Projekta ID
23-TA-1102Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
04.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
No anotācijā sniegtās informācijas secināms, ka kārtu ietvaros atšķiras atbalstāmās darbības, ievērojot minēto, lūdzu precizēt noteikumu projekta 17.punktu, izdalot to pa kārtām.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt redakciju, ņemot vērā, ka nosacījums par darbinieka iesaistes periodu projektā attiecas tikai uz daļlaiku. Šobrīd MK noteikumos iekļauta stingrāka prasība, nekā to paredz Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai (Nr. 1.2.). Saskaņā ar vadlīniju 9.5.punktu darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas atbilstoši slodzes apmēram – darbiniekiem, kuri strādā normālo darba laiku, aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas 100% apmērā, bet nepilna darba laika gadījumā – ņemot vērā attiecīgā darba laika proporciju. Savukārt, saskaņā ar minēto vadlīniju 33.punktu daļlaika gadījumā jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu un daļlaika proporcija darbam projektā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam iekļaut atsauci uz noteikumu projekta punktiem, par kurām mērķa grupas personām ir jāuzkrāj dati, kas tiks ieskaitītas arī iznākuma rādītājā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 27.punktu, nosakot, ka attiecīgās tiesības ir tikai finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim (ja attiecināms), papildus ietverot atsauces, kuru darbību ietvaros attiecīgā informācija var tik prasīta, ka arī norādot precīzu datu apjomu. No anotācijas secināms, ka pieeja būs nepieciešama tikai no Fizisko personu reģistra un Valsts izglītības informācijas sistēmas, aicinām minēto norādīt arī noteikumu projektā, lai nerastos interpretācijas iestepējas.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā ir sekojošs teksts: "Finansējuma saņēmējs vienosies ar sadarbības partneri par sadarbības jomām, kurā tas tiks iesaistīts vai par konkrētu darbību īstenošanu projektā. Tiek plānots, ka noteikumu projektā minētās ministrijas deleģēto funkciju ietvaros tiks iesaistītas kā viedokļa sniedzējas kvalitatīvas visaptverošas intervences programmas ieviešanai, savukārt pastāv iespēja, ka citi sadarbības partneri tiks piesaistīti arī konkrētu darbību ieviešanā."
Lūdzam anotācijā skaidrot, kāda būs sadarbības partneru atlases un piesaistes kārtība, lai nodrošinātu, ka tiek ievērots MK 13.07.2023. noteikumu Nr. 408 “Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā” 3.3.apakšpunktā minētais nosacījums (finansējuma saņēmējam ar sadarbības partneri nevar rasties tādas tiesiskās attiecības, no kurām izrietētu, ka šis darījums atbilst publiska iepirkuma līguma pazīmēm atbilstoši Publisko iepirkumu likumam), kā arī sadarbības partnerim piešķirtais finansējums nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu.
Lūdzam anotācijā skaidrot, kāda būs sadarbības partneru atlases un piesaistes kārtība, lai nodrošinātu, ka tiek ievērots MK 13.07.2023. noteikumu Nr. 408 “Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā” 3.3.apakšpunktā minētais nosacījums (finansējuma saņēmējam ar sadarbības partneri nevar rasties tādas tiesiskās attiecības, no kurām izrietētu, ka šis darījums atbilst publiska iepirkuma līguma pazīmēm atbilstoši Publisko iepirkumu likumam), kā arī sadarbības partnerim piešķirtais finansējums nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Iebildums
Ņemot vērā, ka projekta ietvaros ir plānota personas datu apstrāde, lūdzam aizpildīt arī anotācijas 8.1.13.apakšpunktu un noteikumu projektu saskaņot ar Datu valsts inspekciju, atbilstoši Datu valsts inspekcijas 2023.gada 3.februāra vēstulei Nr.7-4.2/19-N "Par tiesību aktu projektu saskaņošanu".
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā Ministru kabineta 2023.gada 13.jūlija protokollēmuma Nr.36 85. § 3.punktā, noteikto, aicinām izvērtēt un, ja attiecināms, papildināt noteikumu projektu ar pienākumu finansējuma saņēmējam veikt izmaksu un ieguvumu analīzi.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 1.1.apakšpunkā vārdus "4.3. prioritātes "Nodarbinātība un sociālā iekļaušana", nodrošinot atbilstību noteikumu projekta nosaukumam.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam dzēst dublējošos noteikumu projekta 6.1. un 6.2. apakšpunktus.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka ja tiek plānots elastības finansējums, tad MK noteikumos ietver normu, kas paredz atbildīgajai iestādei tiesības pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu un tajā sniegto informāciju par programmas ieviešanas progresu ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt pieejamo finansējumu līdz MK noteikumos specifiskā atbalsta mērķa plānotā kopējā finansējuma apmēram.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam normas skaidrībai precizēt, vai grants kā atbalsta veids ir abās atlases kārtās? Kā arī, lūdzam izdalīt noteikumu projekta 7.3. apakšpunktu kā jaunu punktu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 8.punktu, lai nerodas interpretācijas iespējas, ņemot vērā, ka 4.3.6.7. pasākumā ir tikai viens nacionālā līdzfinansējuma avots - valsts budžets, kas nevar pārsniegt 15%.
Piedāvātā redakcija
Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta II nodaļu ar vārdiem ", finansējuma saņēmējam" aiz vārda "iesniedzējam", ņemot vērā nodaļā ietvertās normas, kas attiecas uz finansējuma saņēmēju.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 10.punktu ar vārdu “Projekta” pirms vārda “iesniedzējs”. Attiecīgu precizējumu, lūdzam veikt arī noteikumu projekta 14. punktā.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt vārdu "pasākuma' ar vārdu "projektu", jo sadarbības partneri tiek piesaistīti pie projekta īstenošanas.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un, ja attiecināms, precizēt noteikumu projekta 13.punktu, skaidri nosakot, kuras darbības plānots nodot sadarbības partnerim.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka, ja tiek slēgts sadarbības līgums, MK noteikumos ir jāatrunā tā galvenie aspekti (atbildība, funkcijas utt.), attiecīgi lūdzam papildināt noteikumu projektu. Izpildot minēto, MK noteikumos nedublē MK 2023. gada 13. jūlija noteikumu Nr. 408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.-2027. gada plānošanas periodā" regulējumu, tostarp to 6. punktā ietvertos nosacījumus par sadarbības līgumā iekļaujamo informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam dzēst noteikumu projekta 16. punkta pēdējo teikumu, ņemot vērā, ka tas dublē noteikumu projekta 10. punktā noteikto.
Papildus vēršam uzmanību, atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021-2027.gada plānošanas perioda vadības likumā minētam, finansējuma saņēmējs ir persona, kuras projekta iesniegums ir apstiprināts. Kā arī lūdzam pārcelt noteikumu projekta 16.punktu aiz 10.punkta, lai nodrošinātu normu izsekojamību.
Papildus vēršam uzmanību, atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021-2027.gada plānošanas perioda vadības likumā minētam, finansējuma saņēmējs ir persona, kuras projekta iesniegums ir apstiprināts. Kā arī lūdzam pārcelt noteikumu projekta 16.punktu aiz 10.punkta, lai nodrošinātu normu izsekojamību.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot vadošās iestādes vadlīnijās "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" lietoto jēdzienu "komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumi", aicinām izvērtēt un pēc nepieciešamības precizēt noteikumu projekta 17.17. , 19.14. un 23.4. apakšpunktus. Attiecīgu precizējumu, lūdzam veikt arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām sniegt skaidrojumus Finanšu ministrijai kā Eiropas Savienības fondu vadošai iestādei par vienotās likmes aprēķinu līdz MK noteikumu apstiprināšanai, sniedzot pamatojumu, ka likmes aprēķins ir veidots uz reāliem un argumentētiem pieņēmumiem, kas nerada pārkompensēšanas risku.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK noteikumu 18.1.apakšpunktu, norādot, ka projektu īstenošanas personāla izmaksas ir attiecināmas, tai skaitā sadarbības partneriem.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam paredzēt nosacījumu, ka ārvalstu komandējumu izmaksas attiecināmas tikai projekta vadītājam un īstenošanas personālam atbilstoši Finanšu ministrijas vadlīnijās "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijā noteikto, lūdzam papildināt MK noteikumus, ka iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas ir attiecināmas projekta vadības un īstenošanas personālam, tai skaitā sadarbības partneriem.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijā noteikto, lūdzam papildināt MK noteikumus, ka transporta pakalpojuma izmaksas ir attiecināmas projekta vadības un īstenošanas personālam, tai skaitā sadarbības partneriem. Vienlaikus norādot, kuru atbalstāmo darbību nodrošināšanai ir paredzētas minētas izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt punktu piedāvātajā redakcijā:
19.14. komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksas atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija Regulas Nr. 2021/1060 47. un 50. pantam, normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā", Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
19.14. komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksas atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija Regulas Nr. 2021/1060 47. un 50. pantam, normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā", Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 21.punktā vārdus un skaitļus "Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060)" ar vārdiem un skaitļiem "Regulas Nr. 2021/1060", ņemot vērā noteikumu projekta 18.1.apakšpunktā minēto.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam atgriezt ievada tekstu: "Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs nodrošina:", lai ir izsekojams uz ko attiecas tālāk minētie nosacījumi.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt numerāciju.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt vārdus un skaitļus "Ministru kabineta 2023. gada 21. marta noteikumu Nr. 135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" ar vārdiem "normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā", lai nodrošinātu, ka pie situācijas, ja perioda ietvaros tiek pārizdoti minēti pārbaužu noteikumi, nebūtu jāaktualizē arī šie noteikumi.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 24.2. apakšpunktu, kurš noteikumu projektā ir dubultā.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par pasākuma finansējuma dalījumu pa visām intervences kategorijām (Intervences laukums, Finansējuma veids, Teritoriālie sasniegšanas mehānismi, ESF+ sekundārās tēmas un Dzimumu līdztiesība), norādot intervences kodus un tam piemērojamo pasākuma fondu finansējuma apjomu, atbilstoši Programmā (2.1. sadaļa "Informācija par dalījumu par intervences kategorijām") un tā papildinājumā norādītajam.
Vēršam uzmanību, ka šobrīd anotācija ir papildināta tikai ar finansējuma sadalījumu intervences kategorijā "Intervences laukums".
Vēršam uzmanību, ka šobrīd anotācija ir papildināta tikai ar finansējuma sadalījumu intervences kategorijā "Intervences laukums".
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Tekstā "Pasākuma kopējais attiecināmais finansējums, lai slēgtu vienošanos par projektu īstenošanu, ir 35 200 938 euro (Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 29 920 797 euro un valsts budžeta līdzfinansējums –5 280 141 euro. Savukārt no 2026. gada 1. janvāra pēc Eiropas Komisijas lēmuma par snieguma ietvara izpildi Valsts kanceleja kā atbildīgā iestāde var ierosināt palielināt pieejamo kopējo finansējumu par noteikto elastības finansējuma summu 6 594 239 euro (Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 5 605 103 euro un valsts budžeta finansējums 989 136 euro)." lūdzam precizēt summas atbilstoši noteikumu 7.punktā minētajam - attiecīgi 6 594 240 EUR un 5 605 104 EUR.
Līdzīga kļūda ir arī zemāk norādītajā sadalījumā pa gadiem.
Līdzīga kļūda ir arī zemāk norādītajā sadalījumā pa gadiem.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Pie iznākuma rādītājam Bērni vecumā līdz 18 gadiem atbilstošo darbību uzskaitījuma lūdzam dzēst sekojošus apakšpunktus, jo tie tiešā veidā neietekmē iznākuma rādītāja sasniegšanu:
17.16. informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu;
17.17. projekta vadības un projekta īstenošanas nodrošināšana.
17.16. informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu;
17.17. projekta vadības un projekta īstenošanas nodrošināšana.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Attiecībā uz Iznākuma rādītājam Bērni vecumā līdz 18 gadiem atbilstošās darbības norādīto darbību "17.15. Informatīvie un izglītojošie pasākumi" lūdzam skaidrot, vai par bērniem, kas piedalīsies informatīvajos un izglītojošajos pasākumos, paredzēts uzkrāt noteikumu 24.2.apakšpunktā minētos personas datus. Skaidrojam, ka uzkrāt personas datus par publisko atvērto pasākumu dalībniekiem nav obligāti (līdz ar to šo pasākumu dalībnieki nebūtu ieskaitāmi iznākuma rādītājā).
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Pie iznākuma rādītājam "Bērni vecumā līdz 18 gadiem" atbilstošo darbību uzskaitījuma ir norādīta atbilstošā darbība "17.12.aktivitātes vecāku un speciālistu motivēšanai un informēšanai, kapacitātes stiprināšanas pasākumi". Tā kā šīs atbalstāmās darbības mērķa grupa ir vecāki un speciālisti, lūdzu pārcelt to pie iznākuma rādītāja “Nodarbinātās personas, tostarp pašnodarbinātās personas”.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Pie iznākuma rādītājam "Nodarbinātās personas, tostarp pašnodarbinātās personas" atbilstošo darbību uzskaitījuma lūdzam dzēst sekojošus apakšpunktus, jo tie tiešā veidā neietekmē iznākuma rādītāja sasniegšanu:
17.16. informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu;
17.17. projekta vadības un projekta īstenošanas nodrošināšana.
17.16. informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu;
17.17. projekta vadības un projekta īstenošanas nodrošināšana.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Attiecībā uz iznākuma rādītājam "Nodarbinātās personas, tostarp pašnodarbinātās personas" atbilstošās darbības 17.15.apakšpunktu "informatīvie un izglītojošie pasākumi" lūdzam skaidrot, vai par vecākiem un speciālistiem, kas piedalīsies informatīvajos un izglītojošajos pasākumos, paredzēts uzkrāt noteikumu 24.2.apakšpunktā minētos personas datus. Skaidrojam, ka uzkrāt personas datus par publisko atvērto pasākumu dalībniekiem nav obligāti (līdz ar to šo pasākumu dalībnieki nebūtu ieskaitāmi iznākuma rādītājā).
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Pie iznākuma rādītājam "Nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits" atbilstošo darbību uzskaitījuma lūdzam dzēst sekojošus apakšpunktus, jo tie tiešā veidā neietekmē iznākuma rādītāja sasniegšanu:
17.16. informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu;
17.17. projekta vadības un projekta īstenošanas nodrošināšana.
17.16. informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu;
17.17. projekta vadības un projekta īstenošanas nodrošināšana.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto finansējuma sadalījumu pa gadiem, lai tas atbilstu pirmajā un otrajā rindkopā norādītajam apmērām. Papildus vēršam uzmanību, ka pirmajā rindkopā pa pozīcijām norādītā finansējuma kopsumma neatbilst otrajā rindkopā un noteikumu projekta 7. punktā norādītajam kopējā finansējuma 41 795 178 euro apmēram un norādītais elastības finansējums 6 594 239 euro apmērā neatbilst noteikumu projekta 7. punktā norādītajam finansējumam 6 594 240 euro apmērā.
Piedāvātā redakcija
-