Atzinums

Projekta ID
22-TA-2640
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
24.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu notācijā paskaidrots, ka Noteikumu projektā tiek nodalīta atbildība attiecībā uz personas datiem nosakot, ka DAGR pārzinis atbild tikai par tiem personas datiem, kas nepieciešami, lai nodrošinātu identificētu piekļuvi DAGR darbības organizēšanai (atbilstoši Ministru kabineta 2015.gada 28.jūlija noteikumu Nr. 442 “Kārtība, kādā tiek nodrošināta informācijas un komunikācijas tehnoloģiju sistēmu atbilstība minimālajām drošības prasībām” 15.10 un 15.11 apakšpunktam), savukārt par personas datiem, kuri ir izvietoti izplatīšanai no citām informācijas sistēmām, atbild datu devējs, kurš ir atbildīgi par personas datu apstrādi attiecīgajā datu devēja informācijas sistēmā. Datu devēja noteiktas datu replikācija tiks izvietota izplatīšanai DAGR datu krātuvē katram datu devējam paredzētā krātuves vietnē, kur šiem datiem varēs piekļūt un tos varēs apstrādāt tikai konkrētais datu devējs. DAGR netiks veikta dažādu datu devēju datu sasaiste (savietošana) pēc unikāla identifikatora vai klasifikatora. DAGR pārzinim nebūs tiesības piekļūt un apstrādāt datu devēja datus DAGR datu krātuvē, kā arī to neparedzēs DAGR programmatūra.

Lūdzam precizēt noteikumu projektu un anotāciju attiecībā uz platformas pārziņa atbildību par platformā izvietoto datu apstrādi glabāšanu un aizsardzību.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumus ar regulējumu vai paskaidrojošu informāciju anotācijā, kur var atrast pieteikuma iesniegumu Datu izplatīšanas un pārvaldības platformai , ja lietotājs nav autentificējies pašapkalpošanās portālā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ministru kabineta noteikumu 38. punkta redakcija paredz par nesadarbību informēt Valsts kanceleju, savukārt,  Valsts pārvaldes iekārtas likuma 56.panta otrā daļa  par atteikumu sadarboties noteic informēt augstāku iestādi. Lūdzam anotācijā paskaidrot, kāpēc tieši uz DAGR izmantošanu ir cita informēšanas kārtība.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ne visos nodokļu jomu regulējošajos normatīvajos aktos ir noteikts informācijas glabāšanas termiņš, bet  VID informācijas sistēmu darbību regulējošajos noteikumos paredzēts noteikt vispārēju informācijas glabāšanas termiņu 60 mēnešus. VID uzkrātās informācijas glabāšanas termiņi ir saistīti ar  Arhīvu likumā, likumā "Par valsts sociālo apdrošināšanu " vai citos ārējos normatīvos aktos noteikto pienākumu izpildi un šādai informācijai glabāšanas termiņš nosakāms līdz 75 gadiem, tāpēc šādu informāciju nav samērīgi turēt paltformā.
Lūdzam precizēt Noteikumu 43.punkta redakciju, ka Datu devējs izvieto datus, tai skaitā personas datus atbilstoši datu saņēmēja prasībām, normatīvos aktos noteiktajām prasībām, nepārsniedzot datu devējam noteikto informācijas glabāšanas termiņu.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 2.2.apakšpunktā labot pārrakstīšanas kļūdu un vārdu "republika" rakstīt ar lielo sākuma burtu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6.punkta pēdējo rindkopu izteikt šāda redakcijā:
Piedāvātā redakcija
“Minēto finansējuma pieprasījumu 7 amata vietām VARAM ir iekļāvusi prioritārā pasākuma pieteikumā Nr. 21_02_P “Valsts IKT profesionalizācija un kiberdrošības noturības uzlabošana valstī - Valsts digitālās attīstības aģentūra”, kas iesniegts Finanšu ministrijā saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” sagatavošanas grafikā noteikto. Gadījumā, ja attiecīgais papildu finansējums likumprojekta “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” sagatavošanas procesā netiek piešķirts, DAGR tiks nodrošināta uzturēšana esošā finansējuma ietvarā tikai apjomā, lai nodrošinātu datu apriti DAGR projekta ietvarā pieslēgtajiem datu devējiem neveicot papildus datu devēju pieslēgšanu, kamēr papildu nepieciešamais valsts budžeta finansējums plānotajām papildus aktivitātēm tiek piešķirts nākamo gadu valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas procesā, VARAM iesniedzot attiecīgu prioritārā pasākuma pieteikumu.”
 
7.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam dzēst anotācijas 3. sadaļas punktā “Cita informācija” pirmās rindkopas pēdējo teikumu, tā vietā norādot, ka informācija par finansējuma jautājumu risinājumiem norādīta šīs sadaļas 6.punktā, kā arī Ministru kabineta protokollēmumā.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt MK protokollēmuma projekta  1.punktā norādīto Likuma par budžetu un finanšu vadību panta atsauci “9.1panta” vietā lietojot “9.1 panta”.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
MK protokollēmuma projekta 2.punktā norādīts, ka finansējums 7 jaunām amata vietām nepieciešams no 2025.gada, vienlaikus anotācijas 3.sadaļā norādīts, ka tas nepieciešams no 2024.gada. Lūdzam precizēt, lai sniegtā informācija nav pretrunīga. Vienlaikus lūdzam 2.punktā vārdu “kārtējā gada” vietā lietot vārdus “nākamo gadu”.
 
Piedāvātā redakcija
-