Atzinums

Projekta ID
25-TA-2136
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
15.10.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3. sadaļas "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" apakšsadaļas "Risinājuma apraksts" pirmajā teikumā pareizi izteikt 2.3.1.2.i. investīcijas numuru.



 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar atsauci uz normatīvo regulējumu, kas nosaka, ka pašnodarbinātas personas atbilst komersanta statusam. Gadījumā, ja šāds regulējums nav pieejams un ir plānots pašnodarbinātas personas ieskaitīt 2.3.1.2.i. investīcijas rādītājā Nr.64, lūgums sagatavot un iesūtīt jautājumu saskaņošanai ar Eiropas Komisiju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam atkārtoti izvērtēt, vai būs nepieciešams veikt grozījumus līgumos un vienošanās par investīciju projekta īstenošanu, tostarp ņemot vērā, ka plānotie Ministru kabineta 2023. gada 12. septembra noteikumu Nr. 529 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālās prasmes" 2.3.1.2.i. investīcijas "Uzņēmumu digitālo prasmju attīstība" īstenošanas noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr. 529) grozījumi papildināti arī ar izmaiņām avansa saņemšanas nosacījumos. Turklāt izziņas 3. punktā sniegts pamatojums līgumu un vienošanās par investīciju projektu īstenošanu grozījumu neveikšanai, paredzot, ka pašnodarbinātu personu, kas veic saimniecisko darbību, iekļaušana gala saņēmēju lokā radīs tikai pozitīvu ietekmi un veicinās investīcijas kopējā rādītāja sasniegšanas pieaugumu - vēršam uzmanību, ka arī finansējuma saņēmējiem un gala labuma guvējiem labvēlīgu grozījumu gadījumā ir nepieciešams izvērtēt, vai ir veicami grozījumi līgumos un vienošanās par investīciju projektu īstenošanu. 
Ja tiks veikti grozījumi līgumos un vienošanās par investīciju projekta īstenošanu, aicinām atbilstoši aizpildīt arī anotācijas 2.1. un 7.1. sadaļu. Ja grozījumi nav veicami, lūdzam to norādīt anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” ir norādīts, ka finansējums 2.3.1.2.i.investīcijas īstenošanai ir ieplānots Ekonomikas ministrijas budžeta apakšprogrammā 74.06.00 “Atveseļošana un noturības mehānisma (ANM) projekti un pasākumi”, savukārt noteikumu Nr.529 anotācijā tika sniegta informācija, ka investīcijas īstenošanai nepieciešamo finansējumu Finanšu ministrija lūgs pārdalīt no 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”, attiecīgi lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt minēto informāciju. Turklāt norādām, ka minētajā sadaļas punktā norādītais investīcijai plānotais Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējums 2025.gadā nesakrīt ar sadaļas tabulā 2. un 3.ailē atspoguļoto informāciju, attiecīgi lūdzam veikt precizējumus.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Priekšlikums
Ņemot vērā plānoto finansējuma pārdali uz 2.2.1.2.i. investīciju "Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā", lūdzam izvērtēt un papildināt anotācijas 4. sadaļu ar informāciju, ka tiks veikti grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 10. janvāra noteikumos Nr. 10 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu" 2.2.1.2.i. investīcijas "Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā" īstenošanas noteikumi", palielinot finansējuma apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts", 2.1. sadaļā un izziņas 2. punktā sniegto skaidrojumu, aicinām izvērtēt nepieciešamību papildināt noteikumu Nr. 529 4. punkta plānoto redakciju aiz vārdiem "pašnodarbinātas personas" ar vārdiem "kas veic saimniecisko darbību".
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Atbilstoši 2025. gada 8. augusta Eiropas Savienības fondu tematiskās komitejas lēmumam 2.3.1.2.i. investīcijas "Uzņēmumu digitālo prasmju attīstība" finansējuma atlikumus bija plānots pārdalīt uz 3.1.1.7.i. investīciju "Aizdevumi nekustamā īpašuma attīstītājiem zemas īres maksas mājokļu būvniecībai". Lūdzam skaidrot, vai Ekonomikas ministrija ir mainījusi savu lēmumu attiecībā uz minētā finansējuma pārdali un plāno novirzīt līdzekļus 2.2.1.2.i. investīcijas "Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā" īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lai nodrošinātu drošas finanšu vadības principam atbilstošu avansa maksājumu plūsmu, lūdzam saglabāt noteikumu Nr. 529 74. punktā tā spēkā esošajā redakcijā ietverto nosacījumu, ka nākamais avansa maksājums tiek izsniegts, kad iepriekšējais maksājums ieguldīts pilnā apmērā. Turklāt vēršam uzmanību, ka atbilstoši plānotajai 74. un 75. punkta redakcijai finansējuma saņēmējs ir tiesīgs lūgt piešķirt arī lielāku avansa maksājuma apmēru nekā šobrīd spēkā esošajā redakcijā noteiktie 30%. Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka tiek grozīts noteikumu Nr. 529 7.2. apakšpunktā minētā finansējuma apmērs, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu Nr. 529 1. pielikuma "Vērtēšanas kritēriji" ievaddaļu.
Piedāvātā redakcija
-