Projekta ID
24-TA-3321Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
01.09.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 “Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 90., 91. un 92. punktā noteikto, rosinām MK noteikumu projekta nosaukumu izteikt atbilstošā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Noteikumi par transportlīdzekļu reģistrāciju un rindas organizēšanu ārējās sauszemes robežas šķērsošanai
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Latvijas Republikas valsts robežas likuma 10.1 panta piektās daļas trešais punkts paredz, ka Ministru kabinets nosaka ārējās sauszemes robežas robežšķērsošanas vietas, pirms kuru šķērsošanas transportlīdzekļa vadītājs, īpašnieks vai turētājs reģistrējas elektroniskajā rindas rezervācijas sistēmā.
Lūdzam attiecīgi precizēt projektu, iekļaujot šo vietu uzskaitījumu.
Lūdzam attiecīgi precizēt projektu, iekļaujot šo vietu uzskaitījumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt projektu, jo II nodaļas saturā nav ietverta neviena norāde par kārtību, kādā informē par rindas virzību.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Svītrot noteikumu projekta 5.punkta norādi attiecībā uz atsauci par Latvijas Republikas valsts robežas likuma 10.panta desmitās daļas 3.punktu, jo noteikumi skar transportlīdzekļu rindas administrēšanas jomu, bet 10.panta desmitās daļas 3.punkts ir par kājāmgājējiem.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Svītrot noteikumu projekta 12.punktu, jo Valsts robežsardzes pienākums attiecībā uz atzīmes veikšanu sistēmā un automātiska paziņojuma nosūtīšana par nepieciešamību doties uz robežšķērsošanas vietu jau ir noteikts noteikumu projekta 6.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 17. punkts nosaka transportlīdzekļus, kas atbrīvoti no maksas, savukārt noteikumu projekta 5. punkts nosaka transportlīdzekļu kategorijas, kas ir atbrīvotas no reģistrācijas rindā. Tādējādi nav saprotams, kādā veidā tiks iekasēta samaksa no transportlīdzekļiem, kas ir atbrīvoti no reģistrācijas rindā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Likumdevējs Latvijas Republikas valsts robežas likuma 10.1 panta pirmajā daļā ir noteicis datu subjektam ievadāmo un datu pārzinim apstrādājamo datu apjomu un konkrētais tiesību akts ir pieejams ikvienai personai, kura plāno šķērsot Latvijas Republikas ārējo robežu. Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Autotransporta direkcija” kā sistēmā iekļaujamo datu pārzinim ir pienākums reģistrēt tikai to informāciju, kuru tam atļāva reģistrēt likumdevējs, t.sk. paredzot, kura sistēmā iekļautā informācija (dati) var būt nepieciešama kompetentajām iestādēm, lai tās varētu pildīt tām noteiktos uzdevumus un funkcijas.
Vienlaikus rosinām noteikt MK noteikumu projektā, ka valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Autotransporta direkcija” ir projekta 24. punktā pieminētais datu pārzinis, lai iestādēm būtu skaidrība, ar ko slēdzama 24. punktā minētā vienošanās.
Vienlaikus rosinām noteikt MK noteikumu projektā, ka valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Autotransporta direkcija” ir projekta 24. punktā pieminētais datu pārzinis, lai iestādēm būtu skaidrība, ar ko slēdzama 24. punktā minētā vienošanās.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Pašreizējā punkta redakcijā vārdi "personas datu apstrādes pārzinis" veido neloģisku (nesaprotamu) interpretāciju, proti, ietverot daru pārzini un apstrādātāja pusē esošu pārzini. Ņemot vērā to, ka projekts "apstrādātāju" neparedz, bet nosaka iespējamos sistēmas lietotājus, lūdzam precizēt korekti jēdzienu lietojumu.
Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) saturā minēto, par datu apstrādi, tostarp nodošanu citiem, atbildīgs ir datu pārzinis.
Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) saturā minēto, par datu apstrādi, tostarp nodošanu citiem, atbildīgs ir datu pārzinis.
Piedāvātā redakcija
Tiesības pieprasīt un saņemt informāciju no valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Autotransporta direkcija” kā datu pārziņa par elektroniskajā rindas rezervācijas sistēmā esošajiem datiem ir valsts pārvaldes iestādei, tiesai un prokuratūrai normatīvajos aktos noteikto uzdevumu veikšanai.
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 1.3. sadaļā "Problēmas un risinājumi" otrā risinājuma saturā norādīts: "pieprasīt un saņemt no personas datu apstrādes pārziņa". Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) saturā minēto, par datu apstrādi, tostarp nodošanu tālāk atbildīgs ir datu pārzinis.
Piedāvātā redakcija
"pieprasīt un saņemt no datu pārziņa"
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
"Ja nepieciešama tieša piekļuve sistēmai (piemēram, Valsts robežsardzei), tā tiek nodrošināta uz sadarbības līguma pamata, nodrošinot noteiktu piekļuvi ar tehniskiem drošības risinājumiem (autentifikāciju u. c.).", kas Valsts robežsardzei nerada skaidru rīcības modeli piekļuves nepieciešamības gadījumā."
Proti, nepieciešams skaidri noteikt kuras iestādes piekļūs sistēmai tieši (slēdzot projekta 24. punktā minēto vienošanos vai tomēr sadarbības līgumu), kuras ir tiesīgas iegūt informāciju fragmentāri vai vienreizēji. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka līgums nav Vispārīgajā datu aizsardzības regulā noteiktā forma sadarbībai par datu piekļuves nodrošināšanu. Atbilstošāks būtu starpresoru vienošanās formāts,kurā nosakāma iestāžu sadarbības kārtība.
No projekta redakcijas pretēji anotācijā minētajam izriet, ka Valsts robežsardzei piekļuve nodrošināma pilnībā, nevis ar "noteiktu piekļuvi" vai "Ja nepieciešams".
Lūdzu precizēt anotāciju un salāgot ar projektu, paredzot skaidru Valsts robežsardzes piekļuves tiesību vai nosakot, ka Valsts robežsardze ir tiesīga izvēlēties kad tai šāda piekļuve ir nepieciešama.
Proti, nepieciešams skaidri noteikt kuras iestādes piekļūs sistēmai tieši (slēdzot projekta 24. punktā minēto vienošanos vai tomēr sadarbības līgumu), kuras ir tiesīgas iegūt informāciju fragmentāri vai vienreizēji. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka līgums nav Vispārīgajā datu aizsardzības regulā noteiktā forma sadarbībai par datu piekļuves nodrošināšanu. Atbilstošāks būtu starpresoru vienošanās formāts,kurā nosakāma iestāžu sadarbības kārtība.
No projekta redakcijas pretēji anotācijā minētajam izriet, ka Valsts robežsardzei piekļuve nodrošināma pilnībā, nevis ar "noteiktu piekļuvi" vai "Ja nepieciešams".
Lūdzu precizēt anotāciju un salāgot ar projektu, paredzot skaidru Valsts robežsardzes piekļuves tiesību vai nosakot, ka Valsts robežsardze ir tiesīga izvēlēties kad tai šāda piekļuve ir nepieciešama.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā nepaplašina ministru kabineta noteikumu saturā noteiktā iekļaujamā informācijas apjoma tvērumu. Ņemot vērā minēto, rosinām dzēst vārdus un zīmes "transportlīdzekļa veidu), transportlīdzekļa vadītāju, transportlīdzekli un tā kravu.", jo nedz Latvijas Republikas valsts robežas likuma 10.1 panta pirmajā daļā, nedz šo noteikumu 4. punktā minētais neparedz transportlīdzekļa vadītājam, īpašniekam vai turētājam pienākumu norādīt transportlīdzekļa veidu, transportlīdzekļa vadītāju, transportlīdzekli un tā kravu.
Likumdevējs Latvijas Republikas valsts robežas likuma 10.1 panta pirmajā daļā ir noteicis datu subjektam ievadāmo un datu pārzinim apstrādājamo datu apjomu un konkrētais tiesību akts ir pieejams ikvienai personai, kura plāno šķērsot Latvijas Republikas ārējo robežu. Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Autotransporta direkcija” kā sistēmā iekļaujamo datu pārzinim ir pienākums reģistrēt tikai to informāciju, kuru tam atļāva reģistrēt likumdevējs.
Likumdevējs Latvijas Republikas valsts robežas likuma 10.1 panta pirmajā daļā ir noteicis datu subjektam ievadāmo un datu pārzinim apstrādājamo datu apjomu un konkrētais tiesību akts ir pieejams ikvienai personai, kura plāno šķērsot Latvijas Republikas ārējo robežu. Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Autotransporta direkcija” kā sistēmā iekļaujamo datu pārzinim ir pienākums reģistrēt tikai to informāciju, kuru tam atļāva reģistrēt likumdevējs.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Precizēt noteikumu projekta 11. punktu, jo ārējās sauszemes robežas robežšķērsošanas vietā tiks ielaisti ne tikai transportlīdzekļi, kuri reģistrēti elektroniskajā rindas rezervācijas sistēmā, bet arī šī noteikumu projekta 5.punktā norādītie izņēmumi, kas atbrīvoti no reģistrācijas.
Papildus atkārtoti vēršam uzmanību, ka noteikumu projektā nav ietverta kārtība vai skaidrojums par rīcību gadījumos, ja elektroniskās rindas rezervācijas sistēma nedarbojas.
Papildus atkārtoti vēršam uzmanību, ka noteikumu projektā nav ietverta kārtība vai skaidrojums par rīcību gadījumos, ja elektroniskās rindas rezervācijas sistēma nedarbojas.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 20.2. apakšpunkta redakciju, svītrojot dublējošos informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Precizēt anotācijā sadaļu attiecībā uz norādi par kategorijām, kuras atbrīvotas no pienākuma reģistrēties elektroniskās rindas rezervācijas sistēmā, papildinot to ar Latvijas Republikas valsts robežas likuma 10. panta vienpadsmito daļu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Gramatiski precizēt Ministru kabineta protokollēmuma projekta 3. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
