Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 2025. gada 5. decembrī no 00:00 līdz 02:00 LVRTC veiks plānotus infrastruktūras darbus. Šajā laikā īslaicīgi var būt traucēti vai nepieejami eID un eParaksts pakalpojumi (tai skaitā eParaksts mobile).
Projekta ID
24-TA-2625
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
28.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 13. punktā vārdus "projekta iesniedzējam" ar vārdiem "finansējuma saņēmējam", ņemot vērā, ka komercdarbības atbalsts tiek piešķirts tieši finansējuma saņēmējam, nevis projekta iesniedzējam, proti, kad projekta iesniegums jau ir ticis apstiprināts.

Papildus lūdzam precizēt noteikumu projekta 13. punktā ietvertās atsauces uz 24.1. un 24.2. apakšpunktu, ņemot vērā, ka minētajos apakšpunktos nav uzskaitīti sadarbības partneri. Aicinām aizstāt ar atsaucēm uz, piemēram, 23.1. un 23.2. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
13. Šo noteikumu 22.2. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmējam un šo noteikumu 23.1. ​​​un 23.2. apakšpunktā minētajiem sadarbības partneriem (ja attiecināms), kuri plāno attīstīt ģimenes ārsta prakses, kurām ir uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi, komercdarbības atbalsts tiek piešķirts atbilstoši šīs nodaļas nosacījumiem.
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projekta 15. punkta redakciju, t.i., noteikumu projekta 22.1. apakšpunktā noteiktajam projekta iesniedzējam (Rīgas Stradiņa universitāte) nav noslēgts līgums ar Nacionālo veselības dienestu par primārās veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu, attiecīgi projekta iesniedzējs nevar pievienot vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojuma sniegšanas pilnvarojuma uzlicēja apliecinājumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka gadījumā, ja projekta iesniegumam tiek pievienots noteikumu projekta 21. punktā minētais apliecinājums, tad šis pienākums ir attiecināms uz projekta iesniedzēju, nevis finansējuma saņēmēju, jo atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 1. panta 3. punktam finansējuma saņēmējs ir persona, kuras projekta iesniegums ir apstiprināts minētajā likumā noteiktajā kārtībā.
Ievērojot minēto, lūdzam aizstāt noteikumu projekta 21. punktā veiktajā papildinājumā vārdus "finansējuma saņēmējam" ar vārdiem "projekta iesniedzējam".
Piedāvātā redakcija
21. Projekta iesniedzējs un sadarbības partneris (ja attiecināms) projekta iesniegumam pievieno apliecinājumu, ka attiecībā uz tiem nepastāv Maksātnespējas likumā noteiktie ierobežojumi tiesiskās aizsardzības procesa lietas ierosināšanai un pasludināšanai un projekta iesniedzējam nav ierosināta maksātnespējas procesa lieta.
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju precizēt noteikumu projekta 23. punktu, lai nodrošinātu viennozīmīgu normas interpretāciju. Proti, 23. punkts nosaka, ka projekta iesniedzējs, slēdzot rakstisku sadarbības līgumu, sadarbības partnera statusā var piesaistīt konkrētus subjektus. Vienlaikus noteikumu projekta 24. punktā noteikts, ka sadarbības līgumu ar sadarbības partneri slēdz finansējuma saņēmējs (t.i. kad projekta iesniegums jau ir apstiprināts).
Piemēram, lūdzam vai nu svītrot noteikumu projekta 23. punkta ievaddaļā vārdus "slēdzot rakstisku sadarbības līgumu", vai arī 23. punktā un tā apakšpunktos atsaukties uz finansējuma saņēmēju, nevis projekta iesniedzēju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka noteikumu projekta ietvaros atbalsts tiek sniegts primārās veselības aprūpes attīstībai, lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projekta 30.un 41.punktu, svītrojot informāciju par sekundārās veselības aprūpes pakalpojumiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 41.punktā iekļaut atsauci arī uz noteikumu projekta 23.2. apakšpunktā minēto sadarbības partneri. Papildus aicinām svītrot atsauci uz noteikumu projekta 30.punktu, bet izvērtēt iespēju veidot atsauci uz noteikuma projekta 13.punktu,kurā ir noteikti komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumi.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ja noteikumu projekta 22.1. apakšpunktā minētā finansējuma saņēmēja gadījumā tā virzītā projekta ietvaros ir plānots atbalstīt tikai to infrastruktūru, kuru izmanto noteikumu projekta 23.1. apakšpunktā minētais sadarbības partneris, lūdzam nodrošināt, ka projektā, kuram atbilstoši noteikumu projekā ietvertajiem nosacījumiem atbalsts tiek sniegts, piemērojot Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumu Nr. 2012/21/ES par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (turpmāk - VTNP lēmums), tiek aprēķināta proporcija un VTNP lēmums tiek attiecināts tikai uz to infrastruktūras daļu, kuru sadarbības partneris izmantos valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai, 22.1. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmējam proporcijas aprēķins jāveic nebūtu. Ja tomēr 23.1. apakšpunktā minētais sadarbības partneris tāds būs attiecībā uz daļu no 22.1. apakšpunktā minētā finansējuma saņēmēja infrastruktūras, tad arī 22.1. apakšpunktā minētajam projekta iesniedzējam būtu jāveic 41. punktā noteiktais proporcijas aprēķins. Lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 41. punktu, papildinot arī ar 22.1. apakšpunktā minēto finansējuma saņēmēju, vai anotācijā skaidrot, ka infrastruktūrā, kurai plānots atbalsts, finansējuma saņēmējs neveic citas darbības, kā vien tās, ko veic sadarbības partneris.

Aicinām precizēt noteikumu projekta 41. punkta redakciju, jo tas, vai 'šo noteikumu 22.2. apakšpunktā minētais finansējuma saņēmējs projekta ietvaros piesaista sadarbības partneri' nevar būt priekšnosacījums ne attiecībā uz šo noteikumu 22.2. apakšpunktā minēto finansējuma saņēmēju un 23.2. apakšpunktā minēto sadarbības partneri, ne arī attiecībā uz 23.1. apakšpunktā (un provizoriski 22.1. apakšpunktā) minēto subjektu tālāko pienākumu veikt infrastruktūras proporcijas aprēķinu, kurā sniedz primārās veselības aprūpes pakalpojumus izmantošanas proporciju. 

 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam sniegt papildu informāciju anotācijā, kāpēc Valmieras novada pašvaldība nekvalificējas pilotprojekta īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3. sadaļā "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" atbalstāmās darbības "Informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšana" redakciju atbilstoši noteikumu projektā lietotai redakcijai -"Komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšana". 
 

 
Piedāvātā redakcija
-