoti Ministru kabineta sēdes protokollēmumā iekļaut pienākumus par attiecīgo uzdevumu izpildi.
Piedāvātā redakcija
-