Atzinums

Projekta ID
23-TA-2128
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
04.12.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Anotācijā minēts, ka "[p]ersonas pensijas vecumā ietver personas, kuras sasniegušas vecumu, kas dod tiesības saņemt valsts vecuma pensiju, un kuras objektīvu apstākļu dēļ nevar sevi aprūpēt (noteikts pirmais, otrais, trešais vai ceturtais aprūpes līmenis", kas, šķiet, neizriet no projektā ietvertā regulējuma. Attiecīgi lūdzam precizēt projektu vai sniegt skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā sniegt pamatojumu, kādēļ projekta 16. punktā paredzēts, ka projekta iesniedzēji un attiecīgi arī finansējuma saņēmēji pirmās kārtas ietvaros var būt tieši un tikai pašvaldības vai to izveidoti sociālo pakalpojumu sniedzēji, bet ne, piemēram, citi sociālo pakalpojumu sniedzēji.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot projekta 37.1. ietvertā nosacījuma "kuru administratīvajai teritorijai ir pieguļoša lauku teritorija" nepieciešamību. Lūdzam arī izvērtēt nepieciešamību to precizēt vai skaidrot tā piemērošanu anotācijā (īpaši frāzi "administratīvajai teritorijai ir pieguļoša lauku teritorija"), ņemot vērā, ka projektu iesniedzējs saskaņā ar projekta 16. punktu var būt ne tikai pašvaldība, bet arī pašvaldības izveidots sociālo pakalpojumu sniedzējs.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām precizēt anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulu, ņemot vērā, ka tajā nav ietverta pilnīga informācija par Eiropas Savienības regulu normu ieviešanu projektā (sk., piemēram, projekta 46.13. apakšpunktā ietverto atsauci).
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju projekta 23. punktā frāzi "Eiropas Savienības noteiktās" aizstāt ar atsauci uz konkrētu Eiropas Savienības tieši piemērojamu tiesību aktu un tā vienību, kurā attiecīgi ir noteiktas normā minētās vienas vienības izmaksu likmes, kā norādīts anotācijas 1.3. sadaļā, kā arī attiecīgi precizēt anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka gan zeme, gan ēkas (būves) ir uzskatāmas par nekustamo īpašumu, tāpat kā zeme kopā ar uz to uzceltu ēku (būvi) kā vienots īpašums ir uzskatāms par nekustamo īpašumu. Savukārt saikļa “un” lietošana normā primāri nozīmē, ka pazīmēm jāizpildās kumulatīvi, proti, no normas redakcijas secināms, ka tā attiecas uz gadījumiem, kad ir plānots iegādāties, piemēram, nekustamo īpašumu (kas pats par sevi jau ir, piemēram, zeme vai zeme un būves) un vēl papildus zemi kā nekustamo īpašumu, vai arī tā attiecas tikai uz tiem gadījumiem, kad tiek plānots iegādāties nekustamo īpašumu, kura sastāvā noteikti ir jābūt zemei.

Lūdzam izvērtēt normas būtību un mērķi, un precizēt, ja tas nepieciešams.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām novērst tehnisku neprecizitāti projekta 46.2. apakšpunktā (proti, 46.2.1. apakšpunkts dublē 46.2. apakšpunktu) un atbilstoši precizēt projekta 46. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka projekts paredz fizisko personu datu apstrādi, lūdzam atbilstoši Fizisko personu datu apstrādes likuma 4. panta pirmās daļas 5. punktam saskaņot projektu ar Datu valsts inspekciju.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā skaidrot, kādēļ projekta 51. punktā projekta īstenošanas termiņš paredzēts tieši 12 mēneši.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka anotācijas 1.3. sadaļā iztrūkst rindkopa (skaidrojums) par sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšanu (2. punkts), savukārt skaidrojums par komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumiem ietverts dubultā. Attiecīgi aicinām precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-