Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 22.augustā.
Projekta ID
24-TA-1582
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
03.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka ar noteikumu projektu tiek samazināts pieejamais finansējums programmas īstenošanai, lūdzam noteikumu projekta anotācijā sniegt izvērstu skaidrojumu par attiecīgo izmaiņu saderību ar tiesiskās paļāvības principu un to, kā šīs izmaiņas ietekmēs jau izsniegto atbalstu un personas, kuras ir atbalstam pieteikušās saskaņā ar Ministru kabineta 2020. gada 19. marta noteikumiem Nr. 149 "Noteikumi par apgrozāmo līdzekļu aizdevumiem saimnieciskās darbības veicējiem, kuru darbību ietekmējusi Covid-19 izplatība".
Skaidrojam, ka tiesiskās paļāvības princips noteic, ka privātpersona var paļauties, ka iestādes rīcība ir tiesiska un konsekventa, tai skaitā persona var paļauties, ka tā noteiktajā laikā varēs īstenot tai iegūtās tiesības. Satversmes tiesa ir norādījusi (sk. 2009. gada 26. novembra spriedumu lietā Nr. 2009-08-01), ka gadījumā, kad normatīvā regulējuma grozījumu rezultātā notiek vai ir iespējama privātpersonu tiesiskā stāvokļa pasliktināšanās, tiesiskās paļāvības princips nodrošina šo personu tiesību aizsardzību, proti, persona var paļauties, ka tā noteiktajā laikā varēs īstenot tai iegūtās tiesības.
Ja atbilstošu skaidrojumu nav iespējams sniegt, lūdzam svītrot noteikumu projekta 5. punktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienības darbību 288. pantu lēmumi, kuros ir norādīti konkrēti adresāti, ir saistoši tikai šiem adresātiem. Ja lēmumu adresāts ir dalībvalstis un ir nepieciešams to normas padarīt saistošas privātpersonām, tad lēmumi ir jāpārņem valsts tiesību sistēmā tāpat kā direktīvas. Ievērojot minēto, lūdzam skaidrot noteikumu projekta 11. punktā minētā lēmuma saistošo spēku attiecībā uz atbalsta saņēmējiem un nepieciešamības gadījumā svītrot noteikumu projekta 11. punktā ietverto atsauci uz lēmumiem, pārņemot noteikumu projektā attiecīgās lēmuma normas, lai padarītu tās minētajām privātpersonām saistošas. 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām noteikumu projekta 23. punktu redakcionāli precizēt.
Piedāvātā redakcija
"23. Piešķirot de minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831, pārbauda, vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trijos gados (skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas) piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Savukārt, piešķirot de minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1408/2013 vai Komisijas regulu Nr.717/2014, pārbauda, vai viena vienota uzņēmuma līmenī atbalsts nepalielina attiecīgajā fiskālajā gadā, kā arī iepriekšējos divos fiskālajos gados saņemtā de minimis atbalsta kopējo apmēru līdz līmenim, kas pārsniedz Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 3.a punktā vai Komisijas regulas Nr.717/2014 3. panta 2. un 3.punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Šo noteikumu izpratnē viens vienots uzņēmums ir uzņēmums, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punktā, Komisijas regulas Nr. 1408/2013 2. panta 2. punktā vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 2. panta 2. punktā minētajiem kritērijiem."