Atzinums

Projekta ID
22-TA-2394
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
14.03.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Attiecībā uz 1.2.3.6. pasākuma 1.kārtu, mūsuprāt, ekosistēmu un RIS3 koordinēšana īstenojama maksimāli viena pasākuma ietvaros, lai nodrošinātu resursu koncentrāciju un kvalitatīvu izlietojumu un izvairītos no funkciju un darbību dublēšanas.
Kohēzijas programmas 2021.-2027. gadam 80.paragrāfā ietverto atbalstu ekosistēmu attīstīšanai, t.sk. atbalstu ekosistēmu stratēģiju izstrādei plānots nodrošināt 1.2.1.1.pasākuma "Atbalsts jaunu produktu attīstībai un internacionalizācijai”” 1.kārtas ietvaros (ES fondu finansējums 8 000 000 eur), kur finansējuma saņēmējs būs Ekonomikas ministrija un Latvijas attīstības un investīciju aģentūra.
Tāpat 1.2.3.6.pasākuma 1.kārtas ietvaros plānotā tūrisma sadarbības tīklu koordinācijas darbības, t.sk. konsultatīva atbalsta sniegšanai potenciālajiem projektu iesniedzējiem par stratēģijas un darbības plāna izstrādi, atbilst 1.2.1.1.pasākuma ietvaros plānotajām darbībām, līdz ar to šādu darbību īstenošana integrējama 1211.pasākuma ietvaros.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Informējam, ka motivācijas, lojalitātes, apbalvojuma, komandas saliedēšanas, korporatīvie atpūtas un izklaides pasākumi darbiniekiem, sadarbības partneriem, klientiem nav nekādas saistības ar Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 1.2.3. specifisko atbalsta mērķi "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām" (turpmāk - 1.2.3.SAM), proti, motivēt uzsākt uzņēmējdarbību un motivēt pievērsties inovatīvu risinājumu izstrādei un lietošanai, tādējādi sekmējot inovatīvo uzņēmumu īpatsvaru ekonomikā.
Tādējādi lūdzam atbilstoši precizēt šo apakšpunktu. Papildus lūdzam svītrot vārdus "kā arī citu korporatīvo pasākumu rīkošana un koordinēšana", tā kā tas izraisa nekorektas interpretācijas riskus.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt, nosakot, ka atlasi izsludina tikai pieejamā finansējuma apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst norādi par termiņu noteikumu projekta 6.2. apakšpunktā, ņemot vērā, ka atlases izsludināšanas termiņš noteikts protokollēmuma projekta 4. punktā. Ievērojot konsekvenci ar 6.1. apakšpunktu, 6.2. apakšpunktā būtu nosakāms tikai atlases veids (atklāta projektu iesniegumu atlase).
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka apakšpunktā iekļautais finansējums pārsniedz pasākumam paredzēto kopējo finansējumu, proti, fondu finansējuma 5 546 250 euro, valsts budžeta finansējuma 978 750 euro un privātā finansējuma 311 842 euro summa pārsniedz 6 525 000 euro (piedāvātais pasākuma finansējums sastāda 6 836 842 euro).
Vēršam uzmanību, ka 311 842 euro atbilst pasākuma rezultātā rādītāja vērtībai. Iespējams 978 750 euro nacionālo finansējumu veido 311 842 euro privātais finansējums un 666 908 euro valsts budžeta finansējums. Lūdzam vēlreiz caurskatīt ar finansējumu saistīto MK noteikumu punkta redakciju, lai tas atbilstu Kohēzijas programmas ietvertai informācijai. Lūdzam precizēt arī anotācijā sniegto informāciju. 

Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Informējam, ka kopējais pieejamais ERAF finansējums ir 4 671 466 euro. Savukārt kopējais pieejamais valsts budžeta finansējums ir 824 377 euro.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām papildināt, norādot pieļaujamo ERAF, valsts budžeta intensitāti, minimālo privātā līdzfinansējuma likmi projektā atbilstoši projektu iesniegumu atlases kārtai.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka kopējai 1.2.3. SAM ERAF intensitātei nedrīkst pārsniegt 85%.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā MK noteikumu projektā iekļauto informāciju, var secināt, ka pasākuma 2.kārtas atlase būs divu mēnešu laikā pēc MK noteikumu apstiprināšanas, tādējādi nav skaidrs, kurā brīdī LIAA plāno konsultēt sadarbības tīklus par sadarbības tīkla stratēģijas izstrādi. 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izteikt rādītāja nosaukumu atbilstoši Kohēzijas programmā 2021.-2027.gadam iekļautai informācijai, proti, "Ar grantiem atbalstītie uzņēmumi".
Turklāt lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar rādītāju "Atbalstītie uzņēmumi (tai skaitā: mikrouzņēmumi, mazi, vidēji un lieli uzņēmumi)" un to vērtību.
Papildus lūdzam precizēt arī anotācijā sniegto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izteikt rezultāta rādītāja nosaukumu atbilstoši Kohēzijas programmā iekļautai informācijai, proti, "Publisko atbalstu papildinošās privātās investīcijas (tai skaitā: granti, finanšu instrumenti)". Lūdzam precizēt arī anotācijā sniegto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam šos rādītājus noteikt, kā prasību (nosacījumus) finansējuma saņēmējam, iekļaujot arī vērtēšanas kritērijos pie vienoto kritēriju 8. vai 9. kritērija piemērošanas skaidrojuma (saskaņā ar atlases metodiku, šo vērtēšanas kritēriju piemērošanas skaidrojumu var papildināt) nevis noteikt MK noteikumos kā nacionālos rādītājus.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Šis rādītājs nav saprotams. Lūdzam rādītāju dzēst vai precizēt, jo, mūsuprāt, projekta īstenošanas beigās būtu jāīsteno 100% no darbības plānos iekļautajām darbībām.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 1. pantā noteikto finansējuma saņēmēja definīciju, finansējuma saņēmējs atbilstoši šī SAM īstenošanas veidam ir persona, kuras projekta iesniegums ir ticis apstiprināts. Tādējādi, ja projekta iesniegumu iesniegs viens no potenciālā sadarbības tīkla dalībniekiem, tieši šī persona, nevis nākotnē izveidojams sadarbības tīkls, būs uzskatāms par finansējuma saņēmēju, t. sk. līgums par projekta īstenošanu būs slēdzams ar šo personu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka atbildīgā iestāde kā balsstiesīgs vērtēšanas komisijas loceklis ir iekļaujams arī citu vērtēšanas kritēriju vērtēšanā, lūdzam punktu izteikt šādā redakcijā. Vienlaikus lūdzam jaunā punktā noteikt, ka vērtēšanas komisijā nevar piedalīties aģentūras pārstāvis, kurš iesaistījies konsultāciju sniegšanā par stratēģijas izstrādi.
Piedāvātā redakcija
Otrās kārtas ietvaros sadarbības iestāde projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas sastāvā iekļauj pārstāvjus no atbildīgās iestādes un aģentūras. Sadarbības tīklu stratēģijas iesniegtās stratēģijas projektu iesniegumu vērtēšanas ietvaros vērtē atbildīgās iestādes un aģentūras pārstāvji.
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nolūkā nodrošināt nepārprotamu arī obligāto publicitātes pasākumu atbalstāmību projektā, lūdzam papildināt 32.1. apakšpunktu, izsakot to piedāvātajā redakcijā. Atbilstošus precizējumus lūdzam veikt arī anotācijā, kā arī iekļaut skaidrojumu, ja šie pasākumi ietver vairāk nekā tikai obligātos publicitātes pasākumus.
Piedāvātā redakcija
informācijas un publicitātes pasākumi;
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam paredzēt izmaksas obligāto informācijas un komunikācijas pasākumu īstenošanai. Vienlaikus aicinām noteikt, ka šo noteikumu 33. punktā noteikto attiecināmo izmaksu ietvaros ir attiecināmas arī izmaksas horizontālā principa “vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” ievērošanai.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nekorektas interpretācijas novēršanai, lūdzam precizēt noteikumu projekta 33.3. apakšpunktu atbilstoši noteikumu projekta 32.7. apakšpunktā minētajām atbalstāmajām darbībām, lai būtu skaidrs, ka šeit minētās attiecināmās izmaksas ietver arī tīklošanās pasākumus, ņemot vērā izziņas 115.punktā sniegto skaidrojumu: "Minētā darbība ir komercdarbības atbalsts.". 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot, kā tiks nodrošināta LIAA darbinieku funkciju nepārklāšanās, ņemot vērā, ka pašlaik vairākos pasākumos ir paredzēts piemērot vienoto personāla atlīdzības likmi.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Konstatēta pretruna ar MKN 70.punktu, kurā noteikts, ka LIAA izmaksas ir attiecināmas ar 01.01.2023. Lūdzam MKN nodrošināt savstarpēji saskaņotu informāciju starp 37. un 70.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ja šo noteikumu ietvaros ir paredzēts, ka de minimis atbalsta saņēmējs ir arī Aģentūra, vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 38.punktā ietvertais nosacījums ir pretrunā šo noteikumu 87. punktam, kurā ir atļauta atbalsta kumulācija. 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nolūkā nodrošināt nepārprotamu arī obligāto publicitātes pasākumu atbalstāmību projektā, lūdzam papildināt 39. punktā noteiktās atbasltāmās darbības ar informācijas un publicitātes pasākumiem. Atbilstošus precizējumus lūdzam veikt arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam paredzēt izmaksas obligāto informācijas un komunikācijas pasākumu īstenošanai. Vienlaikus aicinām noteikt, ka šo noteikumu 41. punktā noteikto attiecināmo izmaksu ietvaros ir attiecināmas arī izmaksas horizontālā principa “vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” ievērošanai.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka izziņas 155. punktā norādīts iepriekš izteiktais iebildums ar lūgumu skaidrot, vai neizpildās Regulas Nr.2021/1060 53.panta 2.punkta nosacījums par obligātu vienkāršoto izmaksu piemērošanu visām izmaksām, ņemot vērā, ka tiek sniegts atbalsts sadarbības tīkla dalībniekiem un pirmšķietami finansējuma apmērs vienam dalībniekam nepārsniegs 200 000 EUR.
No sniegtās atbildes secināms, ka vienkāršotās izmaksas ir jāpiemēro un plānots izstrādāt atbilstošas metodikas, taču ne MK noteikumu projektā, ne anotācijā šāda informācija nav norādīta. Lūdzam veikt attiecīgus papildinājumus.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt, kā ir attiecināmas izmaksas līdz šīs metodikas apstiprināšanai (ņemot vērā, ka saskaņā ar protokollēmumā noteikto atlase ir izsludināma divu mēnešu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās, ir liela varbūtība, ka atlases norises laikā vienkāršoto izmaksu metodika vēl nebūs apstiprināta.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz pretrunu ar noteikumu projekta 87. punktu, kas noteic, ka šo noteikumu ietvaros saņemto de minimis atbalstu var apvienot ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Finansējuma saņēmējs ir persona, kuras projekta iesniegums ir ticis apstiprināts (lūdzu skatīt iebildumu pie noteikumu projekta 20.1. apakšpunkta).
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam šo punktu iekļaut sadaļā "3.2. Pasākuma otrās kārtas atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumi"
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam iepriekš sniegto iebildumu un lūdzam precizēt metodikas nosaukumu uz "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai"
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka nacionālo rādītāju uzraudzība atbilstoši noteikumu projekta 15. punktam ir Atbildīgās iestādes atbildībā un Sadarbības iestāde nevar piemērot finanšu korekciju par projekta nacionālo rādītāju nesasniegšanu, lūdzam dzēst šo punktu. Lūdzam arī skatīt CFLA iebildumu pie noteikumu projekta 14.3. apakšpunkta. Papildus norādām, ka Atbildīgai iestādei tiek nodrošināta pieeja KPVIS, lai sekotu līdzi rādītāju izpildei.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam paredzēt prasību otrās kārtas projekta iesniedzējam izstrādāt un iesniegt sadarbības iestādē 
kārtību, kādā tas nodrošinās de minimis atbalsta sniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā noteikumu projekta 83.punktā minēto, ka atbalstu pirmās kārtas ietvaros sniedz ar Komisijas regulu Nr.1407/2013, lūdzam noteikumu projektu papildināt, ar de minimis atbalsta nosacījumiem, t.sk., nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšanas normu, ko attiecinātu arī uz komercdarbības atbalsta kontroles normu pārkāpumu pirmās kārtas ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Iebildums
MKN nepieciešams papildināt ar nosacījumu par to, ar kuru brīdi CFLA otrās kārtas ietvaros piešķirs komercdarbības atbalstu sadarbības tīklam. Nosakot brīdi, ar kuru CFLA pieņems lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu sadarbības tīklam, lūdzam ņemt vērā MKN 20.1.apakšpunkta nosacījumu, ka projekta iesniegumu drīkst iesniegt sadarbības tīkla dalībnieks situācijā, kad sadarbības tīkls - juridiskā persona vēl pat nav nodibināta.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 83.punktu skaidri definējot, kurš pirmās kārtas ietvaros ir de minimis atbalsta sniedzējs un de minimis atbalsta saņēmējs. Vienlaikus lūdzam noteikumu projektā skaidri noteikt, kādām atbalstāmajām darbībām un attiecināmajām izmaksām atbalsts pirmās kārtas ietvaros tiek sniegts ar Komisijas regulu Nr.1407/2013, ņemot vērā noteikumu projekta 83.punktā minēto "pirmās kārtas ietvaros finansējumu šo noteikumu 33.2. punktā un 33.3. punktā, ja attiecināms,". Ja plānots, ka Aģentūra piešķir atbalstu ar Komisijas regulu Nr.1407/2013, lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projektā nebūtu jāiekļauj informācija, ka Aģentūra izstrādā iekšējo procedūru, kas paredz kārtību, kādā Aģentūra nodrošinās de minimis atbalsta sniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka šajā punktā minētā prasība ir jāpārbauda pirms atbalsta piešķiršanas, lai pārliecinātos, ka Sadarbības tīklam un katram sadarbības tīkla dalībniekam plānotais atbalsta apjoms viena vienota uzņēmuma līmenī kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu nedrīkst pārsniegt regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru, aicinām šo punktu precizē, piemēram, šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
Sadarbības tīklam un katram sadarbības tīkla dalībniekam plānotais atbalsta apjoms viena vienota uzņēmuma līmenī kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu nedrīkst pārsniegt regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Komercdarbības atbalsta piešķiršanu, aprēķināšanu un uzskaiti sadarbības tīklam veic sadarbības iestāde vai pirmās kārtas ietvaros aģentūra. Komercdarbības atbalsta piešķiršanu, aprēķināšanu un uzskaiti sadarbības tīkla dalībniekiem veic sadarbības tīkls.
36.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot, ka sadarbības tīkls saskaņā ar MK noteikumu projekta 89.punktu ir arī de minimis atbalsta saņēmējs, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar dokumentu glabāšanas pienākumu arī attiecībā uz to. 
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam Finanšu ministrijas iebildumu, kas iekļauts izziņas 212.punktā un atkārtoti lūdzam precizēt noteikumu projekta 94.2. apakšpunktu. No šī brīža redakcijas joprojām nav skaidrs, kurš ir de minimis atbalsta sniedzējs un saņēmējs pirmajā kārtā. 
 
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Informējam, ka saskaņā ar Kohēzijas programmas 2021.-2027. gadam pasākumam ir šādi intervences kodi un tam paredzētais finansējums:
1. kārta: 170 kods 510 000 euro
2. kārta: 11 kods 503 625 euro; 21 kods 4 532 625 euro.
Lūdzam atbilstoši precizēt anotācijā norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijā sniegt (pēc iespējas kvantitatīvu) novērtējumu par pasākuma plānoto ietekmi uz NAP un NIP 21-27.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā noteikumu projekta 83.punktā minēto, saskatām pretrunu, ar anotācijā sniegto informāciju "Aģentūra pirmās kārtas ietvaros darbojas savas deleģētās funkcijas ietvaros. Ņemot vērā, ka aģentūrai ir noteikta funkcija īstenot pasākumus saskaņā ar valsts atbalsta programmām un nodrošināt Eiropas Savienības fondu un citu ārvalstu finanšu instrumentu līdzfinansēto aktivitāšu administrēšanu, tad  noteikumu projekta 31. punktā noteiktās atbalstāmās darbības ir aģentūras darbības, lai veiktu attiecīgo funkciju un sekmīgi nodrošinātu pasākuma īstenošanu." Lūdzam anotācijā skaidrot, kas pirmajā kārtā ir de minimis atbalsta sniedzējs un de minimis atbalsta saņēmējs, t.sk., kāda loma pirmajā kārtā ir sadarbības tīklam un tā dalībniekiem. 
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot izziņas 135.punktā sniegto skaidrojumu un anotācijas 1.3. sadaļā sniegto informāciju: " [..] kā arī visi sadarbības partneri var līdzdarboties sadarbības tīkla dalībniekiem organizētājās apmācībās.", lūdzam anotācijā sniegt plašāku skaidrojumu, kāda veida sadarbības partneru līdzdarbība ir plānota apmācībās, t.i., vai sadarbības partneri darbosies kā apmācītāji vai kā apmācāmie. Vēršam uzmanību, ka gadījumā, ja sadarbības partneri šajās pamācībās darbosies kā apmācāmie, tad ir nepieciešams papildināt MK noteikumu projektu attiecībā uz atbalstu sadarbības partnerim, jo tāpat kā sadarbības tīklam, šis atbalsts kvalificētos kā komercdarbības atbalsts, kas jāsniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013. Šādā gadījumā papildus lūdzam pārskatīt visu MK noteikumu projektu attiecībā uz tajā ietverto nosacījumu attiecināšanu arī uz sadarbības partneri.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
5.3. Cita informācija
Iebildums
Ņemot vērā, ka MK noteikumu ietvaros atbalstu plānots piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013 un tā neparedz prasību iesniegt Eiropas Komisijai kopsavilkuma informāciju, izmantojot Eiropas Komisijas elektroniskās paziņošanas sistēmu, lūdzam anotācijas 5.3. sadaļā dzēst informāciju: "Ekonomias ministrija, izmantojot  Eiropas Komisijas elektroniskās paziņošanas sistēmu,20 darbdienu laikā no atbalsta pasākuma stāšanās spēkā nosūtīs kopsavilkuma informāciju Regulas Nr. 651/2014 II pielikumā noteiktajā standartizētajā formātā par atbalsta pasākumu.". 
Piedāvātā redakcija
-
43.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka nav zināms vērtēšanas kritēriju apstiprināšanas brīdis, lūdzu precizēt šo punktu, nosakot, ka otrās kārtas projektu iesniegumu atlasi izsludina divu mēnešu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās, bet ne agrāk kā pirms vērtēšanas kritēriju apstiprināšanas Uzraudzības komitejā.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam dzēst šo apakšpunktu no noteikumu projekta, jo tas ir noteikts Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likumā un nav nepieciešams dublēt informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam šajā punktā un visā noteikumu projektā precizēt terminoloģiju, nosakot, ka ir projekta iesniedzējs, nevis projekta iesnieguma iesniedzējs.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai šis punkts nebūtu iekļaujams atlases nolikumā, nevis noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai atsauce uz 27.1.2. apakšpunktu nav precizējama uz 27.2.1. apakšpunktu (šībrīža redakcija paredz, ka apstiprināmt tika iviens ģeogrāfiskā tīkla projekts).
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt atsauces - 36.1. un 36.4. apakšpunktos, uz kuriem atsauce norādīta šobrīd, ir ietverta norāde par neattiecināmām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām šajā punktā un noteikumu projektā lietot terminoloģiju - finansējuma saņēmējs, nevis aģentūra, lai nodrošinātu uztveramību arī par funkciju nodalīšanu.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 84.punktu skaidri definējot, kurš otrās kārtas ietvaros ir de minimis atbalsta sniedzējs un de minimis atbalsta saņēmējs. 
Piedāvātā redakcija
-
51.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam 1.3. sadaļā pie 5.punkta "Atbalstāmās darbības" precizēt, ka ierobežojums 364 800 EUR ir personāla atlīdzības izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 1.2.3.6. pasākuma pirmās kārtas ietvaros finansējums ir paredzēts Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras izdevumu segšanai, lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļas 6.punktu ar informāciju par aģentūrai paredzēto kopējo finansējuma apmēru, tajā skaitā norādot finansējuma sadalījumu pa gadiem. Vienlaikus lūdzam papildināt 7.punktu ar informāciju, ka amata vietu uzturēšana tiks nodrošināta 1.2.3.6. pasākuma īstenošanai paredzētā finansējuma ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Anotācijas 3. sadaļas 7. punktā norādīts, ka jāsniedz izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu. Šobrīd sniegtās informācijas apjoms ir nepietiekams.
Piedāvātā redakcija
-