Projekta ID
22-TA-3414Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
14.12.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Likumprojekta 7. pants paredz Revīzijas pakalpojumu likuma 9. panta 3. punktu izteikt jaunā redakcijā, paredzot, ka par zvērinātu revidentu nedrīkst būt persona, kura notiesāta par tīša noziedzīga nodarījuma izdarīšanu tautsaimniecībā (neatkarīgi no tā, vai persona tikusi atbrīvota no soda izciešanas sakarā ar noilgumu, apžēlošanu vai amnestiju), izņemot gadījumus, kad persona noziedzīgu nodarījumu izdarījusi, būdama nepilngadīga.
Norādāms, ka saskaņā ar Sodu reģistra likumu vienotu uzskaiti par noziedzīgus nodarījumus un administratīvos pārkāpumus izdarījušām personām nodrošina valsts informācijas sistēma Sodu reģistrs. Vēršama uzmanība, ka Sodu reģistrā netiek nodrošināta personu vecuma aprēķināšana noziedzīga nodarījuma izdarīšanas brīdī. Sniedzot ziņas no Sodu reģistra tiek norādīts datums, kad uzsākts kriminālprocess, nevis izdarīts noziedzīgs nodarījums.
Ņemot vērā minēto, tiesiskās skaidrības nodrošināšanai, lūdzam likumprojekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā ietvert informāciju par to, kur Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija plāno iegūt informāciju par to, ka persona noziedzīga nodarījuma izdarīšanas brīdī ir bijusi nepilngadīga.
Norādāms, ka saskaņā ar Sodu reģistra likumu vienotu uzskaiti par noziedzīgus nodarījumus un administratīvos pārkāpumus izdarījušām personām nodrošina valsts informācijas sistēma Sodu reģistrs. Vēršama uzmanība, ka Sodu reģistrā netiek nodrošināta personu vecuma aprēķināšana noziedzīga nodarījuma izdarīšanas brīdī. Sniedzot ziņas no Sodu reģistra tiek norādīts datums, kad uzsākts kriminālprocess, nevis izdarīts noziedzīgs nodarījums.
Ņemot vērā minēto, tiesiskās skaidrības nodrošināšanai, lūdzam likumprojekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā ietvert informāciju par to, kur Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija plāno iegūt informāciju par to, ka persona noziedzīga nodarījuma izdarīšanas brīdī ir bijusi nepilngadīga.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Likumprojekta 7. pants paredz Revīzijas pakalpojumu likuma 9. panta 4. punktu izteikt jaunā redakcijā, paredzot, ka par zvērinātu revidentu nedrīkst būt persona pret kuru krimināllieta par tīša noziedzīga nodarījuma izdarīšanu tautsaimniecībā pārtraukta sakarā ar noilgumu, izlīgumu, apžēlošanu vai amnestiju vai kurai sodāmība par šo noziedzīgo nodarījumu dzēsta vai noņemta, izņemot gadījumus, kad persona noziedzīgu nodarījumu izdarījusi, būdama nepilngadīga.
Norādāms, ka saskaņā ar Sodu reģistra likumu vienotu uzskaiti par noziedzīgus nodarījumus un administratīvos pārkāpumus izdarījušām personām nodrošina valsts informācijas sistēma Sodu reģistrs. Vēršama uzmanība, ka Sodu reģistrā netiek nodrošināta personu vecuma aprēķināšana noziedzīga nodarījuma izdarīšanas brīdī. Sniedzot ziņas no Sodu reģistra tiek norādīts datums, kad uzsākts kriminālprocess, nevis izdarīts noziedzīgs nodarījums.
Ņemot vērā minēto, tiesiskās skaidrības nodrošināšanai, lūdzam likumprojekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā ietvert informāciju par to, kur Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija plāno iegūt informāciju par to, ka persona noziedzīga nodarījuma izdarīšanas brīdī ir bijusi nepilngadīga.
Norādāms, ka saskaņā ar Sodu reģistra likumu vienotu uzskaiti par noziedzīgus nodarījumus un administratīvos pārkāpumus izdarījušām personām nodrošina valsts informācijas sistēma Sodu reģistrs. Vēršama uzmanība, ka Sodu reģistrā netiek nodrošināta personu vecuma aprēķināšana noziedzīga nodarījuma izdarīšanas brīdī. Sniedzot ziņas no Sodu reģistra tiek norādīts datums, kad uzsākts kriminālprocess, nevis izdarīts noziedzīgs nodarījums.
Ņemot vērā minēto, tiesiskās skaidrības nodrošināšanai, lūdzam likumprojekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā ietvert informāciju par to, kur Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija plāno iegūt informāciju par to, ka persona noziedzīga nodarījuma izdarīšanas brīdī ir bijusi nepilngadīga.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Likumprojekta 19. pants paredz Revīzijas pakalpojumu likuma 25. panta otrās daļas 3. punktu pēc vārdiem "korespondenci un dokumentus" papildināt ar vārdiem un skaitļiem "izņemot, ja šīs darbības tiek veiktas Kriminālprocesa likuma 121. panta 5.1 daļā noteiktajā kārtībā, lai iegūtu korespondenci un dokumentus no zvērināta revidenta par klientu, kas saistīts ar izmeklējamo noziedzīgo nodarījumu".
Kriminālprocesa likuma 121. panta 5.1 daļa nosaka, ka pirmstiesas procesā pieprasīt no zvērinātiem revidentiem viņu rīcībā esošās ziņas par faktiem, kas viņiem kļuvuši zināmi, sniedzot profesionālos pakalpojumus, vai par tiem pratināt, vai veikt tādu dokumentu apskati vai izņemšanu, kuri atrodas zvērināta revidenta vai zvērinātu revidentu komercsabiedrības rīcībā, izņemot šā panta piektajā daļā minētās ziņas, drīkst izmeklētājs ar uzraugošā prokurora piekrišanu vai prokurors.
Atkārtoti norādām, ka Iekšlietu ministrijas ieskatā likumprojekta 19. pantā lietotie vārdi "lai iegūtu korespondenci un dokumentus no zvērināta revidenta par klientu, kas saistīts ar izmeklējamo noziedzīgo nodarījumu" nepilnvērtīgi atklāj Kriminālprocesa likuma 121. panta 5.1 daļas saturu un ir pretrunā ar Kriminālprocesa likumā noteikto regulējumu.
Ņemot vērā minēto, attiecīgi precizēt likumprojekta 19. pantā ietverto Revīzijas pakalpojumu likuma 25. panta otrās daļas 3. punktu, lai tas atbilst Kriminālprocesa likumā noteiktajam regulējumam.
Kriminālprocesa likuma 121. panta 5.1 daļa nosaka, ka pirmstiesas procesā pieprasīt no zvērinātiem revidentiem viņu rīcībā esošās ziņas par faktiem, kas viņiem kļuvuši zināmi, sniedzot profesionālos pakalpojumus, vai par tiem pratināt, vai veikt tādu dokumentu apskati vai izņemšanu, kuri atrodas zvērināta revidenta vai zvērinātu revidentu komercsabiedrības rīcībā, izņemot šā panta piektajā daļā minētās ziņas, drīkst izmeklētājs ar uzraugošā prokurora piekrišanu vai prokurors.
Atkārtoti norādām, ka Iekšlietu ministrijas ieskatā likumprojekta 19. pantā lietotie vārdi "lai iegūtu korespondenci un dokumentus no zvērināta revidenta par klientu, kas saistīts ar izmeklējamo noziedzīgo nodarījumu" nepilnvērtīgi atklāj Kriminālprocesa likuma 121. panta 5.1 daļas saturu un ir pretrunā ar Kriminālprocesa likumā noteikto regulējumu.
Ņemot vērā minēto, attiecīgi precizēt likumprojekta 19. pantā ietverto Revīzijas pakalpojumu likuma 25. panta otrās daļas 3. punktu, lai tas atbilst Kriminālprocesa likumā noteiktajam regulējumam.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Likumprojekta 21. pants paredz Revīzijas pakalpojumu likuma 27. panta pirmo daļu izteikt šādā redakcijā: "(1) Zvērinātam revidentam aizliegts izpaust komercnoslēpumu, kuru viņš uzzinājis, pildot profesionālos pienākumus. Zvērinātam revidentam un zvērinātu revidentu komercsabiedrībai aizliegts izmantot vai atklāt bez klienta rakstveida piekrišanas komercnoslēpumu saturošu informāciju, izņemot šā panta otrajā daļā, šā likuma 33. pantā un Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā, Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likumā, kā arī likumā "Par nodokļiem un nodevām" un regulā Nr. 537/2014 minētos gadījumus vai, kad zvērinātam revidentam ir tiesības vai pienākums to darīt pēc procesa virzītāja pieprasījuma Kriminālprocesa likuma 121.panta 5.1 daļā noteiktajā kārtībā ziņu un paskaidrojumu sniegšanai par zvērināta revidenta klientu, kas saistīts ar izmeklējamo noziedzīgo nodarījumu, vai gadījumus, kad zvērinātam revidentam ir tiesības vai pienākums to darīt saskaņā ar tiesas nolēmumu".
Kriminālprocesa likuma 121. panta 5.1 daļa nosaka, ka pirmstiesas procesā pieprasīt no zvērinātiem revidentiem viņu rīcībā esošās ziņas par faktiem, kas viņiem kļuvuši zināmi, sniedzot profesionālos pakalpojumus, vai par tiem pratināt, vai veikt tādu dokumentu apskati vai izņemšanu, kuri atrodas zvērināta revidenta vai zvērinātu revidentu komercsabiedrības rīcībā, izņemot šā panta piektajā daļā minētās ziņas, drīkst izmeklētājs ar uzraugošā prokurora piekrišanu vai prokurors.
Atkārtoti norādām, ka Iekšlietu ministrijas ieskatā likumprojekta 21. pantā lietotie vārdi "ziņu un paskaidrojumu sniegšanai par zvērināta revidenta klientu, kas saistīts ar izmeklējamo noziedzīgo nodarījumu" nepilnvērtīgi atklāj Kriminālprocesa likuma 121. panta 5.1 daļas saturu un ir pretrunā ar Kriminālprocesa likumā noteikto regulējumu.
Ņemot vērā minēto, attiecīgi precizēt likumprojekta 21. pantā ietverto Revīzijas pakalpojumu likuma 27. panta pirmo daļu, lai tas atbilst Kriminālprocesa likumā noteiktajam regulējumam.
Kriminālprocesa likuma 121. panta 5.1 daļa nosaka, ka pirmstiesas procesā pieprasīt no zvērinātiem revidentiem viņu rīcībā esošās ziņas par faktiem, kas viņiem kļuvuši zināmi, sniedzot profesionālos pakalpojumus, vai par tiem pratināt, vai veikt tādu dokumentu apskati vai izņemšanu, kuri atrodas zvērināta revidenta vai zvērinātu revidentu komercsabiedrības rīcībā, izņemot šā panta piektajā daļā minētās ziņas, drīkst izmeklētājs ar uzraugošā prokurora piekrišanu vai prokurors.
Atkārtoti norādām, ka Iekšlietu ministrijas ieskatā likumprojekta 21. pantā lietotie vārdi "ziņu un paskaidrojumu sniegšanai par zvērināta revidenta klientu, kas saistīts ar izmeklējamo noziedzīgo nodarījumu" nepilnvērtīgi atklāj Kriminālprocesa likuma 121. panta 5.1 daļas saturu un ir pretrunā ar Kriminālprocesa likumā noteikto regulējumu.
Ņemot vērā minēto, attiecīgi precizēt likumprojekta 21. pantā ietverto Revīzijas pakalpojumu likuma 27. panta pirmo daļu, lai tas atbilst Kriminālprocesa likumā noteiktajam regulējumam.
Piedāvātā redakcija
-