Atzinums

Projekta ID
22-TA-3370
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
16.12.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 13.9.3. un 27. punktu finansējuma saņēmējam ir pienākums izvērtēt un nodrošināt to, ka pasākuma ietvaros netiek sniegts komercdarbības atbalsts, kā arī, saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 621 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība" 10.3. punktu, finansējuma saņēmējs nodrošina Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas ietvaros piešķirtā finansējuma izlietošanu atbilstoši nosacījumiem un termiņiem, tai skaitā nodrošina komercdarbības atbalsta nosacījumu ievērošanu (ja attiecināms).

Informējam, ka izskatot iesniegtos dokumentus pirmšķietami ir secināms, ka atbalsts Rīgas valstspilsētas pašvaldības aģentūrai “Rīgas digitālā aģentūra” un projekta partneriem projekta ietvaros tiks sniegts to funkciju veikšanai, un attiecīgi atbalsts nav plānots saimnieciskai darbībai un tālāk nav arī jāvērtē Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētās pazīmes.
Ņemot vērā augstāk minētos nosacījumus, kas ietverti attiecīgajos normatīvajos aktos, lūdzam papildināt investīcijas projekta pasi pie “Cita būtiska informācija” ar informāciju, kas ļauj secināt, kādēļ projekta ietvaros komercdarbības atbalsts netiek sniegts. Vienlaikus ar šo informāciju lūdzam papildināt arī Ministru kabineta rīkojuma projekta anotāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr.435 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi” anotācijā tika norādīts, ka pievienotās vērtības nodokļa izmaksas tiek segtas atbilstoši šādiem nosacījumiem:
 - valsts budžeta iestādes nodokli sedz no valsts budžeta līdzekļiem;
 - valstspilsētu un novadu pašvaldības finansējumu nodokļa segšanai var aizņemties Valsts kasē;
 - atvasinātas publiskas personas, ja nodokli nevar atgūt, to sedz no valsts budžeta līdzekļiem;
 - publiskas personas kapitālsabiedrības, ja nodokli nevar atgūt, to sedz no valsts budžeta līdzekļiem, izņemot valstspilsētu un novadu  pašvaldību kapitālsabiedrības, kas finansējumu nodokļa segšanai var aizņemties Valsts kasē;
 - komersanti nodokli sedz no saviem privātajiem finanšu līdzekļiem vai cita piesaistīta finansējuma, kas nav Atveseļošanas fonda finansējums;
 - ja biedrības veic valsts deleģētu funkciju un nodokli nevar atgūt, to sedz no valsts budžeta līdzekļiem.
Ņemot vērā, ka projekta finansējuma saņēmējs un īstenotājs ir Rīgas valstspilsētas pašvaldības aģentūra “Rīgas digitālā aģentūra”, kas nav valsts budžeta iestāde un anotācijā nav sniegts pamatojums atbilstībai kādam citam nosacījumam, ka pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšana būtu jānodrošina no valsts budžeta līdzekļiem, tad pievienotās vērtības nodokļa izmaksas ir jānodrošina no projekta īstenotāja līdzekļiem. Attiecīgi lūdzam precizēt Ministru kabineta rīkojuma projekta 1.punktu, kā arī veikt precizējumus anotācijas 3.sadaļā.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Rīkojuma projekta 1.pielikuma 7.punktā tiek paredzēts veikt izmaksu un ieguvumu analīzi, bet norādīti ir tikai ieguvumi par koplietošanas pakalpojumiem ieviešanu, attiecīgi lūdzam izvērtēt, vai nebūtu iekļaujama arī izmaksu analīze, turklāt ņemot vērā, ka rīkojuma projekta 2., 3., 4., un 5. pielikumos tiek minēts, ka jaunizveidoto IKT risinājuma uzturēšanas un administrēšanas izmaksas būs jāsedz pašvaldībām, kuras tos izmantos.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Projekta pases 4.3.-4.5.punktā izmaksu maksimālais apmērs kopā pārsniedz projektam pieejamo Atveseļošanās fonda finansējumu, attiecīgi lūdzam to pārskatīt un precizēt. Norādām, ka situācijā, ja projekta izmaksu apmērs būs lielāks kā rīkojuma projektā noteiktais apmērs, būs jāveic grozījumi Ministru kabineta rīkojumā, kā arī būs jāsniedz informācija, kas būs papildu izmaksu segšanas resursu avots. Ņemot vērā minēto, lūdzam pārskatīt un precizēt projekta pases 4.punktā sniegto informāciju un tai pievienotās atsauces.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Informējam, ka šāds nolūks nav atrodams 2022. gada 14. jūlija MK noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 4. pielikumā. Visticamāk šis projekts tiks īstenots "Digitālo pakalpojumu koplietošanas platformas attīstība, vienotās saziņas platformas attīstība un dokumentu pārvaldības platformu integrācija, Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centru tīkla izvēršana un pakalpojuma sniegšanas atbalsta paplašināšana" nolūka ietvaros. Lūdzu pārskatīt ar projekta saistīto dokumentāciju un precizēt nolūka nosaukumus visur, kur nepieciešams.
Papildus lūdzam norādīt augstāk minētā nolūka kopējo Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas "Budžets" 6.punktā "Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins" norādīto informāciju "2.1.2.1.i. investīciju īstenošanai kopējais attiecināmais finansējums ir  18 061 858 EUR, tai skaitā Atveseļošanās un noturības mehānisma plāna finansējums ir 15 463 920 EUR un valsts budžeta finansējums līdz 2 597 939 EUR." svītrojot teikumā vārdu "attiecināmais", un norādot finansējuma avotu PVN segšanai, ņemot vērā sniegto iebildumu, ka tas nevar būt valsts budžets.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļas punktu “Cita informācija” ar informāciju, ka finansējums projekta īstenošanai apmērā, ko sedz no Atveseļošanās fonda, tiks pieprasīts no valsts budžeta programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.2.apakšpunktā norādītajā tabulā gadu, proti, 2028.gada vietā norādot 2026.gadu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ievērojot, ka projekta īstenošana tiek finansēta no Atveseļošanās fonda finansējuma, tad lūdzam svītrot anotācijas 3.sadaļas 1.3. un 2.3.apakšpunktā norādītās vērtības un attiecīgi tās norādīt šīs sadaļas 1.1. un 2.1.apakšpunktā. Vienlaikus, veicot precizējumus anotācijas 3.sadaļā, lūdzam ņemt vērā sniegto iebildumu par Ministru kabineta rīkojuma projekta 1.punktā minēto attiecībā uz pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā juridisko tehnisku, lūdzam aizstāt rīkojuma ievadā vārdu "punktu" ar vārdu "apakšpunktu" un vārdu "apakšpunktu" ar vārdu "punktu".
Piedāvātā redakcija
-
11.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt rīkojuma projekta 4. punktā vārdus "finansējuma saņēmēju" ar vārdiem "projekta iesniedzēju" atbilstoši rīkojuma projekta 6. punktā minētajam.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt investīcijas pases 7. punkta 6. apakšpunkta pēdējā rindkopā vārdu "eiro" ar vārdu "euro", ņemot vērā valūtas pierakstu. Attiecīgu precizējumu lūdzam veikt arī tālāk tekstā, kur tas attiecināms.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt investīcijas pases 4. punktu, norādot valūtu kur tas attiecināms.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt investīcijas pases 2.punkta 1.apakšpunkta otrajā rindkopā vārdus "Atveseļošanas fonda" ar vārdiem "Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk - ANM)".
Piedāvātā redakcija
-
15.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt investīcijas pases 2. punkta 1.apakšpunktu ar zīmēm un vārdiem "(turpmāk - ERAF)" aiz vārda "fonda", ņemot vērā tālāk tekstā lietoto saīsinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam plāna 1.pielikuma 3.punktā, atsaucoties uz Ministru kabineta noteikumiem, veikt pierakstu atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām, t.i., normatīvā akta pieņemšanas datumu, lūdzam norādīt aiz vārda "MK". Papildus aicinu izvērtēt un precizēt minētā punkta pirmo teikumu atbilstoši gramatikas prasībām. Attiecīgus precizējumus lūdzam veikt arī plāna pārējos pielikumos.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka projekta īstenošana veicinās Atveseļošana un noturības plāna apstiprināto rādītāju sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-