Atzinums

Projekta ID
21-TA-1420
Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
14.12.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
Nav nepieciešams definēt laišanu tirgū. Regulējumu nosaka likums Par atbilstības novērtēšanu - tā 1. panta (2) daļā dotās atsauces uz ES regulām. 
Piedāvātā redakcija
(1) Jebkura persona, kas laiž tirgū krāsas, lakas un transportlīdzekļu galīgās apdares materiālus (turpmāk – krāsas un lakas) nodrošina, ka šajos produktos netiek pārsniegts noteiktais pieļaujamais gaistošo organisko savienojumu saturs.
2.
Likumprojekts
Iebildums
Projekta anotācijā minēts, ka Latvijā nav pieprasījuma pēc šādiem sertifikātiem. Papildus jāatzīmē, ka apstiprinātājiestādes funkcijas, tostarp sertifikātu izsniegšanai, ņemot vērā nepieciešamās zināšanas un nodrošinājumu tehnikas jomā, nav nododamas nevienai valsts pārvaldes iestādei, turklāt šādas iestādes dibināšana būtu neefektīva, ņemot vērā zemo pieprasījumu vai pat tā neesamību. Turklāt, izvērtējot Regulā 2016/1628 noteiktās prasības secināms, ka ES tiesību akti attiecībā uz apstiprinātājiestādes kompetenci nenosaka prasību pēc obligātas akreditācijas nacionālajos akreditācijas institūcijās. Vienlaikus, likumprojekts paredz Apstiprinātājiestādi noteikt atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta desmitajai daļai un 40. panta pirmajai daļai, apstiprinātājiestādes funkcijas, tostarp sertifikātu izsniegšana, uz deleģējuma līguma pamata nododot privāto tiesību juridiskai personai.
Ņemot vērā augstāk minēto, lūdzam izvērtēt iespēju attiecībā uz apstiprinātājiestādi neizvirzīt prasību pēc obligātas akreditācijas, ievērojot to, ka obligāta akreditācija paredz papildus finanšu saistības un administratīvo slogu uz privāto tiesību juridiskajai personai. Papildus, likumprojektā būtu jāparedz kritēriji pēc kuriem KEM izvērtē un potenciālos apstiprinātājiestādes kandidātus, kā arī pēc kuriem pārbauda apstiprinātājiestādes darbību attiecīgā deleģējuma līguma darbības laikā.
Lūdzam attiecīgi precizēt arī informāciju anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts
Iebildums
Ekonomikas ministrija iebilst pret likumprojekta 22.panta septītajā daļā PTAC piešķirto kompetenci, jo projekta izstrādes gaitā uzraudzības kompetences piešķīrums, uzraudzības tvērums un iespējamo kontroļu apjomi nav tikuši saskaņoti ar PTAC.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts
Priekšlikums
Var būt ne tikai aizliedzoši pasākumi, bet arī ierobežojoši, piemēram, iebraukšanas maksas noteikšana. 
Piedāvātā redakcija
 bezemisiju zona -  pilsētas teritorija, kas noteikta ar mērķi samazināt transporta radīto negatīvo ietekmi uz sabiedrības veselību un vidi un kurā aizliegta vai ierobežota tādu transportlīdzekļu iebraukšana, kas rada gaisu piesārņojošo vielu emisijas;
5.
Likumprojekts
Priekšlikums
Var būt arī ierobežojoši pasākumi, kas nav pilnīgs aizliegums.
Piedāvātā redakcija
zemo emisiju zona - pilsētas teritorija, kurā ierobežota vai aizliegta vai ierobežota tādu transportlīdzekļu iebraukšana, kas rada lielāko gaisa piesārņojumu, un kas noteikta ar mērķi samazināt transportlīdzekļu radīto negatīvo ietekmi uz sabiedrības veselību un vidi. 
6.
Likumprojekts
Priekšlikums
Būtiska loma gaisa piesārņojuma ierobežošanā ir valstspilsētu pašvaldībām.
Piedāvātā redakcija
Lai nodrošinātu gaisa piesārņojuma samazināšanos un normatīvajos aktos noteikto antropogēno emisiju samazināšanas un gaisa kvalitātes uzlabošanas mērķu izpildi, Klimata un enerģētikas ministrija organizē valsts līmeņa gaisa piesārņojuma samazināšanas plāna izstrādi un koordinē tā īstenošanu. Šo plānu izstrādā sadarbībā ar Zemkopības ministriju, Ekonomikas ministriju, Satiksmes ministriju, Finanšu ministriju, Veselības ministriju, valstpilsētu pašvaldībām kā arī citām iestādēm, ja to pieņemtajiem lēmumiem ir tieša vai pakārtota ietekme uz gaisu piesārņojošo vielu emisijām.
7.
Likumprojekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai redakciju nav nepieciešams precizēt - proti, pašvaldība nevar tiešā veidā sadarboties ar citu valsti, tas ir valsts līmeņa institūcijas uzdevums.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Likumprojekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai šāds regulējums ir praksē īstenojams un nerada nepamatotu administratīvu slogu. Proti, nedrīkstētu rasties situācija, kad pantā minēto iemeslu dēļ teritoriju plānojumā tiek ierobežota atļautā zemes izmantošana privātpersonām. Lūgums arī izvērtēt, vai nav nepieciešams papildināt anotāciju detalizētāk paskaidrojot šo regulējumu. 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Likumprojekts
Priekšlikums
Var būt arī citi pasākumi problēmas novēršanā, piemēram, izmaiņas satiksmes organizācijā. 
Piedāvātā redakcija
Papildināt ar 3) punktu
3) Veic citus pasākumus, lai uzlabotu gaisa kvalitāti. 
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3. sadaļā iekļauto skaidrojumu par likumprojekta 8. pantu, norādot, ka LVĢMC,  valsts zinātniskais institūts "Fizikālās enerģētikas institūts", Latvijas Lauksaimniecības universitāte, Latvijas Valsts mežzinātnes institūts "Silava", sadarbojoties ne tikai ar Ekonomikas ministriju, Zemkopības ministriju, Satiksmes ministriju, bet arī ar Klimata un enerģētikas ministriju, kā tas ir noteikts likumprojekta 8. pantā.
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk