Atzinums

Projekta ID
22-TA-2337
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
26.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam 4.2.2.5.pasākuma “Dalība starptautiskos izglītības pētījumos izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstībai un nodrošināšanai” īstenošanas noteikumi
Iebildums

Lūdzam precizēt noteikumu projekta nosaukumu, tajā ietverot arī specifiskā atbalsta mērķa nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
4. Pasākuma mērķi sasniedz, īstenojot šo noteikumu 18.punktā minētās atbalstāmās darbības un līdz 2029.gada 31.decembrim:
Iebildums
Lūdzam precizēt 4.punkta redakciju, skaidri norādot pasākuma ietvaros sasniedzamo rādītāju vērtības. 
 
Piedāvātā redakcija
4. Pasākuma mērķi sasniedz, īstenojot šo noteikumu 18.punktā minētās atbalstāmās darbības un līdz 2029.gada 31.decembrim sasniedzot šādus uzraudzības rādītājus:
4.1. iznākuma rādītāju - nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmuši atbalstu – 1;
4.2. rezultāta rādītāju - iestādes, kas ieviesušas uzlabojumus izglītības un mācību sistēmu kvalitātei, efektivitātei un atbilstībai darba tirgum – 1;
4.3. nacionālos rādītājus:
4.3.1. atbalstīto starptautisko pētījumu skaits, kuros nodrošināta dalība, – 7, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim paziņoti, izplatīti un izanalizēti rezultāti vismaz par 1 pētījumu;
4.3.2. nodrošināta dalība 2 starptautiskajās programmās.
3.
Noteikumu projekts
8. Pieejamais kopējais attiecināmais finansējums vienošanās par projekta īstenošanu slēgšanai, paredzot iznākuma rādītāju proporcionāli pieejamajam finansējumam ir 5 776 088 euro, tai skaitā  Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums  4 909 674 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 866 414 euro.
Iebildums
Lūdzam izvērtēt sasniedzamo rādītāju plānošanu proporcionāli pieejamajam finansējumam, ņemot vērā, ka pasākuma ietvaros sasniedzamais iznākuma rādītājs ir "nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmuši atbalstu – viena iestāde" un sasniedzamais rezultāta rādītājs "iestādes, kas ieviesušas uzlabojumus izglītības un mācību sistēmu kvalitātei, efektivitātei un atbilstībai darba tirgum – viena iestāde". Ja minētā rādītāju plānošanas atbilstoši plānotā un pieejamā finansējuma attiecībai ir plānota noteikumu projekta 4.3.apakšpunktā plānotajiem nacionālajiem rādītājiem, lūdzam norādīt rādītājus, kas finansējuma saņēmējam ir jāsasniedz par pieejamo finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
8. Pieejamais kopējais attiecināmais finansējums vienošanās par projekta īstenošanu slēgšanai, paredzot iznākuma rādītāju proporcionāli pieejamajam finansējumam ir 5 776 088 euro, tai skaitā  Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums  4 909 674 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 866 414 euro.
Iebildums
Lūdzam precizēt pieejamo finansējumu. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Programmas pielikumā norādītajai informācijai 4.2.2.5.pasākumam pieejamais finansējums ir 5 757 118 euro, tai skaitā ESF+ finansējums 4 893 550 euro un valsts budžeta finansējums 863 568 euro.
Lūdzam veikt atbilstošus precizējumus anotācijā.
 
Piedāvātā redakcija
Projekta iesniegumā pasākuma īstenošanai kopējo pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 5 757 118 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda plus finansējumu – 4 893 550 euro, valsts budžeta finansējumu – 863 568 euro apmērā.
5.
Noteikumu projekts
9. Pēc Vadošās iestādes Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vidusposma izvērtējuma atbildīgā iestāde var ierosināt palielināt projektā noteikto attiecināmo izmaksu kopsummu līdz 6 835 607 euro, tai skaitā  Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums  5 810 265 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 1 025 342 euro.
Iebildums
Lūdzam precizēt pasākumam plānoto finansējumu. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Programmas pielikumā norādītajai informācijai 4.2.2.5.pasākumam plānotais kopējais finansējums ir 6 835 606 euro, tai skaitā ESF+ finansējums 5 810 265 euro un valsts budžeta finansējums 1 025 341 euro.
Lūdzam veikt atbilstošus precizējumus anotācijā.
Tāpat aicinām informāciju par elastības finansējuma pieejamību izteikt atsevišķā punktā.
 
Piedāvātā redakcija
8. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais finansējums ir 6 835 606 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda plus finansējums 5 810 265 euro un valsts budžeta finansējums – 1 025 341 euro. Maksimālais attiecināmais  Eiropas Sociālā fonda plus finansējuma apmērs nepārsniedz 85 % no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
9. Projekta iesniegumā pasākuma īstenošanai kopējo pieejamo kopējo finansējumu plāno ne vairāk kā 5 757 118 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda plus finansējumu – 4 893 550 euro, valsts budžeta finansējumu – 863 568 euro apmērā.
10. Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt palielināt pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu līdz šo noteikumu 8. punktā minētajam plānotajam maksimālajam apmēram.
6.
Noteikumu projekts
II. Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partneriem
Iebildums
1. Lūdzam noteikumos atrunāt projekta iesnieguma iesniegšanas kārtību:
“Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projekta iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas elektronisko vidi.”
2. Lūdzam izvērtēt un noteikumus papildināt ar atlases nolikumam obligāti pievienotajiem dokumentiem, piemēram sadarbības līgums vai projekts. 
3.  Lūdzam papildināt  noteikumus, skaidrojot vai uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī  sadarbības līgumiem jābūt noslēgtiem.  
 
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
11. Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir Izglītības un zinātnes ministrija.
Iebildums
Ņemot vērā, ka Izglītības un zinātnes ministrija pasākuma ietvaros ir gan Atbildīgā iestāde, gan Finansējuma saņēmējs, lūdzu papildināt noteikumu projektu, ka abas minētās funkcijas tiks nodalītas. 
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
12. Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu un uzaicinājumā noteiktajā termiņā iesniedz to atbildīgajā iestādē. Projekta iesniedzējs pēc tam, kad ar sadarbības iestādi ir noslēgta vienošanās, kļūst par finansējuma saņēmēju (turpmāk – finansējuma saņēmējs).
Iebildums
Lūdzu precizēt noteikuma projekta 12. punktu, ņemot vērā, ka pamatojoties uz  Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 11. punktu, atbildīgā iestāde nevērtē projekta iesniegumus un nepieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, attiecīgi projekta iesniegums ir jāiesniedz sadarbības iestādē nevis atbildīgajā iestādē. 
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
III. Atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas
Iebildums
Lūdzam precīzi definēt uz finansējuma saņēmēju un sadarbības partneri attiecināmās darbības un izmaksas
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
20. Šo noteikumu 19.1.apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
Iebildums
Lūdzam izvērtēt vienkāršoto izmaksu iespējami plašāku piemērošanu arī citām izmaksu pozīcijām. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
20.1. tiešās attiecināmās personāla atlīdzības izmaksas –  projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas šo noteikumu  18.2.apakšpunktā noteiktās atbalstāmās darbības īstenošanai un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas šo noteikumu 18.1. un 18.2.apakšpunktā  noteiktās atbalstāmās darbības īstenošanai, pamatojoties uz darba līgumu vai rīkojumu par pretendenta iecelšanu ierēdņa amatā, tas ir atalgojums un darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, pabalsti un kompensācijas atbilstoši finansējuma saņēmēja personāla politikai (izņemot virsstundas). Ja projekta vadības un īstenošanas personāla iesaiste projektā ir nodrošināta uz nepilnu darba laiku vai saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze no normāla darba laika;
Iebildums
Lūdzam personāla atlīdzības izmaksām piemērot atbildīgās iestādes izstrādātu vienkāršoto izmaksu metodiku un neparedzēt MK noteikumu projekta 24.punktā minēto pārejas posmu, kurā sākotnēji līdz vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanai personāla atlīdzības izmaksas tiktu segtas kā faktiskās izmaksas.
Papildus vēršam uzmanību uz to, ka pašlaik saskaņošanā esošajā MK noteikumu “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.7. pasākuma "Indukcijas gada ieviešana pedagogu sagatavošanas studiju programmās" īstenošanas noteikumi” projektā vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksām ir jau sākotnēji paredzēts piemērot atbildīgās iestādes apstiprinātu vienkāršoto izmaksu metodiku, tāpēc, ņemot vērā to, ka nodarbinātais personāls varētu būt līdzīgs, aicinām IZM izvērtēt, vai no resursu izmantošanas viedokļa nav izstrādājama vienota, universāla metodika izmantošanai nozarē un piemērojama vairākos specifiskā atbalsta mērķos, t.sk. 4.2.2.5.pasākuma personāla atlīdzības izmaksām.

 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
20.1. tiešās attiecināmās personāla atlīdzības izmaksas –  projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas šo noteikumu  18.2.apakšpunktā noteiktās atbalstāmās darbības īstenošanai un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas šo noteikumu 18.1. un 18.2.apakšpunktā  noteiktās atbalstāmās darbības īstenošanai, pamatojoties uz darba līgumu vai rīkojumu par pretendenta iecelšanu ierēdņa amatā, tas ir atalgojums un darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, pabalsti un kompensācijas atbilstoši finansējuma saņēmēja personāla politikai (izņemot virsstundas). Ja projekta vadības un īstenošanas personāla iesaiste projektā ir nodrošināta uz nepilnu darba laiku vai saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze no normāla darba laika;
Iebildums
Lūdzam 20.1., 20.2. un 20.3. apakšpunktos minētās izmaksas paredzēt kā vienkāršotās izmaksas, piemērojot vienoto personāla atlīdzības likmi līdz 20 % (atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 55.panta 1.punktam) vai piemērojot citu vienkāršoto izmaksu veidu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
20.11. pakalpojumu un piegādes izmaksas finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim šo noteikumu 18. punktā minēto atbalstāmo darbību nodrošināšanai;
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kādas izmaksas plānotas 20.11. apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
20.12. finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Regulas  Nr. 2021/1060 47. pantu un 50. pantu un normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī ievēro saistītās komunikācijas un dizaina vadlīnijas;
Iebildums
Lūdzam noteikumu 20.12.apakšpunktu izteikt šādā redakcijā: “20.12.projekta informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā šo noteikumu 18.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai.” un izteikt 20.12. apakšpunktā norādīto atsevišķā noteikumu punktā.
 
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
20.12. finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Regulas  Nr. 2021/1060 47. pantu un 50. pantu un normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī ievēro saistītās komunikācijas un dizaina vadlīnijas;
Iebildums
Lūdzam nosacījumu par informācijas un publicitātes pasākumu īstenošanu izdalīt kā atsevišķu punktu noteikumu projektā (vai atbilstoši precizēt noteikumu projekta 29.punktu), piemēram, izsakot to šādā redakcijā: 
 
Piedāvātā redakcija
Finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060 47. pantu un 50. pantu un Kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
 
16.
Noteikumu projekts
21. Projekta netiešās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējs var plānot kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 19.1. apakšpunktā minētajām projekta tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām, ko aprēķina tikai tām izmaksām, kas radušās uz darba tiesisko attiecību pamata.
Iebildums
Ņemot vērā to, ka projekta tiešās attiecināmās personāla atlīdzības izmaksas paredzētas 20.1.apakšpunktā, nevis 19.1.apakšpunktā, lūdzam precizēt noteikumu projekta 21.apakšpunktu.

 
Piedāvātā redakcija
Projekta netiešās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējs var plānot kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētajām projekta tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām, ko aprēķina tikai tām izmaksām, kas radušās uz darba tiesisko attiecību pamata. 
17.
Noteikumu projekts
22. Projekta neparedzētās izmaksas, kas radušās par papildu darbu veikšanu vai pakalpojumu sniegšanu, kā arī dalības maksu sadārdzinājuma un neparedzamu apstākļu dēļ ir kļuvušas nepieciešamas projekta īstenošanai, finansējuma saņēmējs var plānot kā vienu izmaksu pozīciju, kas nepārsniedz piecus procentus no šo noteikumu 19.1. apakšpunktā minētajām kopējām projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām. Neparedzēto izmaksu izlietošanu pirms izdevumu veikšanas finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi, kā to nosaka vienošanās par projekta īstenošanu.
Iebildums
1) Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Vadošās iestādes vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" katrā SAM minētais procentuālais apmērs ir jāizvērtē individuāli, atkarībā no tā, cik apjomīgus un sarežģītus projektus paredzēts īstenot attiecīgajā SAM, taču tas kopumā nedrīkst pārsniegt 5 % no kopējo tiešo attiecināmo izmaksu summas.
2) Līdz ar to lūdzam anotācijā iekļaut pamatojumu, kāpēc konkrētajā SAM nosaka procentuālo neparedzēto izdevumu tieši tādā apmērā.
 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
IV. Pasākuma īstenošanas nosacījumi un vienošanās vienpusēja uzteikuma nosacījumi
Iebildums
Lai MK noteikumu projekta lietotājiem nodrošinātu nepārprotamu izpratni, vai, IZM kā finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri – Centrālā statistikas pārvalde un Latvijas Universitāte –, izmantojot MK noteikumu projekta ietvaros piešķirtos publiskos līdzekļus, īstenos projektus, kas nav saistīti ar saimnieciskās darbības veikšanu, lūdzam šādu informāciju ietvert MK noteikumu projektā, vienlaikus sniedzot definējumu, kas šo MK noteikumu projekta ietvaros tiks uzskatīts par ar saimnieciskās darbības veikšanu nesaistītu projektu. Piemēram, atbilstoši Komisijas paziņojuma Nostādnes par valsts atbalstu pētniecībai, izstrādei un inovācijai (2014/C 198/01) 19.punkta a)apakšpunktā norādītajam, vai skaidrojot, ka darbības plānots veikt valsts pārvaldes funkcijas ietvaros.
 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
IV. Pasākuma īstenošanas nosacījumi un vienošanās vienpusēja uzteikuma nosacījumi
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar jaunu punktu, norādot, ka preču un pakalpojumu iepirkumi projekta īstenošanas vajadzībām jāveic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci neierobežojošu procedūru. Vēršam uzmanību, ka potenciāla komercdarbības atbalsta sniegšana preču piegādātāju un pakalpojumu sniedzēju līmenī ir izslēdzama tikai tad, ja attiecībā uz šiem subjektiem tiek organizēts iepirkums, kas atbilst publiskā iepirkuma principiem, īstenojot konkurenci nodrošinošu, pārredzamu, nediskriminējošu un beznosacījumu konkursa procedūru (skat. Eiropas Komisijas Paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107.panta 1.punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu ((2016/C 262/01) 89.-96.punkts).
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
IV. Pasākuma īstenošanas nosacījumi un vienošanās vienpusēja uzteikuma nosacījumi
Iebildums
Lūdzam noteikumus papildināt ar informāciju no kura brīža projekta  izmaksas tiek attiecinātas sadarbības partnerim. 
 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Lūgums anotācijā norādīt informāciju par pasākuma ietekmi uz horizontālajiem principiem (tieša, netieša vai nav ietekmes).
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļu “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi”, norādot informāciju, kāda darbība, pamatojošie dokumenti liks uzskatīt par sasniegtiem noteikumu projekta 5.1. un 5.2.apakšpunktā minētos nacionālos rādītājus.

 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijā norādīt intervences kodus un sadalījumu starp tiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Rosinām izvērtēt pamatojumu noteikumu projekta izstrādei sadaļās "Pašreizējā situācija" un "Problēmas apraksts". Vēršam uzmanību, ka šādas pamatojums (nodrošināt finansējuma nepārtrauktību, lai nodrošinātu Latvijas dalību ICILS  pētījumā) tika sniegts, izstrādājot informatīvo ziņojumu par nepieciešamību ātrāk (pirms Programmas apstiprināšanas) uzsākt 4.2.2.5.pasākuma īstenošanu. Papildus, anotācijas 1.2. sadaļā “Mērķis” ir norādīts, ka noteikumi stājas spēkā pēc Eiropas Komisijas lēmuma par Latvijas virzītās Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam apstiprināšanas.
 
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
II. Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partneriem
Priekšlikums
Lūdzu skaidrot, vai tiek plānots uzkrāt datus par projekta dalībniekiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
12. Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu un uzaicinājumā noteiktajā termiņā iesniedz to atbildīgajā iestādē. Projekta iesniedzējs pēc tam, kad ar sadarbības iestādi ir noslēgta vienošanās, kļūst par finansējuma saņēmēju (turpmāk – finansējuma saņēmējs).
Priekšlikums
Lūdzu papildināt ar vārdiem "par projekta īstenošanu" aiz vārda "vienošanās". 
 
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
20.1. tiešās attiecināmās personāla atlīdzības izmaksas –  projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas šo noteikumu  18.2.apakšpunktā noteiktās atbalstāmās darbības īstenošanai un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas šo noteikumu 18.1. un 18.2.apakšpunktā  noteiktās atbalstāmās darbības īstenošanai, pamatojoties uz darba līgumu vai rīkojumu par pretendenta iecelšanu ierēdņa amatā, tas ir atalgojums un darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, pabalsti un kompensācijas atbilstoši finansējuma saņēmēja personāla politikai (izņemot virsstundas). Ja projekta vadības un īstenošanas personāla iesaiste projektā ir nodrošināta uz nepilnu darba laiku vai saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze no normāla darba laika;
Priekšlikums
1) Vēršam uzmanību, ka nosacījums “vismaz 30% no normālā darba laika strādā ar projektu” attiecas uz daļlaika izmaksu attiecināšanas principu. Ja projektā tiek strādāts normālais vai nepilns darba laiks, tas nozīmē, ka 100% no darba laika tiek veltīts darbam ar projektu neatkarīgi no nepilna darba laika (arī strādājot 20% darba laiku tiek veikts 100% darbs ar projektu).
2) Līdz ar to aicinām svītrot vārdus "uz nepilnu darba laiku".
 
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
20.9. tulkošanas un publicēšanas izmaksas, ieskaitot informatīvu izdales materiālu izdošanas izmaksas, kā arī semināru un konferenču organizēšanas un īstenošanas izmaksas šo noteikumu 18.1. un 18.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību nodrošināšanai;
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Informatīvā ziņojuma 13.9.apakšpunkts paredz noteikumu 20.9.apakšpunktā norādītas izmaksas attiecināt tikai  uz šo noteikumu 18.1.apakšpunktu.
 
 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
24. Uzsākot projekta īstenošanu, šo noteikumu III.nodaļā minētajām izmaksām piemēro faktisko izmaksu metodi, izņemot šo noteikumu III.nodaļas 19.2., 20.5. un 20.7.apakšpunktā minētajām izmaksām, kurām piemēro vienkāršoto izmaksu metodi. Atbildīgā iestāde projekta īstenošanas laikā var izstrādāt vienkāršoto izmaksu metodiku/as par izmaksām, kuras projektā tiek segtas kā faktiskās, un tās sāk piemērot pēc attiecīgu grozījumu veikšanas šajos noteikumos. Ja projekta īstenošanas laikā stājas spēkā vienkāršoto izmaksu horizontālā metodika, kas ir obligāti piemērojama visiem Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda projektiem, tā tiek piemērota pasākumā.
Priekšlikums
Lūdzu izdalīt Mk noteikumu projekta 24.punkta pēdējo teikumu kā jaunu punktu, lai būtu skaidri saprotami un pārredzami. 
 
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
24. Uzsākot projekta īstenošanu, šo noteikumu III.nodaļā minētajām izmaksām piemēro faktisko izmaksu metodi, izņemot šo noteikumu III.nodaļas 19.2., 20.5. un 20.7.apakšpunktā minētajām izmaksām, kurām piemēro vienkāršoto izmaksu metodi. Atbildīgā iestāde projekta īstenošanas laikā var izstrādāt vienkāršoto izmaksu metodiku/as par izmaksām, kuras projektā tiek segtas kā faktiskās, un tās sāk piemērot pēc attiecīgu grozījumu veikšanas šajos noteikumos. Ja projekta īstenošanas laikā stājas spēkā vienkāršoto izmaksu horizontālā metodika, kas ir obligāti piemērojama visiem Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda projektiem, tā tiek piemērota pasākumā.
Priekšlikums
Lūdzu svītrot MK noteikumu projekta 24.punktā vārdus "III.nodaļas" pirms skaitļiem "19.2., 20.5."
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
24. Uzsākot projekta īstenošanu, šo noteikumu III.nodaļā minētajām izmaksām piemēro faktisko izmaksu metodi, izņemot šo noteikumu III.nodaļas 19.2., 20.5. un 20.7.apakšpunktā minētajām izmaksām, kurām piemēro vienkāršoto izmaksu metodi. Atbildīgā iestāde projekta īstenošanas laikā var izstrādāt vienkāršoto izmaksu metodiku/as par izmaksām, kuras projektā tiek segtas kā faktiskās, un tās sāk piemērot pēc attiecīgu grozījumu veikšanas šajos noteikumos. Ja projekta īstenošanas laikā stājas spēkā vienkāršoto izmaksu horizontālā metodika, kas ir obligāti piemērojama visiem Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda projektiem, tā tiek piemērota pasākumā.
Priekšlikums
Rosinām precizēt, ka metodika/-as piemērojama/-as no tās/-o spēkā stāšanās.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
IV. Pasākuma īstenošanas nosacījumi un vienošanās vienpusēja uzteikuma nosacījumi
Priekšlikums
Rosinām izvērtēt iespēju pasākuma ietvaros piemērot sociāli atbildīgu publisko iepirkumu un inovatīvu publisko iepirkumu. 
 
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
27. Projekta īstenošanas uzraudzībai Izglītības un zinātnes ministrija izveido uzraudzības padomi, kurā ar padomdevēja tiesībām uzaicina piedalīties Valsts izglītības satura centra un Izglītības kvalitātes valsts dienesta pārstāvjus. Novērotāja statusā var iekļaut Finanšu ministriju kā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadošo iestādi un Centrālo finanšu un līgumu aģentūru kā sadarbības iestādi un atbildīgo iestādi, kā arī sociālos un sadarbības partnerus, u.c. Uzraudzības padome darbojas saskaņā ar Izglītības un zinātnes ministrijas apstiprinātu nolikumu.
Priekšlikums
Lūdzu dzēst vārdus "Centrālo finanšu un līgumu aģentūru kā", ņemot vērā, ka iestāde ir noteikta Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gad plānošanas perioda vadības likumā.
 
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
27. Projekta īstenošanas uzraudzībai Izglītības un zinātnes ministrija izveido uzraudzības padomi, kurā ar padomdevēja tiesībām uzaicina piedalīties Valsts izglītības satura centra un Izglītības kvalitātes valsts dienesta pārstāvjus. Novērotāja statusā var iekļaut Finanšu ministriju kā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadošo iestādi un Centrālo finanšu un līgumu aģentūru kā sadarbības iestādi un atbildīgo iestādi, kā arī sociālos un sadarbības partnerus, u.c. Uzraudzības padome darbojas saskaņā ar Izglītības un zinātnes ministrijas apstiprinātu nolikumu.
Priekšlikums
Lūdzu dzēst vārdus "Finanšu ministriju kā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda", ņemot vērā, ka vadošā iestāde ir noregulēta Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gad plānošanas perioda vadības likumā.
 
 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
27. Projekta īstenošanas uzraudzībai Izglītības un zinātnes ministrija izveido uzraudzības padomi, kurā ar padomdevēja tiesībām uzaicina piedalīties Valsts izglītības satura centra un Izglītības kvalitātes valsts dienesta pārstāvjus. Novērotāja statusā var iekļaut Finanšu ministriju kā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadošo iestādi un Centrālo finanšu un līgumu aģentūru kā sadarbības iestādi un atbildīgo iestādi, kā arī sociālos un sadarbības partnerus, u.c. Uzraudzības padome darbojas saskaņā ar Izglītības un zinātnes ministrijas apstiprinātu nolikumu.
Priekšlikums
Lūdzu aizstāt vārdus “Izglītības un zinātnes ministrija ” ar vārdiem “atbildīgā iestāde” atbilstoši iepriekš norādītajam saīsinājuma.
 
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Rosinām vārdus "Eiropas Sociālo fondu" aizstāta ar vārdiem "Eiropas Savienības fondu".
 
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļā “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” minētos sadarbības partnerus ar zinātniskajām institūcijām atbilstoši MK noteikumu projekta 13.punktam.

 
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ierosinām sadaļā Risinājuma apraksts rindkopā, kurā norādīts pasākuma finansējuma apmērs, skaidrāk norādīt, ka iekavās norādīte procenti pa finansējuma avotiem ir no kopējā attiecināmā finansējuma.
 
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ierosinām sadaļā Risinājuma apraksts pie norādītā finansējuma apmēra, ieskaitot elastības finansējumu, "kopējais attiecināmais finansējums" vietā norādīt "plānotais kopējais attiecināmais finansējums". 
 
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par investīciju sasaisti ar ES Padomes rekomendācijām Latvijai (sākot ar 2021.g. rekomendācijām), ietverot atsauci uz konkrēto rekomendāciju un norādot, kā plānotās darbības pasākuma ietvaros ir vērstas uz rekomendācijas ieviešanu, ja attiecināms.
 
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par izmaksu attiecināmību, kā arī izvērtēt nepieciešamību precizēt noteikumu projekta 25.punktā noteiktos izmaksu attiecināmības principus, t.i., lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt ar informāciju par to, kādas izmaksas ir attiecināmas no 2022.gada 1.janvāra.
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši informatīvajam ziņojumam “Par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam 4.2.2.specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu” 4.2.2.5.pasākuma “Dalība starptautiskos izglītības pētījumos izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstībai un nodrošināšanai” īstenošanu” 4.2.2.5.pasākumā ātrāka uzsākšana un izmaksu attiecināšana tika apstiprināta Ministru kabinetā, lai nodrošinātu Latvijas dalību vienā pētījumā (ICILS). 
 
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā ir iekļaut informāciju par attiecīgās nozares/ jomas pārstāvošu biedrību, nodibinājumu, NVO iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē atbilstoši Ministru prezidenta 2021.gada 7.septembra rezolūcijai Nr. 2021-1.1.1./50-50 ““Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv).” 
Piedāvātā redakcija
-
43.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par to vai pasākuma ietvaros īstenotie projekti un minētās atbalstāmās darbības veicinās  Eiropas Savienības stratēģijā Baltijas jūras reģionam (ESSBJR) noteikto mērķu sasniegšanu.
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Programmā norādītajam, 4.2.2.SAM paredzētās darbības var sniegt ieguldījumu ESSBJR politikas virziena “Izglītība” īstenošanā.
 
Piedāvātā redakcija
-