Atzinums

Projekta ID
24-TA-487
Atzinuma sniedzējs
Izglītības un zinātnes ministrija
Atzinums iesniegts
11.04.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Plāna projekts
Iebildums
Lūgums plāna 4.11.  punkta redakcijā norādīt "Izstrādāts romu bērnu obligātā pirmsskolas izglītības vecuma izglītības ieguves iespēju  novērtējums".  Pamatojums - IZM atbildības jomā nav  pirmsskolas izglītības bērnu reģistrs.  Izglītības iestādes Valsts izglītības informācijas sistēmā ievada ziņas par obligātā pirmsskolas vecuma bērniem, tādējādi monitoringa rezultātā ir iespējams veikt obligātā pirmsskolas izglītības vecuma izglītības ieguves iespēju  novērtējumu. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Plāna projekts
Iebildums
1. Plāna projekta 4.9. punktā minēts projekts "PuMPuRS" („Samazināt priekšlaicīgu mācību pārtraukšanu, īstenojot preventīvus un intervences pasākumus” (projekta Nr. 8.3.4.0/16/I/001), kurš noslēdzies 2023.gada 31.decembrī. Par sadarbību ar skolēnu vecākiem ir atbildīga izglītības iestāde un tās vadītājs. Par atbalstu romu skolēniem ir atbildīga izglītības iestāde un pašvaldības, tostarp, atbalstu var sniegt, izmantojot pedagogu slodzē paredzēto individuālā atbalsta sniegšanu. 
 
Piedāvātā redakcija
1) Iesakām no līdzatbildīgajām institūcijām noņemt IKVD, bet pievienot pašvaldības un izglītības iestādes. 
2) PIedāvātā redakcija:
Sadarbība ar skolēnu vecākiem un skolēnu vecāku izglītošana, lai mazinātu romu skolēnu priekšlaicīgu mācību pārtraukšanu.
Nepieciešamības gadījumā nodrošināts individuāls atbalsts skolēniem. 
3.
Plāna projekts
Iebildums
Ievērojot, ka 8.3.2.2. pasākums „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” (projekta Nr. 8.3.2.2./16/I/001) ir noslēdzies 2023. gada 31. decembrī, lūdzam no 4.9. punkta svītrot sekojošu informāciju, kā arī svītrot piezīmi Nr. 54 lapas apakšā: Projekta „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” ietvaros palielināts atbalsts vispārējās izglītības iestādēm izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai, tai skaitā paredzot:
 - ilgtspējīgas pašvaldību vispārējās izglītības iestāžu atbalsta sistēmas izveidi izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai;
atbalstu tām skolēnu grupām, kurām Covid‑19 apstākļos - gan attālināto mācību ietvaros, gan samazinātā mācību satura apjoma rezultātā - ir nepieciešams kompensēt noteiktu mācību satura jautājumu apguvi.
Papildu mācību pasākumu piemērošana skolēniem, kuriem ir zemi mācību sasniegumi, visos mācību priekšmetos.[54]

[54] Pasākums tiek īstenots ESF darbības programmas 2014.-2020.gadam „Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.2. specifiskā atbalsta mērķa „Palielināt atbalstu vispārējās izglītības iestādēm izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” 8.3.2.2. pasākuma „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” (projekta Nr. 8.3.2.2./16/I/001) ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Plāna projekts
Priekšlikums
Plāna 4.10. punktā Pasākumi romu skolēnu labākai piekļuvei izglītībai pašvaldību līmenī lūgums  papildus  IZM kā atbildīgo  norādīt arī pašvaldības, jo izglītības iestādes dibinātājs nodrošina  attiecīgā pedagoģiskā personāla pieejamību izglītības iestādēs.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam 56.zemsvītras atsauci (17.lapā) izteikt šādā redakcijā: "Pasākums tiek īstenots Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam 4.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt to, lai - jo īpaši nelabvēlīgā situācijā esošām gruipām - būtu vienlīdzīga piekļuve kvalitatīvai un iekļaujošai izglītībai un mācībām un iespēja to iegūt, sākot ar pirmsskalas izglītību un aprūpi un vispārējās izglītības un profesionālās izglītības un mācību gaitā līdz pat augstākajai izglītībai un pieaugušo izglītībai un mācībām, tostarp veicināt mācību mobilitāti visiem un atvieglot piekļūstamības iespējas personām ar invaliditāti " 4.2.3.4.pasākumu "Sekmēt NEET jauniešu integrēsānos izglītībā un nodarbinātībā" (projekta Nr.4.2.3.4./1/24/I/001) ietvaros" "
Piedāvātā redakcija
-
6.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam 4.9.punktā (17.lapā) labot projekta nosaukumu no "PROTI UN DARI!" uz "PROTI un DARI 2.0" .
Piedāvātā redakcija
-