Projekta ID
24-TA-1846Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
11.12.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Rosinām papildināt noteikumu projekta 30.punktu ar īpašuma tiesību formu - valdījuma tiesības, lai ieguldījumus īpašumā varētu veikt arī tad, ja pašvaldības izglītības iestādes teritorija vai teritorijā esošs objekts, vai pati izglītības iestāde nav pašvaldības īpašums, bet pašvaldībai ir valdījuma tiesības uz šo objektu. Lūdzam atbilstošus precizējumus veikt arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
30. Pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros ieguldījumus veic finansējuma saņēmēja īpašumā, uz kuru tiesības ir nostiprinātas zemesgrāmatā, vai valdījumā esošā īpašumā. Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju ieguldījumi plānoti finansējuma saņēmēja īpašumā esošajos digitālajos risinājumos, tai skaitā pēc ieguldījumu veikšanas finansējuma saņēmēja īpašumā atradīsies pirmkodi, intelektuālā īpašuma tiesības, tai skaitā risinājuma modificēšanas tiesības, lai novērstu gadījumus, kad tiek kropļota konkurence, veicot publiskus ieguldījumus kāda konkrēta komersanta īpašumā.
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot anotācijā noteikumu projekta 35.12. apakšpunkta mērķi un būtību attiecībā uz pašvaldības domes lēmumu pieņemšanu projektā sasniegto rezultātu ilgtspējas periodā. Proti, kas ir saprotams ar 35.12. apakšpunktā minēto, ka pašvaldība var pieņemt jaunus domes lēmumus vai veikt grozījumus iepriekš pieņemtajos domes lēmumos attiecībā uz atbalstam izvirzīto izglītības iestādi.
Vēršam uzmanību, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 65. panta 1. punkta "c" apakšpunktā noteikts, ka dalībvalsts atmaksā iemaksas, kas no fondiem saņemtas darbībai, tostarp investīcijas infrastruktūrā vai produktīvas investīcijas, ja piecu gadu laikā pēc galīgā maksājuma saņēmējam vai attiecīgā gadījumā laikposmā, kas paredzēts valsts atbalsta noteikumos, saistībā ar minēto darbību notiek būtiskas izmaiņas, kas ietekmē darbības veidu, mērķus vai īstenošanas nosacījumus, tādējādi traucējot tās sākotnējo mērķu sasniegšanu.
Papildus vēršam uzmanību, ka anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" norādīts, ka piecus gadus pēc noslēguma maksājuma saņemšanas pašvaldība nodrošina atbalstu saņēmušo vispārējās izglītības iestāžu atbilstību šo noteikumu 1. pielikuma minētajiem kritērijiem, tajā skaitā, pašvaldība nepieņem jaunus vai neveic grozījumus iepriekš pieņemtajos domes lēmumos attiecībā uz atbalstam izvirzīto izglītības iestādi, kas neatbilst noteikumu projekta aktuālajai redakcijai. Ievērojot minēto, lūdzam anotācijā ietverto informāciju salāgot ar noteikumu projektā paredzēto.
Vēršam uzmanību, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 65. panta 1. punkta "c" apakšpunktā noteikts, ka dalībvalsts atmaksā iemaksas, kas no fondiem saņemtas darbībai, tostarp investīcijas infrastruktūrā vai produktīvas investīcijas, ja piecu gadu laikā pēc galīgā maksājuma saņēmējam vai attiecīgā gadījumā laikposmā, kas paredzēts valsts atbalsta noteikumos, saistībā ar minēto darbību notiek būtiskas izmaiņas, kas ietekmē darbības veidu, mērķus vai īstenošanas nosacījumus, tādējādi traucējot tās sākotnējo mērķu sasniegšanu.
Papildus vēršam uzmanību, ka anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" norādīts, ka piecus gadus pēc noslēguma maksājuma saņemšanas pašvaldība nodrošina atbalstu saņēmušo vispārējās izglītības iestāžu atbilstību šo noteikumu 1. pielikuma minētajiem kritērijiem, tajā skaitā, pašvaldība nepieņem jaunus vai neveic grozījumus iepriekš pieņemtajos domes lēmumos attiecībā uz atbalstam izvirzīto izglītības iestādi, kas neatbilst noteikumu projekta aktuālajai redakcijai. Ievērojot minēto, lūdzam anotācijā ietverto informāciju salāgot ar noteikumu projektā paredzēto.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijā iekļauto informāciju, ka atsevišķos gadījumos pašvaldības var paredzēt investīcijas tikai vispārējās izglītības iestādes dienesta viesnīcas būvniecībā, pārbūvē vai atjaunošanā un/vai vispārējās izglītības iestādes sporta infrastruktūras pārbūvē vai atjaunošanā, lūdzam paredzēt, ka šādu izņēmumu gadījumā tiek vērtēta investīciju/pašvaldību atbilstība izglītības iestāžu tīkla optimizācijas kritērijiem un/vai to nepieciešamība jaunā mācību satura ieviešanai. Lūdzam atbilstoši izvērtēt nepieciešamos precizējumu noteikumu projektā un anotācijā.
Vēršam uzmanību, ka 30.10.2024. tika saņemts Eiropas Komisijas jautājums par noteikumu projektā plānoto atbalstāmo darbību atbilstību Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķī iekļautajām atbalstāmajām darbībām un Izglītības un zinātnes ministrija skaidroja, ka investīcijām jānodrošina atbilstība skolu tīkla reformas kritērijiem.
Vēršam uzmanību, ka 30.10.2024. tika saņemts Eiropas Komisijas jautājums par noteikumu projektā plānoto atbalstāmo darbību atbilstību Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķī iekļautajām atbalstāmajām darbībām un Izglītības un zinātnes ministrija skaidroja, ka investīcijām jānodrošina atbilstība skolu tīkla reformas kritērijiem.
Piedāvātā redakcija
-
