Projekta ID
21-TA-593Atzinuma sniedzējs
Datu valsts inspekcija
Atzinums iesniegts
08.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Datu valsts inspekcija (turpmak - Inspekcija) uztur iepriekš sniegto iebildumu par to, ka godprātības un pārredzamības principu, kā arī Vispārīgās datu aizsardzības regulas 6. panta 3. punkta prasību ievērošanai, ārējā normatīvā aktā ir jābūt noteiktai kārtībai, kādā tiks īstenota tehnisko līdzekļu, tai skaitā, videonovērošanas, lietošana un kādi ir iegūto personas datu apstrādes noteikumi, piemēram, kāda ir personas datu iegūšanas, izmantošanas un glabāšanas kārtība un termiņi, kā datu subjekti tiks informēti par iespējamo apstrādi.
Inspekcija vērš izmanību, ka no precizētā likumprojekta un tā anotācijas skaidri neizriet, ka šie jautājumi tiks regulēti ārējā normatīvā aktā, jo likumprojektā nav ietverts deleģējums šos jautājumus noregulēt Ministru kabinetam, tāpat nav sniegta informācija, ka šāds deleģējums vai regulējums izrietētu no kāda cita ārējā normatīvā akta.
Līdz ar to, lūdzam papildinat likumprojektu ar attiecīgu deleģējumu Ministru kabinetam, kā arī anotācijas 4.1. apakšpuktā sniegt informāciju par plānotajiem grozījumiem nolikumā vai citā ārējā normatīvā aktā, kurā tiks ietverti tehnisko līdzekļu lietošanas un iegūto personas datu apstrādes noteikumi.
Inspekcija vērš izmanību, ka no precizētā likumprojekta un tā anotācijas skaidri neizriet, ka šie jautājumi tiks regulēti ārējā normatīvā aktā, jo likumprojektā nav ietverts deleģējums šos jautājumus noregulēt Ministru kabinetam, tāpat nav sniegta informācija, ka šāds deleģējums vai regulējums izrietētu no kāda cita ārējā normatīvā akta.
Līdz ar to, lūdzam papildinat likumprojektu ar attiecīgu deleģējumu Ministru kabinetam, kā arī anotācijas 4.1. apakšpuktā sniegt informāciju par plānotajiem grozījumiem nolikumā vai citā ārējā normatīvā aktā, kurā tiks ietverti tehnisko līdzekļu lietošanas un iegūto personas datu apstrādes noteikumi.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Inspekcija uztur iebildumu par nepieciešamību šīs normas ceturtajā daļā noteikt personas datu apstrādes nolūkus.
Vēršam uzmanību uz to, ka personas datu apstrādes informācijas sistēmā nolūks var būt konkrētas aizsargājamas indivīda vai sabiedrības intereses, kuru nodrošināšanai informācijas sistēmā ir veicama personas datu apstrāde. Apstrādes nolūks nevar būt piesārņotu un potenciāli piesārņotu vietu reģistrēšana, jo tas nesniedz informāciju par to, kādēļ šāda reģistrēšana veicama.
Ņemot verā minēto, lūdzam precizēt normas ceturtās daļas redakciju.
Vēršam uzmanību uz to, ka personas datu apstrādes informācijas sistēmā nolūks var būt konkrētas aizsargājamas indivīda vai sabiedrības intereses, kuru nodrošināšanai informācijas sistēmā ir veicama personas datu apstrāde. Apstrādes nolūks nevar būt piesārņotu un potenciāli piesārņotu vietu reģistrēšana, jo tas nesniedz informāciju par to, kādēļ šāda reģistrēšana veicama.
Ņemot verā minēto, lūdzam precizēt normas ceturtās daļas redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Inspekcija uztur iebildumu. Lai pārliecinātos par to, ka konkrētie Ministru kabineta noteikumi tiks izstrādāti atbilstoši Vispārīgās datu aizsardzības regulas 6. panta 3. punkta prasībām, lūdzam konkretizēt deleģējuma normas saturu, lai no tā skaidri izrietētu, kādus personas apstrādes noteikumus noteiks minētie Ministru kabineta noteikumi.
Piedāvātā redakcija
-
