Atzinums

Projekta ID
23-TA-2071
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
26.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti aicinām EM precizēt noteikumu projekta 2.2.apakšpunktu, nodalot valsts tiešās pārvaldes iestādes no SIA, jo īpaši ņemot vērā to, ka SIA (Eiropas Kosmosa aģentūras) mērķis nav sekmēt Latvijas uzņēmumu konkurētspēju un eksportspēju starptautiskajos tirgos, veicināt biznesa ideju attīstību un uzņēmumu rašanos, zināšanu ietilpīgu preču un pakalpojumu attīstību uzņēmumos, eksportu un ārvalstu investīciju apjoma pieaugumu, kā arī īstenot valsts politiku inovāciju jomā un veicināt pozitīvu Latvijas starptautisko atpazīstamību.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 41.5.apakšpunktā nosacījumus attiecībā par darba vietas aprīkojumu līdzīgi kā tas ir noteikts noteikumu projekta 40.1. apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta anotācija ir papildināta ar šādu tekstu: "Pirmās kārtas ietvaros paredzēta atbildīgās iestādes izstrādāta vienkāršoto izmaksu metodika par LIAA un Ekonomikas ministrijas atbalstāmo darbību īstenošanai paredzētajām personāla atlīdzības izmaksām, tai skaitā darba alga, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas un atvaļinājuma izmaksas Minētā metodika tiks saskaņota ar vadošo iestādi. Vienkāršoto izmaksu metodiku plānots izstrādāt līdz projektu iesniegumu atlases uzsākšanai." 
Šobrīd noteikumu projektā norādītā informācija ir pretrunā ar anotācijā norādīto informāciju - pretēji anotācijā noteiktajam, noteikumu projekts neparedz vienkāršoto izmaksu metodikas izstrādi, bet LIAA un gala labumu guvējiem piemērojamu vienoto izmaksu likmi. Lūdzam saskaņot informāciju abos dokumentos.


 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
1) Nav atbalstāma atšķirīga pieeja projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksu segšanai, jo netiek nodrošināti vienādi ieviešanas nosacījumi visiem finansējuma saņēmējiem vienādu izmaksu segšanai, jo šobrīd personāla izmaksas ir paredzētas gan faktiskās, gan vienkāršotās izmaksās. Līdz ar to lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 46.punkta redakciju.
2) Vēršam uzmanību, ka personāla izmaksu likmes apmērs ir saskaņojams ar vadošo iestādi, t.sk. iesniedzot aprēķinu par likmes apmēru. Attiecīgi, kad vienotās likmes apmērs ir saskaņots ar vadošo iestādi, konkrēts vienotās likmes procenta apmērs ir jānorāda Ministru kabineta noteikumos, kā arī sākotnējās ietekmes izvērtējumā (anotācijā) ir iekļaujams saskaņotā likmes apmēra pamatojums;
3) Likme ir jānosaka kā konkrēts procents, nevis "līdz 20%".
4) Aicinām izvērtēt, vai šajā pasākumā kā alternatīvs risinājums nebūtu attiecināt personāla izmaksas kā faktiskās izmaksas, ņemot vērā, ka ir dažādi finansējuma saņēmēji un ņemot vērā projektu specifiku. Attiecīgi, ja šāds risinājums tiks izvēlēts kā atbilstošs, lūgums sniegt argumentētus skaidrojumus anotācijā šādas pieejas izvēlei.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 59.punkts paredz, ka Ekonomikas ministrija no saviem līdzekļiem pēc pasākuma ieviešanas turpinās un pilnveidos RIS3 pārvaldības modeļa darbību. Attiecīgi anotācijā lūdzam skaidrot, kuras Ekonomikas ministrijas budžeta programmas ietvaros plānots nodrošināt turpmāku RIS3 pārvaldības modeļa darbību, kā arī sniegt pamatojumu minētā punkta iekļaušanai noteikumu projektā. Gadījumā, ja minētais punkts ir nepieciešams, lūdzam precizēt tā redakciju, paredzot, ka Ekonomikas ministrija pēc pasākuma ieviešanas turpinās un pilnveidos RIS3 pārvaldības modeļa darbību atbilstoši valsts budžetā šim mērķim paredzētajam finansējumam.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk Regula Nr.2021/1060) 53. panta 2. punktu, darbības vai projekti, kas ir daļa no darbības, kuri saņem atbalstu no KF, ERAF vai ESF+ un kuru kopējās izmaksas nepārsniedz 200 000 EUR, visas izmaksas tiek segtas ar vienu vienību, fiksētās summas maksājumu vai vienoto likmju veidā, izņemot darbības, kurām atbalsts kvalificējams kā komercdarbības (izņemot de minimis) atbalsts.

Pēc anotācijā iekļautās redakcijas "Tā kā ESA BIC Latvia kopējais finansējums, kas netiks piešķirts gala labuma guvējiem, nepārsniegs 200 000 EUR, kas tiks segts no de minimis, tad vienkāršoto izmaksu metodiku izstrādāt nav nepieciešams."  Sanāktu, ka šajā gadījumā uz ESA BIC projektu attiektos obligāts vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījums. Lūgums veikt atbilstošus precizējumus anotācijā.





Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka anotācijā rodas pretrunas, jo ir sniegta informācija, ka projekta personāla izmaksām tiks izstrādāta gan vienkāršoto izmaksu metodika, gan vienotā likme. Attiecīgi lūgums skaidri norādīt anotācijas 1.3.sadaļā, kādu no vienkāršošanas veidiem izmantos personāla izmaksu segšanā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atgādinām, ka atsaucoties uz Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda 1.politikas mērķa “Viedāka Eiropa” 29.02. apakškomitejas sēdes protokolu Nr. 2024-5.2-3/16/384, aicinām organizēt sanāksmi par pasākuma ieviešanas konceptu, sanāksmē pieaicinot FM, IZM, NVO pārstāvjus.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Izvērtējot izziņas 161.punktā ietverto EM skaidrojumu, ka atbalsts kosmosa nozarei ir tikai daļa no visa pasākuma un pasākuma mērķis ir veicināt visu viedo specializāciju attīstību, nevis tikai kosmosa nozari, atkārtoti aicinām EM precizēt MKN  noteikumu projekta 5.punktā ietverto mērķi. Šī pasākuma 1.kārtas ietvaros ir paredzētas 3 atbalsta sadaļas- RIS3 pārvaldības sistēmas turpināšana (RIS3 vadības grupu koordinācija- LIAA), viedās specializācijas jomas analītikas kapacitātes stiprināšana (RIS3 monitorings- EM) un  atbalsts kosmosa nozares attīstīšanai - ESA BIC ( īpaši izcelta pasākuma atbalsta sadaļa kosmosa nozares atbalstam), bet pasākuma mērķa formulējumā minētas tikai pirmās divas.
 
Piedāvātā redakcija
5. Pasākuma mērķis ir pilnvērtīgas RIS3 pārvaldības sistēmas turpināšana, stiprinot viedās specializācijas jomas analītikas kapacitāti, kā arī atbalsta pasākumu īstenošana uzņēmējdarbības attīstībai pētniecības un inovāciju jomā, lai radītu ar kosmosa nozari saistītus jaunus produktus un tehnoloģijas, kas veicina uzņēmumu jaunu zināšanu apguvi un ieņēmumu palielināšanos, tādējādi veicinot eksporta apjomu pieaugumu.
 
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izskatīt iespēju un nodrošināt līdzfinansējumu arī no privātā finansējuma, ņemot vērā, ka finansējuma saņēmējs ir arī sabiedrība ar ierobežotu atbildību.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Tā kā EM ir iesniegusi grozījumus ES kohēzijas politikas programmā Latvijai 2021. - 2027.gadam un iesniegusi informāciju par Programmas papildinājumu, aicinām norādīt precizētos finansējumus, ņemot vērā finansējuma pārdali uz 1.2.3.1. pasākumu "Atbalsts MVU inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai". 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 19.2.un 19.3.apakšpunkts nepilnīgi aptver komercdarbības atbalsta nosacījumus (80.2.un 82.punkts) un var radīt interpretācijas kļūdas, lūdzam tos dzēst. Ja nepieciešams, aicinām papildināt noteikumu 19.punktu ar vispārīgu nosacījumu par de minimis atbalsta nosacījumu ievērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā skaidrot, vai ar noteikumu projekta 19.2. apakšpunktu tiek paredzēts, ka de minimis atbalsta piešķiršana projekta īstenošanas laikā nav iespējama. Proti, vai no šīs normas izriet, ka gadījumā, ja projekta iesniegumā plānotās izmaksas, kurām pēc būtības būtu piešķirams de minimis atbalsts, pārsniedz projekta iensiedzējam pieejamo de minimis atbalsta apmēru, tad projekta iesniegums ir noraidāms? Ja tā nav, lūdzam 19.2. apakšpunktu dzēst.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 19.4. apakšpunktu, norādot, ka ESA BIC Latvia nav atbilstības Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā noteiktajiem izslēgšanas noteikumiem, ievērojot, ka pašlaik iekļautā apakšpunkta redakcija nav korekta, jo projekta iesniedzējs nedrīkst atbilst minētajiem izslēgšanas noteikumiem, jo, ja projekta iesniedzējs tiem atbilst, tas tiek noraidīts.
Papildus lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 80.4. apakšpunktu, lai būtu viennozīmīga interpretācija par apakšpunktā minētajiem izslēgšanas noteikumiem, piemēram, atsaucoties uz Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā noteiktajiem.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 19.4. apakšpunktu, jo projekta iesniedzējs nedrīkst atbilst Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā noteiktajiem izslēgšanas noteikumiem. Ja projekta iesniedzējs tiem atbilst, tas tiek noraidīts.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Rosinām precizēt apakšpunktu, ievērojot to, ka Izglītības un zinātnes ministrijas dalība RIS3 vadības grupa jau noteikta noteikumu projekta 21.6. apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
29.8. apakšpunkta redakcija neatbilst  noteikumu projektā norādītajai informācijai - noteikumu projekta 61. punkts paredz nosacījumu par komisijas izveidi, taču tās pienākumos neietilpst starpposma un gala nodevumu vērtēšana. Ja tomēr paredzēts, ka komisijas pienākumos ietilpst arī starpposma un gala nodevumu vērtēšana, lūdzam to precīzi noteikt noteikumu projektā. 
Papildus, lūdzu saskaņot 29.8. apakšpunktā un 61. punktā lietoto "projektu vērtēšanas komisija" un "komisija".
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu 37.5.punktu, papildinot to ar nosacījumu, ka uz komunikācijas un vizuālās identitātes prasību pasākumu nodrošināšanu nav attiecināmi komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma nosacījumi. 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Anotācijā ir iekļauts apraksts, kas skaidro, kādēļ nav iespējams paredzēt vienkāršotās izmaksas LIAA nodrošinātajam atbalstam gala saņēmējam, taču līdzīgi vienreizēji maksājumi pieteikumu sagatavošanā ir noteikti, piemēram, 1.2.1.2. pasākuma "Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai" ietvaros, kur vienreizējais maksājums 50 000 EUR apmērā tiek piešķirts par par iesniegto projekta pieteikumu (Eiropas Komisijas Izcilības zīmoga sertifikātu (Seal of Excellence)) MVK instrumenta 2. fāzē, tādēļ nav saprotams, kādēļ līdzīgu maksājuma veidu nav iespējams paredzēt arī šī pasākuma ietvaros. Šobrīd saskatām ievērojamu administratīvo slogu gan finansējuma saņēmēja, gan sadarbības iestādes pusē, tādēļ lūdzam atkārtoti izvērtēt vienreizējā maksājuma paredzēšanas iespēju LIAA nodrošinātajam atbalstam gala saņēmējam.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
1) Aicinām izvērtēt, vai vienotā likme ir nosakāma "līdz 20%" apmērā. Aicinām dzēst vārdu "līdz".
2) Lai samazinātu administratīvo slogu, lūdzam izvērtēt iespēju piemērot vienoto izmaksu likmi arī EM projekta vadības personāla izmaksām (38.1. apakšpunktā norādītās izmaksas) un ESA BIC Latvija projekta vadības personāla izmaksām (40.7. apakšpunktā norādītās izmaksas).
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nerastos interpretācijas iespējas un neskaidrības, lūgums precizēt , ka transporta pakalpojumu izmaksām, kas attiecas uz maksu par degvielu un maksu par sabiedriskā transporta izmantošanu tiks attiecināta atbilstoši vadošās iestādes izstrādātai metodikai. Vēršam uzmanību, ka transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšanas izmaksas neietilpst minētajā metodikā.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām EM pārskatīt šī punkta redakciju, jo tā gramatiski neiet kopā.
Piedāvātā redakcija


 
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka gadījumā, kad finansējuma saņēmējam projekta īstenošanā deleģēts uzdevums sniegt atbalstu gala labuma guvējam, noteikumu projektā jāparedz arī atbalsta piešķiršanas strīdu risināšanas kārtība starp finansējuma saņēmēju (atbalsta sniedzēju) un gala labuma guvēju jau pirms līguma noslēgšanas, proti, jāparedz, kā var tikt apstrīdēts un pārsūdzēts finansējuma saņēmēja lēmums par atbalsta piešķiršanu gala labuma guvējam. Lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 65. punktu, papildinot ar norādi arī uz lēmumu par atbalsta piešķiršanu gala labuma guvējam.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam atgriezt noteikumu 70.punkta pirmā teikuma beigu palīgteikumu "un normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem", jo šis pienākums attiecas arī uz CFLA kā sadarbības iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu korektu komercdarbības atbalsta nosacījumu, kas izriet no Komisijas regulas Nr.2023/2831, ievērošanu, lūdzam vārdu "saņemto", kas teikumā ir aiz vārda "brīža", aizstāt ar vārdu "piešķirto".
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu 81.punktā minētās atsauces, norādot sasaisti ar Komisijas regulas Nr.2023/2831 6.panta 3.punktu un Komisijas regulas Nr.2023/2831 6.panta 7.punktu, vai arī dzēst noteikumu 81.punktā ietvertās atsauces uz Komisijas regulas Nr.2023/2831 6.panta punktiem, atstājot nosacījumu par pienākumu nodrošināt informācijas pieejamību.
Vienlaikus, lai nodrošinātu, ka visos komercdarbības atbalsta sniegšanas līmeņos tiek ievērotas visas Komisijas regulas Nr.2023/2831 prasības, proti, ESA BIC Latvia šo noteikumu ietvaros ietvaros ir iespējams ne tikai kā de minimis atbalsta piešķīrējs, bet arī ka de minimis atbalsta saņēmējs gadījumos, kad tam de minimis atbalstu piešķir CFLA kā sadarbības iestāde, un šādā gadījumā arī attiecībā uz CFLA attiecas dokumentu glabāšanas pienākums, aicinām noteikumu 81.punktu izteikt, piemēram, šādā redakcijā: 
Piedāvātā redakcija
"Finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no dienas, kad ir piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar atbalsta shēmu atbilstoši Komisijas regulai Nr.2023/2831. Gala labuma guvējs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus no atbalsta piešķiršanas dienas. Attiecībā uz sadarbības iestādes piešķirto atbalstu ESA BIC Latvia saskaņā ar Komisijas regulu Nr.2023/2831, sadarbības iestāde un ESA BIC Latvia nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus no atbalsta piešķiršanas dienas."
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu korektu Komisijas regulas Nr.2023/2831 nosacījumu ievērošanu, aicinām 82.punktā minēto nosacījumu izdalīt atsevišķā punktā, piemēram, šādā redakcijā:
"De minimis atbalstu nepiešķir Komisijas regulas Nr.2023/2831 1.panta 1.punkta a), b), c) un d) apakšpunktā noteiktajām nozarēm un Komisijas regulas Nr.2023/2831 1.panta 1.punkta e) un f) apakšpunktā noteiktajām darbībām."

Vienlaikus aicinām nosacījumus par nozaru un darbību ierobežojumiem, kas nav saistīti ar Komisijas regulu Nr.2023/2831, neietvert noteikumu projekta VI. nodaļā.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Tā kā šī noteikumu ietvaros ir iespējami divi de minimis atbalsta piešķiršanas gadījumi - kad de minimis atbalsta saņēmējs ir gala labuma guvējs un kad atbalsta saņēmējs ir ESA BIC Latvia, lūdzam precizēt noteikumu 83.punktu tā, lai būtu skaidra nelikumīgi saņemtā de minimis atbalsta atgūšana attiecībā uz de minimis atbalstu, kas piešķirts konkrētam subjektam.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu korektu Komisijas regulas Nr.2023/2831 nosacījumu ievērošanu attiecībā uz nozaru un darbību ierobežojumiem, aicinām noteikumu projekta 85.punktu izteikt, piemēram, šādā redakcijā:
"Ja gala labuma guvējs un ESA BIC Latvia vienlaikus darbojas vienā vai vairākās Komisijas regulas Nr.2023/2831 1.panta 1.punkta a), b), c) un d) apakšpunktā minētajās nozarēs, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja atbalsta pretendents nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar Komisijas regulas Nr.2023/2831 1.panta 2.punktu darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar šiem noteikumiem."

Vienlaikus skaidrojam, ka noteikumu 85.punktā atsauce uz noteikumu punktiem, kuros ir ietverti nozaru un darbību ierobežojumi, kas neizriet no Komisijas regulas Nr.2023/2831, nav nepieciešama, jo tas jau ir noteikts noteikumu 84.punktā. 
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3. punktā "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" iekļauto tekstu "Ekonomikas ministrija neparedz izstrādāt vienkāršoto izmaksu metodiku nefinanšu atbalstam, šo pieeju saskaņojot ar Eiropas Komisiju. Ja Eiropas Komisija nesaskaņos Ekonomikas ministrijas pieeju, tiks izstrādāta vienkāršoto izmaksu metodika nefinanšu atbalstam" atbilstoši plānotajam.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Komisijas regula Nr.2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam ir pieņemta 2023. gada 13. decembrī, nevis 2013.gada 13.decembrī, attiecīgi aicinām labot anotācijas 1.3.sadaļā iekļauto atsauci uz Komiijas regulas Nr.2023/2831 pieņemšanas gadu no 2013.gada uz 2023.gadu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Tā kā saskaņā ar noteikumu 62.punktu de minimis atbalstu gala labuma guvējam sniedz ne tikai ESA BIC Latvia, bet arī LIAA, aicinām pēc līdzības, kā tas anotācijā ir skaidrots par ESA BIC Latvia kā de minimis atbalsta sniedzēju gala labuma guvējam, papildināt anotāciju arī ar skaidrojumu attiecībā uz LIAA kā de minimis atbalsta sniedzēju gala labuma guvējam, jo šobrīd no anotācijas šī informācija neizriet. 
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar plašāku skaidrojumu, kā tiks nodrošināta demarkācija starp šo pasākumu un 5.1.1.1.i. investīciju  “Pilnvērtīga inovāciju sistēmas pārvaldības modeļa izstrāde un tā nepārtraukta darbināšana”, kādas pārbaudes tiks veiktas un kas tās pārbaudīs.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām EM iekļaut anotācijā izziņas 8.punktā iekļauto skaidrojumu attiecībā uz to, ka partnera ESA BIC piesaiste  RIS3 vadības grupas darbībai kosmosa atbalsta jomā pamatojama ar uzņēmējdarbības atklājuma principu, t.sk. sniedzot pamatojumu attiecībā par lēmumu tieši kosmosa nozares kā ekosistēmas izcelšanai šajā gadījumā (statistika, plāni, starptautiskas vienošanās u.tml.).
Tāpat turpmāk aicinām EM jebkādas izmaiņas darbā ar ekosistēmām nofiksēt arī dokumentāli, piemēram, ar LIAA/EM/IPPP  lēmumiem par nepieciešamo partneru piesaisti RIS3 pārvaldībai, piemēram, pamatojoties  uz  kādas nozares (šajā gadījumā kosmosa nozares) statistiku, specifiku utt., kur LIAA kā koordinatora joma potenciāli varētu nedot sagaidāmo pievienoto vērtību.
 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūgums informēt vadošo iestādi par aktuālo statusu saistībā ar anotācijas 1.3.sadaļā ietverto informāciju - "Ekonomikas ministrija neparedz izstrādāt vienkāršoto izmaksu metodiku nefinanšu atbalstam, šo pieeju saskaņojot ar Eiropas Komisiju. Ja Eiropas Komisija nesaskaņos Ekonomikas ministrijas pieeju, tiks izstrādāta vienkāršoto izmaksu metodika nefinanšu atbalstam."

Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam veikt precizējumus anotācijās attiecībā uz 1.3.sadaļā minēto izņēmuma gadījumu "Papildus uz LIAA un ESA BIC Latvija sniegto komercdarbības atbalstu būtu piemērojams  Regula Nr.2021/1060 53. panta 2. punktā minētais izņēmuma gadījums vienotas likmes noteikšanai, ņemot vērā, ka:"  un svītrot informāciju, ka izņēmuma gadījums var kalpot par pamatu vienotās likmes noteikšanai.

Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam no anotācijas 1.3. punktā "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" dzēst informāciju/atsauces uz sadarbības partneri, ņemot vērā, ka noteikumu projekts neparedz sadarbības partneru piesaisti.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam anotācijas 3.sadaļā precizēto finansiālo ietekmi atspoguļot arī 5.1.apakšpunktā un 6.punktā finansējuma sadalījumu pa gadiem norādīt veselos euro. 
Piedāvātā redakcija
-