Projekta ID
24-TA-2478Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
14.01.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Nav saprotams uzdevuma tvērums Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā notiek rindas organizācija transportlīdzekļu reģistrēšanai elektroniskajā rindas rezervācijas sistēmā. Tādējādi aicinām precizēt uzdevumu Ministru kabinetam, ieviešot visaptverošu tvērumu attiecībā uz procesiem, kas tiks realizēti pirms transportlīdzekļa iebraukšanas robežšķērsošanas vietas teritorijā.
Piedāvātā redakcija
izteikt piektās daļas 1.punktu sekojošā redakcijā:
1) kārtību, kādā ārējās sauszemes robežas rindā reģistrētie transportlīdzekļi šķērso ārējo sauszemes robežu.
1) kārtību, kādā ārējās sauszemes robežas rindā reģistrētie transportlīdzekļi šķērso ārējo sauszemes robežu.
2.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
Mērķa aprakstā svītrot vārdus "automatizētu robežšķērsošanas procesu", jo transportlīdzekļu rindas administrācija ir veicamie pasākumi ceļu satiksmes jomas organizācijā pirms transportlīdzekļa iebraukšanas robežšķērsošanas vietā, kur kompetentās iestādes nodrošina attiecīgās pārbaudes procedūras. Vēršama uzmanība, ka likumprojekts ir vērsts tikai uz transportlīdzekļu rindas, kas izveidojas pirms autoceļu robežšķērsošanas vietām, problēmjautājumu sakārtošanu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.3. apakšpunktā ir norādīts - ja kavējums nav radies transportlīdzekļa vadītāja vainas dēļ, piemēram, to rada objektīvi apstākļi, robežšķērsošanas vietas darbības īslaicīga apturēšana, caurlaidības samazinājums vai citas ārkārtējas situācijas, rezervācija netiek anulēta arī pēc noteiktā maksimālā kavējuma laika.
Lūdzam skaidrot, kāds ir maksimālā kavējuma laika tvērums; kuras institūcijas kompetencē būs attiecīgās situācijas izvērtējums par to, kā dēļ ir radies kavējums; kas pieņems lēmumu, ka rezervācijas laiks nav anulējams. Vienlaikus lūdzam projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā skaidri norādīt, kādā normatīvajā aktā ir plānots minētos jautājumus regulēt.
Lūdzam skaidrot, kāds ir maksimālā kavējuma laika tvērums; kuras institūcijas kompetencē būs attiecīgās situācijas izvērtējums par to, kā dēļ ir radies kavējums; kas pieņems lēmumu, ka rezervācijas laiks nav anulējams. Vienlaikus lūdzam projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā skaidri norādīt, kādā normatīvajā aktā ir plānots minētos jautājumus regulēt.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Projektā ietvertā 10.1 panta pirmā daļa paredz pienākumu transportlīdzekļa vadītājam, īpašniekam vai turētājam, šķērsojot ārējo sauszemes robežu ar transportlīdzekli Ministru kabineta noteiktajās robežšķērsošanas vietās, reģistrēt transportlīdzekli Elektroniskajā ārējās sauszemes robežšķērsošanas iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmā.
Lūdzam projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) sniegt informāciju, vai Elektroniskajā ārējās sauszemes robežšķērsošanas iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmā par minētā subjekta atbilstību Latvijas Republikas valsts robežas likuma 10.1 panta pirmajai daļai ir plānots veikt pārbaudi.
Vienlaikus norādāms, ka projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) nav ievērota konsekvence attiecībā par projektā noteiktajiem subjektiem, jo no projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) ir noprotams, ka attiecīgais pienākums ir attiecināms uz personu, lietotāju un transportlīdzekļa vadītāju.
Lūdzam projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) sniegt informāciju, vai Elektroniskajā ārējās sauszemes robežšķērsošanas iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmā par minētā subjekta atbilstību Latvijas Republikas valsts robežas likuma 10.1 panta pirmajai daļai ir plānots veikt pārbaudi.
Vienlaikus norādāms, ka projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) nav ievērota konsekvence attiecībā par projektā noteiktajiem subjektiem, jo no projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) ir noprotams, ka attiecīgais pienākums ir attiecināms uz personu, lietotāju un transportlīdzekļa vadītāju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Transportlīdzekļu rindu veidošanās pamats nav automatizētas kustības organizācijas neesība robežšķērsošanas vietās Kompetento iestāžu darbības un sadarbības formas ir skaidri definētas un vērstas uz pārbaužu kvalitāti un kvantitāti. Tādējādi nepieciešams precizēt problēmas aprakstā norādīto.
Piedāvātā redakcija
Tāpēc pirms ES ārējās sauszemes robežas RŠV uz autoceļiem nepieciešams ieviest iepriekšēju elektronisko pieteikšanos (rindas rezervāciju) ārējās robežas šķērsošanai.
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Aicinām izvērtēt norādi, ka pēc rindas pieteikšanas lietotājam, saglabājot iepriekš pieteikto rezervācijas laiku, ir iespēja labot šādus datus - mainīt rezervēto robežšķērsošanas laiku un transportlīdzekļa vadītāja datus.
Pirmkārt, lūdzam ievērot, ka plānotais iebraukšanas robežšķērsošanas vietā laiks un robežšķērsošanas laiks ir dažādas procedūras. Robežšķērsošanas laiks kompetento iestāžu izpratnē ir laiks, kad pēc visu kompetento iestāžu pārbaužu pabeigšanas personai vai transportlīdzeklim tiek atļauts iziet vai izbraukt no robežšķērsošanas vietas teritorijas.
Otrkārt, nav iespējams vienlaicīgi saglabāt rezervēto jeb plānoto laiku iebraukšanai robežšķērsošanas vietā un pieteikt izmaiņas, mainot plānoto laiku iebraukšanai robežšķērsošanas vietā.
Pirmkārt, lūdzam ievērot, ka plānotais iebraukšanas robežšķērsošanas vietā laiks un robežšķērsošanas laiks ir dažādas procedūras. Robežšķērsošanas laiks kompetento iestāžu izpratnē ir laiks, kad pēc visu kompetento iestāžu pārbaužu pabeigšanas personai vai transportlīdzeklim tiek atļauts iziet vai izbraukt no robežšķērsošanas vietas teritorijas.
Otrkārt, nav iespējams vienlaicīgi saglabāt rezervēto jeb plānoto laiku iebraukšanai robežšķērsošanas vietā un pieteikt izmaiņas, mainot plānoto laiku iebraukšanai robežšķērsošanas vietā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Projektā ietvertā 10.1 panta otrā daļa nosaka, ka Elektroniskajā ārējās sauszemes robežšķērsošanas iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmā var reģistrēties, norādot izraudzīto laiku ārējās sauszemes robežas šķērsošanai vai reģistrējoties tieši pirms ārējās sauszemes robežas šķērsošanas.
Ne no tiesību normas, ne no projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) nav saprotams vārdu "reģistrēties tieši pirms ārējās sauszemes robežas šķērsošanas" tvērums. Juridiskais departaments pieļauj, ka reģistrējot transportlīdzekli tieši pirms ārējās sauszemes robežas šķērsošanas, tas nozīmē, ka tiek izraudzīts tuvākais pieejamais laiks, bet minētais var sagādāt zināmas neērtības transportlīdzekļa vadītājam saistībā ar gaidāmo laika periodu attiecīgās robežas šķērsošanai.
Līdz ar to projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) ir sniedzams argumentēts pamatojums par vārdu "reģistrēties tieši pirms ārējās sauszemes robežas šķērsošanas" tvērumu (vai arī šis variants neparedz, ka pēc būtības tiek rezervēts pieejamais tuvākais laiks ārējās sauszemes robežas šķērsošanai) vai izvērtēt iespēju izslēgt no projekta vārdus "vai reģistrējoties tieši pirms ārējās robežas šķērsošanas", jo projekta ietvertajā 10.1 panta piektās daļas 3. punktā ir paredzēts pilnvarojums Ministru kabinetam noteikt reģistrēšanās kārtību minētajā sistēmā un projektā ietvertajā 10.1 panta otrajā daļā ietvertais tiesiskais regulējums būtu ietverams attiecīgajos Ministru kabineta noteikumos.
Ne no tiesību normas, ne no projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) nav saprotams vārdu "reģistrēties tieši pirms ārējās sauszemes robežas šķērsošanas" tvērums. Juridiskais departaments pieļauj, ka reģistrējot transportlīdzekli tieši pirms ārējās sauszemes robežas šķērsošanas, tas nozīmē, ka tiek izraudzīts tuvākais pieejamais laiks, bet minētais var sagādāt zināmas neērtības transportlīdzekļa vadītājam saistībā ar gaidāmo laika periodu attiecīgās robežas šķērsošanai.
Līdz ar to projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) ir sniedzams argumentēts pamatojums par vārdu "reģistrēties tieši pirms ārējās sauszemes robežas šķērsošanas" tvērumu (vai arī šis variants neparedz, ka pēc būtības tiek rezervēts pieejamais tuvākais laiks ārējās sauszemes robežas šķērsošanai) vai izvērtēt iespēju izslēgt no projekta vārdus "vai reģistrējoties tieši pirms ārējās robežas šķērsošanas", jo projekta ietvertajā 10.1 panta piektās daļas 3. punktā ir paredzēts pilnvarojums Ministru kabinetam noteikt reģistrēšanās kārtību minētajā sistēmā un projektā ietvertajā 10.1 panta otrajā daļā ietvertais tiesiskais regulējums būtu ietverams attiecīgajos Ministru kabineta noteikumos.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Aizstāt vārdus "ārējās robežas" ar vārdiem "ārējās sauszemes robežas".
Piedāvātā redakcija
-
9.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Rosinām anotācijā skaidrot "reģistrēšanās sistēmā" un "reģistrēšanās rindā" atšķirības, proti, visi dati no jauna ievadāmi ik reizi stājoties elektroniskajā rindā vai notiek vienreizēja reģistrēšanās sistēmā, kur pēc iepriekš ievadītiem datiem notiek tikai jauna laika rezervācija. Īpaši, ja ar transportlīdzekli šķērso robežu, piemēram, četras reizes dienā.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Norādāms, ka nav saprotama vārdu "(rindas rezervācija - reģistrācija ārējās sauszemes robežas rindā)" lietošanas nepieciešamība projekta ietvertajā 10.1 pantā, līdz ar to tie ir attiecīgi izslēdzami no tā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Precizēt, kurš uzskatāms par datu pārzini, atbilstoši Vispārīgās datu aizsardzības regulas prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Projektā ietvertā 10.1 panta trešā daļa paredz, ka reģistrēšanās Elektroniskajā ārējās sauszemes robežšķērsošanas iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmā ir maksas pakalpojums.
Savukārt projektā ietvertās 10.1 panta piektās daļas 2. punkts paredz, ka Ministru kabinets noteiks maksu par reģistrēšanos rindā.
Līdz ar to projektā ietvertās 10.1 panta piektās daļas 2. punkts ir attiecīgi precizējams.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) detalizēti skaidrot, kā pēc likuma "Grozījums Latvijas Republikā valsts robežas likumā" spēkā stāšanās (nākamajā dienā pēc izsludināšanas) tiks sekmīgi ieviesta projektā ietvertā sistēma, neradot pirms attiecīgajām robežšķērsošanas vietām situācijas, kas būtu saistītas ar neizpratni personām, kuras jau ir atradušās rindā zināmu laika posmu, un, tiesiskajam regulējumam stājoties spēkā, tieši no personas reaģēšanas ātruma būs atkarīgs, veicot reģistrāciju attiecīgajā sistēmā, kad varēs šķērsot ārējo sauszemes robežu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) sniegt skaidrojumu ar pamatojumu, kāpēc nav paredzēti atvieglojumi un atbrīvojumi no maksas pakalpojuma par transportlīdzekļa reģistrāciju Elektroniskajā ārējās sauszemes robežšķērsošanas iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) ietvert informāciju par to, kura no projektā ietvertajā 10.1 panta ceturtajā daļā minētajām institūcijām nodrošinās Elektroniskajā ārējās sauszemes robežšķērsošanas iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmas lietotāju atbalstu 24/7 režīmā.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.3. apakšpunktā ir norādīts, ka transportlīdzekļa valsts reģistrācijas numura maiņa pēc reģistrācijas veikšanas nav atļauta. Šajā gadījumā jāatceļ esošā rezervācija un jāveic jauna. Ņemot vērā to, ka, piemēram, var pastāvēt situācijas, kad transportlīdzekļa bojājuma dēļ tas tiek aizstāts ar citu transportlīdzekli, lūdzam projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.3. apakšpunktā norādīt, kas notiek ar jau veikto apmaksu par reģistrāciju Elektroniskajā ārējās sauszemes robežšķērsošanas iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmā (esošā rezervācija tiek atcelta un tā tiek veikta no jauna).
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.3. apakšpunktā ir norādīts, ka pēc rindas pieteikšanas lietotājam, saglabājot iepriekš pieteikto rezervācijas laiku, ir iespēja labot attiecīgos datus. Vēršama uzmanība uz to, ka nav saprotams, kas ir domāts ar vārdu "lietotājs". Vienlaikus lūdzam projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.3. apakšpunktā skaidrot, vai, precizējot datus, attiecīgajai personai būs nepieciešams autorizēties sistēmā, tādējādi sistēmai atpazīstot konkrēto personu un ļaujot labot datus par rezervēto robežšķērsošanas laiku un transportlīdzekļa vadītāju.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.3. apakšpunktā ir norādīts, ka vienlaikus Elektroniskajā ārējās sauszemes robežšķērsošanas iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmā personai vai transportlīdzeklim var būt reģistrēts tikai viens aktīvs pieteikums valsts ārējās robežas šķērsošanai. Vēršama uzmanība uz to, ka nav saprotams, kas ir domāts ar vārdu "personu"; tāpat nav saprotams, ko nozīmē "viens aktīvs pieteikums". Tāpat nepieciešams skaidrot minētās sistēmas iespējas, ja vienas fiziskās vai juridiskās personas īpašumā (lietošanā) ir vairāki transportlīdzekļi, ar kuriem ir plānots šķērsot valsts ārējo sauszemes robežu, vai arī, piemēram, privātpersonai, plānojot darbu, tā jau veic vienam transportlīdzeklim vairākas reģistrācijas Elektroniskajā ārējās sauszemes robežšķērsošanas iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmā. Vienlaikus nepieciešams skaidrot, kādu laika periodu uz priekšu varēs veikt transportlīdzekļa reģistrāciju minētajā sistēmā, tādējādi nošķirot transportlīdzekļa reģistrāciju, norādot konkrētu laiku ārējās sauszemes robežas šķērsošanai, vai reģistrējoties tieši pirms ārējās sauszemes robežas šķērsošanas (vai minētie veidi tiek sapludināti vienā rindā, vai tās ir divas dažādas rindas).
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Projektā ietvertā 10.1 panta otrā daļa nosaka, ka Elektroniskajā ārējās sauszemes robežšķērsošanas iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmā varēs reģistrēties, norādot izraudzīto laiku ārējās sauszemes robežas šķērsošanai. Vienlaikus projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 2. apakšpunktā ir norādīts, ka iepriekšējā reģistrēšanās ļaus transportlīdzekļiem ierasties robežšķērsošanas vietā īsi pirms valsts ārējās sauszemes robežas šķērsošanas.
Savukārt projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.3. apakšpunktā ir norādīts, ka rezervācija negarantēs robežas šķērsošanu precīzi rezervētajā laikā. Ievērojot norādīto, lūdzam precizēt projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.3. apakšpunktā norādīto, tādējādi novēršot pretrunas ar projektā un projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) turpmāk norādīto.
Savukārt projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.3. apakšpunktā ir norādīts, ka rezervācija negarantēs robežas šķērsošanu precīzi rezervētajā laikā. Ievērojot norādīto, lūdzam precizēt projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.3. apakšpunktā norādīto, tādējādi novēršot pretrunas ar projektā un projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) turpmāk norādīto.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām lietot ārējiem normatīvajiem aktiem atbilstošu terminoloģiju, aizstājot vārdu (-us) "robežpunkta" un "robežšķērsošanas punktos" ar vārdiem "robežšķērsošanas vieta" attiecīgajā locījumā.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērti izskaidrot norādi, ka rezervācija negarantēs robežas šķērsošanu precīzi rezervētajā laikā.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Pašreizējās situācijas apraksta otrajā rindkopā precizēt un izvērt skaidrojumu par drošības riskiem pierobežā, kurus rada transportlīdzekļu rindas, uzsverot ceļu satiksmes drošības jomas apdraudējumus.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Vēršama uzmanība uz to, ka Ministru kabinets ir noteicis metodiku maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanai, līdz ar to nevarētu joprojām pastāvēt situācija, ka pašreiz nav zināms maksas pakalpojuma apmērs. Lūdzam projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) norādīt skaidru maksas apmēru par transportlīdzekļa reģistrāciju Elektroniskajā rindas rezervācijas sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Projektā ietvertā 10.1 panta pirmā daļa paredz pienākumu transportlīdzekļa vadītājam, īpašniekam vai turētājam, šķērsojot ārējo sauszemes robežu ar transportlīdzekli Ministru kabineta noteiktajās robežšķērsošanas vietās, reģistrēt transportlīdzekli Elektroniskajā ārējās sauszemes robežšķērsošanas iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmā.
Saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 1. panta 23. punktu transportlīdzeklis ir ierīce, kuras konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums pārsniedz 6 kilometrus stundā un kura pēc savas konstrukcijas paredzēta izmantošanai ceļu satiksmē ar motora palīdzību vai bez motora.
Projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 2. apakšpunktā ir norādīts, ka sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē vai varētu ietekmēt, ir fiziskas personas, kas izceļo vai vada autotransporta līdzekli.
Atbilstoši Autopārvadājumu likuma 1. panta 6. punktam autotransporta līdzeklis ir transportlīdzeklis ar motoru (izņemot traktorus un pašgājējas mašīnas), kuru lieto pasažieru vai kravas pārvadāšanai pa bezsliežu ceļiem.
Ievērojot noteikto, precizēt projektu un projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumu (anotāciju) vai tikai projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 2. apakšpunktu.
Saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 1. panta 23. punktu transportlīdzeklis ir ierīce, kuras konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums pārsniedz 6 kilometrus stundā un kura pēc savas konstrukcijas paredzēta izmantošanai ceļu satiksmē ar motora palīdzību vai bez motora.
Projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 2. apakšpunktā ir norādīts, ka sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē vai varētu ietekmēt, ir fiziskas personas, kas izceļo vai vada autotransporta līdzekli.
Atbilstoši Autopārvadājumu likuma 1. panta 6. punktam autotransporta līdzeklis ir transportlīdzeklis ar motoru (izņemot traktorus un pašgājējas mašīnas), kuru lieto pasažieru vai kravas pārvadāšanai pa bezsliežu ceļiem.
Ievērojot noteikto, precizēt projektu un projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumu (anotāciju) vai tikai projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 2. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Priekšlikums
Ievērojot projekta ietvertajā 10.1 panta piektās daļas 1. punktā noteikto, nav viennozīmīgi saprotams, ko sevī ietver vārdu “rindas organizācija” tvērums (ko plāno regulēt Ministru kabineta noteikumos šajā jautājumā; tāpat nav saprotams, vai šajā tiesiskajā regulējumā ir plānots noteikt to rindu organizācijas kārtību, kas saistāms ar kravām, kuras šķērso ārējo sauszemes robežu ārpus rindas).
Ministru kabinets 2024. gada 23. jūlijā pieņēma zināšanai Satiksmes ministrijas iesniegto informatīvo ziņojumu “Par Latvijas Republikas ārējās robežas stiprināšanas risinājuma izvērtējumu un turpmāko rīcību” (turpmāk – informatīvais ziņojums) (prot. Nr. 30, 57.§), kurā ir norādīts, ka sistēma tiks izveidota, paredzot noteiktas prasības speciālajām, ārpus rindas pārbaudāmajām kravām (bīstamās, ātri bojājošās kravas, diplomātu kravas utml.), veidojot atsevišķas plūsmas kravas transportlīdzekļiem ar vai bez kravas); tāpat nav skaidrs, vai sistēmā būs sniedzami dati par robežšķērsošanas vietu, par kravu, uz kuru nav attiecināma ārējās sauszemes robežas šķērsošana rindas kārtībā.
Ievērojot norādīto, precizēt projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 4.1.1. apakšpunktu, lai būtu viennozīmīgas atbildes uz norādīto.
Ministru kabinets 2024. gada 23. jūlijā pieņēma zināšanai Satiksmes ministrijas iesniegto informatīvo ziņojumu “Par Latvijas Republikas ārējās robežas stiprināšanas risinājuma izvērtējumu un turpmāko rīcību” (turpmāk – informatīvais ziņojums) (prot. Nr. 30, 57.§), kurā ir norādīts, ka sistēma tiks izveidota, paredzot noteiktas prasības speciālajām, ārpus rindas pārbaudāmajām kravām (bīstamās, ātri bojājošās kravas, diplomātu kravas utml.), veidojot atsevišķas plūsmas kravas transportlīdzekļiem ar vai bez kravas); tāpat nav skaidrs, vai sistēmā būs sniedzami dati par robežšķērsošanas vietu, par kravu, uz kuru nav attiecināma ārējās sauszemes robežas šķērsošana rindas kārtībā.
Ievērojot norādīto, precizēt projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 4.1.1. apakšpunktu, lai būtu viennozīmīgas atbildes uz norādīto.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Priekšlikums
Precizēt ietekmi uz publisku pakalpojumu attīstību, jo ietekme ir saskatāma, proti, kas notiks ar tiem transportlīdzekļiem, kuri izpilda robežšķērsošanai noteiktās prasības, vien tehnisku iemesli dēļ nebūs veikuši reģistrāciju.
Vai reģistrēšanās neesamība var būt par liegumu uzsākt robežšķērsošanas procesu.
Vai reģistrēšanās neesamība var būt par liegumu uzsākt robežšķērsošanas procesu.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Rosinām precizēt, norādot likumdevēja noteikto pienākumu, kuru Autotransporta direkcija īstenos, lai apgalvojums atbilstu VDAR prasībām. Nedz likumprojektā, nedz anotācijā netiek sniegtas norādes par personas datu pārzini. Vēršama uzmanība, ka VDAR noteic datu pārziņa esamību, bet sistēmas pārzini kā atsevišķu lielumu neizdala.
Ņemot vērā minēto, ja Autotransporta direkcija uzskatāma par apstrādājamo datu pārzini, lūdzam precizēt apstrādes mērķi un nolūku.
Ņemot vērā minēto, ja Autotransporta direkcija uzskatāma par apstrādājamo datu pārzini, lūdzam precizēt apstrādes mērķi un nolūku.
Piedāvātā redakcija
-
