Atzinums

Projekta ID
24-TA-816
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
23.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka šobrīd vēl nav pieņemti lēmumi par ES kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam elastības finansējuma sadales principiem vai tvērumu ne kopumā, ne attiecībā uz Kultūras ministrijas (turpmāk – KM) pārziņā esošo investīciju elastības finansējumu, attiecīgi KM rosinājums jau šobrīd izmantot elastības finansējumu 5.1.1.6.pasākuma “Kultūras mantojuma saglabāšana un jaunu pakalpojumu attīstība” (5.1.1.6.pasākums) projektu iesniegumu atlasē nav atbalstāms.
Attiecīgi lūdzam saglabāt noteikumu projektā sākotnējo redakciju, kas skaidri paredzēja, ka līdz vidusposma pārskata lēmumiem 5.1.1.6.pasākumam pieejamais ERAF finansējums ir 1 708 903 euro.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka vadošā iestāde nevar saskaņot personāla izmaksu vienotās likmes 5 procentu apmērā iekļaušanu noteikumu projektā, kamēr attiecīgais vienotās likmes apmērs nav saskaņots ar vadošo iestādi atbilstoši vadošās iestādes vadlīniju Nr. 1.1. “Vadlīnijas par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošana Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam ietvaros” 55.punktā noteiktajam (AI, paredzot piemērot šo vienotās likmes veidu un apjomu SAM ietvaros, saskaņo šo pieeju ar VI MK noteikumu par SAM īstenošanu izstrādes procesā, bet konkrētā izmaksu vienotā likme, pēc saskaņošanas ar VI, tiek noteikta MK noteikumos par SAM īstenošanu. MK noteikumos nosaka attiecināmo izmaksu pozīcijas, no kurām tiek aprēķināta konkrētā vienotā likme). Papildus vēršam uzmanību, ka likmes pamatojums ir jāiekļauj arī anotācijā.
Lai KM iespējami operatīvi varētu saņemt vienotās likmes saskaņojumu, lūdzam 5 procentu vienotās likmes aprēķinu pēc iespējas ātrāk nosūtīt uz sco@fm.gov.lv saskaņošanai pirms MK noteikumu projekta precizētās versijas virzīšanas TAP. Jautājumu vai konsultāciju nepieciešamības gadījumā aicinām rakstīt uz iepriekš norādīto e-pasta adresi vai sazināties ar vadošās iestādes ekspertiem.

Vienlaikus, lūdzam anotācijas 1.3.sadaļas rindkopu, kas sākas ar vārdiem "5.1.1.6. pasākuma ietvaros projekta netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju", precizēt piedāvātajā redakcijā.

Vienlaikus, lūdzam anotācijas 1.3.sadaļas rindkopu, kas sākas ar vārdiem "5.1.1.6. pasākuma ietvaros projekta netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju", precizēt piedāvātajā redakcijā.

.
Piedāvātā redakcija
5.1.1.6. pasākuma ietvaros projekta netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām.
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 23.punktu arī par nomas tiesībām, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 20. un 21.punktā paredzēta iespēja veikt ieguldījumus arī tādā īpašumā, kas ir nomā. Vienlaikus lūdzam papildināt arī anotāciju ar atbilstošu informāciju par ieguldījumiem nomātā īpašumā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām tiesību normai ir jābūt skaidrai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par normā ietvertajiem pienākumiem un tiesībām, lūdzam precizēt noteikumu projekta 32.punktu, norādot konkrētu datumu, no kura ir attiecināmas noteikumu projekta 34.2.1., 34.2.2., 34.2.3. un 34.2.4.apakšpunktā minētās izmaksas, piemēram, no 2021.gada 1.janvāra.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām šo punktu izdalīt kā atsevišķu punktu 34.3., jo šīs nav projekta pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas. Kā arī, aicinām dzēst tekstu "ekspertu, ko finansējuma saņēmējs piesaista ārpakalpojumā, izmaksas, kas tieši saistītas ar investīcijām infrastruktūrā", ja nav paredzēta citu ekspertu, ārpus 34.8.2.punktā atrunātajām eksperta izmaksām, piesaiste. 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt atsauci uz noteikumu projekta 40.punktu, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 41.punktā  minētais izvērtējums pēc būtības skatāms kompleksi pret visiem noteikumu projekta 40.punktā minētajiem nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
Projekta pārskata periodā Kultūras ministrija atbilstoši Kultūras ministrijas izstrādātajai komercdarbības atbalsta piemērošanas metodikai specifiskā atbalsta ietvaros reizi gadā līdz kārtējā gada 1. jūnijam izvērtē, vai kultūras nozares projekts atbilst šo noteikumu 40.punktā minētajiem nosacījumiem.
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai nav nosakāms viens konkrēts dzīves cikla (pārskata) periods, jo šobrīd pārskata perioda ilgums tiek pielīdzināts Deleģētās regulas 480/2014 minētajiem pārskata periodiem, kas kultūras projektu gadījumā ir kā citām nozarēm - 10-15 gadi, tātad tas nav konkrēts. Tā kā ir prognozējams, ka  lielai daļai projektu nebūs jāgatavo izmaksu un ieguvumu analīze, viena konkrēta  skaitļa nosaukšana dotu skaidrību gan projekta iesniedzējiem, gan sadarbības iestādei, kam jāveic uzraudzība pārskata periodā. Ja projekta iesniedzēji paši varēs izvēlēties dzīves ciklu, aicinām papildināt anotāciju ar teikumu, ka katrs projekts iesniedzējs projekta iesniegumā norāda precīzu pārskata perioda ilgumu, ņemot vērā, ka saskaņā ar 480/2014 regulā minēto pārskata periods ir no 10-15 gadiem un tas ietver projekta īstenošanas periodu.
Piedāvātā redakcija
-