Projekta ID
24-TA-1050Atzinuma sniedzējs
Aizsardzības ministrija
Atzinums iesniegts
28.04.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti vēršam uzmanību uz terminoloģijas saskaņošanas nepieciešamību ar Valsts pārvaldes iekārtas likumā lietoto.
Valsts pārvaldes iekārtas likuma 1.panta 1.punktā ir noteikts, ka publiska persona ir Latvijas Republika kā sākotnējā publisko tiesību juridiskā persona un atvasinātas publiskas personas. Tās darbojas saskaņā ar publisko tiesību principiem.
Ņemot vērā minēto, nav skaidrs, kāpēc publiskas personas dibinātas izglītības, kultūras vai zinātnes institūcijas ir izceļamas termina skaidrojumā, jo atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajam, šīs institūcijas ir publiska persona.
Papildus vēršam uzmanību uz to, ka izziņā sniegtais skaidrojums par to, kas ir "publiskas personas dibinātas izglītības, kultūras vai zinātnes institūcijas" neatbilst Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajam. Atbilstoši likumā noteiktajam publiskas personas dibinātas izglītības, kultūras vai zinātnes institūcijas ir tiešās pārvaldes iestādes vai pastarpinātās pārvaldes iestādes.
Valsts pārvaldes iekārtas likuma 1.panta 1.punktā ir noteikts, ka publiska persona ir Latvijas Republika kā sākotnējā publisko tiesību juridiskā persona un atvasinātas publiskas personas. Tās darbojas saskaņā ar publisko tiesību principiem.
Ņemot vērā minēto, nav skaidrs, kāpēc publiskas personas dibinātas izglītības, kultūras vai zinātnes institūcijas ir izceļamas termina skaidrojumā, jo atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajam, šīs institūcijas ir publiska persona.
Papildus vēršam uzmanību uz to, ka izziņā sniegtais skaidrojums par to, kas ir "publiskas personas dibinātas izglītības, kultūras vai zinātnes institūcijas" neatbilst Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajam. Atbilstoši likumā noteiktajam publiskas personas dibinātas izglītības, kultūras vai zinātnes institūcijas ir tiešās pārvaldes iestādes vai pastarpinātās pārvaldes iestādes.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Nacionālās kiberdrošības likuma 45.pantā noteiktajam, Nacionālais kiberdrošības centrs vai SAB konstatējot neatbilstības var uzdot subjektiem veikt noteiktas darbības.
No noteikumu projekta piedāvātās redakcijas nav skaidrs, vai ir runa par šo neatbilstību konstatāciju, kā arī nav skaidrs, vai NKDC un SAB ir pienākums informēt mākoņdatošanas platformas pārzini par šo neatbilstību konstatēšanu, cik ilgā laikā ir jāinformē, kas notiek gadījumos, ja subjekts ir novērsis šo neatbilstību?
Vienlaikus vēršam uzmanību uz to, ka likumā nav minēts pienākums NKDC informēt par konstatētajām neatbilstībām citas institūcijas, izņemot Nacionālās kiberdrošības likuma 45.pantā noteiktās institūcijas.
No noteikumu projekta piedāvātās redakcijas nav skaidrs, vai ir runa par šo neatbilstību konstatāciju, kā arī nav skaidrs, vai NKDC un SAB ir pienākums informēt mākoņdatošanas platformas pārzini par šo neatbilstību konstatēšanu, cik ilgā laikā ir jāinformē, kas notiek gadījumos, ja subjekts ir novērsis šo neatbilstību?
Vienlaikus vēršam uzmanību uz to, ka likumā nav minēts pienākums NKDC informēt par konstatētajām neatbilstībām citas institūcijas, izņemot Nacionālās kiberdrošības likuma 45.pantā noteiktās institūcijas.
Piedāvātā redakcija
-
