Atzinums

Projekta ID
24-TA-613
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
07.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 25.punktu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs uzkrāj, uzskaita un iesniedz sadarbības iestādē apkopotus datus par atbalstu saņēmušajām šo noteikumu 8.1. apakšpunktā minētajām personām atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, 1. pielikumam un Ministru kabineta 2023. gada 21. marta noteikumu Nr. 135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 1. pielikumam.
Piedāvātā redakcija
Finansējuma saņēmējs uzkrāj, uzskaita un iesniedz sadarbības iestādē apkopotus datus par atbalstu saņēmušajām šo noteikumu 8.1. apakšpunktā minētajām personām atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, 1. pielikumam un Ministru kabineta 2023. gada 21. marta noteikumu Nr. 135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 1. pielikumam.
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļu "Projekta īstenošanas nosacījumi" ar informāciju par Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas funkciju nodalīšanu kā atbildīgajai iestādei un finansējuma saņēmējam.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt aprakstu par izmaksu un ieguvumu analīzes nepieciešamību, skaidrojot projekta ieguldījumus arī no lietderīguma aspekta. Lūdzam skaidrot gan kvantitatīvi, gan kvalitatīvi. Šobrīd plānots, ka vidēji uz vienu apmācīto personu tiks tērēti 2,3 tūkst euro (nedaudz mazāk nekā izmaksas par vienu mācību gadu augstskolā), bet būtu jāsaprot, ko ietver plānotie ieguldījumi un kāds ir plānotais ieguvums sabiedrībai no vismaz 1867 izglītotākām personām.
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Noteikumu projekts "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši piedāvājot elastīgas prasmju pilnveides un pārkvalifikācijas iespējas visiem, ņemot vērā uzņēmējdarbības un digitālās prasmes, labāk prognozējot pārmaiņas un vajadzību pēc jaunām prasmēm, pamatojoties uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.3. pasākuma "Digitālo prasmju pilnveide" īstenošanas noteikumi"
Iebildums
Ņemot vērā, ka ir ierosināti grozījumi Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam par noteikumu projekta 8.1.apakšpunktā minēto uzraudzības rādītāju, lūdzam papildināt protokollēmuma projektu ar rīcību gadījumā, ja netiek saņemts Eiropas Komisijas saskaņojums.
Lūdzam arī anotāciju papildināt ar informāciju par pieteikto grozījumu.
Piedāvātā redakcija
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai informēt Ministru kabinetu par priekšlikumiem rīcībai gadījumā, ja netiek saņemts pozitīvs Eiropas Komisijas lēmums par grozījumiem Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam.
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 8.2.apakšpunktā svītrot vārdu "rezultāta".
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu normas viennozīmīgu interpretāciju, lūdzam precizēt noteikumu projekta 10.punktu un to izteikt piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
10. Projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pasākuma pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 3 651 330 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējumu 3 103 630 euro un valsts budžeta līdzfinansējumu 547 700 euro.
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 1. panta 3. punktu persona, kuras projekta iesniegums ir apstiprināts, ir finansējuma saņēmējs.
Ievērojot minēto, lūdzam izteikt noteikumu projekta 12. punkta otro teikumu šādā redakcijā: "Ja sadarbības iestāde apstiprina projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs ir finansējuma saņēmējs."
Piedāvātā redakcija
12. Ja sadarbības iestāde apstiprina projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs ir finansējuma saņēmējs.
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam norādīt noteikumu projektā galvenās prasības, kādām ir jāatbilst sadarbības partnerim, ņemot vērā, ka šobrīd noteikumu 13. punktā ietvertā norāde, ka par sadarbības partneri var piesaistīt tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestādi, ir vispārīga. Tostarp lūdzam norādīt finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera sadarbības pamatprincipus, pienākumus un tiesības, mērķu un rādītāju savstarpējo sasniegšanas dalījumu (ja attiecināms). Aicinām skaidri norādīt sadarbības partnera veicamās darbības un resursus, ar kādiem tas iesaistās projektā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 14. punktā iekļauta atruna "ja attiecināms", lūdzam papildināt anotāciju ar atbilstošu informāciju, kādos gadījumos var netikt slēgts sadarbības līgums, vai arī svītrot noteikumu projekta 14. punktā minēto atrunu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, kā finansējuma saņēmējs pārbaudīs mērķa grupas dalībnieka (fiziskas personas) atbilstību dalībai projektā (piemēram, IT sistēmā, vai veicot noteiktu dokumentu pārbaudi u.c.).
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vēra, ka tiek pieļauta iespēja piesaistīt sadarbības partneri, nepieciešams precizēt, kuras izmaksas būtu attiecināmas uz finansējuma saņēmēju un kuras - uz sadarbības partneri.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai noteikumu projekta 20. punkts nebūtu papildināms ari ar izmaksu pozīciju attiecībā uz komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumiem par projekta īstenošanu (noteikumu projekta 17.7. apakšpunktā minētā atbalstāmā darbība).
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 20.3.apakšpunktu aiz vārda "aprīkojuma" ar vārdiem  "vai gadījumos, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts'.
Lūdzam attiecīgu precizējumu veikt arī noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
20.3. jaunradītu projekta vadības un īstenošanas personāla darba vietu aprīkojuma vai gadījumos, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, biroja mēbeļu, tehnikas, datorprogrammu un licenču iegādes vai īres izmaksas ne vairāk kā 3 000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā uz darba līguma pamata. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, jaunradītas darba vietas aprīkojuma vai gadījumos, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, iegādes vai īres izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam, bet daļlaika noslodzes gadījumā – ņemot vērā darbinieka iesaistes periodu projektā pret kopējo projekta īstenošanas ilgumu;
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot vai lektoru, ekspertu, konsultantu, moderatoru atlīdzības izmaksas nav uzskatāmas par īstenošanas personāla izmaksām un vai šie eksperti tiks piesaistīti kā ārpakalpojums?
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar atsauci uz noteikumu projekta 17.7.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka finansējuma saņēmējs izveidos iekšējās kontroles sistēmu korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā atbilstoši normatīvajam regulējumam par iekšējās kontroles sistēmas pamatprasībām korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 26.punktu aiz vārda "nodrošina" ar vārdiem "dubultā finansējuma neiestāšanos, tostarp,".
Vēršam uzmanību, ka dubultā finansējuma neiestāšanās nodrošināma ne tikai kontekstā ar darbību finansēšanu no citiem finanšu atbalsta instrumentiem, bet arī konkrētajam projektam piešķirtā finansējuma ietvaros darbības nedrīkst tikt finansētas dubultā.
Piedāvātā redakcija

26. Finansējuma saņēmējs nodrošina dubultā finansējuma neiestāšanos, tostarp, lai pasākuma ietvaros plānotais atbalsts nepārklātos ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem.
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam svītrot anotācijā teikuma dalu "tiks piemērots izņēmums attiecībā uz vienoto kritēriju un vienoto izvēles kritēriju piemērošanu", lai nodrošinātu viennozīmīgu izpratni, ka 4.2.4.3.pasākuma kritēriju komplekts netika iekļauts Uzraudzības komitejā apstiprinātajā izņēmumu sarakstā. Vienlaikus no Finanšu ministrijas puses konceptuāli atbalstām, ka šajā ierobežotā projektu iesniegumu atlasē tiks piemēroti tikai vienotie kritēriji un vienotie izvēles kritēriji.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai būtu papildināms apraksts anotācijā, ka finansējuma saņēmējs nodrošina atbalsta savstarpēju papildinātību arī ar 1.2.2.SAM tā mērķu sekmīgai sasniegšanai, ņemot vēra, ka šāda papildinātība minēta Programmā.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļas "Risinājuma apraksts" punktu "Projekta īstenošanas nosacījumi" ar informāciju par komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumu nodrošināšanas nosacījumiem: "Finansējuma saņēmējs nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumus, kas noteikti regulas 2021/1060 47. un 50. pantā un atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.—2027. gada plānošanas periodā, kā arī ievērojot Eiropas Savienības fondu 2021. – 2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijas."
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Atbilstoši MK noteikumu 20.2.apakšpunktam secināms, ka attiecināmas gan iekšzemes, gan ārvalstu komandējuma izmaksas. Lūgums papildināt sadaļu "Atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas", norādot, ka attiecināmas ir arī iekšzemes komandējuma izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3.sadaļas rindkopā, kur minēts par tiešajām attiecināmajām un netiešajām attiecināmajām izmaksām, lūdzam svītrot vārdu savienojumu "Projekta vadības un projekta īstenošanas" un sākt teikuma ievadu ar vārdiem "Netiešajās attiecināmajās izmaksās".
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.1. sadaļas apakšsadaļas “Juridiskās personas” atbilstošo apakšsadaļu "Ietekmes apraksts" ar norādi, ka Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija pildīs atbildīgās iestādes un finansējuma saņēmēja funkcijas.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā iekļaut novērtējumu par plānoto ietekmi uz tautsaimniecību, t.sk. norādot pēc iespējas izmērāmus faktiski sagaidāmos rezultātus/ rādītājus. Investīciju pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam izteikt anotācijas 3.sadaļas punktu “Cita informācija” piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Finansējums projekta īstenošanai attiecībā uz ESF+ līdzfinansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma nodrošināšanu tiks pieprasīts no valsts budžeta programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".

 
26.
Anotācija (ex-ante)
6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par biedrību un nodibinājumu iesaisti, nevalstisko organizāciju iesaisti noteikumu projekta izstrādē, lai nodrošinātu atbilstību Ministru prezidenta rezolūcijā* noteiktajam vai skaidrot, kāpēc iesaiste nav iespējama.
*MK 07.09.2021. rezolūcija Nr. 2021-1.1.1./50-50 "Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv)."
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt, ka pasākumam ir tieša ietekme uz horizontālo principu “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”.
Piedāvātā redakcija
-